Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wat is dat? of is dit een domme vraag?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Sjudith, ze is ook heel lief! :D Heb ik nog nooit gegeten arretjescake. Klinkt goed!

@ Noura, mooie cijfertjes van het cb. Vreselijk die prikken he? Maar deze heeft ze maar weer gehad!

@ Alieke, :( Nou, lekker vaag! Hoe gaat het nu?

@ Puck, dankjewel! :D Hoop dat het gauw gaat wennen dat olivier zich zo keurig gedraagd 's nachts! ;)

@ Miepie, nou gelukkig dat malou geen verborgen reflux heeft en dat het wat beter gaat! Een dik vestje kan ook wel, ze liggen toch in de wagen of zitten in de voetenzak van de maxi cosi. Ze komen nog niet direct in de wind zeg maar. Ik heb een heel schattig jasje gehaald bij de zeeman en een wat grotere besteld bij de Babywalz. dat is ook een soort vestje.

@ Pendrag, ja, blikseminslag, dat komt daar bij jullie wel vaker voor he? Mijn schoonzusje heeft het ook een keer meegemaakt in Wijnjewoude.

@ Arri, ik had Silke vandaag een gevoerd broekje aan met een gebreid katoenen truitje. daarbij een rompertje met spaghettibandjes en sokjes met slofjes erover. In de kinderwagen draagt ze een jasje en ligt ze lekker onder een dekentje en met die windvanger erover. Als ze een dun truitje aanheeft heb ik er een rompertje met t-shirtmouwen onder. Heb ook langemouwen rompertjes in huis voor als het kouder wordt. Silke is niet echt kouwelijk aangelegd. Ik til de maxi cosi nooit, mag niet, dus doet vriendlief 8) Maar inderdaad, dat ding is niet te tillen! Voor de langere afstanden hebben we hem op het onderstel van de kinderwagen.

@ Schatje, leuke foto's! Hij houdt zijn knuffel goed vast! Niet zwanger. Gemengde gevoelens?

@ Jennys, hier is de verwarming alweer weken aan! Het het zooo koud, ben net een ijsbeer. Vriend zit in t-shirt met zweet op het hoofd op de bank... 8)

Ik vind dat er voor beide lijsten wat te zeggen valt! Verder alles prima! Kindjes liggen heerlijk boven in hun bedjes. Oh ja, er zitten dus slaapliedjes op die nieuwe babyfoon en die heb ik bij het afdrogen en aankleden van Silke na het douchen aan gehad. Ze vond het prachtig. Ze begon gewoon een soort van mee te zingen. Tymen stond erbij te dansen! :)

3. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ miranda ik schrok al hahaha!

hier is amber weer begonnen....ze vecht zo tegen haar slaap niet normaal meer!

ga haar maar even proberen in slaap te wiegen!

xxx

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier kleed ik anissa wel lekker warm aan. maar ze ligt best veel in bed laatste tijd.
    vandaag met de prikjes slaapt ze veel, alleen straks moest ze een paar keer echt huilen of ze pijn had.
    nu slaapt ze weer.

ik heb daarstraks contact gehad over een basiscursus fotografie. vind dat best spannend, heb altijd iets willen bijleren, maar nu ga ik mischien de stap wagen.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Yinthe heeft een beetje de gewoonte om 's middags haar 'lange' slaap te doen. Ze had om 6 uur al een fles gemogen maar slaapt nu nog. Op zich niet erg maar dan moet ze 's nachts ook doorslapen! Als ze vannacht weer 2 keer komt, ga ik haar morgen wakker maken 's middags.

Morgen toch al een zware dag. Om 7 (!) uur 's ochtends krijgen we straatstenen geleverd. Om 8 uur komt de monteur met de schuur. Die wordt de komende 3 dagen door die monteur en mn vriend neergezet. Jarissa gaat de hele dag naar de opvang en ik moet om half 4 bij de tandarts zijn om mn vulling te laten vervangen.

@Setteke: heb ik weer. In mn vorige woning ook al zo vaak blikseminslag in de buurt en 1 keer in huis. Nu dus weer zo'n buurt getroffen blijkbaar.

6. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Sorry meiden, het is voor mij echt niet te doen om hier mee te schrijven... :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Hoe doen jullie dat toch allemaal? ? ? ? ?

Ik zou wel graag op de "reunie" komen..als dat nog mag omdat ik hier niet zo actief ben? ? ?
    Is er al een datum en plaats geprikt? ? ?

Met Melanie gaat het heel erg goed! Ze is baby van de maand geworden! Zo super! We zijn helemaal trots op onze meid!

Liefs Vera

7. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    @ Mik, hahah ik wist dat tot afgelopen vrijdag ook niet, maar met dank aan Noura ;)
    Als je even googled :p dan zie je het zo :D
    Wele en calorietjesbom :D

@ Noura, ik wil wel een keer model voor je staan? Wij hebben een eigen studio :D mss kan Chieffie je wat tips geven ;) pb hem anders even als je iets weten wil?
    Was het leuk?

