ach stomme dingen gewoon... bestonden dit soort tranen maar niet... zit echt aan mezelf te twijfelen pfff
Zijn echt je hormonen. Je kan er echt zelf niks aan doen. Heel je lichaam staat weer op z'n kop. Na zoveel maanden hormonen en nu is weer alles anders. We moeten zoveel doorstaan eigenlijk.... Hoe gaan de nachten? Kom je een beetje aan je rust toe?
ivy is heerlijk tevreden om 10 uur de laatste voeding 's avonds en dan komt ze rond een uur of 2 en dan rond half 7... dus het is wel te doen... ik kom prima tot mijn rust... het zijn de dingen van tijdens de zwangerschap die ik aan het relativeren ben... en dan ja weet niet...
Het is ook zo vreemd, opeens is de zwangerschap voorbij. Nou, ik ga naar boven. Slaap lekker en hopelijk voel je jezelf gauw weer iets beter!
@ Kimm, ik ken het wel hoor! Soms voel je je ook gewoon machteloos om niks Giulia is nu eindelijk stil na bijna 2 uur huilen
de kraamtranen: vervelend hƩ en je kunt er niks aan doen ze komen vanzelf en om niks soms, wat zit een lichaam toch raar in elkaar, ik heb het de eerste week ook erg gehad maar nu is het minder.ik kon huilen om niks en als men dan vroeg wat is er dan, wist ik het niet eens. die rothormonen! sjudith: is giulia nu weer rustig? zielig he als ze zo huilen en je weet niet wat er is? wij zijn gisteravond nog met amy naar de huisartspost geweest, ze wilde een hele dag niet drinken,het hele kleine beetje wat erin ging kwam er net zo hard weer uit. huilde helemaal niet terwijl ze anders een flinke keel op kan zetten en hing als een wit slap popje in mijn armen en reageerde bijna niet, lag steeds te slapen en was niet wakker te krijgen,ze had ook alleen s ochtends vroeg een plasluier gehad en meer niet die dag,vond het zo eng. had s middags mijn huisarts gebeld maar die vond het niet nodig om ons te laten komen want ze had geen koorts dus was geen spoed, is ze aanspreekbaar vroeg hij, (ja tuurlijk, een kind van 3 weken) maar tegen een uur of 6 had ze nog niks gedronken, toen hield ik het niet meer dus HAP gebeld en die assistente zei, kom maar gelijk, wat denk je: ben ik ze aan het uitkleden bij de dokter binnen, wordt ze klaarwakker en ligt met vd grote ogen ons aan te kijken, heeft een flinke plasluier en zet me daar een keel op, echt niet normaal. dokter heeft haar echt helemaal onderzocht, hartje, longen keel oren enz enz,en kon helemaal niks vinden, alleen dat ze strontverkouden is en dat het daar vandaan kwam omdat ze zichzelf niet lekker voelt en vol snotjes zit,slaapt ze veel hij zei als je zelf snotverkouden bent voel je jezelf ook niet fit en wil alleen maar slapen dus dat is met haar ook zo, ze is verder op de verkoudheid na kerngezond zei hij, o ik was zo blij, maar ik zei tegen de dokter dat ik me wel voor schut voelde staan maar dat vond hij helemaal niet erg en was toch blij dat we gekomen waren want met zo'n kleintje kun je absoluut geen risico's nemen zei hij, ze heeft liggen huilen tot we weer thuis waren en heeft gelijk een fles van 130 cc leeggedronken, nou ja snappen jullie het nog, niks aan de hand niet spugen niks en lag ons heerlijk aan te kijken en is verder de hele avond wakker geweest , ze heeft nog wel het neusje vol snot maar we hebben zo'n neusreinigers pompje gehaald en werkt perfect.
