Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

***PROEST***

Zeker wel te merken dat ik geen zin heb om wat te doen haha. Bep ff lekker de pagina's vol :)

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Lique, is geen swansverhaal hoor, hihi! Ik heb de kids ook wel een paar keer een nachtje bij opa en oma gehad, maar ben alleen zelf nog nooit weggeweest. Dan waren wij gewoon thuis zeg maar en wilde Jamie uit logeren. In december hebben we ze allebei een nachtje naar opa en oma gedaan, toen kregen we allebei buikgriep, lagen we samen ziek op bed..

@Marleen, ja, dan sta je wel ff met je mond vol tanden.. ben dan ook erg blij dat Jamie nog niet gevraagd heeft wat ik dan heb ipv van pielie... Jammer dat Thomas het zelf nog niet wil he, maarja, je kan hem natuurlijk ook niet dwingen..

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, zo voelde het ook niet hoor. Maar ik zou het nu niet in mijn hoofd halen om zomaar een week alleen op vakantie te gaan. Ik kan inderdaad niet zomaar iemand een week met mijn kids opzadelen. Dus wilde het toch even toelichten.
    Ben ook niet meer van plan alleen op vakantie te gaan, zonder vriend zeg maar...

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Queenbee, zal je altijd zien he!!

Wij hebben toevallig volgende week zaterdag afgesproken de kids een nachtje bij oma te laten te logeren. Kunnen wij mooi naar feestje in het dorp, biertje doen en de volgende dag uitslapen, heerlijk vooruitzicht! !

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hier ook een aan de vreet hoor, niet normaal meer.

En over zindelijkheid: Lianna laat steeds vaker merken dat ze moet plassen of poepen, 's avonds is het een drama om een luier aan te krijgen want die wil ze gewoon niet. Maar op de pot of de wc zitten weigert ze ook nog steeds.
    Vanaf maandag naar het kdv het oefenbroekje maar meegeven, kunnen ze daar gaan oefenen. Misschien dat ze het op die minitoiletjes wel wil doen.

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Marleen, heb ook nergens zin in hoor... moet me nog douchen... Ben zo uit bed gestapt en op de bank geploft.. heb alleen nog maar de wasmachine aangezet en samen met Jamie gegeten.. Ja, en Britt natuurlijk al de fles enzo, die ligt nog te knorren in bed nu...

Enne, ik een normaal figuur? Ja, voor iedereen behalve mezelf.. maar ik denk dat dat vrouw-eigen is..

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ja precies! Ik ben blij dat ik als kind heb leren rollen en lopen en fietsen en praten, want nu zou ik het lef en geduld niet hebben om zóveel te moeten leren, telkens te vallen, woordjes te oefenen, etc... ;) (Ik moet wel eens denken aan mensen in revalidatiecentra die bv. weer opnieuw moeten leren lopen. Heb enorm veel respect voor die mensen!)

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Leuk zeg! En mooi dat ze dan naar oma kunnen! Heb trouwens in mei de kids ook een nachtje uit logeren gehad bij vrienden van ons met zelf ook kids, hun zoontje van 3 is Jamie beste vriendje, hadden we een bruiloft van mijn zwager. De volgende ochtend hebben we de kids toen weer opgehaald.

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Dat is het ook vaak met peuters hoor ik wel eens, dat ze de wc te groot en te eng vinden... wij hebben voor Jamie bij de Prenatal (Hema heeft ze ook) zo'n wcbril verkleiner gehaald, en een krukje, zodat hij zelf op de wc stapte en kon gaan zitten. Het potje deed hem pijn aan zijn billen zei hij..

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Een krukje kan ik nog wel eens proberen. De toiletverkleiner hebben we al, die zet ze meestal zelf op het toilet.

Oh, volgens mij roept de kleinste me voor een flesje.

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Britt is ook weer wakker.. 'mamm mamm mammm'!

12. @ marleen; hahaha, normaal figuur...! uhuh...
    Marruh, wat lul je nou wat ik van jou zie (verjaardagsfotos) is ook normaal hoor, maar idd zoals QB zegt, vrouw eigen...
    Op 1 of ander GLAMOUR blad staat ook een model naakt, zoals ze is, met een na- de zwangerschapsbuikje... Is uitgemeten in het nieuws en de tafel van 5 gister op net 5... Ik dacht hey, die ken ik, dat buikje heb ik ook, hahaha! Zo'n stuk vel wat gewoon bungelt...