@ Setteke, volgende keer filmen hoor!

8. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    :oops: Chieffie stond ingelogd, dit ben ik dus, Sjudith :p

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey meiden, ik voel me een beetje duf dus blijf bij nader inzien niet lang achter de pc maar had zo'n leuke foto, die moet ik gewoon even laten zien...

Onze man in z'n clownspakkie met de fles op zak :D

10. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @noura leuk zeg al enig idee welke richting van fotografie je op zou willen?

over kleertjes; rayane krijgt een rompertje zonder mouwtjes, een tshirt met lange mouwen een broekje en sokjes
    afhankelijk van de temperatuur in de woonkamer krijgt hij een dik of dun dekentje als hij in de box slaapt

hij zweet nogal snel dus ik zorg dat hij niet te warm gekleed is in huis

ik heb een heel lief winterjasje van nijntje voor hem met een grote capuchon dus geen mutsje als hij in de wagen ligt
    ik had dat vorige week wel gedaan dus jasje mutsje aan en dan in de voetenzak van de maxicosi
    hij was helemaal klam

vandaag heb ik nieuwe kleertjes voor hem gekocht het is morgen suikerfeest dus hij mag er wel feestelijk uitzien

11. Niet meer actief

austin:
    mijn vriendin doet rijstebloem door iedere voeding, 2 maatschepjes van de friso

12. schatje1

schatje1 Niet meer actief

meiden..

word net gebeld.. gaat niet goed met mijn vader :(
    word zo opgehaald met de ambulance.. kreeg in ene keer heel erg pijn op de borst met steken enz.. de arts is geweest en die vind dat ie naar het zh moet voor onderzoek :( :( schrik er heel erg van!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sterkte schatje. Wat een rotnieuws.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    schatje, wat schrikken! hoop dat het allemaal meevalt!

sjudith, eet smakelijk!

haha, die fles in het clowntjespak!

monique, veel plezier met suikerfeest.

en qua kleding vergelijkbaar met de rest. vandaag had ze een romper met lange mouwen en een polotje met korte mouwen erover. een broekje en sokjes. toen we naar buiten gingen een vestje met capuchon erbij en onder een dubbelgevouwen dekentje.

weet verder niet wat ik allemaal gelezen had. sorry! heb net na een middag huilen en een avond op schoot slapen de kleine in bed gelegd. zal wel een paar keer wakker worden dus ik moet er zelf eigenlijk ook snel in gaan!
    de krampjes zijn helaas weer terug. alleen is ze van 3x in de week poepen, naar 12x op een dag poepen. en het is groen! ff googlen dus nog snel.

trusten!

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Esprit, jeetje meid, baby van de maand? Ga zo gauw eens kijken naar haar foto. Silke doet de komende maand mee.

@ Delilah, hahaha :) Wat een leuke foto!

@ Monique, ik had het laatst ook een keer met Silke, veel te warm aangekleed, ze was helemaal zweterig. Een collega haar dochtertje is eens bevangen geweest door de hitte. Ook veel te warm aangekleed maar mooi dat ze wel van de wereld was. Doodeng. Het is overigens weer helemaal goed gekomen.

@ Schatje, jeetje meid! ga je erheen? Heel veel sterkte, hoop dat het meevalt! Ik duim voor je en denk aan je!

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ lauwie, groene poep, duidt dat niet op teveel voeding?

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Schatje, heel veel sterkte en beterschap voor je vader!

Lauwie, geef je borstvoeding?
    Dan kan groene poep duiden op veel voormelk gedronken maar weinig vettere achtermelk.

18. Niet meer actief

lauwie:
    groene ontlasting betekent dat ze last van krampjes hebben,
    welke voeding geef je?
    als je borstvoeding geeft kan het misschien zijn dat je iets gegeten hebt dat voor ottilie te scherp is, ik weet het niet zeker hoor want ik heb geen bv gegeven dus is meedenken.
    amy dronk friso hypo allergeen en had ook altijd groene poep en ontzettende last van krampjes, we zijn nu over op comfort en de ontlasting is nu geel maar ze poept wel vaker op een dag, de eerste dagen toen ze net op die comfort zat poepte ze 5/6 keer op een dag nu is het 2/3 keer dus het gaat de goede kant op.

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank voor jullie snelle reacties.
    ik geef borstvoeding en las net bij het googlen dat het idd aan te weinig achtermelk kan liggen. hmm maar ff een paar dagen maar 1 borst aanbieden.

setteke, ik las juist dat het lag aan te weinig voeding.

in beide gevallen (te weinig voeding en te weinig achtermelk) zou je kindje maar weinig aankomen, terwijl ze ongeveer 300 gr per week aankomt. dat lijkt dus ook weer niet zo waarschijnlijk...

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, clowntjespak? Fles? Was dat voor mij? Zo ja dan snap ik het niet :)

Deel Deze Pagina