Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey naat,

ik ga ook wel weg af en toe hoor. maar naar een andere stad voelt nog niet goed. komt vast vanzelf en ik heb geen zin om dat te overhaasten.

misschien kan je vriend dan in het weekend de nachten doen. hij werkt vast geen 7 nachten per week en hij zit al in dat ritme :).
    succes met alle tips van internet. hier helpt het om haar net een beetje slaperig te krijgen door een paar minuten met haar rond te lopen en dan kan ik haar weg leggen in bed. ook als haar ogen dan weer verder open gaan, ga ik weg en meestal gaat het dan goed. anders probeer ik nog een paar keer of het met een speen wel lukt. ook goed zorgen dat voor haar het verschil tussen dag en nacht duidelijk is ('s nachts geen licht aan doen als je gaat voeden en overdag de gordijnen van haar kamertje open (als ze daar slaapt))

ik ben ook nog niet ongesteld, maar geef borstvoeding.

hoop dat je een lekker rustig dagje hebt vandaag!
    liefs, lauwie

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, dat probleem ken ik. Ik ga ook niet met een gerust hart weg. Niet dat hij haar zou verwaarlozen ofzo :). Misschien moeten we er aan toegeven dat de mannen er anders mee omgaan?
    Ik merk wel dat mijn vriend minder geduld heeft dan ik? Maar ja wij kennen die kleintjes beter omdat we heel de dag samen zijn met ze?

Enne gaatje vullen viel reuze mee, was mini-gaatje :D Op naar de volgende 29 jr zonder gaatjes ;)

3. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Zo daar ben ik weer even, heb meteen maar de traktaties in elkaar geknutseld.

@setteke: ja ze is geen fan van plastic tepels, de speen hoeft mevrouwtje ook niet.

@Binna; vervelend he die gebroken nachten, hopelijk vanavond weer een normalere nacht voor jullie.

@Miranda, o dat is niet de bedoeling natuurlijk, moest je stiekum niet een beetje lachen? Ze weten het soms mooi te verzinnen die kleintjes.

@lauwie: ja ik vind het wel fijn. krijg meteen wat extra beweging met de fiets en zie m'n meisje tussendoor nog even. Dan is een dag al een stuk minder lang.
    Ik durf hier de kleine wel achter te laten hoor, bij manlief, maar het is bij ons de tweede, dus ik weet dat het goed gaat.
    Het is moeilijk om het los te laten, maar probeer hem het ook zelf uit te laten vogelen, hij komt er vanzelf wel achter dat jouw manier het beste werkt :)

@naat hier ook nog niet ongesteld, maar ik geef BV. Vorige keer pas na 8 maanden ongesteld geworden (toen ben ik gestopt met de BV)

@Linka: was het gezellig dat Myrna ene dagje thuis was? Hopelijk is ze weer wat beter!

Zo dat was het weer even voor nu

fijne dag allemaal

liefs

Philly

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Sproetjes enzo: ja ben ook wel benieuwd

@lauwie; ja zo'n baby bjorn hebben wij ook, maar nog maar 1 gebruikt. mylan sliep er inderdaad gelijk in.

minder eten: mylan eet ineens zo'n 30cc minder, bij een sprongetjes willen ze toch meer?

@sjudith: mylan ziet ook spookjes hoor BBRR vooral snachts is dat een beetje vaag haha
    tja ze zien nou eenmaal soms meer dan ons.

@petra: oh lekker zo'n dag sauna, zou ik ook wel willen, maar dan lek ik de hele dag melk haha
    maandag dus weer werken wat snel alweer hè

@naat; wat vervelend meid, hoop dat je wat hulp/steun hebt van iemand. anders gewoon aan iemand vragen hoor, hoef je je niet voor te schamen je doet super je best.

@miranda: in de droger? haha wat een gekkie. dacht dat poezen enzo dat alleen maar deden. nou voortaan dus met alles wat je aanzet even checken of je hele gezin er nog is.

