Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
  2. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    zo doet ie het beter

Bekijk bijlage 7718

3. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
  4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

@daisy ooch arme Linne en wat fijn dat het goed gaat met Maartje

@petra wow mooi buikk en wat fijn dat je zin hebt om te werken

@juud ik duim heel heeel heeeeel hard

@sjorsje jeetje wat ben je al fit. (al kan ik me dat van vorig jaar ok herinern) en wat fijn dat je meisje thuis is

@alieke leuke foto's

@mik leuke foto's

@chanta ach zo heet die foto ook wel wat. maar tis wel balen mischien morgen

@toetie hoest met jou zie je steeds wel super reageern maar hoest veder moet je nog veel werken

@marleen hele dikke knuf en wat super dat je dat voor je schoon moeder gedaan hebt

@arri ik snap je helmaal ik kreeg met de geboorte ook van die dingen dat ik dacht hmmmm

@setteke hoest met de pc doet ie het nog

@QB en nog wat gedaan vandaag

@FF hoe voel je je??

@Puck wat ook helpt is tandpasta op de wespe steek

@duster duim voor je dat het goed gaat met de solicitatie en mischien kan je wel minder uren werken

@denice hoe is het vandaag gegaan met kenny

@kimm jaa het gaat snel he. nog even en het zijn dreumesjes

@chantico wat heet Ilse allemaal gehad

Nou meisje dat was even mijn inbreng van uit het blote hoofd. van daag een KK dag gehad. hebben gewoon alleen maar pech qua geld. alles loopt fout. en nu hebben we dus helemaal niks meer alleen maar door dat K dak wat veel meer koste grrrrrrrrrrrr

5. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

#36446 ToetieL8, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2009
    Djim, Jamie en Ayoub, hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag! Hopelijk hebben jullie mooie cadeautjes gekregen! Papa's en mama's ook gefeliciteerd natuurlijk!

@Marleen, hele dikke knuffel voor jullie. Heel veel sterkte.

@Linka, hoe bevalt je nieuwe baan? Zeker wel zwaar en wennen?

@Arri, hanne is zeker verwend. Jammer dat het voor jou tegenviel. Bart kan trouwens uren met zijn vormenstoof spelen. Alles erin, deksel eraf, alles eruit, deksel erop, en weer alles erin. Dit kan hij heel lang volhouden. Oja gooien met de vormpjes is ook erg leuk :D

@Vogeltje, gefeliciteerd met je verjaardag!

@Sjorsje, fijn datr jorja mee naar huis is! Mooie cijfertjes voor yosyp

@Judith, dat is goed nieuws! Hopelijk deze maand een eisprong!

@Daisy, beterschap! Fijn dat verder alles goed gaat!

@Alieke, leuke foto's! Lekker smoeltje heeft ze toch.

@Binna, balen van dat dak! Vervelend is dat he, denk je alles op een rijtje te hebben, komt er weer een onverwachte uitgave. Moet nog steeds zoveel werken, heb daarom ook niet zoveel te melden.

@Petra, mooie buik! Speciaal voor jou nog 2 filmpjes van Bart.
    YouTube - Bart kan lopen
    YouTube - Bart kan lopen

6. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hey lieve meiden,

Even snel een berichtje van mij, het was een superleuke gezellige dag vandaag, Ayoub is leker verwend!
    Het was voor mij naast een feestdag ook een dag waar een hoop emotie naar boven kwam, omdat de zwangerschap zo vreselijk moeilijk ging,en alle onzekerheid die daarbij kwam.

Zal van de week eens wat foto's plaatsen!!
    Het is een heerlijke ventje gewoon!:):)

Voor de jarige baby's vandaag ook van harte, DJIM is ook vandaag 1 jaartje alweer.

Dikke knuffel voor allen en voor de jarigen van morgen alvast van harte, en hoop even te digitaal te komen feliciteren!

En een dikke knuffel voor allen die hem nodig hebben!

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heey!

Zag weer superleuke foto's voorbijkomen, altijd leuk om te zien!

---

Iedereen bedankt voor de felicitaties voor Jamie! Super! We zijn vandaag naar AquaZoo in Leeuwarden geweest, erg leuk! Leuke foto's en filmpjes gemaakt! Het was niet echt groot, maar groot genoeg voor Jamie in elk geval, die vond het super! En daar doen we het voor! Daarna nog ff de Prenatal geplunderd en naar de Ikea. Waren we thuis tegen half 8 vanavond, dus nu liggen beide kids knockout op bed te knorren...

