Marleen, vermoeiende nacht! Ise was gisteren ook weer lekker bezig: van 23.00 tot 1.00 uur aan het spoken... Ik hoop toch echt dat het een tandje is of een sprongetje, want als dit aangeleerd gedrag is, dan wordt het niet leuk om het weer af te leren! Ben nog niet toe aan de hardere methoden van de 5- of 10-minutenregel ofzo, maar mn vriend vindt dat we die, als het langer dan een week aanhoudt, wel moeten gaan toepassen. Ik snap hem wel, maar het voelt nog niet zo ver. *Duim duim* dat het niet zover komt en Ise vanzelf weer goed gaat doorslapen! Misschien was ze vannacht ook wel bang van het onweer, dat was ook rond de tijd dat ze krijsend wakker werd. Debbie, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kyana. We denken vandaag natuurlijk ook aan Kylian*. Laura, ze krijgt nog steeds op de opvang soms wel eten waar ik niet zo blij mee ben (danoontjes), maar dat is geloof ik uitzondering. Ik vind het nu minder erg dan toen, want in principe mag ze nu alles. Maar ik wil haar niet wennen aan snoep en zoet, en ik weet niet hoe zoet de limo daar bijvoorbeeld is, en ze krijgt daar ook niet altijd naturel-yoghurt, zoals thuis. Maar ik probeer me er nu niet meer druk om te maken: ik kan haar niet haar hele leven voor alles afschermen en ze doen daar natuurlijk ook hun best om baby-verantwoord te zijn. Dus ik laat het er bij, vraag er niet te veel over door (wat niet weet, wat niet deert ) en doe thuis ons eigen eet- en drink-regime. Het is ook niet erg als ze leert dat ze op verschillende plekken verschillende dingen mag / krijgt. En als het me te gortig wordt, spreek ik ze er wel weer op aan. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ze na haar middagslaapje (soms tot 17.00 uur) nog allerlei gemiste snacks enzo naar binnen gaat werken. Wel drinken, maar haar eetlust mag ze dan bewaren tot het avondeten. Fijn dat Otje naar een leuke nieuwe groep gaat! Ik kan me heel goed voorstellen dat het daar leuker voor haar is. Nu je het zo vertelt, wil ik Ise ook over naar een dreumesgroep FF, gefeliciteerd met je mooie echo!
@marleen: wat een heerlijke mannetjes! @petra: jammer dat je zo ver weg woont! @ff: wat een super nieuws meid!! geniet ervan!
ik heb een dip... ik heb hier vanmorgen benden gepoetst, gezogen en gedweild. omdat ik gister al een paar harde buiken had gehad heb ik steeds even pauze gehouden tussen door! maar toen ik klaar was en op bed ging liggen kreeg ik een paar flinke harde buiken... ik baal er zo van! ik vind het gewoon super eng, het is nu nog zo vroeg! het gedonder zal nu toch al niet gaan beginnen?! bah, dit is mijn laatste zwangerschap en ik zou er zo graag eens van kunnen genieten... sorry meiden, de klaagmodus gaat weer uit! liefs rebbel
marleen, leuke foto's. wat spelen ze lief samen in hun ondergoed. ziet er uit als een relaxte ochtend. ff, fijn dat t goed was! veel plezier vandaag! chantico, tja het eten op het kdv verbaas ik me ook wel eens over. ottilie vindt water bijv net zo prima, maar zolang het idd bij limonade blijft en ze geen chips oid gaan geven.. wel vervelend als ze 's avonds geen eetlust meer heeft van alle snacks. als er in de groep van ise meer wat oudere kindjes zitten, zullen ze met hen toch ook wel liedjes zingen of boekjes lezen enzo? ottilie was een van de oudsten in haar groep (al zitten er nog wel een paar grotere kindjes). over slapen: ik ben deze week wel aan een aangepaste vorm van de 5 min regel begonnen. ze kan anders rustig tot half 10 opblijven en ik kon er zelf niet meer tegen omdat ik voldoende slaap zo belangrijk vind. met pijn in mijn hart laat ik haar een minuut of 5 krijsen (het is bijna geen huilen meer te noemen), dan ga ik naar haar toe, knuffel haar even en zeg dat het tijd is om te slapen, leg ik haar weer neer en geef ik haar een speen en doe ik haar muziekdoosje aan. terwijl ik haar neerleg begint ze al weer nog harder te krijsen. ik vind het vreselijk maar het duurt bij elkaar 10 a 15 min. ze slaapt dan wel voor 20u, dus ik houd mezelf steeds goed voor dat het zo uiteindelijk wel beter voor haar is. ze slaapt nu om en om een avond zonder gehuil en een avond met dus 10-15min krijsen. wat voor mij de doorslag gaf om het niet op een lievere manier op te lossen is dat de enige manier dat ik haar zonder gehuil in bed krijg is als ik haar tot 22u laat spelen. en dan slaapt ze te weinig. je voelt denk ik vanzelf wanneer je daar aan toe bent!