@setteke: dat doet ze goed zeg, sterke meid dus. ik schrok gister ook, was op visite en mylan lag in de box bij hun op zijn rug, ging hij zelf op zijn zij liggen, hij wilde doordraaien maar dat lukte glukkig niet.

@binna; lekker hè zo'n gare nacht, als het mis gaat dan loopt niks meer. ik irriteer me altijd aan de telefoon, gsm en voordeurbel, want die gaan altijd als je op de wc zit, aan het voeden ben of als je eindelijk een tukkie kan doen echt waardeloos. elke dag hetzelfde bah

bosrtontsteking: heb sinds vanacht ineens een flinke pijnlijke bult in mijn borst, met kolven masseer ik al wel weg, maar de volgende voeding zwelt het weer op. oop dat het snel overgaat, helaas voel je hierdoor een beetje verrot.

en heb de verwarming ook nu lekker aan hoor, ik had het gister zo koud maar was te laat om hem aan te zetten s'avonds, huis is namelijk best groot en voordat het warm is moet hij alweer uit omdat je naar bed gaat. beetje zonde.

mannen: ik moet nog steeds opletten dat ik hem niet teveel corrigeer, is heel irritant van mij. maar doe mijn best.

het zonnetje komt door, heerlijk en volgens mij is mijn auto weer gemaakt, maar ja durf ik weg met de kleine? met de kans dat ik terug kan lopen HHMMM

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Binna, tja, die kleintjes willen graag bij mama zijn. Silke heeft ook heel duidelijk een voorkeur voor mij!

@ Lauwie, nou voor mij hoeft het allemaal nog niet zo snel te gaan met die ontwikkeling. Ze mag van mij nog wel even klein blijven. Stel dat dit mijn laatste kindje is, dan maak ik het nooit mee mee.... :( Snap je helemaal hoor meid! Ik kon bij mijn eerste Tymen ook heel moeilijk alleen laten met papa. Nu gaat het beter! Ik denk dat wij mama's maar moeten accepteren dat papa's het nu eenmaal anders doen, en maar goed ook misschien. Je hebt beide je kwaliteiten, ook als het op de kindjes aankomt!

@ Naat, Silke houdt erg van geborgenheid bij het slapen. Dus ik stop haar strak in met de armpjes ander de deken. 's nachts gaat ze in een slaapzak en sinds ik dat doe slaapt ze zomaar in terwijl ze voorheen nog wel een half uurtje nodig had! Overdag slaapt ze veel buiten in de kinderwagen en ze vindt het heerlijk om dan helemaal in haar jasje met capuchon gefrot te worden. Dus wie weet helpt zo'n puckababy wel heel goed bij jou! Ik was nog niet weer ongesteld geworden. Maar ik ben gewoon weer met de pil begonnen nadat ik stopte met vloeien. Vanmorgen de laatste, dus als het goed is over een paar dagen weer de eerste keer bloeding. Bij Tymen werd ik na een week of 6 weer ongesteld, maar toen had ik niet erg lang gevloeid vanwege keizersnee.

@ Philly, er schijnt een speciale fles te zijn die erg geschikt is voor borstbaby's, de Tomee Tippie. Misschien helpt dat? wat voor traktaties heb je genutseld?

@ jenny, minder eten bij een sprongetje kan ook. Mylan is ook al behoorlijk sterk lees ik! Hier ook een lekker zonnetje! Heerlijk na drie dagen constant regen!

Silke was na de fles meteen weer in coma en ligt weer lekker in de wagen buiten. Ze vindt dat zo fijn dat ze overdag binnen bijna niet wil slapen. Zodat ze dus toch buiten staat met de regenhoes eroverheen met dat kloteweer van deze week! :oops:

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oja nog wat

als jullie kleintjes wakker zijn, zijn jullie in die tijd hem/haar aan het vermaken met boekjes/speeltje of zoiets?

en laten jullie hem/haar ook gewoon weer in slaap sukkelen in de box/wippetje?

ik voel me soms een beetje slecht als ik aan het internetten ben even en hij zit me aan te kijken, dat ik dan maar heel kort een paar keer met een boekje boven zijn hoofd zit uit te leggen welke dieren erin staan of zoiets. en is dat slapen dan tussendoor wel goed? of slapen ze straks dan weer slecht als hij echt moet slapen?