En ik ga nog ff verder bankhangen!
    Iedereen nog een hele fijne avond!

Xx

Oh, en Marleen, dikke knuff voor jullie.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

De pc doet het nog, maar niet van harte... We zijn zoekende naar een vervanger! Missen jullie me al een beetje?:D

Wij zijn vanavond nog een blok van 10 km te fietsen geweest. Silke vond al die diertjes overal prachtig! Nu liggen beide kids KO!

Ik heb vandaag de taarten besteld voor mijn meisje. We houden een tuinfeest. Zoals het er nu uitziet blijft het zondag droog, maar het wordt maar 21 graden. Jammer! Nou ja, dan neemt iedereen maar een trui mee!

@ QB, zoals ik op hyves al zei, je had bij mij op de koffie kunnen komen!:D Ik woon zo'n 20 km onder Leeuwarden!

@ Petra, mooie buik! Ik ben erg benieuwd wanneer je mag gaan bevallen!

@ Binna, he gatsie, dat is balen! Hier net zo hoor, allemaal tegenvallers en bijna geen spaarcentjes meer!:(

@ Alieke, moie foto's van je meisje! Super dat ze zich zo goed heeft gedragen!

@ Sjorsje, wat fijn dat Jorja thuis is! Hoe gaat het met drie kindjes?

@ Daisy, wat sneu van Linne! Maar het zou toch best de zedsde ziekte kunnen zijn. Ergens na 3 tot 5 dagen stopt de koorts en dan komen de vlekjes. Fijn dat het lekker loopt met je drie meiden! Wat vinden de twins eigenlijk van hun kleine zusje?

@ Marleen, wat knap dat je je schoonmoeder op die manier de laatste eer kon bewijzen. Ik kon het destijds niet met mijn schoonmoeder! Hoe is het Jeroen?

@ Mik, wat wordt Donique haar haar licht! Wel mooi hoor!

@ Juud, toppie!

Hierbij dus een korte reageeractie, meer lukt niet! Ik hoop morgen weer wat meer mijn best te kunnen doen.....

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Setteke, haha, ja, da's idd best vlakbij dan! Hadden we het eerder geweten, waren we misschien wel ff aangekomen! En balen van je pc dan he, dan kan je niet snel genoeg een nieuwe hebben!

10. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

@Setteke, hopelijk blijft het zondag droog! Ik wil ook graag een tuinfeest geven, maar ben bang dat het eind aug pokkeweer is.

11. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    oh ja, over die centjes, ik ken het ook!
    Wij zijn pas verhuisd en zouden dus een verbouwingshyptoheek openmen voor keuken, kunstofkozijn enzovoort.
    Maar nu gaat het allemaal ineens niet zo soepel meer en is de adviseur op vakantie enzo. En zitten wij dus zonder geld.
    Ondertussen al een lening genomen voor de rekeningen die toch echt betaald moesten gaan worden, maar dat was dus niet de bedoeling. Baal er wel een beetje erg van. Bah, dat gezeur altijd over geld pffff.

QB, super dat het een leuke dag is geweest. Enne nog gefeliciteerd voor Jamie.

Setteke, het is hier wel rustig zonder jou ja. Zorg maar snel dat er weer een goede pc is ;)

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Dankje Danique! ;)

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Welterusten!! :)

14. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik heb net even wat gelezen bij de bevallingslijst.
    De avond voor ik ging bevallen wat ik toen allemaal schreef en mijn bevallingsverhaal. Beleef het helemaal opnieuw. Krijg echt kriebels.
    Toen begon ik in dit topic terug te lezen van het begin. Herinneringen komen weer boven. Veel dingen waar ik nu al niet eens meer aan terugdenk en amper meer weet. Maar wat toch nog maar zo kort is. Kan me nog wel precies herinneren hoe ik me toen voelde enzo.

Ga nu maar lekker slapen, het liefste zou ik alle pagina's nog doorlezen, maar dat is toch echt te veel. Maar het zijn zulke mooie herinneringen. bah, wordt sentimenteel hiervan ;)

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey lieve dames! Ik kan jullie op het moment niet meer bijhouden :( ik lees wel af en toe wat terug en kijk wat foto's, echt superleuke foto's!

