Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Puck, ik vind mooie verhaal en als ik goed heb gelezen, is mee gevallen!

Daisy, ik bewn benieuwd of ik trek krijg in peukie na bevalling, maar ik wil niet aankomen!

In huis mag ook niet gerookt worden, hier in huis van me vriend is nooit gerookt toen wij hier kwamen wonen, dus willen wij zo houden, me vriend rookt nog wel....

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dat heb ik dus ook,
    ik weet zeker dat ik niet ga roken maar heb er wel erg veel trek in, had gehoopt dat het na al die maanden minder zou worden

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Zo dames,
    Ik kom jullie ook eens bezoeken op het mama-forum. Hier gaat alles goed!
    Helaas wel weer begonnen met roken, buiten uiteraard. Maar zo met een bruin biertje, heerlijk. Sorry, houden jullie aub vol, het zou zonde zijn weer te beginnen.

Anticonceptie, pff. Ik ga of aan de pil of een spiraaltje. Condooms is voor ons echt geen optie, wij zijn veel te laks en Djim is daarvan het resultaat, haha! Dat gaat me niet nog een keertje gebeuren en zeker niet zo snel!

Ik vloei nog heel af en toe, maar heb wel mega veel zin in sex... Ik droom er zelfs over en dat heb ik niet vaak. Hier al mensen die het er weer op gewaagd hebben?

Wat een bevallingsverhalen, pff.. Dan heb ik het toch weer enorm getroffen, zal mijn verhaal hier ook nog even neerzetten, al staat hij ook onder bevallingen. Misschien heeft iedereen het al gelezen...

Verder nog even opscheppen over mijn mannetje, hij doet het super. Moet zo naar het CB om hem te wegen, maar je ziet hem groeien. Als ik de ene borst voeding geef, stroomt het bij de andere eruit. Dat vang ik nu op en geef ik als hij nog honger heeft, of ik iets minder heb (had namelijk van de week buikgriep en waarschijnlijk daardoor ook wat minder voeding).
    Al 2 avonden-nachten gaat het als volgt. Half 8 's avonds BV dan blijft hij een beetje jengelen, dan geef ik dus een flesje met opgevangen voeding, daar slaapt hij op tot 3.30 of 4.30 uur..... En dan meld hij zich 3-4 uur later weer. Wat een weelde niet. Ik weet niet of dit zo blijft natuurlijk, maar ik rust er goed op uit.
    Nou weer even genoeg gekletst.

Wie had er moeite met flesvoeding geven?WEet de naam niet meer, misschien een andere speen. En zorgen dat niet jij maar iemand anders het geeft, zodat het kleintje jou niet ruikt? Succes

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    En hier mijn verhaal, even gekopieerd uit ander topic!

Maandag 4 augustus ben ik bevallen van Djim! Hij woog bij de geboorte 4220 gram en was 52 cm klein!

Het is echt een heerlijk mannetje! Wat een rijk bezit!

De bevalling is op zich goed gegaan, al had ik verwacht dat het sneller zou gaan dan bij Sam en dat was helaas niet zo.

Maandag ’s morgens vroeg eerste weeën. Om 10 uur kwam de verloskundige even kijken. Toen had ik 2 cm, zij een beetje gestript en ik zou bellen als het heftiger werd.

Sam ging mooi met oma mee, want rust kon de boel nog wel eens versnellen!

Tegen 5 uur ’s middags maar weer eens gebeld, dat het iets heftiger leek… Had tot die tijd iedere keer weeën gehad om de 4-5 minuten en soms 6-7 minuten.

Ze kwam weer kijken. 3cm, dat meen je toch niet, zo weinig!

Rond kwart voor 8 (avond) kwam ze weer terug, 4 cm.. We zouden met een uurtje samen naar het ziekenhuis gaan. Zij zou namelijk mijn bevalling doen, maar dan wel in het ziekenhuis.

Ik moest maar even gaan staan, misschien dat dat zou helpen. Ze ging dus even een uurtje naar de praktijk en dan zouden we gaan.

Om kwart over acht heb ik vriendlief laten bellen dat ik het niet meer hield.

We zijn toen allemaal ingestapt naar het ziekenhuis. Kwart voor negen waren we daar. Gelijk liggen in de verloskamer. Even hartje checken enz. Alles prima.

De weeën waren alleen erg heftig en ik heb nog om pijnstilling gevraagd, maar daarvoor ging het te snel. Al die tijd waren mijn vliezen nog steeds in tact.

