Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat zijn er weer veel knappe prestaties geleverd! O.a. door Jeslyn, Silke, Hanne en Silver (en wie ik nog vergeet, sorry). Hoeraaa! Knap hoor!

Tess, wat naar dat jullie zo met benauwdheid tobben. Ben je wat meer gerustgesteld over dat knobbeltje?

Setteke, fijn dat het is aangekomen! Zo was het tenminste een leuke verrassing :p

Petra, jullie meisje is zeker lief!

Vogeltje, wat de rest ook al zei: als je werk en privé niet goed trekt en je collega’s maken zich daar nota bene zorgen om, dan is niet ontslag maar ziekmelden the way to go hoor!

Sjudith, wat heeft Giulia een lekker kleurtje! Ik ben zo benieuwd naar die handbewegingen van dat italiaanse kinderliedje. Heb je het op film? En doet ze het nog of is ze het al weer vergeten? Geen idee hoe lang geheugen die kleintjes hebben.

Over minder eten: hier is de eetlust ook minder, ik denk door het warme weer. Ze drinkt gelukkig wel redelijk haar flessen (3 x ongeveer 150-180 + schepjes), maar tussendoor wil ze niet veel drinken. Uit een beker drinkt ze slokjes, maar het gaat niet hard. Uit de fles vind ze sap of water suf en gaat ze alleen maar spelen ermee. De tuitbeker had ze al een tijdje niet gehad en die was dus wel interessant. Afwisseling lijkt de clou bij onze dame. Honger heeft ze volgens mij ook minder, vooral bij de lunch (brood = blègh!) Groente en fruit eet ze wel normaal, dus dat is mooi (*even afkloppen*) Een heel ijsje krijgt ze denk ik nog niet naar binnen, maar ik zal het eens proberen! Zou een kant-en-klaar perenijsje ook mogen voor onze augustusbabies?

Over verjaardagscadeautjes: Ik twijfel of het nou het handigst is om een loopkar, een loopfietsje of een poppenwagen te kopen. Liefst wil ik één ding dat multifunctioneel is. Een loopfiets is leuk, maar daar kan je alleen op zitten en verder niets. Een loopkar is leuker, want daar kan je achter oefenen met lopen en je kan er dingen in en uit doen. Maar je kan er minder goed op zitten, want die zittinkjes zijn vaak zo breed. En een poppenwagen lijkt me leuk voor als ze wat groter is, maar ik ben bang dat die nu nog te hoog is om makkelijk dingen in en uit te doen en misschien ook niet stabiel genoeg om achter te leren lopen. Alledrie (niet in één keer hoor, maar in de loop van het komende jaar ofzo) vind ik eigenlijk wat te veel van het goede en dat krijg ik er denk ik ook niet door hier thuis. Maar ik kan dus niet kiezen wat het leukste is voor nu. Wat denken jullie?

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik heb weer alles gelezen maar de accu van de laptop is leeg.
    De meiden hebben vanmidaag heerlijk in het badje gezeten, Laureen ook.
    Hier ook een meisje die jengelig is.
    Komt vast van het weer.

Nou ik stop want mijn beeld is zo weg.

Tot morgen meiden ( dan zal ik proberen weer eens meer te reageren hoor)

3. hmm, ja die wat ik heb is gewoon de standaard installatie... ;)
    In welke taal heb je het dan? Misschien heb je het wel, maar is de indeling anders...

En anders, mocht je echt heel graag iets bewerkt willen hebben op die manier, wil ik het uiteraard ook wel voor je doen... ;)

4. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Binna wat knap van Silver zeg, zo al los staan. Wat een lol kunnen ze hebben he in het water. Britt zat vanmiddag ook in badje, eerst even wennen maar toen helemaal leuk.

arri: ook al zo'n knappe meid! Britt kan alleen nog maar heel netjes rechtop zitten en heel af en toe durft ze het aan om van haar billen naar haar buik te gaan en verdere te tijgeren. Ach ze zal het ook wel leren!!