rebbel, harde buiken kan ook wel onschuldig zijn volgens mij. maar als je er stress van krijgt, zou ik zorgen dat je jezelf heel rustig houdt. dan maar ff niet het huis aan kant. probeer wel van je zwangerschap te genieten hoor!
ja ik weet idd dat ze erbij horen en onschuldig zijn wanneer je er niet te veel hebt in korte tijd en niet pijnlijk zijn, ik schrik er natuurlijk ook sneller van, maar als ik op bed lig en ik krijg er 4 vlak achter elkaar word ik daar niet blij van. en zoveel heb ik dan niet gedaan.. maar ze zijn gelukkig niet pijnlijk. liefs rebbel
sjudith, kun je niet naar petra door je werk? wat balen!! petra, waar woon je eigenlijk? ergens in zuid holland toch?
rebbel dat klinkt inderdaad vrij onschuldig en ik begrijp dat jij je sneller zorgen maakt dan de meeste anderen zouden doen. juist daarom en omdat stress ook niet zo goed en fijn is, zou ik t jezelf de komende tijd gunnen om te genieten van deze laatste zwangerschap en zoveel mogelijk rustig aan te doen en te ontspannen. knuffel!
@ Rebbel: Ik denk dat jij inderdaad sneller in paniek raakt, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet verschrikkelijk stressvol is. Ik denk dat je je nu al moet "gedragen" als een hoogzwangere mama! Dus niet teveel en te zwaar tillen, af en toe een uurtje gaan liggen, etc. Denk aan jezelf meis, en als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Zwanger zijn is namelijk hartstikke mooi en daar moet je van kunnen genieten! X
Rebbel, wel genieten hoor meis van je laatste zwangerschap. Ik geloof direct dat het heel eng is na de zwangerschap van Milan, maar maak jezelf niet gek. Je krijgt injecties. Je wordt goed in de gaten gehouden, dus de kans dat ook nu de bevalling veel te vroeg inzet wordt klein gehouden. Dus meid geniet! Het zou toch zonde zijn om straks als de kleine er is te moeten constateren dat je niet genoten hebt van zijn/haar zwangerschap. Chantico, krijgt Ise op kdv warm eten en toetjes? Wij meoten dat zelf meegeven. Hier krijgt Danique ook wel eens lekkere dingen en ik meot zeggen, ik maak me er niet zo druk om. Nu ik jullie zo hoor denk ik, ben ik soms te makkelijk. VOrige week was het feestweek, kdv bestond 12,5 jaar. Dus woensdag tussen de middag pannenkoeken. 's middags chippies en donderdags ook nog spekkies. Ach ja, ik denk dan mijn meissie heeft het leuk gehad (had toevallig foto's gezien van het chips eten en ze geniet!) Ze eet vervolgens ook nog haar groente en toetje gewoon goed, dus dan denk ik, leuk zo'n feestje. Als we zelf een feesje hebben eten we ook iets lekkers. Had er zelf nog nooit aan gedacht om haar chips te geven, en heeft ze ook verder nog nooit gehad thuis. Over de 5 minuten regel; ik heb het al met Danique gedaan toen ze kleiner was. Ik kon het huilen toen ook heel moeilijk aanhore. Dus ging elke 2 minuten ofzo. En dan 3 minuten, dus maar heel langzaam opbouwen. Vorige week was het ook hier weer drama. 3 avonden echt van dat er iets was hoorde ik aan haar huilen, dus toen gewoon lekker bij me genomen. Maar de 4e avond was het uitproberen dat had ik in de gaten toen ik even 5 minuten bij haar op haar kamertje had gezeten. Dus toen weer direct de minutenregel en vrij snel sliep ze. De volgende avond zat ik er weel helemaal klaar voor, maar nee hoor. Ze slaapt alweer 3 avonden direct. Danique weet dus wat ze kan verwachten (ook doordat wij het eerder hadden gedaan denk ik) Maar wat ik zeggen wilde, bouw het anders van mij part op met een halve minuut ofzo om het voor jezelf wat makkelijker te maken, maar toch duidelijk naar Ise toe. Lauwie, Danique moet ook over naar de dreumesgroep. Ze is al wel wezen wennen de afgelopen weken. Ze hadden zo'n leuk stukje voor haar geschreven voor de overdracht. Moeilijk he, het kleine meisje sluit alweer een fase af. Maar de andere groep biedt leuke uitdagingen voor haar. Hier ook inderdaad veel babyspeelgoed.Laatste kwam ik haar halen uit de dreumesgroep en zat ze heel lief te spelen bij een ander meisje. IN de babygroep is ze vaak 1 van de weinigen die wakker is, aangezien ze veruit de oudste is (samen met 1 ander jongetje). Marleen, wat leuk zeg die foto's. En wat spelen Jasper en THomas lief. Ik zie die foto en ineens denk ik, verhip een kleed onder het speelgoed, dat staat ook leuk en schuift ook niet zo. Ik ga er ook naar opzoek. Wil geen automat, maar ze hebben vast wel andere leuke, iemand ideeen?? Petra, leuk kraamvisite. Maar helaas iets te ver rijden ben ikbang voor. Juud, moet je overwerken??? Vanmorgen lekker met Danique naar de boekenmarkt en braderie geweest. Zijn om 10 uur vertrokken en waren er om half 1 weer. Danique vond het erg gezellig (vooral toen ze een knabbelstengel van Bakker Bart kreeg) EN nu ligt ze heerlijk in haar bedje. En ik ga lekker even internetten en verder met het fotoboek. Tot straks!!!
