@happy: britt drinkt nog helemaal niks uit een beker. Ze drinkt net goed uit de fles en ben nog niet van plan dat te veranderen. Ben zo blij dat ze dat eindelijk door heeft. Bedoel je dan een tuitbeker of een echte beker?? Soms neemt ze tijdens de boterham haar melk uit de oefenbeker. Maar dat gaat met hele kleine slokjes, ze heeft er meer lol in dan dat er daadwerkelijk iets in gaat dan! 50cc..... Niet te letterlijk nemen wat dat CB je zegt. het zijn maar richtlijnen. Staar je er niet blind op als jouw kindje daar nog geen behoefte aan heeft omn dat te doen of te leren...... maar goed dat is mijn mening, succes
Nog even een vraagje over eten: Matthijs wil zijn (avond)eten alleen eten als hij het zelf mag doen. Dit wil zeggen: grote stukken eten waar hij van af kan kluiven. Vanavond hebben we bv gekookte aardappels met broccoli en vlees op en dan wil hij echt een hele gekookte aardappel en hele broccoliroosjes. Jullie begrijpen wel dat het een enorme kliederboel wordt, want hij laat van alles uit zijn handjes vallen. Als we het prakken en met een lepeltje geven vliegt het na 3 hapjes in de rondte. Wat zouden jullie doen?
Op het CB roepen ze al gauw dat ze uit een beker moeten gaan drinken. Nou dat hoefde ik bij Thomas echt niet te proberen hoor. Die heeft een nuby flip it beker met een rietje. Vanaf zijn 2e kan hij drinken uit een gewone beker zonder geknoei, maar als we weg gaan gaat zijn nuby beker og steeds mee. Jasper drinkt nog uit een fles, een tuitbeker wordt vies naar gekeken. Binnenkort ga ik eens proberen of hij uit zo'n beker als Thomas kan drinken.
Beide opties klinken als een kliederzooi Silvia haha, sorry. Ik zou de optie kiezen waarbij hij het meeste naar binnen krijgt. Zelf laten doen stimuleert wel zijn ontwikkeling... Jasper doet dan echt bijna niks in zijn mond dus die moet ik zelf eten geven.
Het is ook echt een bende..... en daardoor ook af en toe wel erg grappig Ik laat het hem nu zelf doen, omdat hij het dan tenminste binnen krijgt. Hij doet het dan wel zelf, maar wel met zijn handen en dat is volgens mij ook weer niet de bedoeling
Denice: Laureen heeft ontdekt dat lopen toch sneller is dan kruipen en loopt dus alleen nog maar. Als ze valt gaat ze zo weer staan en loopt weer verder. Dan is het dus geen probleem om de schoentjes aan te houden hoor. Ze heeft ze in huis bijna niet aan, dan loopt ze op blote voetjes maar als we naar buiten gaan komen de schoentjes aan. Dat vind ze helemaal geweldig.
Jeslyn krijgt ook pakje drinken waar rietje uit komt dus ook Nuby beker met riet, goede resultaat. Maarrre Jeslyn krijgt nog steeds opvolgmelk in dr fles hoor en savonds papfles, als opvolgmelk op is dan gaan wij overstappen naar melk en avondpap als ze nog behoefte aan heeft, prima.
Silvia, op het CB hier zeggen ze dat dat juist goed is voor de motoriek, maar de bende komen ze helaas niet voor je opruimen!
Bedankt. Onze meiden moeten as maandag weer naar school. Laureen heeft een tuitbeker, rietjesbeker en een fles. Ze drinkt ook regelmatig de pakjes van Joëlle en Dionne leeg. ha ha Maakt haar dus niet zoveel uit maar de melk moet in de fles.
