Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Chantal, ik heb het 'geluk' dat het mijn hart is dat zegt dat ik nog even wil wachten, terwijl mijn hoofd af en toe denkt 'zou het niet handiger zijn om het nu al te gaan proberen'. Als je het andersom hebt (dus dat je al wel wil, maar het handiger is om nog even te wachten) dan is dat natuurlijk véél moeilijker! Ik kan je gevoel ook niet 'beïnvloeden', maar voor mij was het wel fijn om te merken dat ik liever eerst nog mijn volle aandacht voor het genieten van Ise wil hebben, zodat ik niet nu al mijn aandacht moet verdelen over Ise en een nieuw wondertje (dan zou ik het gevoel hebben dat ik ze allebei tekort doe). Ise heeft nog zoveel hulp nodig (nog niet zelf lopen of eten, nog niet kunnen praten), als ze een jaartje ouder is, is het denk ik fysiek makkelijker om weer zwanger te zijn. Dan kan zij het ook 'bewuster' meemaken. En ik zou over een jaartje ofzo denk ik ook met meer 'romantiek' naar alle zwangerschapskwaaltjes kijken. Nu zou ik misschien wel denken 'oh ja, weer dat stomme er-elke-nacht-drie-keer-uit-moeten-voor-een-druppel'. Gewoon omdat ik de vorige ronde nog te vers in mijn geheugen ligt. Bij een tweede wil ik het liefst weer net zo vol verwondering en verwachting zijn als bij Ise. Maar ja, dat is míjn gevoel en elke mama hier voelt het weer anders. Er zijn er genoeg die nu al volop genieten van een zwangerschap (of zelfs een nieuw pasgeboren kindje :$) Hoe dan ook: sterkte meis!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

Jaaaaaaaa
    leuk hè!
    Ik heb van beide zwangerschappen wel foto's, maar niet onwijs mooie en nu mocht ik bij hun komen, is dat even gaaf!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    mik van harte gefeliciteerddddddd

@petra veel plezier.. worden zekker mooi foto's

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Binna: Ik kon vanmorgen nog 25,- pinnen ;) dus hier gaat ie ook lekker. Geen idee waar het gebleven is. Ik had nog wel wat in m'n portemonee en in de kasten zitten gelukkig nog boodschappen. Gelukkig zijn alle vaste lasten enzo ook betaald, maar echt prettig is het niet...

@ Wesley: Hieper de piep hoera!!! Gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!

@ Mik: Meis, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Puck: he bah, een wespensteek is al pijnlijk en nu nog eens een reactie erop...

@ Petra: Leuke date meis! Haha!

@ Chantico: Het allerlaatste wat ik tegen haar gezegd heb is ongeveer dit: Je hoeft nu geen pijn te hebben doordat ze de medicatie verandert hebben. Morgen wordt je onder narcose gebracht en kun je eindelijk ff slapen (onder het mom van een geintje), als je wakker wordt dan hebben ze het vocht weggehaald en heb je misschien wel wat minder pijn en dan horen we wat er mis is. Succes morgen, hou je nog ff taai... Niet wetende dat dit mijn laatste woorden waren.

Ik vergeet steeds te vertellen hoe het met Jeroen is! Jeroen is heel verdrietig en ook boos. Hij regelt ook van alles en is doodmoe. Gisteren heeft hij bij zijn moeder vreselijk gehuild. Hij wil graag iets voordragen tijdens de begravenis, want dat heeft hij bij zijn oma ook gedaan. Zijn moeder vond het doodeng want ze was bang dat hij zou gaan huilen, maar achteraf vond ze dat zo mooi, dus nu wil hij dat ook voor haar doen.

Vanmorgen hebben we begrepen dat er een voorlopig autopsie rapport is samengesteld. Het officiele komt pas over een week of 6. De huisarts gaat het opvragen, maar wij mogen ook zelf naar het ziekenhuis gaan om het in te zien. Jeroen en ik willen dat eigenlijk gaan doen. Ik hoop nog vanmiddag.
    Jeroen en ik zitten allebei met afgelopen zondag in ons maag. We weten dat we niet meer hadden kunnen doen. We hebben de arts erbij geroepen en gevraagd waarom er niks gedaan werd, we hebben hem verteld dat we dachten dat ze dood lag te gaan. Maar toch moet ik er steeds aan denken... en ook Jeroen. Telkens komen we weer uit op dat gesprek. We gaan ook in gesprek met die betreffende arts. Mijn schoonmoeder krijgen we er niet mee terug, maar toch...

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh petra wat leuk zeg! ik wil deze zwangerschap ook meer foto's laten maken of zelf maken!

daisy meis jij mag weer buddy zijn ben je er klaar voor?

thnaks allemaal voor de felicitaties! het is nog erg onwerkelijjk moet ik zeggen!

6. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

De waterpokjes zijn hier zo goed als verdwenen... Voor de rest loopt hier alles goed.

Stan is vandaag gewogen (9180 gram) en gemeten (76 cm).

Ik hoop dat alle jarigen een leuke dag hebben gehad en wens alles jarige(n) veel plezier op deze unieke dag!

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat zie ik daar, Mik zwanger! Gefeliciteerd!