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Dames ben op zoek naar zwarte rompers en ik kan ze natuurlijk altijd bestellen bij simply colors ofzo. Maar hebben jullie nog andere tips. Graag met lange mouwen (Bij Hans Textiel, gisteren wel wat gezien, maar beetje jammer van het printje erop).

@Chantal, is dat een leuk programma? Heb er nog geen tijd voor gehad deze week.

14. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik heb echt een vreselijke dikke blubberbuik. Zeker nu ik zo gevreten heb! Wat is dat toch dat er meerdere van jullie ook van die vreebuien hebben? Is het besmettelijk haha, dan kom ik ff niet meer. Niet dat dat gaat lukken hoor...verslaafd!

Pff, ik heb een drukke peuter erbij. Mitchel & Thomas breken de tent af!!! Verschrikkelijk, 2 van die dwarse peuters!!!

15. @ lique; nou wat ik er gister van zag wel... Gewoon lekker beppende, discussierende en lachende meiden over verschillende topics...
    Hele verschillende types ook...

Zwarte rompers, heb ik zelf ook naar lopen zoeken, niet gevonden, dus als je ze vind ;)
    Heb er zelf uiteindelijk ook 1 bij simply colours besteld met eigen print

16. @ marleen; ZOEK DEKKING!!!

hahahaha

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Toetie, Bart heeft zo te zien genoten van zijn feestje! Hier heb ik een keer, toen ze nog echt een kleine baby was, Ise één of twee uur tevergeefs proberen te troosten, voordat ik me herinnerde dat ze misschien wel eens honger kon hebben… Was in de tijd dat de avond/nachtvoeding niet meer nodig was, maar net die ene keer dus wel. Arm kind. Voelde me behoorlijk schuldig. Zij heeft het me gelukkig niet lang kwalijk genomen, geloof ik ;)

Lauwie, mooie taart weer zeg! Het traphekje voor boven staat klaar, maar moet nog bevestigd. Voor beneden moeten we nog even puzzelen op waar die moet komen te hangen en hoe groot ie dan kan zijn. Vanwege de tegenoverliggende muur zou die net boven de 1e tree moeten, maar dan kan ie door de leuning (die nog iets verder naar beneden loopt) niet meer helemaal plat tegen de muur open. En op een andere plek in de gang zou die niet open kunnen staan, wat voor ’s avonds natuurlijk wel handiger is.

QueenBee, wat sneu je zieke kindjes! Wat hebben ze precies voor virus? Hier wordt ook al een paar dagen flink gekucht, maar ze heeft niet echt koorts gelukkig. We vinden het wel een raar hoestje. Beterschap voor jou schatjes!

Rebbel, wat voor spuit moet je krijgen? Heb ik even gemist… Dat nieuwe middel om vroeggeboorte te voorkomen? Wel super van je man dat hij het zo goed heeft gedaan!

Moniki, gelukkig dat Silvan z’n vingertje weer helemaal normaal gebruikt! Heb je de huisarts al naar die bruine kleur laten kijken? Misschien is het nog wat oud bloed wat door het lichaam opgeruimd moet worden ofzo, net als bij een blauwe plek die langzaam van kleur verandert. En hoe gaat het nu op de opvang? Zijn ze alerter op gevaarlijke situaties?

Miepie, wat knap dat Malou loopt!

Noura, ik moet ook af en toe nog denken aan dat jij heel in het begin schreef, toen de aug.babies steeds meer gingen lachen, dat Anissa daar minder gul mee was. Is ze nog steeds vrij serieus? Ik vind het wel leuk dat kinderen zo verschillend zijn. Ise was tot iets voor haar verjaardag echt heel erg ‘kat uit de boom-kijkerig’, maar toen is ze opeens ‘veranderd’ in een kind dat veel makkelijker naar iedereen lacht. Apart hoor. Vroeg me af hoe dat met Anissa was.

Sjudith, hoe gaat het met jou meis? Tijd niet gezien hier (dat je gezellig meekletste bedoel ik, je zwaait gelukkig nog wel af en toe :)). Nog steeds druk? Ben je in je cyclus op een punt dat je minder last van alle medicinale hormonen hebt? En hoe gaat het met Giulia? Nog steeds zo’n knap lachebekkie? Hoop dat jij en Angelo veel van elkaar en Giulia kunnen genieten en dat het, ook als je niet veel tijd of zin hebt om hier mee te kletsen, wel goed met jullie gaat.