tesske: meid wat moeten jullie geschrokken zijn zeg, ploep zomaar onderuit die kleine meid. Blij dat je er snel bij was....ze gaan ook zo snel. Wat vervelend van jullie benauwdheid, hopelijk gaat het snel beter. En hoera voor haar 10 maanden

miepie: ik meet altijd alles uit in Via bekers, daar staat op de zijkant een maatverdeling. Maar ik ben wel heel erg hoor. Ik weet nog steeds heel graag wat Britt haar intake is per dag. Ik zou het wat meer moeten loslaten, maar vind dat nog erg lastig. Britt heeft vandaag zo'n 500cc aan vocht binnen gekregen, maar dat was erg hard werken.....gaat echt niet gemakkelijk!!:(

mik: dat ijsje is een idee idd. Maar Britt vond het maar niks vandaag...ze vond het heel raar en koud! Trok gekke bekken....hihi
    Zelf laten drinken ging vandaga idd beter dan uit de fles...gaat nog wel een hoop naast, maar toch gaat er echt wel wat naar binnen. En ze voelde zich een hele peer!!!

juud: gratis sauna bij jullie thuis?? wanneer moet je nou naar de gyn?

chantico: wat goed van Ise....way too go!!!

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Chantico, heb het niet op film :p ze doet het nog wel! Het begint met het woord Farfalina (vlinder) en als ze dat hoort gaat ze al met haar handje bewegen haha maar ze stop wel op de helft van het liedje!

@ FF morgen half 3 :D

6. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Binna; Wat knap van Silver

@Carmen; Gefeliciteerd met Tess haar 10 maanden

@Chantico; Hoe gaat het zonder speen? Wij hebben een loopauto en Matthijs vindt hem erg leuk (maar wij hoeven ook niet te kiezen tussen 'n loopauto of poppenwagen ;))

X

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Duster,gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk!!
    En super dat jullie het hartje al gezien hebben,wat een fijn gevoel weer heh!

@Chantal,jee das zeker schrikken zeg maar gelukkig gaat alles goed met Mr T!
    Dat kan zeker dwars hebben gezeten,arme Tygo..

@Wat een knappe kids hebben we toch allemaal!!
    Applaus hoor,enne ga zo door!

@Vogeltje,heh wat vervelend voor je,neem even de tijd voor jezelf meis,en idd zoals de andere ook zeggen,gewoon ziekmelden!!
    Knuff..

@Linka,Knuff voor jou,heh net nu het weer beter ging,mannen!!!:x

@Juud,wat een kanpperd is Giulia toch en wowie wat een mooi kleurtje,komen dr ogen nog beter uit!

@Happy,verlatingsangst???
    Succes meid!

@Arri,toch een goede keus gemaakt,leuk joh dat jullie zo genoten hebben!!

@Tesske,pfff wat lijkt me dat erg zeg...
    Had je nog contact gehad met de kinderarts??
    --------------------------
    Dit was het even meiden,weet het even niet meer..
    Linne staat los!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat een kanjer ook heh,niet erg lang hoor,alleen even laten zien wat ze kan en dan gata ze zitten,papa en mama zijn hartsikke trots!
    Geweldig wat ze allemaal doen en kunnen nu,als we bijv zeggen,waar is de bal,pakken ze de bal,ook met een boekje en drinken...Ook dansen en zingen op commando,hahah...
    Vandaag heeft mama een raar gevoel in haar buik,misschien vast de voorbereidingen??

Even een vraagje:
    Mn vriendin is 27Mei bevallen en heeft daarna zo'n 4 weken in het ziekenhuis gelegen ivm een bacterie,ook is haar zoontje geopereerd,nu dacht ik,heeft ze nu recht op langer verlof????Ze heeft tenslotte 4 weken niks aan haar kraamtijd gehad en zelfs nu is ze nog niet fit?????
    Ik heb al wat geprobeerd op te zoeken maar kan niks vinden...

Slaap lekker voor straks!
    Ga zo lekker douchen en naar bedje...

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, heerlijk weertje weer. Hier veel minder benauwd en beter te doen. Ik heb vanmorgen het grote zwembad (iets van 3 meter bij 1,5) tevoorschijn gehaald. Dat hebben we al een paar jaar, maar niet in gebruik. Ik het opblazen en schoonmaken, jammer, lek. Maar goed, af en toe weer opnieuw opppompen en water erin. Tymen had de grootste lol en Silke vond het ook leuk, hoewel die het snel koud had, zo na 16 uur vanmiddag koelde het snel af. Op een gegeven moment het hele terras blank, was ik te lang binnen geweest (aardappeltjes schillen) en was het zwembad bijna helemaal leeg gelopen. Hilbrand heeft vandaag een nieuw zwembad gehaald bij de Blokker, weer net zoiets. Morgen maar eens uitproberen. Hij is morgen vrij. Kindjes hebben weer niet veel last van de warmte boven (27 graden) zijn lekker gaan slapen.