@ rebbel; nou zoals ik het van dichtbij kon zien was het gewatteerd, dus een winterjas, maar dan zou je ff op de site anders moeten kijken... Staat nog wel meer op ook! @ Toetie gefeliciteerd met je verjaardag meissie! Wat heb je jezelf gekocht dan? @ kyana en debby; gefeliciteerd met je eerste verjaardag kyana! Heel veel plezier vandaag! Debby, gefeliciteerd met je dochter, geniet van deze dag en een knuffel voor jou.. @ petra; ahhh wat een lieve paps heb jij, kreeg tranen in mn ogen, wat een schatje... Als ik wat dichterbij had gewoon was ook ik wel ff een beschuitje komen halen, leuk! Maar doe er bijna 2 uur over... Om dan 'even' op visite te komen FF: Super meid, dat wilden we ff horen. En wat fijn dat je dat nog lekker hebt kunnen afsluiten met een etentje, heerlijk...! @ rebbel; heb je de vorige keer nog aand e gynaecoloog gezegd dan dat je van die harde buiken had? Ik snap dat je snel toch rot erover voelt en ongerust bent. Meid, probeer ook meer rust te nemen, ja tuurlijk huishouden moet eigenlijk gebeuren, maar vraag anders of iemand je wil helpen, je mams of je man (vriend?) of een vriendin, helemaal als die harde buiken het resultaat zijn van wat je doet... Ik heb het ook erg gehad, vroeg en veel tijdens de hele zwangerschap, maar ik zocht er natuurlijk niets achter, ik dacht dat het erbij hoorde... Ik snap dat dat bij jou anders ligt, maar bel de vk als het je niet lekker zit rebbel, misschien kan zij je op 1 of andere manier geruststellen en hoef je jezelf niet gek lopen te maken!!! ------------------------------------------------------ Grappige anekdote: Nietsvermoedend las ik vanmorgen een foldertje, liggend op de bank in mijn badjas... Plotseling voel ik iets nats aan mijn teen... Ik kijk op en 2 grote oogjes kijken me lachend aan... Ik dacht oh, meneertje was zich natuurlijk aan het optrekken en kwam daarmee met zijn mond langs mijn voet... Ineens gaat die mond open en buigt hij zich voorover richting mijn tenen; ik roep: Tygo nee, dat is bah! Hij kijkt op en begint te schateren, pakt met zijn handje mijn dikke teen vast, mond los en buigt zich weer voorover, maar Mama is sneller en pakt zijn hand vast en trekt de voet terug! Gek kindje....
ff hoor... *zucht* Britt wil geen brood, geen fruit, en heeft haar melk niet helemaal opgedronken.. ze zit alleen maar steeds te jammeren, zo zielig. Ziet ze mij eten wil ze eten, geef ik het aan haar, houdt ze haar lippen stijf op elkaar.. Nog steeds wat verhoging... tips? Ze zal zo gauw niet verhongeren natuurlijk, maar vind het toch wat fijner als ze wel wat eet.. ze heeft nu ik denk 6 hapjes fruit en wat melk op. En vanmorgen een fles melk en nog geen kwart van een Ligakoek...
hey queenie, tandjes/ kiesjes? dan doen harde dingen zeer om te eten natuurlijk ookal heeft ze honger.... toch een papje ofzo geven zodat ze niet hoeft te kauwen? of gewoon een bordje met brood voor dr neer zetten en dan gewoon ff mee laten spelen en smeren om te kijken of ze het dan wel uiteindelijk in dr mond stopt?
Nee, tis die virusinfectie.. daardoor heeft ze ook keelpijn, ze blaft als een zeehondje en is helemaal hees... heb haar al laten spelen met haar brood, of ze mept het gewoon weg of ze smeert haarzelf en daarna mijn broek er helemaal onder.. En pap heb ik laatst op een ochtend geprobeerd, vond ze helemaal niks...