Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

noura:
    bedoel je HIb?
    Hib heeft amy er ook bij.
    hepb krijgt ze niet
    krijgen jullie kindjes dktp of daktp?

2. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ sjudith wat een mooie foto! ik heb het idee dat het iets beter gaat met Amber, vanochtend werd ze om 6 uur wakker dat is al beter maar toch....wat een mooie ogen heeft giulia *smelt*

@ setteke wat een mooie dame!

@ binna ook al zo'n schoonheid!

@ vogeltje wat een lekker ding!

@ schatje ah volgens mij was jayden moe, wat een plaatje!

@ miranda super dat je zo'n fijn weekend hebt gehad en dat laureen het zo super doet!
    wat lijkt ze op jou he, wat een prachtige meid!

@ rebecca amber heeft de dktp, hib en pneu gehad.

volgens mij word Amber eindelijk weer haarzelf gelukkig! Alleen een vraagje:

Amber komt 6 x per dag en drinkt steeds 200cc dat is veels te veel! zouden we over moeten stappen op voeding voor hongerige baby's of iets toevoegen aan haar eten?

xxx

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    zo, goedemorgen allemaal!

heb vanmorgen al weer veel lekker gedaan. wel lekker hoor, das het voordeel van er vroeg uit gaan. een voeding om 6 uur, half 7 eruit. 7 uur ontbijt en vanaf half 8 dan even het huishouden doen! en om 10 uur lekker een kop koffie en de laptop! en dan ga ik zo voeden. maar nu eerst weer even bijlezen en reageren.
    Vandaag moet ik trouwens naar het ziekenhuis. De metabolen hebben een kleine afwijking geconstateerd in het bloed. een heel klein kansje op een soort stofwisselingziekte dus. maar nog heel niet zeker en ook nog niet een hele grote afwijking... Maar daarvoor moeten we nogeen keer bloedprikken... vreselijk! En afgelopen vrijdag ook bij de gyn. geweest. alles in orde, nog wel even inwendige echo gekregen: maar nu was de baarmoeder gelukkig helemaal leeg! hij adviseerde in ieder geval nu 6 maanden niet zwanger te zijn. dus daar hoop ik me dan maar aan te houden he?
    Hanne is gelukkig weer wat rustiger. ikdenk dat ze 2 dagen last had van dr sprongetje. gister was ze zo lief... zoveel lachen. tis echt een lachebekje! :D

En nu reageren! Begin bij pagina 213!
    @ Setteke: wat een lief meidje zeg! ik vraag me altijd af of spijkerstof lekkeris voor baby's. ikv ind het zelf echt schattig,maar koop het telkens niet, vanwege de stugheid van de stof.

@ Chantico en Natas; de mijne is ook van de 3e! En zij kan ook echt al veel vergeleken met 3 weken geleden. ik vind het echt zo rap gaan...

@ Schatje; hoe is het nu met je? denk je nog aan een eventuele zwangerschap? wanneer ga je weer testen?
    Wat een ventje zeg! vooral die knipoog!

@ geaatje: ik zie nog niet tegen het werk op. ik heb er wel zin in, maar ik ga dan ook maar 1 dag de deur uit voor mijn werk. dus dat valt heel erg mee!

@ Sjudith, wat een mooie foto! bij de fotograaf gemaakt? ik wil namelij kmijn man voor zijn verjaardag een foto of fotosessie geven, dus beneen beejte aan het orienteren.

@ Duster: kan wel hoor, bv en ongesteld zijn. maar het komt idd niet vaak voor...

@ binna: wat een prachtig meidje! wat een schattige haartjes zeg!

@ vogeltje: hanne lachte al voorzichtig met 3 weken en dat waren echt stuipjes! en vanaf een week of 6 is het echt lachen geblazen en vanaf toen ook lachen naar schilderijen, behang, mobile e.d. echt helemaal leuk!
    En wat een prachtig ventje joh!

@ lauwie; wat grappig zeg, ons meidje heeft ook een sprongetje gehad en sindsdien kan ze mooi meer, maarook de krampjes lijken minder. kan dat er mee te maken hebben?
    maar fijn joh, dat het met je meidje beter gaat!

@ Alieke: al bij de tandarts geweest? o nee, ik zie het. wat naar zeg van die arts! wat een gedoe...

@ Aykietje: voor de groeilijst:
    Hanne 3 augustus 3650 gram en ca 51 cm ---------- 23 september 7 weken 4935 gram en 56 cm
    Bij mij kent ze ook al echt de mama. Mijn man zei juist gister dat ik zoveel meer contact met haar kan maken dan hij. ze lacht meer tegen mij dan tegen hem. vind dat wel jammer voor hem. maar hij zei: joh. dat isjuist een eer op al je werk met haar! :D

@ pendrag... ieks... luier vol!

@ moniquekenitra: zo wat een verschil zeg! echt super joh!

