Zo nu alles geplaatst! Heb zoveel mogelijk geplaatst sorry als ik wat vergeten ben. Mooie fotos judith! Linka: Wat een gave fotos zeg! lique: Ja is best snel gegaan achteraf bekeken. Toen dat pco is ontdekt had ik echt zoiets van ja hoor heb ik weer. Had toen echt ff zelfmedelijden zo van kan nog meer bij. (mag niet klagen hoor maar doordat alles wat er in het verleden allemaal is gebeurd kan ik af en toe wel ff zo denken en moet dan van mezelf echt positief zijn zo van heb een geweldige man en een geweldig kind, superhuis enz) Dit was mn 4 ronde dus mag niet klagen moet wel zeggen dat de 3 x hiervoor ik veel meer er mee bezig was en afgelopen maand had ik zoiets van niet teveel aan denken! Judith: zag een berichtje van jou van giuilia die te licht was volgens cb nou hier geen woord er over bij het cb en dat terwijl malou 100 gram lichter is dan giulia en volgens mij een halve cm groter. Was gelijk ff mijn verhaal van deze week. Malou is echt een klimaapje! Wil al klimmen in de schutting, de bank, gaan staan op de wielen van haar loopkar....echt niks is haar te gek. Wel leuk om te zien maar af en toe ook snel toe grijpen. Malou eet op dit moment heel goed ze krijgt nu: 7.00 fles pyamapapje (ben aan het afleren dus wordt een flesje melk van 150 cc) 10.00 fruit met wat sap 12.00 1,5 tot 2 broodjes en 150 cc melk (lukt niet altijd helemaal op) 15.00 2 nijntje koekjes en sap 18.00 warm eten met toetje 19.00 nog een beetje drinken Hebben jullie ook van die vleeseters???? Malou kijkt bij ons het vlees uit de mond dus als ze geen vlees krijgt dan vertikt ze te eten.....
miepie, hartstikke bedankt voor de update! linka, wat een super foto met de emmer! sjudith, gefeliciteerd met je aanstaande man! wat een leuke foto's! die slaapfoto is lief! sterkte met de clomid. vriendin van mij heeft er ook veel last van. chieffie, gefeliciteerd!! puck, hoe gaat het met de wespensteek? moniki, gefeliciteerd met jullie 2 jaar! setteke, hoe was het vandaag??
@Miepie, ben heel blij voor je hoor. Maar nu mis ik mijn afvalmaatje,haha!! Ik ga nu eerst maar eens heel hard afvallen en hard bedenken of er nog een smurfje in dit gezin gewenst is.
oh en lique: welkom terug! fijn dat jullie een leuke vakantie en een leuke verjaardag van djim hadden! miranda, gezellig dat je er ook weer bent en fijn dat jullie genoten hebben!
Silke, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een fijne dag gehad? Lekker taart gegeten? Papa en mam ook gefeliciteerd.
Miepie, super update weer!!! Chantal, ik had me ook aangeboden om deze week de update te maken aangezien ik nog vakantie heb. Dus zal ik het deze week doen en jij volgende week? Dan schuiven jullie allemaal een weekje op haha. Binna had daar vorige week al een lijstje van gemaakt. Miepie, Danique is ook echt geen stilzitter moet ik zeggen. Maar ja zal wel naar haar moeder (en vader) aarden. Ben ook mijn leven lang al te zwaar Lique, ik ga ook weer echte pogingen doen om af te vallen. Dus ik doe met je mee Dames die afvallen is het misschien een idee om via email met elkaar te kletsen. Ik word zo gaar van die hyves die het gewoon de helft van de tijd niet doet bij mij. Vandaar dat ik ook bijna niet reageer (nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in de vakantie ook gewoon 2 kilo ben aangekomen en niet ben afgevallen, maar de voornemens zijn er weer!) Juud, wat een leuke foto's zeg! Wie van jullie is van hindoestaanse afkomst dan? Linka, superleuke foto's zeg!!