Hallo allemaal, ik wil me graag aansluiten bij jullie. Zoals de meesten al wel gelezen zullen hebben ben ik op 13 augustus de supertrotse moeder geworden van Matthijs. Na een heftige dag is hij uiteindelijk met een KS te wereld gekomen (zal zo het hele verhaal plaatsen). Zondag 17 aug mochten wij naar huis. Matthijs heeft erg veel last van krampjes, want mama heeft een overvloed aan melk. Verder gaat 't prima. Groetjes Silvia
Sommige mensen hebben om mijn bevallingsverhaal gevraagd. Ik zal het daarom hier plaatsen, maar wil wel eerst laten weten dat het geen ideale bevalling was. Dinsdagochtend 12aug rond een uur of 7 begonnen de weeƫn. Ze kwamen meteen erg snel, maar duurde maar 'n sec of 10/15. 's Middags rond 13u werden de weeƫn al een stuk heftiger. Later die middag had ik een afspraak bij de VK dus ik pufte nog maar even door. Bij de VK (nr 1) aangekomen blijkt dat ik 2cm ontsluiting heb en ze verwacht dat ik deze avond of nacht zal bevallen. Ik moet alleen afwachten tot de weeƫn echt een minuut aanhouden. 's Avonds om 18u30 hou ik het echt niet meer vol en bel VK (nr 2). Zij komt meteen naar ons toe en constateerd dat ik ondertussen 4cm ontsluiting heb. In overleg met ons breekt ze mijn vliezen, zodat we daarna op weg kunnen naar het kraamhotel. Om 21u is de dienstove5rdracht, dus we besluiten dat haar collega dan contact met ons opneemt. Rond 20u waren wij in het kraamhotel waar ik meteen in bad ben gaan liggen. De weeƫn waren erg heftig. Nog steeds elke 2 min, maar nu hielden ze wel een minuut aan. Ik had dus bijna constant weeƫn. Om 21u30 hadden we nog niks van VK (nr 3) gehoord, dus wij weer bellen; ze kwam er zo aan... Om 22u30 (we hadden bijna al weer gebeld) was ze er eindelijk. Resultaat:5cm ontsluiting. Ondanks de heftigheid van mijn weeƫn was ik dus maar 1cm vooruitgegaan in 3uur tijd, tewijl 't meestal sneller gaat als ze je vliezen breken. Ik zag het echt even niet meer zitten. De VK heeft toen de rand weggemasseerd. Achteraf hoorde ik dat dit erg ongebruikelijk is om dat al vanaf de 5cm te doen, zeker bij een 1ste zwangerschap. Binnen 1 wee zat ik aan de 8cm. Toen de VK zei dat ik mocht gaan persen, lukte het niet. Het deed verschrikkelijk pijn en ik moest me er echt toe zetten. Mijn weeƫn werden ook minder. Ik heb nog gezegd dat het niet ging, maar zij had zoiets van niet zeuren, maar doen. Na een uur persen ('t was intussen 00.15u) was ik echt helemaal op. Er zat helemaal geen vooruitgang in. Er werd besloten mij over te brengen naar het naastgelegen ZH. Ik was al lang blij dat ik eindelijk pijnstilling zou krijgen. In het ZH bleek dat ik maar 8 cm ontsluiting had. Waarschijnlijk heeft er al die tijd nog een klein randje gezeten (wat de VK niet heeft gevoeld) en doordat ik ben gaan persen is die rand dikker/stugger geworden, waardoor de ontsluiting minder is geworden. Ze had me dus te vroeg laten persen. In 't ZH werd ik meteen aan allerlei apparaten aangesloten (morfine/hartfilmpjes/weeƫnopwekkers). Om 2u30 had ik ondanks de opwekkers nog maar 9cm ontsluiting. Omdat deze nou zo stug was geworden, was de laatste cm bijna niet meer weg te krijgen. Ze ouden het nog 'n uurtje aankijken en anders zou ik een KS krijgen. Stiekem hoopte ik dat er na 'n uur geen verbetering in zat; ik was helemaal op en verschrikkelijk bang dat ik weer moest gaan persen. Ondanks de opwekkers namen de weeƫn weer af en toen werd om 3u30 besloten tot een KS. Ik kreeg weeƫnremmers toegediend en een ruggenprik en dat was het eerste moment dat ik me lekker kon ontspannen. Om 4u30 is onze zoon geboren. Hij kwam huilend de buik uit dus dat was helemaal super. Een apgarscore van 10+. Dan weet je natuurlijk waar je het voor hebt gedaan. Op het begin voelde ik me best schuldig dat ik het niet zelf had kunnen doen, maar achteraf gezien zijn er best wel wat fouten gemaakt. Groetjes Silvia
jeetje duster wat een verhaal. wel moeilijk denk dat er fouten gemaakt zijn. gelukkig gaat het helmaal goed met jou en je mannetje. liefs sabrina
Wat een bevalling zeg, dat is niet zo leuk en dat ze fouten hebben gemaakt...... maar wees trots op je zoontje Matthijs!
wat een verhaal duster! moeilijk te accepteren lijkt me als er zulke fouten gemaakt worden. gelukkig was meteen duidelijk dat het met jullie zoon zo goed gaat!