Morgen wordt Wesley alweer 1 jaar, vorig jaar was mijn bevalling gewoon begonnen, niet normaal zo snel als de tijd gaat!

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en jullie lekker genieten van het weer?!

Oproepje: ik heb de laatste tijd nog de streepjescodes gespaard van Olvarit, wie heeft ze nog nodig? Ik heb geen idee hoeveel het er zijn maar best aardig wat! Ik dacht destijds dat Setteke en Marleen ze wilde hebben nu nog dames?

@ Marleen, lieve meis wat ontzettend vreselijk deze tijd voor jullie, gecondoleerd met je schoonmoeder! Ik kan me voorstellen dat je er even door heen zit als je zoveel dingen te regelen hebt en dit verlies moet verwerken. Heel veel sterkte voor jou en je familie!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dank voor alle felicitaties!

Ise’s verjaardag was een groot succes. Ise heeft genoten van alle aandacht en cadeautjes en iedereen was helemaal weg van haar. Ze was ook zo vrolijk!
    Ze is sinds twee weken echt een andere fase in gegaan, echt van baby naar dreumes. Hoewel ze in die tijd niet opeens is gaan lopen of praten, lijkt ze wel veel zelfstandiger. Ze is heel onderzoekend nu en gaat verder bij papa en mama vandaan. Echt ‘de wijde wereld in’. Zo mooi om te zien dat ze blijkbaar zoveel vertrouwen heeft dat ze dat nu durft. Ze is ook minder eenkennig aan het worden. Fijn hoor.
    Oja, over de verjaardag: ze is ook goed verwend. We zouden eigenlijk met z’n allen een cadeau geven (een loopkar die ook om te bouwen is tot poppenwagen), maar iedereen had toch ook nog iets kleins mee. Ze is naast de loopkar ook een duw-eend, klepper-bij, puzzel, pop, kabouterpopje, muziekdoosje en twee poezenbordjes rijker. Alles helemaal leuk (en ook onze smaak) en gelukkig geen groot spul. Ik heb eigenlijk niet zo’n zin in een heel wagenpark of grote toestanden. Hier is ze ook al heel gelukkig mee. De serpentines en ballonnen die ze ’s ochtends had uitgepakt (we wilden toch iéts geven bij ons in bed) waren net zo leuk als de duurdere cadeaus. De taart was lekker (drie hapjes, de rest knoeien), de slingers mooi en het hiep-hiep-hoera werd met blijde verbazing ontvangen. En na een flinke middagslaap was iedereen weg en alles weer normaal :p (behalve dan dat ik nu een dochter van 1 heb 8) )

Arri, fijn dat Hanne het zo naar haar zin heeft gehad! Wat voor cadeautjes had je graag voor haar willen hebben (die je nu lekker zelf mag shoppen, óók leuk ;))? Met sommige van die dingen kan ze toch ook lekker zelf spelen? Had ik jou eigenlijk al gefeliciteerd? Bij deze: hiep hiep hoera voor Hanne! Dat er nog maar heel veel mooie verjaardagen mogen volgen!

MyAngel, wat leuk om je weer hier te zien! Gefeliciteerd met Ayoub’s eerste verjaardag! Ik hoop dat hij en jullie allemaal een leuke dag hebben gehad. Hoe gaat het verder met jou? Heb je de plotselinge afsluiting van de borstvoeding ‘een plekje kunnen geven’? En het bericht dat er geen kindje meer kan komen?

Lique, hiep hiep hoera voor Djim! Heeft ie genoten van zijn verjaardag? Of moeten jullie het nog vieren?

QueenBee, gefeliciteerd met de verjaardag van Jamie! Wat een grote knul al zeg, drie jaar!

Sjorsje, dat je nog tijd hebt om mij te feliciteren. Lief hoor! Hoe gaat het met jou en de kleine Jorja? En hoe vinden grote broer en zus het? Fijn dat jullie thuis zijn! Haha, zo zie je maar dat een moeder-van-drie veel meer zelfvertrouwen heeft dan een newborn-mama :)

Daisy, hoe gaat het met jouw buik? Maartje doet het prima, toch? En hoe vinden Fenne en Linne het, zo’n baby-zusje erbij? Beterschap voor Linne!

Rebbel, cool dat Milan kruipt! Hoe gaat het nu met je buik / bloedverlies?

