Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

Haha de wijkverpleegkundige had niet echt tips die hebben we allemaal zelf moeten verzinnen :( :D

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    tesske, wat erg van die tanden in haar wang! wat zeiden ze er op het kdv van?

jenny, wanneer weet je meer? ;)

happy, mijn ervaring met het cb is dat er ook altijd iets te zeuren moet zijn. iets wat beter kan. gewoon af en toe proberen met een beker. op zich is een mooie zomerdag wel handig proberen, zeker als je water te drinken geeft.

duster, waarom is met zijn handen niet de bedoeling? zo eet ottilie al maanden...

marleen, jasper nog niet fitter dus? vervelend zeg! wat zei de huisarts ervan? hoe lang moet je het aankijken?
    het autopsierapport er nog steeds niet?

denice, ottilie trekt schoentjes ook vaak uit. alleen niet als ze te druk is met iets anders.

vanmiddag op de fiets een wesp bij ottilie's gezicht. ik moest afstappen om m weg te blazen. ottilie reageerde niet, dus ik ging er van uit dat er niets gebeurd was. tien minuten later in een winkel zag ik dat ze een heel dik beetje rood oog heeft. ze had ontstoken ogen, maar dat leek net weer beter te gaan. maar een wespensteek zonder een kik te geven kan toch ook niet?:(

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie; Ik dacht eigenlijk zo hoort het later niet, dus we kunnen hem er beter maar niet aan laten wennen :) Maar ik lees dat meerdere kindjes dat doen, dus ik laat hem voorlopig maar lekker zijn gang gaan ;)

Ik ga zo m'n bed opzoeken.

SLAAP LEKKER!

4. Hier kom ik binnenwaaien, ff snel...!

@ tesske; nou, ik knijp um aardig...
    Nog veel te doen, tenminste zo voelt het.
    Vandaag de taart bestelt en nu bezig met de boodschappenlijst...
    Had vandaag ook ff aangekruist van wie ik zeker weet dat ze komen en van wie nog niet... Toen had ik toch wel even ademnood...
    Zijn er aarrrrdig veel!!!
    Had ik niet verwacht, komt ook omdat René en ik eigenlijk nooit een verjaardag geven, omdat we in de zomer jarig zijn dus er komt dan bijna nooit iemand, maar nu.... Kunnen er gewoon echt wel erg veel... En de mensen waar ik het niet van weet.... Zou het niet zo erg vinden als ze dus niet komen, hihihihi!!!
    Moeillijk in te schatten hoeveel hapjes en drinken ik nodig heb...
    Das dus het enigste waar ik me nog druk om maak...

Later afspreken is goed, lijkt me leuk! Laat me maar ff je rooster weten...

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @naat: sorry geen idee wat je nog kan proberen, hoop dat het snel overgaat. is vast een fase

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    aaaaahh het slapen ging zo goed. nu is het al een uur huilen. raak er weer helemaal opgefokt van. meteen ruzie met mijn vriend. oh wat kan ik er slecht tegen!

maak me meteen druk dat het goede slapen weer over is. en dat het zaterdag met het feest ook zo is. dat ik er de hele avond mee bezig ben en iedereen zijn mening weer klaar heeft.

slecht slapen is echt zo mijn zwakke plek!

chantal, irritant he, als zoveel mensen niet laten weten of ze komen. wij hebben van 47 mensen nog geen reactie. en we hadden ook gevraagd of men wil laten weten of ze mee eten, daar reageert ook bijna niemand op.

ben ff zwaar geirriteerd hier!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb het ook aan gegeven. en koop ook gewoon alleen taart en hapjes voor de hoeveel heid die zegt te komen. vorige keer met steve ze verjaardag zo veel weg gegooit. ben der klaar mee

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Knuff voor je Lauwie, ken dat, je kan idd opgefokt worden heb ik ook wel vaker hoor, het is ook niet goed, rustig blijven! Knufff!!!

Jeslyn is nog steeds wakker, sinds gisteren.....

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Daarom nodig ik mensen die ik goed contact mee heb uit en mijn eigen familie en Jeroens familie en maak ik gewoon hapjes en dan is klaar, op is op!

10. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Lauwie: Bedankt voor je reactie.
    Ik doe niks anders dan anders. Gewoon zoals altijd, in bad even knuffelen, papfles en naar bed.
    Het heeft nu net 1.5 uur geduurd voor ze sliep en dan nu maar hopen dat ze niet wakker wordt vanacht.
    Het is mijn zwakke plek ook! Wordt er ook chagi van.

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heey mama's!

Wilde vanavond lekker avondje ZP en scrappen, maar dat zit er niet in.. meld ik me voor het eerst sinds tijden aan op msn, zit ik meteen in 5 gesprekken, haha! Ach, ook gezellig!

Heb dan ook totaal niks teruggelezen, dus voor nu alleen maar ff een zwaai van mij en voor iedereen een hele dikke knuffel!

Xx

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Naat, wat ontzettend vervelend zeg! Danique heeft op de vakantie een paar avonden gehad dat ze niet wilde gaan slapen.
    Telkens er maar even heen gaan, troosten, knuffelen en weer in bed leggen. En na 3 dagen was het over. Dus heb geen tips voor je sorry!

Lauwie, vervelend is dat als niemand laat weten of ze komen.
    Gewoon maken dat je genoeg hebt voor wie er willen komen. En de rest heeft pech hihi

Ik kijk elke keer op het verlanglijstje van Danique en zo leuk wat ze allemaal gaat krijgen. Ben vooral benieuwd van wie ze het krijgt, want dat weet ik natuurlijk nog niet. Heb echt zin in haar feestje.