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ikj ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die constant allerlei adviezen geeft aan mijn man als hij met Danique bezig is. Voel me soms net zo'n zeur. Wil hem wel met haar laten, maar dan roept mijn moederhart en sta ik er alweer bij

Miranda,in de droger, wat een actie. Stiekem moet je er wel om lachen zeker, ookal is het supergevaarlijk! Sinterklaas, leuk joh hebben ze lekker wat te doen. Een lijst maken voor de sint

Binna, wat een nacht. Balen hoor! Hopelijk was dit eenmalig.

Naat, is je puckababy al binnen? En inderdaad anders hulptroepen inschakelen hoor.

Setteke, zo he rollen, wat een knappe meid!

Sjudith, dus het gaatje is gevuld. Fijn hoor!
    En Giulia dus op de foto. Volgens mij is lachen niet zo erg voor die kleintjes!

Kreeg net de rekening van de tandarts 309 euro. Fijn weer. Ben maar verzekerd voor 225 en had al 150 op dit jaar! Dus moet weer geld bij, helaas.

Babymassage was wel erg leuk. Danique vond vooral het masseren van het buikje erg lekker. De armen en schoudertjes vond ze echt niet leuk. Ze heeft dan ook heel hard gehuild. Maar daarna was het weer goed en heeft ze lekker geslapen. Ze heeft een uurtje geleden haar flesje gehad en slaapt nu dus lekker in haar bedje. Ben benieuwd of ze er ook langer van slaapt. Nu moet mama goed oefenen, dus vanavond voor het badje maar weer :D

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Philly met Myrna gaat het goed en weer weekendje pappa, zij blij!

Binna, wat vreemd hoor dat je nog steeds lekt terwijl je zoweinig stuwing heb gehad.

Wat betreft over fles op 150cc, neemt ze ook alles op in overdag! Dus prima ;)

Ai! In droger, niet zo slim, maar hopelijk ben je duidelijk :D ! Kinderen kunnen ook soms gek doen hoor, hier ook ;)

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Gebroken nachten, wat vervelend, sterkte Binna!

Tandarts, poeh! Sterkte meiden!

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Tuurlijk moest ik wel een beetje lachen.
    Vorige week zat ze ook al eens in de zandbak met de deksel dicht.
    Het is een vreemd kind hoor. :-k
    Ik denk dat ze op haar vader lijkt. ha ha

@ Linka: dus Myrna heeft weer een vader weekendje, leuk voor haar.

@ Alieke: succes met oefenen van de babymassage.
    Mooi dat je het leuk vond.

@ Jenny: ik ben Laureen niet de hele tijd aan het vermaken hoor.
    Ze heeft genoeg om zich heen staan waar ze naar kan kijken, en wat ze kan pakken.
    Alleen vermaken moeten ze toch ook leren.
    Ene wij hebben geen poezen daarom gaat onze dochter in de droger. ha ha.
    Zie het al voor me trouwens: de hele familie in rij voordat mams de was kan gaan doen. :)

@ Setteke: van mij hoeft die ontwikkeling ook niet zo snel te gaan.
    Voor ons is dit het laatste kindje dus wij zullen het niet meer meemaken.
    Ik heb gelukkig nog een jongere broer(nu 20 jaar) dus hopen dat daar oooooooiiiiiiiit nog kindjes gaan komen.

@ Sjudith: Laureen lacht soms ook zonder dat er iemand in de buurt is.
    Vind ik soms best wel zielig, liggen ze zich zo uit te sloven en niemand ziet het. ;)
    Of ze "spoken" ziet weet ik niet. (denk het niet, ze is nooit bang ofzo).