@ Petra, hahaha, Diva Roos! Wat een supermakkelijk kind, zoals ze daar lief opgekruld in het vliegtuig ligt te slapen! Silke draagt wel een romper maar dan zo een met spaghettibandjes. Ik denk dat ik gewoon uitnodigingskaartjes bij de Hema haal.

@ Linka, jeetje, wat is Jeroen soms respectloos naar jou toe, zeg! Ik snap wel dat je dat niet pikt en hem de waarheid zegt. Ik hoop voor jou dat het beter wordt als je gaat werken en hij wel wat meer met de meiden en het huishouden moet doen! Applaus voor Jeslyn! Is ook wel een vlotte tante!

@ Arri, wat leuk dat je toch bent gaan zwemmen met Hanne! Fijn dat jullie er van genoten hebben. Grappige foto van je meisje. Je wordt wat vrijer in het plaatsen van foto's? Oh je hebt hem alweer verwijderd zie ik. Ik heb die van zwitsal, factor 30 (spray), maar als die op is koop ik andere. maar dus niet van de Kruidvat begrijp ik wel. Jeetje wat knap van Hanne!

@ Delilah, ;) en daar poets je je hele huis voor.....

@ Binna, oh die rolletjes heeft Sil ook wel, al wordt het hard minder.

@ Duster, hé super! gefeliciteerd met je goede echo! Wat zei de HA?

@ Miepie, jammer van die reactie van je colega's! Kan toch gebeuren dat het financieel even niet lukt? Mooie cijfertjes op het cb! Heb je het nog kunnen regelen met die bakkerij?

@ Vogeltje, he bah! Ik zou me maar even ziek melden. Als je nu zelf ontslag neemt krijg je zowieso ook geen WW. En je werkgever mag jou niet ontslaan als je ziek bent. Zo heb jij even de tijd om alles op een rijtje te zetten! *knuf*

@ Chantal, arme Tygo! Heeft toch wel last van de warmte blijkbaar. Hopelijk heeft dat spugen geholpen en is hij morgen weer fit. Ja ja, Sil heeft touwtjegetrokken. Ze snapte meteen wat de bedoeling was hahaha! En helemaal blij met het domme knuffeltje wat ze gewonnen had! Silke had laatst ook een blaar op haar vinger. geen idee hoe of wat!

@ tesske, gefeliciteerd met Tess haar tien maanden! Gelukkig dat het ietsje beter gaat! Oh gut, dat is ons met Tymen ook wel eens overkomen, zo ineens plons, koppie onder! Niks niet erg, helemaal niet als ze er zelf om lachen!:D

@ Happy, die fase hebben we met Silke ook gehad, bij haar was het een voorbode van de zesde ziekte. Je doet er helaas niks aan en ja, soms moeten ze dan maar even huilen hoor! waarom moet Janna naar de fysio?

@ Chantico, ben benieuwd hoe het zal gaan zonder speen. Silke krijst het hele hyuis bij elkaar als ze de speen kwijt is, maar acht, Tymen heeft bij het slapen ook nog een speen. Hmm, ik zou gaan voor de loopwagen/fiets. Tymen speelt er nog altijd mee. Silke eet lekker mee hoor, van onze ijsjes. Meestal hebben we waterijsjes, maar ook softijsjes mag ze mee snoepen. Ze vindt alles heerlijk!

@ Juud, mooie foto weer van onze italiaanse schone! Ze heeft er echt een koppie voor, gaat vast mama achterna!

@ all, lukt het jullie een beetje om de kleintjes van de fles af te krijgen. Ik heb een tuitbeker voor Silke gekocht, maar daar wil ze niks van weten. Uit een gewoon bekertje lukt nog niet zo goed, ze blijft zich maar verslikken. Wie heeft de tip voor de ultieme beker. Bij Tymen had ik die van Friso, maar bij hem was ik al met 6 maanden begonnen, met Silke te lang gewacht vrees ik.....

Silke heeft vanmiddag heel enthousiast haar fruit opgegeten sinds weken! En het arme schaap krijgt haar hele gebit in 1 keer, ik ontdekte vanmiddag ineens doorkomende kiezen.....