@ miranda: gefeliciteerd met alle jarigen! leuk! wat een meidje zeg!

zo dat was mijn bijleesactie! heb alleen nog niet gevoed. ik hoor haar ook nog niet. dat was gister trouwens ook zo. dan blijft ze heel lang slapen. na 5 uur heb ik haar toch maar even wakker gemaakt en toen had ze ook echt honger! dus zo maar weer even gaan kijken...

Groetjes en een fijne dag vandaag!

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Miranda, gaaf zo'n goed weekend. En gelukkig dat Laureen weer groeit! Goed he zo'n zijligkussen. Ik merk bij Danique ook dat ze meer begint te draaien. En dat na nog maar 3 dagen het kussen gebruikt te hebben!

Austin, Amber drinkt dan echt aardig wat ja. Misschien inderdaad hongerige baby's proberen.

Noura, hep b krijgt DAnique niet.

Loutje, welkom!

Nou, ik ga even wassen en strijken! Danique slaapt heerlijk! En moet toch de tijd doorkomen tot ik naar de tandarts mag. Mijn kies gaat trouwens iets minder pijn doen, komt vast omdat de afspraak staat haha

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Pendrag, jaaa, leuk eens een bakkie doen! Wat heerlijk dat Yinthe nu een stuk vrolijker is!

@ Binna, jeetje wat is Silver al sterk! En idd, mooie krullen. Die krijgt ze vast wel als het langer wordt!

@ Vogeltje, Silke begon te lachen mey 3 weken, maar zij is dan ook overtijd geboren en die kindjes kunnen sneller zijn met dat soort dingen. Overigens geen zorgen om maken hoor! Elk kindje doet alles op zijn eigen tempo. MOOOOI kindje!

@ Lauwie, thanks! :oops: :D

@ Schatje, leuke foto's! Stoere vent hoor! Huilt hij nog steeds zo? Misschien is hij wel overprikkeld?

@ Alieke, ons schema is eerste voeding tussen 7 uur en 8 uur en dan steeds om de vier uur ongeveer zodat de laatste ergens tussen 23 en 00 uur is. Wat een zeik tandarts! Wij moeten volgende week dinsdag weer voor controle... :(

@ Aykietje, wat kun je je kleine dan misen he, terwijl hij/ zij een aantal maanden geleden nog niet eens in je leven was! Leuk dagje gehad zo te lezen. Silke doet dat ook he, mij zoeken als ze bij iemand anders is en dan lacht ze ook zo heerlijk tegen me!

@ Sjudith, wauw, wilde dat ik zulke mooie foto's had van Silke! Heb trouwens nog even op Giulia gestemd, kwam haar tegen bij de baby van de maand verkiezeing! Gelijk Silke maar even opgegeven voor volgende maand!

@ Monique, dat is inderdaad een heel verschil! Hij was te vroeg geboren?

@ loutje, welkom!

@ Miranda, wat doet Laureen het super! "Mag" dat eigenlijk al, naar 4 flessen? Ik moet Silke altijd wakker maken voor de laatste! Wat een lieve foto! Ze heeft zo'n mooi koppie! Valt me elke keer weer op!

@ Noura, spannend die prikken. Silke heeft er geen HepB bij gehad volgens mij. Waarom doen ze dat bij jullie?

@ Austin, thanks! :oops: Tja, wat is teveel, ik vind dat als je kindje honger heeft je het moet geven. de richtlijn niet meer dan een liter per dag is allang achterhaald, ze mogen tot 1,5 liter. Maar misschien eens overleggen met het cb. Overigens kan het ook tijdelijk zijn om over te gaan naar 5 flessen. Dan drinken ze eerst 6 keer 200 cc en dan gaan ze over naar 5 keer 200 cc.

Nou, vanmorgen een fijn klusje! :rolleyes: :) Silke moest poepen na de voeding tijdens het boertje, nou het was zoveel, het liep haar bij de benen langs en ook ik zat er helemaal onder. Silke helemaal schoon gepoetst, ze had de grootste lol! Het is hier inderdaad ook net grove mosterd! Weer een rustig dagje, aangezien Tymen bij de oppas is. Vriendlief is gisteren nog met Silke haar babyfoon naar de mediamarkt geweest. Hij was elke keer het signaal kwijt en begon dan keihard te piepen. Vorige nacht elf keer, nou geloof me, dan zit je aan het plafond van de schrik! We hebben nu een nieuwe gekregen. Zelfs het nieuwe model van Philips Avent met temperatuurmeter(waar is dat nou goed voor?) en slaapliedjes (gebruik ik ook niet) Maar goed, hij was gratis. Het is al de derde babyfoon van Philips, elke keer geruild in de garantieperiode! :D (je bent hollander of je bent het niet... ;) )

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Austin, sinds ik Laureen Nutriton door de voeding doe is ze ook veel voller.
    Ze houd het nu makkelijk 4,5 uur vol tussen de voedingen (soms wel 5 uur)
    6 x 200 is wel erg veel hoor.
    Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen.
    Nutriton is tegen het spugen maar bevat wel extra voedingsstoffen dus voeding voor hongerige baby's zou ik doen.