Bumba, wat leuk dat je weer meeschrijft!

Trotsemama, (opnieuw) welkom hier!

Over van twee naar één slaapje: Ise wordt tegen 9.00 / 9.30 uur altijd moe en dan gaat ze slapen. ’s Middags slaapt ze dan ook nog een keer. Vaak gaat het nog goed (slaapt ze 1 tot 2 uur), dus ik denk niet dat ze er al toe is om naar één slaapje te gaan, maar tegen de tijd dat dat wel het geval is: gaat dat dan vanzelf? Worden ze dan steeds later op de ochtend moe? Of moet je het ochtendslaapje gaan uitstellen en ze op proberen te houden tot het laat genoeg is om één grote tuk te doen midden op de dag? Ik neem aan dat pas gaat doen als ze hun twee slaapjes steeds korter maken, toch? Of ook, zoals Trotsemama schrijft, als je kindje ’s ochtends (te) vroeg wakker wordt? Ise heeft dat ook, en ze gaat ook steeds later slapen ’s avonds (rond 20.00 uur pas, terwijl ik 19.15/19.30 uur eigenlijk gezonder vindt, maar dan is ze nog niet moe…)

Linka, fijn om te lezen dat het eindelijk weer beter gaat met Jeslyn.

Mik, wat zielig dat Donique gestoken is door een wesp! Hoe gaat het nu met haar wang?

Vogeltje, wat doet een pelikaan zo vlak bij een kind? Schrikken! Gelukkig zag Toby de lol er wel van in.

17. Chantico

Lauwie, heerlijk dat Ottilie zo geniet van zelf eten! Zijn die plekken van de vaccinaties al weg? Supercute dat Otje ‘hajoo’ zegt aan de telefoon! Ise heeft nog geen telefoon, maar als ze de afstandsbediening van de tv te pakken krijgt, richt ze daar meteen naar de tv. Wat zijn ze toch slim hè. En met haar borsteltje borstelt ze inderdaad ook achter haar oor en op haar achterhoofd. Zo schattig, dat richtinggevoel (en die combi van korte armpjes en een relatief groot hoofd)

Over zelf eten: als ik Ise een lepel of vork met een hapje geef, doet ze die wel zelf in de mond (op z’n kop, geen idee waarom ze denkt dat dat handiger is, misschien omdat haar tong het eten dan voelt ofzo). Maar zelf scheppen of prikken is nog niet aan de orde. Ze eet ook met haar handen. Grote stukken waren geen probleem, maar de laatste paar weken werkt ze die toch steeds uit haar mond om te bestuderen of weg te gooien. Ik laat haar ook maar lekker knoeien. En die fles voor het slapen gaan hebben we weer iets opgehoogd naar 180+6 (en hij gaat nog steeds grif op). Dat afbouwen komt later wel inderdaad. Wel hoorde ik van iemand dat ze beter gaan eten als ze minder melk krijgen. Maar een kind is toch nog niet in staat om bij het avondeten te bedenken ‘oh. Ik krijg tegenwoordig nog maar een halve fles voor het slapengaan, laat ik nu maar wat extra eten…’?

Setteke, wij geven inderdaad geen fles om de niet/minder-gegeten maaltijd te compenseren. Ze eet rond 17.30 / 18.00 uur avondeten en dan voor het slapen gaan (rond 19.30 uur) een fles. Met de lunch laten we er ook het liefst een uur tussen zitten na het brood voor ze de fles krijgt. Denk je dat dat toch nog dicht op elkaar zit om haar te laten denken ‘ik eet niet want ik krijg toch straks de fles’? Ze krijgt ook nooit extra tussendoortjes als ze weinig luncht bijvoorbeeld. Maar ja, met ontbijt – fruit – lunch – tussendoortje – diner - fles zit er nooit echt heel lang de tijd tussen de verschillende ‘gangen’… Of denk jij toch dat het effect heeft op het avondeten als je ze ’s avonds voor het slapen gaan een kleinere fles gaat geven?

Over speelgoed geven: ah, dus weer iets ‘uit de boekjes’ dat niet klopt: kindjes geven op deze leeftijd al wel gewoon hun speelgoed écht weg (en weer terug) En ze geeft inderdaad ook dingen als ik daar om vraag. Handig hoor!