Ik snap je helemaal meis! Vind het soms heerlijk om dingen zonder Ise te doen, maar als zij mee gaat voel ik me echt niet minder vrij of minder gelukkig. Integendeel: ik loop ook over van liefde en vrolijkheid als ik lekker kan genieten van hoe zij geniet van dingen. Ik kan trouwens ook heel goed ontspannen als ik met Ise ben: genieten van simpele dingen, rustig wandelen, lekker spelen. Als ik de verantwoordelijkheid voor haar heb, kan ik de lat heel laag leggen en gewoon lekker tutten in huis en kleine uitstapjes maken. Zij is dan het enige belangrijke (en het is mooi als ik nog wat huishoud tussendoor ;)) Anders kan ik me nog wel eens laten opjutten door mijn eigen veeleisendheid en alle dingen die ik nog ‘moet doen’. Met haar erbij heb ik dus juist een beetje vrij Alleen uitslapen gaat minder goed met Ise er bij :( Mooi gedicht trouwens, dat was ik nog vergeten te zeggen gister! Enne, die vriendinnen gaan jou vast wel weer snappen als ze zelf kinderen krijgen.

Over het dingen-doen-zonder-je-kind(eren): ik denk dat alle mama’s hier hartstikke gek zijn op hun kroost en ieder voor zich een goede balans tussen dingen mét en zónder de kinderen probeert te zoeken. Je wordt soms beperkt door dat je geen goede opvang kan vinden (niet iedereen heeft familie of vrienden bij wie je je kinderen met een gerust hart achter laat) of dat je om andere redenen de mogelijkheid niet hebt om er soms even lekker tussen uit te gaan. Het is balen als je vrienden je niet snappen dat je nu eenmaal minder makkelijk weg kan. En het is ook balen als je niemand hebt om leuke dingen mee te doen. Ik vind het in ieder geval best een puzzel: ik wil Ise niet te lang missen en ze is nog nooit uit logeren geweest (wil anderen niet belasten met een kindje dat misschien ’s nachts huilt en weet ook niet of Ise daar al klaar voor is…), maar ik wil ook leuke dingen doen met vriendinnen en m’n vriend. Ik moet steeds alert blijven dat ik de goede middenweg blijf zoeken.

Duster, oei nootjes! Vond Matthijs het zelf wel een leuke verwennerij?

Marleen, lekker rustig toch, als hij de trap niet op hoeft. Hij vreest vast dat jij dat dan interpreteert als dat hij naar bed zou willen :) Ik zou het superknap vinden als je je eigen kont kon schoppen, hoe groot die ook is ;) Haha, zal je zien dat Thomas straks op de psz gaat roepen dat zijn mama geen centjes heeft voor luiers

Oh meiden, ik moet uitloggen en aan de slag hier...! Hup hup, niet langer uitstellen! Go!

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Wat voor virus kon de HA niet zeggen.. en of het de Mexicaanse griep is ook niet, dan moest we bloedprikken. Maar hij zei al dat het hier zo'n milde variant was, dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.. naja, zorgen maak ik me sowieso, of het nu een engelse, mexicaanse of oerhollandse griep is.. Hier blaffen ze als zeehondjes en zijn er erg hees bij..

19. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
  20. @ chantico; ja precies, zo denk ik er ook over!
    Ik heb geen 'last' van tygo als ie er bij is... en zo zien zij het volgens mij nog wel een beetje...
    Maar idd, als ze zelf kids krijgen snappen ze het zelf ook wel, maar aan de andere kant denk ik ook dat ze denken, ja maar wij hebben ze gewoon nog even niet en willen nog van hun leven genieten nu het nog kan...
    Op hun manier ofcourse...

Ik heb ook niemand waar ik Tygo makkelijk kan droppen omdat mijn familie in Enschede woont. We hebben alleen mijn vriends moeder in Goor en die past praktisch ook altijd op als we even iets hebben of een avondje weg willen. Maar verder houdt het hier ook echt op.
    Probeer ook wel een middenweg te zoeken, maar wil gewoon niet elke als ik met hun afspreek mijn zoon moeten dumpen bij wijze van... Hij is nu eenmaal part of the package...

Maar goed volgens mij kunnen we hier eindeloos over doorgaan... We hebben het allemaal al wel bij de 1 of de ander gevoeld...

Deel Deze Pagina