Ik heb vanmorgen nog even een heerlijke wandeling rond een grote vijver (vlak bij ons huis) gemaakt, heerlijk.
    Het is hier nu net een kinderopvang: er zijn 5 kids aan het spelen (inclusief mijn eigen).
    Denk dat ik binnenkort entree ga vragen bij ons hek.
    Heb ik er ook nog iets aan.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ miranda maar je hebt ook goede spooken en daar van hoeven kleintjes toch niet te huilen.

@linka tja ik weet het ook niet het is niet veel het lekker maar tis er wel

@alieke moeilijk is dat het geen advies geven.ik heb dat snachts ik ben veel sneler met een flesje klaar maken als hij en dan denk ik schiet nou op ze heeft honger het kan sneler. :oops: :oops:

@jenny nee ik vindt dat ze zich zelf ook moet kunnen vermaken. al is silver nog niet heel veel wakker

@setteke Silver slaapt ook het liefs buiten. ik vindt het zelf ook altijd erg lekker om in de zomer een tukkie buiten te doen. dus snap het wel

@jenny en ben je nog weg geweest met de auto?

@philly wat voor tratatie heb je gemaakt?

@ sjudith en hoe is giulia haar pasfoto?

@lauwie dat is wel vervelend je hebt je slaap ook hart nodig.

liefs sabrina

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Dat is waar.

13. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    @Sjudith: Renske heeft dat ook dat ik echt niet weet waar ze naar kijkt, als ik haar anders draai blijft ze dan die kant op kijken.
    zal wel goed zijn toch?

@Jenny: Ik ben Renske niet de hele tijd aan het vermaken, volgens mij zit ze er ook helemaal niet op te wachten dat ik de hele tijd met van allerlei dingen boven haar hoofd kom zwaaien.
    Ze kunnen gerust lekker rondkijken, als ze het zat zijn dan hoor je het vanzelf wel.

@Miranda: wat een portret zeg, ik moet erg hard lachen.

@Binna & Setteke: niet echt hard geknutseld hoor, ik heb cakejes gebakken en in servetjes gedaan met een strikje en Dikkie-Dik uitdeelboekjes ingepakt met een kaartje erbij.
    Dus niet heel crea-bea, maar goed zat!

@setteke, staat ze dan gewoon met wagen en al in de tuin?
    Wat grappig. Wel gezond in de frisse lucht.

@linka: dat is fijn dan kun je al je aandacht aan Jeslyn geven dit weekend en misschien een beetje aan je vriend :) :)

ik ben er weer weg van, moet gaan kolven, want ik ga lekken :rolleyes:

14. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi, wat zijn jullie weer gezellig aan het kletsen vandaag!

Vanmorgen ben ik lekker met Olivier en de honden gaan wandelen, dat kon mooi even de zon scheen en er was een strak blauwe lucht, heerlijk!

Daarna lekker in huis aan de gang gegaan en ben nu klaar vind ik zelf hahaha!

We gaan straks op zoek naar een speelkleed voor Olivier dus ik ga alvast even op internet kijken wat er zoal is wat die dingen betreft. Hij is helemaal gek van zijn Woezel en Pip mobiel dus ga ik eerst eens op die site kijken.

Sorry voor egobericht, maar heb vandaag niet zoveel tijd om lekker bij te kletsen, moest wel erg lachen om je dochter Miranda die in de droger ging zitten, het mag natuurlijk niet, maar het is wel grappig...

Fijne middag!

Liefs!

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Petra, wat een heerlijke man heb jij!