Chantal, ik weet niet of je de vraag nog steeds hebt, over het cadeautjes uitpakken. Hier werkte het prima om Ise een cadeautje te geven, uit te laten pakken en er mee te spelen. Na een tijdje gaf iemand weer een nieuw cadeautje en je merkte vanzelf of ze daar al zin in had of nog niet. Soms was het even wachten, of moesten wij het bjina-helemaal uitpakken voordat ze interesse kreeg, maar dat vond niemand erg. En Ise vond het allemaal prachtig. Op een gegeven moment moesten we wel de al uitgepakte cadeautjes wegleggen, omdat ze die zo leuk vond dat ze daar maar naar bleef zoeken. Dus als ze er dan eentje losliet, legden we die ergens weg. En later tijdens het feestje vond ze ze al kruipend een voor een weer terug op de gang of achter de stoel. Dubbele pret!
    En wat verwarrend inderdaad, met dat wel/niet/later behandelen van je hoge bloeddruk. Wat zegt je gevoel dat het beste voor je is? Wij zijn ook nog niet aan het proberen weer zwanger te worden hoor, terwijl we nog wel een tweede willen!

Wat hier altijd goed helpt en gezellig is, is zelf op de grond gaan zitten. Dan kan de kleine over je heen klimmen enzo, en jij gewoon iets lezen of tv kijken. Net als Lauwie geef ik Ise vaak wel extra aandacht als ze zo’n fase heeft dat ze daar behoefte aan heeft. Mijn ervaring is ook dat als ik meteen aandacht geef (gewoon even oogcontact, iets zeggen, laten merken dat ik haar zie), dat ze dan meestal weer verder gaat met spelen. Of dat ik zo verliefd op haar word, dat ik vanzelf met haar wil spelen :)

FF, Duster en Schatje super dat jullie een hartje hebben gehoord!

Denice, wat een verhaal over Kenny's oma. Ik vind dat ze je onbeschoft hebben behandeld, maar ik moest wel lachen om hoe je het opgeschreven hebt. Volgens mij ben jij hartstikke gastvrij en moeten zij niet zo zeuren!

Over winterjassen: ik krijg de kriebels als jullie het er over hebben, maar ik wil eigenlijk weigeren om in augustus al gedwongen te worden om een winterjas te kopen terwijl ik niet eens weet hoe groot mijn kind dan is. Ik ga proberen te wachten tot de herfst, dan vind ik het vroeg genoeg. Misschien krijg ik nog wel iets te leen van een vriendin ook… Tja, Ise loopt er dan vast niet zo hip bij als sommige andere kindjes, maar het zij zo. (Of zou ik toch bezwijken en binnenkort verliefd met een winterjas een winkel uit lopen…?)

Marleen, hoe is met jou? En met je kleine mannetjes die opeens hun oma moeten missen en ook nog jullie verdriet zien? Het is niet raar dat iedereen van slag is. Ik hoop wel dat jullie nog een paar nachten goed kunnen slapen, om ook het afscheid echt goed mee te kunnen maken. De tranen schieten in m’n ogen van je laatste berichtje. Zo jong nog. Wel heel mooi dat jullie zelf voor haar make-up enzo hebben kunnen zorgen. Oh meis, een hele dikke knuffel voor jou.

Sjudith, ook wel fijn dat het werk zoveel afleiding geeft. Hoe gaat het met Angelo?

Mijlpaal: Ik vind het zo knap dat er al best veel kindjes hier zijn die lopen, langs meubels of zelfs los. Ik ben echt supertrots dat Ise zich vandaag voor het eerst heeft opgetrokken tot staan! Een paar keer zelfs, dus het was geen toevalstreffer maar een nieuwe hobby! Stoer hoor! Wel nóg beter opletten welke spullen we laten slingeren, want zo kan ze er nog beter bij :)

18. Chantico

Huh, m'n banner zegt nog steeds 'Happy first birthday'. Ben ik nou gek of m'n banner?
    Ik zal wel een nieuwe in moeten stellen.
    Dat is ook eigenlijk wel een mooie rituele afsluiting van Ise's eerste levensjaar! (Hihi, ik kan moeilijk ontkennen dat zp een belangrijke rol in mijn leven heeft gespeeld de laatste 20 maanden :p)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    op de valreep nog gefeliciteerd voor djim, ayoub, jamie en vogeltje!
    hoop dat jullie een leuke verjaardag hadden!

Deel Deze Pagina