O, als het goed is voor hem laat ik hem maar lekker z'n gang gaan. Wel flauw dat ze niet even schoon komen maken
Ivy eet grotendeels zelf. Met haar eigen vork.. nou ja zeg maar rustig haar handen en vingers hihi het is een echt smeerboel maar ach daar heb je kinderen voor
Hallo! Dames, ben alleen maar druk met de update. Heb ondertussen al veel! En dat terwijl ik nog maar 1 dagje bezig ben. Gaat een giga update worden volgens mij. Maar oke, ondertussen vergeet ik dus telkens wat ik zelf wil reageren. Eten: Danique eet ook graag zelf. En wij laten dat ook vaak wel toe. Maar er wordt ook wel naar binnen gelepeld en dat is ook rpima. Als er maar eten inkomt haha. Wij hebben onder de kinderstoel een mat liggen voor bureaustoelen om onze vloer te beschermen. Is handig schoon te maken. Drinken: Danique drinkt uit een oefenbeker haar melk tussen de middag en water tussendoor. De pap 's mrogens en 's avonds uit de fles. De tuitbeker gaat mee voor in de auto en soms in de wandelwagen. Die snapt ze pas een beetje sinds begin deze week. Ze kauwde er gewoon op, dus echt drinken doet ze daar niet mee.
Heb een beetje bijgelezen maar niet alles is blijven hangen. Vandaag een vroege dienst gehad tot half 4 en het was echt geen leuke 1e werkdag na de vakantie :x Toen kreeg ik ook nog een smsje van mijn moeder dat Tess op het kdv in haar wang was gebeten en dat ik niet moest schrikken als ik thuis kwam. Nou het arme kind heeft echt 4 boventanden en 4 ondertanden in haar wangetje staan, word helemaal blauw en er komen met vocht gevulde blaasjes op Even een korte reactie: Petra, fijn dat de controle goed was..heb echt met bewondering zitten lezen dat je nog gefietst hebt met kind, hond en buik!! Chantal, heb je alles zo goed als rond voor het grote feest? Baal er van dat ik moet werken hoor, maar misschien kunnen we later die week iets afspreken? Schatje, wat fijn dat je kleine knul zo goed begint te slapen! Je hebt dus wel wat gehad aan de tips van de wijkverpleegkundige? Binna, hier ook een driftkikkertje..ze gaat dan hard gillen en spant alle spieren in haar lichaam aan totdat ze rood aanloopt. Miepie, meid heel veel plezier met het vertellen van je zwangerschap. Setteke, is je been trouwens helemaal genezen? Fijn dat Silke zo heerlijk verwend is! @ De rest..sorry als ik niet gereageerd heb!
Miranda, die schoentjes heeft Tess ook. Ik koop de schoentjes van Tess bij flip's schoenenwinkel, echt een fenomeen in kinderschoenenland hier in Enschede en zit op de hoek. Over eten: avond eten + brood doe ik op voor Tess op de lepel of vork en ze doet het dan zelf in haar mond ( of niet als ze niet eten wil) Fruit doe ik in een bakje en dat prikt ze zelf aan de vork en doet ze dan in de mond, of ze pakt het tussen haar vingertjes. Ik kan ook prima even weglopen tijdens het eten want ze eet heel netjes haar mondje leeg voordat ze een nieuw stukje pakt.
Hoi lieve meiden, Ik lees stiekem nog wel eens met jullie mee. Heb nu toch wel een dringende vraag cq advies van jullie nodig, dus ik dacht laat ik even een berichtje plaatsen. Sophie wil absoluut niet slapen de laatste week. Ze is kapot moe, maar slapen ho maar. Ik heb haar nu al 45 min in bed en ze huilt, moppert en is dan weer even stil, en begint weer te huilen, mopperen. 's nachts is ook een drama op het moment, ze slaapt, wordt wakker en is dan zo'n 2 uur wakker voor ze weer gaat slapen. Ik ben zo ongeveer aan het eind van mijn latijn en moet wel weer gewoon werken en dan mijn koppie zien te gebruiken. Hebben jullie kleintjes dit ook al eens gehad? Wat kan het zijn en wat kan ik hier het beste aan doen? Hopelijk hebben jullie advies. Liefs Naat
wij laten die rommel gebeuren en maken na het eten op. een plaat onder de stoel beschermt de houten vloer.
naat, wij hebben het ook gehad. als ze eenmaal sliep ging het goed, maar in slaap vallen.... de laatste 2 avonden ligt ze een tijdje te jammeren maar hiervoor is het 3 weken heel goed gegaan. hoe doe je het avondritueel nu? en als ze huilt? en heb je het altijd hetzelfde gedaan? hoe lang doet ze dat huilen al? zit ze misschien in een sprongetje?