Gister met mijn vriend liggen praten in bed over dat ik ook wel weer eens iets voor mezelf zou willen doen en of hij dan thuis kan zijn bij Ise. Hij heeft best veel afspraken (werk, vrijwilligerswerk, vrienden) en ik hoef nog bijna niks, dus is het soms lastig om tijd voor mezelf te claimen en te vragen of hij thuis kan zijn. Maar het is voor mij ook belangrijk om er af en toe even uit te gaan, begin ik te merken. Dat vond hij gelukkig ook, dus hij zegt een afspraak dit weekend af en dan ga ik iets leuks doen. Hij zegt trouwens ook steeds dat ik vooral overdag tijdens het wandelen ergens moet gaan lunchen of koffie drinken met iets lekkers en een boekje erbij als ik daar zin in heb. Ik doe dat inderdaad veel te weinig.

Miranda, in de droger! Gelukkig zag je het!

Setteke, omrollen: jaja! Had je weinig geslapen die nacht en halucineerde je? ;) Hihi, ik zie dat Ise de komende maand nog niet doen… Ze is niet zo geïnteresseerd in motorische ontwikkeling, lijkt het. Alleen 'staan' (beentjes strekken) vindt ze de laatste dagen héél leuk. Maar haar armpjes heeft ze echt nog helemaal niet ontdekt, laat staan dat je kunt afzetten en rolllen naar je buik (wie wil er nou op zijn buik liggen?!)

Lauwie, ik herken wel wat je schrijft. Ik denk dat ik mijn vriend ga voorstellen dat hij zondag ofzo de hele dag voor Ise zorgt en dat ik dan mijn eigen dingen ga doen. Wel in de buurt, want ik moet bv geven, maar alleen als hij vraagt of ik dat wil doen. Mag hij zelf kiezen wanneer hij haar wakker laat zijn of naar bed brengt, wanneer hij denkt dat ze gevoed of verschoont moet worden. Ik ga dan proberen me er helemaal niet mee te bemoeien en heerlijk mijn eigen dingen te rommelen in huis. Verheug me er nu al op om ongestoord te kunnen eten (luxe!) of lezen ofzo!

Als ik weg ga laat ik haar trouwens best met een gerust hart bij m’n vriend achter. Het eerste uur denk ik dan ook echt niet aan haar (klinkt erg, maar zo bedoel ik het niet). Maar na anderhalf uur ofzo word ik onrustiger. Zou het nog goed gaan? Zou ze al weer de borst willen? Als hij een flesje achter de hand heeft, heb ik dat minder, al ga ik haar dan ook missen, maar als ik tussen twee borstvoedingen door weg ga word ik wel steeds onrustiger. Terwijl mijn vriend dan nog niet gebeld heeft dat ze toch echt hongerig begint te worden, ga ik toch snel naar huis. En als ik dan thuis kom en ze ligt lief te slapen ben ik blij dat het zo goed is gegaan, maar voel ik me ook een heel klein beetje zielig omdat ik blijkbaar niet eens gemist wordt…
    En als mijn vriend ’s ochtends vroeg opstaat met de kleine zodat ik kan uitslapen, kan ik dat ook héél gemakkelijk aan hem overlaten. Maar hij is gelukkig ook echt heel goed met Ise.

Soms, als Ise goed slaapt als hij thuis is overdag of 's avonds, dan baal ik een beetje omdat hij dan misschien denkt dat ze dat altijd doet. Terwijl ze soms ook voor mijn gevoel hele dagen wakker is of hele avonden aan het jengelen en ik dan aan niet zoveel toe kom. Voel me een beetje schuldig dat niet eens het hele huis spik en span is nu ik met verlof thuis zit... Niet dat hij dat verwacht hoor!

Ik doe trouwens m’n best om ook aan mijn vriend te vragen wat hij denkt dat een bepaald huiltje betekent of hoe hij vindt dat we iets moeten aanpakken. En hij heeft soms nog verrekte goede ideeën ook! Hij ziet en hoort weer anderen dingen dan ik en bedenkt ook weer andere oplossingen. En hij is niet te beroerd om mijn oplossingen aan te nemen als ze lijken te werken.