Bedankt voor de complimentje over de foto van Laureen. :oops:

7. Niet meer actief

austin:
    je zou voeding kunnen nemen voor hongerige babys maar je kan ook een schepje rijstebloem erdoor heen doen, de cb zijn daar niet zo voor omdat het eigenlijk pas mag bij 4 maanden maar onze kraamhulp gaf het zelfs als tip om het door de laatste voeding te doen.dan slapen ze wat langer door s nachts,en mijn moeder deed het bij ons ook door de voeding vertelde ze, 2 schepjes toendertijd werd het zelfs op het cb geadviseerd,
    een vriendin van me heeft een baby van 2,5 maand en doet het ook door de voeding, het vult wat meer.ze doet wel de vanille smaak dat schijnen ze lekkerder te vinden dan de gewone.

ik lees dat er ook inentingen DAKTP zijn, is dat weer nieuw?

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Jeetje, ik post mijn bericht en kan gelijk weer reageren! Tempo erin, hoor!

@ Arri, je bedoelt dat jij een afwijking hebt in je bloed of je kleine? Fanatiek vanmorgen hoor! Spijkerstof is wel stug idd, ze heeft het ook alleen overdag aan. Heb het gekregen, dus dan moet het wel aan, he? ;)

@ Rebecca, wat is dat, DAKTP? Oftewel waar staat de A voor?

9. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ha ha dat had ik net ook.

10. Niet meer actief

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @miranda: wat een luilakje zeg heerlijk hoor

@loutje; hey je bent er weer! alles goed gegaan de afgelopen weken?

helaas vanacht was het wat lastiger. 22:30/2:00/5:15(halve fles)/7:00 (halve fles)

heb mylan maar lekker in bed genomen en het is uiteindelijk kwart voor 10 geworden half slapend.
    anders trek ik het echt niet.

nou mijn was hangt nog buiten haha zo maar binnen halen, weet niet wat het weer word zo.

doegie

12. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ miranda gelukkig spuugt Amber niet meer dus dan is nutriton misschien geen optie? ze komt nu stipt om de 3 uur....

@ rebecca jouw vriendin mengt zij het door elke voeding?

wat is het verschil tussen voeding voor hongerige baby's en het toevoegen van die johannespitmeel aan de huidige voeding?

slapen jullie kleintjes trouwens ook zo weinig?
    soms lijkt het net of amber niets wil missen....ze begint nu ook dingen te pakken, dat is zo schattig! ze lacht ook keihard naar de tv en haar mobiel en begint er dan tegen "te praten " haha!

volgens mij had ze een sprongetje in combi met haar prikjes.

xxx

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    setteke: mijn kleintje heeft die afwijking.

14. Niet meer actief

austin:
    niet door iedere voeding geloof ik,maar dat weet ik niet zeker,wel s avonds door de laatste voeding en het gaat echt prima, ik ga straks naar haar toe dus zal het even vragen.

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    DaKTP is een nieuwe afkorting. begrijp alleen de a niet want de d is van difterie en de rest kinkhoest, tetanus, polio en Haemophilus influenzae type b (Hib)

zal eens op mijn werk vragen

hepB word geloof ik alleen gegeven aan kindjes uit het buitenland of kindjes in risicogroepen

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Het is eigenlijk de bedoeling dat ik iets in huis ga doen.
    Maar het lukt nog niet echt. ;)

17. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ miranda dat heb ik ook! moet onze paneelgordijnen nog inmaken! en cadeautjes kopen voor mijn neefje en het zoontje van mijn vriendin, ze moeten beide worden geopereerd vandaag en morgen...

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Mranda, en nou weer! Krijg het toch druk vandaag geloof ik!

@ Jenny, het regent hier al de hele morgen, dus hier geen was buiten! Gelukkig heb ik dat zaterdag en gisteren al gedaan.

@ Austin, ik vind juist dat Silke veel slaapt! maar dat verschilt toch per kindje. Mijn zoontje was en is ook een slaapkop!

@ Arri, jeetje, is dat ernstig?

Zo mijn meisje maar eens uit bedje halen en de kleertjes aan, ze wordt wakker!

19. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Mijn bazin was net op visite en we plakken nog 'n week of 4 achter mijn verlof aan. Moet dus pas weer rond dec. beginnen :D . Moet nu met Matthijs naar 't UMC (kinderziekenhuis) voor de nacontrole. Lees vanavond alles wel terug.

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Dat schiet lekker op hè Setteke!
    Zo komen we natuurlijk nooooiiiiiiitttttttttt ergens aan toe.
    Ben gelukkig niet de enige. ha ha
    Ik ga toch maar even snel stofzuigen, moet straks de kids alweer van school halen.

Deel Deze Pagina