Iemand ervaring met de zonnebrand van de DA?

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @chantico weet je het is wat je zelf wilt voor je kindje. Silver krijgt wel gewoon afentoe een peren ijsje of raketje. en tja ik heb een loop wagen en een riete popen wagen deze ben ik nog aan het opknapen. en de loop wagen loopt ze nu al achter.

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Juud,succes morgen!!!

@Petra,we hebben de kaartjes zelf gemaakt met foto's erop en zelf uitgeprint!

Nu ga ik echt!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @daisy zoals ik het weet heb je recht op 16 weken verlof. en tja of je dan eerder bevalen maakt niks uit. wel later. want je hebt recht op 10 weken na hoe dan ook. dus volgens mij heeft ze geen recht op meer verlof.

@setteke Silver heeft nooit sap uit een flesje gehad. alleen uit een tuitbeker of gewonen beker. om gewoon meteen te laten weten waar wat uit komt. en ze drinkt op het moment super uit de klein rietjes beker met de hand vaten gewoon soms 3 bekers. maar zekker 2 nou dat as hier voor niet hoor. beb helemaal blij

@petra ik maak een leuke foto en daar een mooi kaart van via scrapen en dan bestel ik deze gewoon via de ah als foto

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Daisy, ik ben met Tymen met 36 weken bevallen en ik kreeg gewoon nog 14 weken verlof na de bevalling (officieel had ik er 2 van de 16 op zitten). Je moet zo rekenen, vanaf het moment dat je met verlof gaat (34 of 36 weken gaat je verlof in). Als je kindje te laat komt dan krijg je voor welke weer na 40 weken ook nog ern week kado. Dus stel dat jouw vriendin met 40 weken is bevallen en ze met 34 weken met verlof is gegaan dan heeft ze recht op 10 weken nog. Zou ze met 41 weken zijn bevallen krijgt ze ook nog tien weken omdat het bij wet is geregeld dat ej altijd teb minste tien weken verlof hebt na je bevalling! Maar ze kan toch nog wat langer vrij vragen? Vakantie achter het verlof aan? Weet je wat het is, verlof is niet allen bedoeld om te genieten ,maar vooral om te herstellen van alles en een beetje een ritme te krijgen. Hoera voor Linne!!!! Silke heeft ook van die knappe dingen (vind ik): "Silke, niet met je fles knoeien, geef maar aan mama" en verrrek ze doet het!:D

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Set, nee hoor hier niks anders dan de fles :(
    Ben al blij dat ze iets inneemt! Beker wil ze niet, en soms uit een flesje van ons hahaha

@ Daisy, lachen he alles op commando nu ook nog hier....straks niet meer he!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Sjudith, ik zie het gewoon helemaal voor me: jullie schattige meiske die een vlinder enzo nadoet :)

Chantal, lief dat je dat aanbiedt, maar ik heb niet iets concreets dat ik wil hoor. Meer dat ik het zelf ook leuk vindt om met foto’s te klooien. Misschien moet ik eens dat PSP proberen waar iemand (Miepie? QueenBee?) lessen in aan het volgen was.

Duster, het is gewoon goed gegaan zonder speen! Ze ligt heerlijk lief te slapen Jij trouwens nog gefeliciteerd met je mooie echo! En weet je wel zeker dat Matthijs straks geen poppenwagen wil voor ‘zijn eigen baby’? ;)

Daisy, volgens mij heb je (hoe onredelijk ook) geen recht op extra verlof. Maar ze kan zich wel direct aansluitend aan haar verlof ziekmelden ivm de zwangerschap/bevalling. Erg belangrijk dat ze dat meteen aansluitend doet en onder vermelding van die reden, dan krijgt haar werkgever het geloof ik nog gewoon vergoed namelijk. Maar ik weet dit niet zeker hoor, alleen van horen-zeggen.

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goede avond meiden!

Heb nog even over jullie berichtjes gescrolled, poeh... Er blijft niet veel hangen! Word nog veel bijlezen als ik straks vrij ben ;) gelukkig is het zonnig hahahhaa (minder berichten)

@ Juud, wat een leuke foto! Ze krijgt een lekkere bolle toet of lijkt dat nou zo?

@ Duster, hahaha... Toch te klein dus. Je was er al bang voor toch! Ach, het is voor een goed doel en bij een tweede toon je bijna altijd sneller toch, niks om je voor te schamen!