Ik raakte een beetje in paniek van het ziekenhuis, herinneringen aan mijn vader, nu ik zo in dat bed lag met die pijnen! (hij is overleden afgelopen november)
    Dus tussen de weeën door huilen.. Dat was ook geen succes. Na een paar weeën hield ik het niet meer en ging ze mijn vliezen breken en mocht ik vrijwel gelijk daarna persen.

Dat ging allemaal super snel en voor ik het wist lag hij op mijn buik. Hij is om 21.56 uur geboren.

Echt gaaf een jongen en een meid, dat had ik echt niet verwacht!

Sam moet nog erg wennen en slaapt veel! Maar dat komt allemaal goed. Ze geeft hem graag kusjes.

5. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ muis jeetje wat een verhaal, dat is ook schrikken zo opeens in de sauna en dan nog zo'n bevalling! maar wat een schatje!

@ philly ben benieuwd naar jullie dame!

@ Chantico nee die aambei zit er nog steeds en de kinderats denkt dat die misschien ook wel niet meer weg gaat dat het nu zeg maar een stukje "wild vlees" is geworden...nog nooit van gehoord!
    wanneer kunnen we jullie dame bewonderen?

@ mik ik durf het niet te zeggen, ben ook overgestapt van borst naar fles en dat ging probleemloos...misschien een beetje melk uit de fles op haar lippen laten druppelen dat ze snapt dat er melk uit komt?

@ joy jezus christus wat een verhaal! ligt het aan mij of hebben er best wel veel een klote bevalling gehad van ons? wat een dotje zeg! gaat nu alles goed met jullie?

@ noura en was anissa goed gegroeid?

@ schatje hier hetzelfde toen mijn tepels begonnen te bloeden heb ik er een punt achter gezet, deed gewoon te veel zeer!

@ sjudith van mijn mogen mijn borsten zo groot blijven hoor hahaha!

@ petra eerlijk is eerlijk heel af en toe rook ik weer een sigaretje...weet eigenlijk niet eens waarom.

@ naat afgezien van je heftige verhaal ben ik blij voor je dat je er zo op terug kunt kijken!
    wanneer plaats je foto's van Sophie?

@ binna wat een lijst al he meis nu o.a. jij en linka nog!

@ miranda he buddy wat een laureen een plaatje! dikke xxx

@ nair ik geef Amber ook een tutje ze heeft zoveel zuigbehoefte ik ben daar al vrij snel mee begonnen want daar had ze echt behoefte aan!

@ puck ik ben bij dat je de bevalling toch goed hebt ervaren!

@ daisy toch wel bijzonder he dat er toch nog zo'n verschil kan zitten tussen jullie twee dames?! ik denk dat ik evt. een spiraal neem, wij gebruikte al 2 jaar een condoom omdat ik met de pil gestopt was maar dat is toch niet altijd even prettig en veilig geweest.

@ lique veel zin maar nog niet daadwerkelijk sex wel het overige zeg maar hahaha! wat een flinkerd! ik snap dat de emoties hoog opliepen tijdens de bevalling maar al met al toch best goed gegaan toch?

Amber lijkt wel per dag meer honger te krijgen ongelooflijk! ze is zo'n lieverd we nemen haar overal mee naartoe en iedereen is gek op haar.

Merk wel aan mezelf dat ik me er toe moet zetten om haar soms af te geven aan anderen, heb toch vaak zoiets van "geef maar snel terug dat is mijn engeltje!" zie er ook erg tegenop om haar straks naar de opvang te moeten brengen!

Hier langzaam maar zeker oefeningen aan het doen om af te vallen...heb nog 18 kilo te gaan voor ik op mijn oude gewicht zit maar vind 13 kilo eraf genoeg, niet te mager maar voor mijn doen ook niet te vol.

Zijn er anderen die ook nog steeds een buik hebben waarvan sommige mensen denken dat je rond de 20 weken zwanger bent?

xxx

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

onze kleine kabouter

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    roos als ze honger en verdriet heeft

8. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

zo te lezen is er bij iedereen wel wat geweest tijdens de bevallingen.

Momenteel geef ik ook nog volledig BV, ik kolf wel af en geef de melk met een flesje doordat ons manneke veel te hard zuigt. Ik ben wel van zin om stillekens aan te minderen en naar 50% BV en 50% FV te gaan.

Wat betreft de abces kan ik zeggen dat de genezeing niet naar wens verloopt. Normaal zou deze stillekens aan moeten toegroeien maar nee hoor, bij mij komt er nog altijd viezigheid uit en ik kan nog altijd niet naar behoren gaan. Elke stap dat ik zet doet pijn en slapen kan ik enkel doen op mijn rug. Dit terwijl ik een fervent buikslaper ben.