@ rebecca wat vervelend dat je je zo een zorgen hebt gemaakt en je hebt gelijk hoor dat je naar de huisartsenpost bent gegaan. liever een miljoen keer teveel dan 1 keer te weinig (en je betaald genoeg aan de ziektekosten) en wat fijn dat ze de fles heeft opgedronken, wat zul je opgelucht zijn @ duster heftig hoor je bevallingsverhaal. ik geloof dat er best wel veel onder ons een vrij heftige bevalling hebben gehad. ik hoop dat degene die nog moeten er niet zenuwachtig van worden, maar ze lezen mee op eigen risico toch wij zijn gisteren uit eten geweest als gezin (met roos en opa en oma) en roos heeft zich voorbeeldig gedragen, ze is zo makkelijk. mn moeder heeft de hele maaltijd naar roos gekeken en mn vader wilde op het laatst van plaats wisselen zodat hij naar roos kon koekeloeren. ik hoop echt dat de meer huilerige baby's snel hun ritme vinden
@ Rebecca, jeetje wat schrikken he! Je hebt goed gehandeld zou ik ook zo doen , zou me ook zorgen maken hoor En Giulia heeft wat obstipatie dus is daarom huilerig! hebben nu melk met wat olijfolie gegeven, hopen dat dat helpt Maar we weten iig wat er nu aan de hand is @ Duster, wel fijn zeker om het nu allemaal van je af te schrijven?
jeetje duster zeg wat een verhaal, en je niet schuldig voelen hoor, hun hebben fout gehandeld, niet jij gelukkig is alles goed met je zoontje rebecca wat schrikken zeg, maar goed dat je zo gehandeld hebt, want met die kleintjes moet je geen risicos nemen en dat doen artsen ook niet, liever een keer te veel onderzoeken dan te weinig. en gelukkig is ze gezond oh kraamtranen, verschrikkelijk, je voelt je dan zo naar. ik heb ze gehad toen de vk kwam en we de bevalling doornamen. toen hoorde ik ook dat ze niet gebeld was terwijl ze had aangeboden mij te willen steunen bij de bevalling en ze dat dus gewoon niet gedaan hadden. zei vond het heel erg, toen ging ik nog meer huilen.. nou vanacht wou ze gelukkig wel slapen en ook in haar eigen wiegje, en nu slaapt ze ook. ik hoop dat gister maar eenmalig was. moet wel zeggen dat ze laatste dagen heel veel spuugt, en in golven komt het eruit. hele spuugdoekjes vol.
heey meiden ik heb wat moois besteld en wil het graag met jullie delen! Alleen dan met de naam Djayden en datum 21-07-2008 Ik vond het zo mooi.. de binnenkant is geel goud en daaromheen is witgoud met steentjes op de rand! Ben er echt blij mee krijg ik van mijn vriend! Kusjes
Schatje, mooie hangetje idd! Noura, als je niet vertrouwt dat Anissa veel spuugt zou ik HA bellen, sterkte! Kraamtranen, balen dat VK niet bij was, maar is goed dat jullie erover hadden.
hey allemaal, Rebecca, fijn dat je gerustgesteld bent Duster, wat een verhaal, al een geluk dat het goed is afgelopen. Hier gaat het wat minder, sinds gisteren heb ik terug koorts. Door het ziek zijn niet kunnen afkolven met als gevolg mijn borsten op springen stonden vanmorgen en mijn t-shirt kletsnat was. Kwam er nog eens bij dat Stan heel onrustig was en last had van krampen en hij dus niet wou gaan slapen. Mijn man werd er hopeloos van. Nu ligt hij weeral rustig te slapen. Hopelijk gaat mijn koorts snel weg.
@ Schatje, mooi hangertje hoe groot is ie? @ aykietje, jeetje meid, vervelende dat je ziek bent? En die kleine? Ik ga zo de gyneacoloog bellen, ik was gestopt met bloeden en nu is het helder rood....