Binna, da's rot ja! Hebben wij ook weleens als Jeroen ineens minder salaris krijgt als hij vakantie heeft gehad.

Alieke, leuke foto's!

Marleen, nogmaals dik knuf!

Wesley gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

Petra, veel plezier bij Juudje en Angelo!

Chantal, neej niet Jeslyn maar Myrna ;)

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Marleen; Goed dat jullie het gesprek aan willen gaan. Nogmaal een dikke knuffel voor jullie.

@Mik; Gefeliciteerd met je zwangerschap

Het gesprek van vanochtend ging goed. Ze vond zelfs mijn zwangerschap geen probleem, want in de periode dat ik met verlof ben is het daar toch erg rustig. Het gaat alleen over een contract van 16-32uur. Ik moet dus nog even nagaan hoe het dan werkt als ik met verlof ben, want anders ga ik er wel heel erg op achteruit als ik ga werken :( Is hier iemand bekend met een min-max uren contract?

9. @ linka; ohw, dom... Myrna... Maar zou ik toch ook als het echt erg dik is, gewoon naar HA zodat ie iets kan geven waardoor het sneller weggaat... Mijn moeder krijgt er tabletten voor, voorkomt dat ze de allergische reactie krijgt.

@ duster; mooi dat je zwangerschap geen probleem is. Contract geen ervaring mee...

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Chantal, wij zijn al naar de HA geweest vorige jaar, maar kreeg koelzalf, klamboe ophangen en deet insmeren, hier gaat prima maar bij haar vader of uitlogeren gaat weer mis, hij wist dat myrna nodig heeft en mijn moeder was ik vergeten om mee te geven! Verder kunnen we niks meer aan te doen.

11. Nou wat stom dat ie niet iets geeft om het te voorkomen!
    En mijn moeder krijgt gewoon tabletten voorgeschreven...

En die klamboes helpen ook nog eens niet altijd!

Zometeen een viennetta ijstaartje doen hiero....

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

#36512 Trotsemama1, 5 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2009
    hier ik heb een contract voor mi 24 uur maar ik kan ook meer ingezet
    worden
    ik wordt standaar uitbetaalt voor 24 uur
    en door mijn ort wordt het altijd meer
    omdat ik vaak ook meer uren wordt ingeroosterd
    dat vind ik een nadeel
    het is al gebeurd dat ik paar weken achter elkaar voor 32 uur werd ingeroosterd :(
    heb ik toen wat van gezegd omdat ik het niet meer trok met me bekken
    en het kan nu wel is gebeuren dat ik de ene week 4 dagen werk en de andere week 2

13. @ trotse mama en duster; ja zo trekt het aan de eind van de maand wel weer recht natuurlijk met je salaris, maar ik zou de onregelmatigheid (veel werken of weinig) niet zo ideaal vinden voor mn kleintje. Weet ie nooit waar ie aan toe is, wanneer mama thuis is.
    Wat dat betreft heb ik het wel echt heel erg getroffen!!!

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Trotse mama1; Bedankt voor de info. Mag ik vragen hoeveel uur je uitbetaald kreeg tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof?

15. @ all; ohhhh tygo heeft trouwens nu echt boze buien weet je dat...! had ik al gezegd geloof ik... Vanochtend in de box stond ie met 1 hand aan de box, andere hand stukje brood, bij het 2de stukje (ik was in de keuken bezig) viel hij blijkbaar. Ik hem troosten, maar dacht je daarna dat hij nog brood wilde eten?! Dat brood wat ervoor gezorgd had dat hij was gevallen en pijn had, mooi niet!!! hihihi....

@ happy; weet niet of je dit leest, want je bent er weinig, maar als ik me niet vergis hebben wij dezelfde kinderwagen he? De Easywalker.
    Als Tygo in de buggy zit, ligt ie altijd nog een beetje he, ookal zitten beide ritsen dicht. ik zie vaak wandelwagen waarbij de kindjes mooi rechtop kunnen zitten en dus goed om zich heen kunnen kijken. Maar dat kan bij die van ons niet of wel? Of mis ik iets en doe ik het niet goed?

16. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Wesley Gefeliciteerd met je eerste verjaardag

Mik gefeliciteerd met je zwangerschap.

17. Wat een lief en leed toch weer he...
    Aantal zwangerschappen, babietjes erbij en helaas ook verlies bij sommigen. Raar soms toch, hoe alles zo dicht bij elkaar ligt.
    En de wereld gaat gewoon door...

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nou ik was op dat moment koos werkloos :S
    mijn oude baas had me contract niet verlengd omdat ik zwanger was
    dus kreeg van de UWV gewoon 100% uitbetaald(het grappige was dat ik van het UWV meer kreeg dan me oude baas)

19. oh bah, nu heb ik echt geen zin meer, heb ik nog lang volgehouden toch? Het is half 5....!

20. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb net even gekeken, maar ik heb er nog aan allebei de kanten klipjes zitten die je vast kan maken. (zwart van die klik dingen) dan zit de leuning wel rechter.
    Al moet ik zeggen dat ik Janna als ik allebei de ritsen dicht heb ook wel recht vind zitten hoor!

Deel Deze Pagina