Ik zou zo graag gaan wandelen met onze Stan maar dat is momenteel nog te pijnlijk, ik begin het zo beu te worden. Komt er ook nog eens bij dat mijn gyneacoloog momenteel met vakantie is en ik hem niet kan raadplegen. De vervangende gyneacologe kent mijn geschiedenis niet.

Sorry voor het gezaag...

9. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Oh ja, ik hoorde jullie nog over voorbehoedsmiddelen, ik krjig momenteel de minipil Cerazette. De gyneacoloog heeft me wel verboden sex te hebben tot 4 weken na de bevalling. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, ook in bad gaan werd me verboden, ik weet nu niet of het komt door de bevalling of door het abces.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Daisy, dat was ik met dat vloeien, bij is het gewoon helderrood...en heel eerlijk...ben er niet meer aan toegekomen de gyneacoloog te bellen :oops: het is zooo druk met Giulia :(

@ Lique, wij hebben het al gedaan hoor ;) maar daarna startte mijn bloeding helaas weer dus nu weer beetje friemelsex :(
    Wil wel weer eens van bil gaan :)

@ Aykietje, ik mocht in bad toen mijn wond dicht was. En sex mocht als ik geen bloeding meer had, nou ja zoals je hierboven kunt lezen, was gestopt, heb sex gehad, dag erna weer bloeding!

Iemand vroeg iets over anticonceptie? Ik slik sinds dinsdag weer de microgynon 50......maar ja ik ben dus zwanger geworden ondanks die pil :p

Vandaag op het cb geweest en Giulia is aL 4 cm gegroeid, ze is nu 54 cm :confused:

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo allemaal!

Ook ik mag vanaf nu officieel meepraten hier bij de mama's! Alweer een week geleden dat ik in de onregelmatige weeen zat. Onze kleine meid is morgen alweer een week oud. Wat gaat een weekje toch snel. Kan Danique al neit meer wegdenken bij ons thuis.
    Morgen laatste dagje kraamzorg. Van half 9 tot half 12. Vandaag heeft ze ook al bijna niets meer gedaan, alleen de was, strijk en schoonmaak :D

Mijn bevallingsverhaal had ik al getypt in het andere topic

Over de anticonceptie. Ik ga lekker weer gewoon aan de pil. Geef toch geen bv meer, dus dan kan dat.
    Over omschakelen van borst naar fles heb ik geen ervaring. Danique pakte na 4 dagen mislukte bv de fles heel gretig en drinkt heel goed! Dus sorry, geen tips!

Wij wikkelen Danique nu altijd nog in een badcape als we haar ophalen naar beneden ofzo. Hebben jullie dat ook gedaan en hoelang hebben jullie dat gedaan?

Wij gaan vanavond voor het eerst even weg. Koffie drinken bij mijn ouders. Danique in de maxi cosi en rijden maar. Ben benieuwd hoe het gaat!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou aykietje ik heb mijn man nog langer verboden sex te hebben, heb er nu nog geen zin in.
    wat balen zeg van je abces, beterschap

ach petra wat een zielige foto
    en die kabouter is snoezig

anissa is goed gegroeid, in 2enhalve week een kilo, ze weegt nu 4200 gram en 52 cm.
    wat betrefd het spugen mogen we nutriton voor de voeding geven. en maandag worden we even gebeld hoe het gaat. ook met slapen.

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Petra, wat een foto die kabouter :) :)

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik geef tot nu toe ook volledige borstvoeding maar ga nu een voeding vervangen dor flesvoeding. ze heeft vandaag voor het eerst uit een flesje gedronken (afgekolfd 30ml)

ik drink geen alcohol dus wat dat betreft kan ik gewoon borstvoeding blijven geven. maar mijn tepels doen super veel zeer en daarom wil ik een voeding laten vallen tot ik half om half geef

ik ben ook gestopt met roken en dat bevalt nog steeds prima dus ik ben niet van plan om te beginnen weer.

en die biefstuk en filet heb ik wel alweer gegeten maar eigenlijk niet eens zo gemist ahhahahahahahhaa

gr

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    die wilde ik ook gaan nemen de cerazette . hoe bevalt ie?
    moet je hem echt op de minuut af in nemen?
    gr kim

16. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    wow veel babytjes geboren !

allemaal gefeliciteerd !
    hm ja ik heb me mening hier over het roken wel maar ik hoop dat jullie daar niet boos over worden... ik vind het eigenlijk een klein beetje onzin dat er mensen zijn die gewoon weer gaan roken .. je heb het als het goed is 9 maanden vol gehouden dus eigenlijk gestopt met roken en nu zou je dus weer omdat je niet zwanger meer ben weer gaan roken.....raar.. maar ja niet aan mij om dat te beslissen..