13. @ lauwie; ja, heb er nu ook 30 waarvan ik het niet weet... Heb het ook nog bewust op het kaartje gezet, vind ik het eigenlijk ook niet zo netjes als het niet laten weten, maar goed....
    Ik probeer ook alleen in te schatten voor de mensen waarvan ik weet dat ze komen...

En meid, laat je niet gek maken. Als je meid niet goed slaapt, kan jij daar niet zo heel veel aan doen dan haar troosten en zorgen dat ze in ieder geval prettig in bed ligt.
    Ik snap je frustratie hoor, absoluut, die heb ik zelf ook, maar meer omdat ik zelf die rust ook nodig heb als hij slaapt, hahahaha!
    En ook natuurlijk omdat je je afvraagt waarom die kleine niet lekker doorslaapt. Maar het kan zoooo van alles zijn.
    Het kan een drukke dag zijn, het kunnen tandjes/ kiesjes zijn, te warm, te veel geluid, slaapt wat lichter dan normaal, fase, groeispurt, darmkrampjes, vieze poepluier, honger, dorst....
    Ja zie dan maar elke keer uit te vinden wat het is!

@ naat; lijkt me ook moeillijk voor jou. Ik heb die periodes ook gehad met Tygo, maar ik weet echt niet wat je kunt doen om het beter te maken. Het enigste wat ik weet is dat het goed is voor babys om een vaste routine te hebben voor het slapen gaan, zodat ze weten wat er gaat komen en zich erbij neer kunnen leggen of er aan kunnen wennen.
    Bij Tygo is het vanzelf over gegaan en heeft ook echt weken geduurd...

14. Trouwens Tygo heeft het ook sinds eergister.... Niet zo vaak, maar overdag huilt ie vaker in zn slaap en savonds en snachts word ie ook wakker

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Heey Chantal, heb je de banner van pspsmamas aangepast naar Tygo? Leuk hoor!

16. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik ga naar mijn bedje.
    Moet morgenvroeg om 10 voor half 9 al bij de dokter zijn met Danique. Kijken naar haar oog waarmee ze loenst.
    Nu ik er extra op let zie ik het toch steeds vaker. Ook overdag.
    Ben blij dat ik het nu heb gezien. Ben benieuwd wat onze huisarts zegt. Ben niet zo heel blij met die man namelijk ;)

17. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    hey dames, hier nog eens een berichtje.

Ik heb helaas de tijd nog niet gevonden om uitgebreid te reageren zoals in mijn kraamtijd. Ik heb me wel voorgenomen om af en toe een berichtje te laten om te horen hoe het gaat, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden ;)

Met ons gaat het dus prima, Stan eet alleen al ziet het er niet uit dan, zijn lepel heeft hij niet nodig, hij doet alles met de handen en ik kan u zeggen dat als hij spaghetti eet hij er helemaal rood uit ziet.

De waterpokken zijn nog niet helemaal verdwenen maar het ergste is wel voorbij.

Zitten er hier niet nog meer mama's op facebook. Ik heb daar al twee mama's gevonden. Het zou leuk zijn dat we elkaar daar een beetje op de hoogte konden houden.

groeties
    Veerle en Stan!

Ik las trouwens dat Veerle werd aangehaald als naam voor Petra, vind ik wel leuk ;)

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zware avond hier. ruzie met vriend steeds erger. en ot tot 22uur wakker. zo overstuur dat ik haar er zelfs uitgehaald heb en mee naar beneden genomen heb. toen ze eindelijk sliep werd ze na een half uur weer wakker. maar goed het is weer stil boven en mijn vriend en ik zijn weer 'on speaking terms'.

dank voor jullie lieve reacties. kon ik goed gebruiken vanavond!

19. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

@Setteke, jeetje was is Silke verwend! Leuke cadeautjes heeft ze gehad.

@Binnabinna, Bart word ook wel eens driftig al hij iets niet mag. Ik negeer het gewoon. Hij heeft nu dus wel door dat driftig worden geen zin heeft. Moet zeggen dat het een heel stuk minder is dan een maand geleden.

@Duster, Bart krijgt 's ochtends 1 bruine boterham met karnemelk. Pap wilde hij met 8mnd al niet meer, ben toen brood gaan geven.

@Marleen, balen dat jasper niet lkeer was. Wat schattig dat Thomas verliefd is :D

@Schatje, wat knap! Hopelijk blijft het goed gaan!

@Juud, balen dat het eten nog steeds zo slecht gaat :( Moet bart het een dagje voor komen doen?

@Vogeltje, elke dag een stukje ontbijtkoek. Werkt hier als een trein :D

@Lauwie, jij hebt er zin in met al die feestjes! Denk je een beetje aan je rust? Balen dat het slapen vandaag niet goed ging. Morgen is er weer een n ieuwe dag en dan gaat het vast weer goed, geen zorgen over maken. Hopelijk is de ruzie met je vriend snel weer bijgelegd.

@Miranda, wat voor merk schoentjes heb je voor laureen? Bart loopt alleen nog maar op blote voeten ik wil ook zo'n soeple zool.

@Linka, lief dat je een plant hebt gekrgen! ;)

MOrgen nog een dagje werken en dan weer een dag vrij :D Dan ga ik lekker shoppuh ;) Bart heeft sandalen nodig voor de vakantie.
    En ik wil een winterjas voor Bart kopen, heb al een hele mooie gezien van benetton.

20. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Lauwie, knuff voor jou!

@Toetie, werkze nog morgen!

Xx

Deel Deze Pagina