@ Happy, Janna is dus ook even minder vrolijk... Lastig, succes meis! Ik merk echt dat er vaak veel kindjes in dezelfde fase zitten!

@ Daisy, hoera! Wat goed zeg! Echt leuk om te zien die ontwikkeling of niet? Leuk hoor!

@ Arri, fijn dat jullie zo'n fijne dag in het zwembad hebben gehad! Super zeg! Leuk he dat aanhankelijke :D

@ Setteke, idd daar poets je dan je huis voor... Sjonge! De makelaar stond straks op onze voicemail dat de persoon die aan het bieden is weer een ander voorstel had... Balen, missen we wederom beide dat telefoontje van de makelaar, nu weer wachten tot morgenvroeg... Lekker onderhandelen zo! Maar ja... Silke is dus ook al lekker op dreef :D En haar hele gebit al joh... Dat is wel sneu zeg!

@ Verlof, ik weet ook niet beter dat je gewoon altijd minstens 10 weken na de bevalling hebt maar normaal gewoon 16 in totaal. Maar ik neem aan dat als je nog niet volledig hersteld bent en je je werk niet kunt doen je in de ziektewet kan oid?

@ Carman, gefeliciteerd met de 10 maanden van Tess

Uhhhhhhhhhhhhhh............. Verder ben ik het even kwijt?!

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Chantico, hoe gaat het zonder speen! Wij willen vanaf haar verjaardag cold turkey doen (leuk kado hahaha)

@ Delilah, nou ze weegt maar 9 kg hoor en is bijna 76 cm :p
    Hoe is het op je werk?

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat klopt, dat was bij mij het geval. Als je aansluitend op je verlof ziek bent door zwangerschap en/of bevalling dan kan je werkegever een uitkering aanvragen bij het UWV.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Nu even ego over Wesley:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar meneer gaat tegenwoordig zonder geluid te geven heerlijk slapen weer... Wat is dat genieten zeg! Hij heeft echt van die fases dat het een week niet goed gaat en nu dus weer super... Oei, hij begint spontaan te huilen?! Hahahaha, dat is ook sterk, hij lag niet zo lekker... Hij ligt nu weer goed, pfff... Hoe dan ook, hij gaat zonder pardon slapen.

Afg. zaterdag waren we bij mijn broer in de tuin en Wesley stond tegen mij aan en toen kwam er een vriendin van m'n schoonzus aan en die riep 'm, hij had haar nooit eerder gezien maar hij draaide om met een big smile en liep zo een stap los naar haar toe! Hahaha... Naar een wildvreemde vrouw z'n eerste stap los! En straks zat hij in bad, nou ja... Het meeste van de tijd stond hij steeds want rustig zitten kent hij niet en hij stond dus steeds tegen de muur aan of tegen de deur van de douchecabine en toen stond hij ook ineens los! Grappenmaker!

Op het kdv had hij het weer super gehad. De leidster zei dat we nog veel met 'm te stellen zouden krijgen omdat het een echte doerak is! Dat gevoel hadden wij zelf ook al. Hij is heel vriendelijk en vrolijk maar is een echte deugniet, alles wat niet mag = LEUK! Verder had hij ruzie gemaakt met een ander kindje, ze wilde hetzelfde speelgoed en hadden er een heel conflict van gemaakt, de leidsters vonden het erg leuk om te zien dat ze geen van beide wilde toegeven. Hij pakte speentjes van andere kindjes af terwijl hij er zelf geen heeft en hij liet zich vallen op een ander kindje in de wipstoel, schijnbaar wilde hij er graag in, hahhaa... Bulldozertje!

Ik ga even mijn haar kammen want dat staat alle kanten op, heb net gedouched en dan mag ik morgen weer een hele dag werken dus duik er zo maar eens in. Het is wel erg benauwd nu trouwens, niet zo lekker :(

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juud, ik vind haar gezichtje wat voller lijken! Op mijn werk gaat het wel... De sfeer is niet echt plezierig en binnenkort zijn er gesprekken met de OR en dan horen wij wat de bedoeling is. Verder is er wel een sociaal plan en ik zag vanmorgen wat in de mail voorbij komen maar daar moet ik me morgen even in verdiepen want ik was vandaag behoorlijk druk ivm de maandafsluiting en omdat ik vorige week maar 1 dag gewerkt had omdat ik zonder auto zat.

Deel Deze Pagina