Ik laat Ise ook best wel een tijdje zichzelf vermaken in de box. Zolang ze het leuk vindt, hoor ik haar niet en heb ik lekker m’n handen vrij voor wat huishouden of om zelf te eten ofzo. En ik neem haar regelmatig op schoot om met haar te babbelen of tegen haar te zingen. Of we lopen door de kamer om naar dingen te kijken of een beetje te dansen. Maar dat hou ik ook niet heel lang vol hoor! En ze vermaakt zich vaak prima in de box, zeker als haar mobile draait. Toch voelt het soms een beetje als dat ik haar ‘dump’ om zelf iets te kunnen doen, vooral als het iets leuks is en niet iets huishoudelijks, zeg maar. Maar ze geeft het echt wel aan als ze het niet leuk meer vindt.
    Boven heb ik sinds kort een speelkleed op de vloer liggen, zodat ze daar veilig kan liggen als ik boven bezig ben. Ze vindt het heel leuk om naar het wasrek te kijken als dat vol hangt met fleurige dingen. En soms, als ze een tijdje zichzelf heeft vermaakt en me dan aankijkt, voel ik me heel schuldig en ga ik snel weer met haar spelen.
    Tot ze moe wordt, dan leg ik haar in bedje (of soms beneden in haar hangmatje). In bed slaapt ze toch het best (langer en dieper volgens mij). Slapen in de box of op schoot, wat we eerst vaak deden omdat wij dat ook gezellig vonden, doen we nu steeds minder.

Pfff, het is weer een heel verhaal geworden. Jaja, Ise slaapt al anderhalf uur en dat is te merken! :D

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    nou de pasfoto is erg goed gelukt :) zal hem vanavond even scannen. Ze kijkt erg ernstig en ze heeft 2 onderkinnen :)

17. Niet meer actief

Hier een mindere nacht achter de rug, amy is niet lekker en werd vannacht wakker om 3 uur, ze had het benauwd zi is wat verkouden en lag maar slikbewegingen te maken net of er slijm tussen keel/neusje zat wat niet wegwilde, ze ligt wat te knorren ook ,ze is vanaf 3 uur tot 7 uur wakker geweest. ook drinkt ze sinds gisteren flesje niet meer leeg, in het begin vd week dronk ze 5x180 zonder problemen maar sinds gisteren laat ze steeds 50/60 cc staan,vanochtend om half 12 zelfs 90 cc over viel tijdens het drinken gewoon in slaap, heb ik ze de laatste dagen dan teveel gegeven zodat ze nu eigenlijk te vol zit?of misschien door de verkoudheid?ze spuugt wat meer sinds gisteren , misschien dan toch teveel gegeven, dat het maagje wat geirriteerd is? ik weet het ook niet hoor
    ze heeft verder geen koorts maar is hangerig, anders kan ze zo lekker in de box liggen trappelen en kijken naar dingetjes maar nu zit er geen energie in.
    of heeft het ook met een sprongetje te maken?,
    mijn man zei al, bel anders de dokter even, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom, ze heeft geen koorts , drinkt wel maar niet alles op en is wat stiller/rustiger, ze poept en plast goed, wat zou ik doen, even aankijken of bellen?

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    :)

19. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @binna, nee nog niet weg geweest met de auto, ben bang dat ik terug moet lopen, wacht wel even tot onze goede auto terug is, doos hè

bedankt meiden was al bang dat ik misschien toch te weinig doe met hem, maar dat is dus gelukkig niet zo.

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    rebecca, als je je zorgen maakt, zou ik de huisarts ff bellen. het kan ook een onschuldig verkoudheidje zijn.

chantico, lekker zo'n dagje voor jezelf. wat ga je allemaal doen? behalve eten en lezen.
    net mijn vriend gesproken en hij gaat morgen iets leuks met haar doen en dan kan ik thuis lekker uitgebreid in bad (vandaag 6 weken, het mag weer!). het gaat hier beter als ik haar ook niet hoor huilen. en hij vindt het leuk om iets met zijn dochter te gaan doen. allebei blij :)

Deel Deze Pagina