Wie doet de Update Alieke 9 augustus tot 16 augustus Chantal 16 augustus tot 23 augustus Binna 23 augustus tot 30 augustus setteke 30 augustus tot 6 augustus linka 6 augustus tot 13 september Delilah 13 september tot 20 september mieppie 20 september tot 27 september chantal 27 september tot 4 september binna 4 oktober tot 11 oktober Setteke 11 oktober tot 18 oktober linka 18 oktober tot 25 oktober delilah 25 oktober tot 1 november
Ik heb niet alles even goed gelezen (zomergasten op de achtergrond), dus sorry als ik over kleine details iets zeg, maar misschien wat groots over het hoofd heb gezien… Te laat maar toch nog: hieperdepiep hoeraaa voor Silke! Heb je genoten van Jouw Dag meis? Vast wel, met zo’n fijne familie om je heen! Miepie, gefeliciteerd! Super zeg! Hoop dat je je goed voelt en blijft voelen! En bedankt voor de update, super gedaan! Sjudith, ik vroeg me al af of je last van de Clomid zou hebben. Ja dus, balen… Hopelijk is het maar één ronde nodig (waarom hebben we die leuke duim-smiley niet meer?) Marleen en Sjudith, fijn om te lezen dat de begravenissen mooi waren. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie, jullie mannen en kinders. Marleen, hoe hebben Thomas en Jasper de begrafenis eigenlijk meegemaakt? Heb ik daar overheen gelezen, of waren ze er niet bij misschien? Alieke en Lauwie, ik snap heel goed dat het niet leuk is dat mensen steeds iets zeggen als ‘Hollands welvaren’. Over Ise zeggen (zeiden) ze vaak het omgekeerde: dat ze er zo klein uit zag. Ik vond dat zó stom, was er dan echt niéts anders om te zeggen over mijn prachtige meiske? Als ik zelf nu een kindje zie waar ik zonodig iets over wil zeggen (ik probeer zo min mogelijk ‘oordelen te vellen’, dan zeg ik altijd iets vrolijks. Maar ja, je weet gewoon niet altijd wat gevoelig ligt... Over worteltjestaart: haha, wij hebben hier worteltaart voor Ise’s verjaardag gehad. We wilden iets verantwoords en toen bedachten we dat (bij een biologische bakker vandaan). Het smaakt niet erg naar wortel, maar je ziet wel dat er oranje wortel door de cake heen zit. Bovenop zat trouwens nog een dikke laag zoete room, dus zo verantwoord was het nou ook weer niet We kregen iets minder complimenten over de taart dan andere jaren, dat wel, maar we hebben het er op geschoven dat dat kwam omdat Ise zo erg de aandacht afleidde als stralend middelpunt van het feestje Lauwie, ik snap niet helemaal hoe je alle feestjes nu gaat vieren. Jullie vieren Otjes verjaardag al eerder dan haar echte verjaardag, begrijp ik het dan goed?. Ik vond het heel fijn dat iedereen van onze naaste familie echt op Ise’s verjaardag (maandag) kon komen. Zo was het helemaal goed. We hadden taart, cadeautjes, ballonnen en slingers, maar geen andere kindjes dus (Ise is de eerste baby in beider families). Met vriendinnen die ook een baby hebben ga ik later, als ze weer terug zijn van vakanties enzo, nog een keer een kinder-picknick-feestje organiseren. Zin in! Als de visite niet op haar echte verjaardag kan komen, zou ik op die dag zelf wel leuk een paar cadeautjes in bed doen ’s ochtends (tip: serpentines en ballonnen ) en wel slingers ophangen en iets lekkers kopen (luxe fruit ofzo). En verder gewoon heerlijk genieten van elkaar. Moniki, fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad. En wat knap dat Silvan is gaan staan! Las gisteren nog dat ze eerst gaan lopen en dat stil staan meestal pas een aantal dagen later lukt (is veel moeilijker dan in beweging zijn). Was hij er zelf ook trots op? Dat vind ik zo mooi: hoe Ise soms zelf helemaal glundert als haar iets moeilijks lukt. Daisy, dat knoeien met eten is denk ik een fase die belangrijk is voor de ontwikkeling. Ik probeer het tenminste maar zo te zien als Ise er weer een zooitje van maakt. Ik bepaal de grenzen (eten dat erg vlekt daar mag ze niet mee spelen, ander eten wel), maar binnen de grenzen probeer ik er de lol maar van in te zien en poets ik daarna de boel wel weer schoon… (Zie nu dat anderen natuurlijk al hetzelfde gezegd hebben, maar bij deze