hier gaat de BV gelukkig nog goed.. hoop dat ik geen fles voeding hoef te geven en de minimaal 6 maanden haal zou ik anders erg zonde vinden als ik dat niet zou halen.. welke voeding moet je eigenlijk dan halen als je toch besluit om nu flesvoeding te gaan geven voor het geval het hier toch nodig is?
    M'n borsten zijn trouwens gigantisch en ze lekken als mandjes... maar DE OPLOSSING daar voor is lillypatz van de etos is wel 22 euro maar die plak je ( zonder plaksel blijven gewoon hangen doordat ze van een soort ademend rubber zijn) en dan heb je daar geen last meer van, kan je mee zwemmen ook ! en mee slapen.....
    je moet ze alleen wel regelmatig even af spoelen met warm water en gewoon afwasmiddel.... Je ziet ze trowuens ook niet onder je kleding zitten echt mega goeie dingen zijn dat !

Emy heeft beetje last van buik krampjes en gilt het afentoe echt uit gewoon... we hebben een speentje geprobeert, venkel thee, over der buik wrijven, haar in een warm badje doen, heen en weer lopen en beetje zo op en neer wiegen, niks helpt eigenlijk heeft iemand nog tips hier voor ? vind het er zo zielig uit zien hoe ze trapt met de beentjes en zo maait met die armpjes...

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Petra,dat is soms wel heel frustrerend heh,en moet je nagaan nu heb je nog geen wijntje op ;)
    Wij gaan straks boodschappen doen en we nemen ook een lekker wijntje mee,heb ik ook zin in joh,ben benieuwd want kan goed gelijk na 1 al op mn kop staan met al die korte nachten,hahah..
    Wat een schattie die kleine Roos..

@Lique,jammer joh dat je weer begonnen bent,maar wel lekker,ik wil er eigenlijk ook zo graag 1 proberen maar ebn bang dat ik gelijk niet meer zonder kan..
    Fijn dat het zo goed gaat zeg,en hoe was het op het CB?
    Enne wat een nachtrust zeg,wow!

Austin,leuk dat je er weer bent! :D
    Ik ben nu 22kg afgevallen maar mn buik is er nog wel een beetje en hij is megaslap,maar hopelijk komt dat wel weer goed :D
    Ik moet er nog eens goed over nadenken wat de anticonceptie betreft...
    We hebben toch nog geen sex gehad,wel wat tuurlijk maar nog niet de daad,ik vloei nog steeds vandaar,zou eigenlijk best wel weer willen hoor 8)

@Sjudith,is het dan niet gewoon je menstruatie?
    En wat is ze al gegroeid zeg,mooi zo!

@Alieke,veel plezier vanavond heh!
    Das zo leuk om samen op stap te gaan als gezin,ik voelde me echt supertrots,van:kijk allemaal,hahaha...
    Wij gebruiken ook nog steeds die omslagdoeken als ze naar beneden komen,lekker warm toch...

@Noura,Anissa groeit ook al zo goed zeg,super!Spuugt ze veel dan als ik vragen mag?
    Fenne nl ook al een paar dagen na elke voeding(bijna elke voeding,toen vanmiddag de wijkverpleging er was spuugde ze tuurlijk helemaal niet)

@Mik,nou ik had de filet meer gemist dan ik dacht,sow ik heb m denk ik wel een week achter elkaar gegeten,hahaha..
    Biefstuk niet zo,maar carpaccio wel en die heb ik nog steeds niet op want die mag tuurlijk niet uit de supermarkt zijn,dan moeten wel wel elkeer uit gaan eten ;)
    Wat is cerazette?

Nou Fenne had nu weer andere bultjes op haar hoofdje,moet ff in de gaten houden anders morgen ff naar huisarts toe,misschien krentenbaard :(
    Nou mn schattie is er weer,ben er vandoor!

Fijne avond!

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Denice, lukt inbakeren niet? Giulia wordt daar rustig van en dan helemaal als ze op haar buik op mijn buik mag liggen :D
    btw je hebt mail ;)

@ Daisy, ooo dat zou kunnen :) :oops: heb idd ook wel buikpijn :) wat dom :p

Weet iemand wanneer je je baby kan verwennen? Moet je ze nu soms laten huilen of niet?

19. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    YOUVE GOT MAIL ! hahahahhahhaah hoe moet je dat inbakeren doen dan?

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Waar heb ik mail dan :p
    Ik had je gemaild via sjudith naar de bruin :p

Deel Deze Pagina