nog een keer ) Marleen, wat een prachtige toespraak over eten! Dank voor je wijze woorden! Over minder eten: ik weet dat kinderen op een bepaald moment minder gaan eten omdat ze minder hard groeien dan in hun babytijd. Maar wanneer is dat ongeveer? Ise eet de laatste maand ofzo opeens echt nog maar de helft van wat ze eerst at ’s avonds. Ik maak me geen zorgen, omdat ze het prima doet, maar ik vind het wel opvallend. Zie dat er meer kindjes zijn die minder eten. Het is vast ook gekoppeld aan de pogingen van de dreumessen om zelf te gaan eten, denk ik, maar hebben ze rond deze leeftijd ook opeens veel minder nodig? (Oh, opnieuw zie ik nu opeens dat Setteke al heeft geschreven dat Tymen dat ook met z’n eerste verjaardag opeens had, tien maanden lang (en toch gegroeid). Fijn hoor, die ervaren mama’s hier op het forum!) Kindjes die hun eigen naam zeggen (Tess, Giulia, Ottilie): knap hoor! Schatje, super dat je je kleintje voelde! (Ik moet er de laatste dagen ook steeds aan terugdenken hoe fijn dat was.) Lique, wat een gekwakkel met je kinders… Beterschap voor allebei! Over stopcontactbeveiliging: ik heb bij de Hema van die schildjes gekocht die je in een stopcontact kan doen, zodat je eerst de stekker een kwartslag moet draaien voordat de gaatjes toegankelijk worden (snappie?). Nu pas lees ik op die verpakking dat je ze met een plakker bevestigt. Weet iemand of je ze er dan ook later weer uit kan krijgen? Lijkt me onhandig als die dingen er voor altijd in moeten blijven zitten… Over de kastjes-beveiliging: hebben we ook van de Hema gekocht (nog niet bevestigd). Iemand ervaring met dit merk: is het handig&veilig? Anders haal ik ook die van de Ikea, als sommigen van jullie daar zo enthousiast over zijn. ------------------------------------------------------------------------------------------ Even ego: Ise heeft het staan ontdekt! Sinds een paar dagen trekt/duwt ze zichzelf tot staan tegen banken, stoelen, kasten of ons. Ik vind het zo leuk! Ze maakt echt weer een mega-ontwikkel-periode door! Ze begrijpt ook opeens veel meer woordjes (lichaamsdelen, dieren). Ze zegt ze alleen nog niet, maar dat mag de pret niet drukken. En ik zou bijna denken dat ze over haar eenkennigheid heen is (*afkloppen!*). Ik ben helemaal blij met mijn vrolijke, actieve dreumes!
Zo, even gauw vertellen hoe het was vandaag, de laatste visite is net weg. Toen Silke vanmorgen beneden kwam was ze helemaal verrukt van alle slingers en ballonnen. De kadootjes vond ze leuk, uitpakken snapte ze niet zo, maar daar heeft ze een grote broer voor! Ze was gelijk helemaal blij met de Little People boerderij. Na haar slaapje was het feest. ze sliep overigens maar heel kort en was niet al te vrolijk. Maar de kadootjes vond ze leuk, alle mensen niet zo. We hebben haar al vrij gauw naar bed gebracht, want ze was echt niet vrolijk. na een uurtje er weer uit en toen was ze blij en heeft ze genoten van alle aandacht. Mijn zomerse hapjes waren een groot succes en we hebben heerlijk buiten gezeten. Het was druk, maar erg gezellig. nadat de meeste visite weg was hebben we patat gegeten met mijn ouders, broertje en vriendin, een traditie waarmee we op Tymen zijn eerste verjaardag begonnen zijn. Na het eten de kindertjes gauw naar bed, want die waren afgedraaid, hihi. Silke is goed verwend (Tymen trouwens ook). Dit heeft ze gekregen: - loopscooter - loopauto - poppenwagentje - armbandje - Fisherprice Little people boerderij - dvd - boekje - setje van jurkje met shirtje en maillotjes - Setje van broekje, shirtje en vestje - Setje van jurkje/tuniekje met broekje en sokjes - balletje - centjes - babypopje Ook sneu, wij hadden voor Tymen ook een kadootje, een skippykoe, maar daar moest nog wat lucht bij in. drukte hilbrand het ventiel iets te hard dicht en daardoor scheurde hij. Kapot dus. En Tymen was er zo blij mee, dus morgen gaan we een nieuwe halen... Maar al met al een geslaagde dag, erg gezellig! Als het lukt zal ik morgen nog even wat foto's plaatsen, maar dat weet je maar nooit met mijn halfdode pc.....