@QB helaas geen tips. Veel beterschap. @Toetie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. @Kyana, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag. @FF, fijn dat de echo goed was. @Rebbel, vervelend van die harde buiken en logisch dat je er nu meer achterzoekt dan misschien nodig.
Heb haar nu maar uit haar stoel gehaald, nu hobbelt ze de kamer door. Leg haar straks op bed en als ze weer wakker wordt, doe ik gewoon een nieuwe poging tot het fruit.. nu zit ik er van te eten, hihi!
QB; iets kouds van? Zo'n ijsje van zonnatura ofzo. Dan koelt haar keel ook een beetje van af. Of een toetje ofzo? Chantal, hebben onze kids met elkaar gesproken. Gisteren had ik Danique aan mijn teen hangen. Heel bewust zette ze haar mondje om mijn grote teen en toen maar lachen. Ik zoek een lekker recept voor de bbq. Wie heeft er wat? Mag alles zijn, dus vlees, vis, sausjes, bijgerecht, salade.
queenbee, eten is ook niet fijn met keelpijn. ik zou vooral mijn best doen om haar te laten drinken. en dan het liefst roosvicee of melk, dat ze ook wat calorieen krijgt en zich wat minder slap voelt. sterkte met je ziekenboeg!
alieke, tilapiafilet met blaadje salie oprollen, parmaham (of andere minder dure ham) er om heen. superlekker op de bbq!
@ alieke; ken je smulweb.nl ? Als ik iets specifieks zoek, kijk ik daar altijd even op, onmeunig veel recepten....
ottilie heeft nu gewone melk in haar tuitbeker ipv water. ze kijkt er toch vies bij als ze een slok genomen heeft (ze heeft lang geslapen en lunchen duurt rustig 45 min....)
@ Juud, jeetje balen weer zeg! Tis ook altijd raak bij jullie! @ rebbel, ik begrijp best dat je je wat sneller zorgen maakt, je hebt er alle reden toe, maar vergeet niet dat deze zwangerschap en dit kindje op zichzelf staat. Probeer toch een beetje te genieten, want anders heb je als je beeb er is straks echt spijt. Ik had bij Sil ook een verhoogde kans op herhaling van zwangerschapsvergiftiging. Ik heb me er bewust niet teveel mee bezig gehouden. Ik heb geprobeerd op mijn lichaam te vertrouwen, ook omdat ik wist dat ik de signalen wel zou herkennen als het niet goed zou gaan. Maar als je het niet vertrouwd bel het zh dan even. Dan mag je vast even komen en dan kunnen ze je geruststellen. Ik had ook al vroeg in beide zwangerschappen harde buiken, ze geven gewoon aan dat je lichaam bezig is met voorbereiden. Je baarmoeder groeit nu hard en daar krijg je mede die harde buiken van.Het komt allemaal goed meid, heb vertrouwen! @ QB, ik denk dat eten op dit moment niet zo belangrijk is. Veel drinken is belangrijk. En alles wat ze wel eet is meegenomen. @ Alieke, ik vind zelfgemaakte saté altijd wel lekker. Ik maak dan een marinade van ketjap, sambal en citroensap en daar leg ik het vlees in. Kan met kip, maar ook met varken. Verder vind ik fruit erbij heel lekker, meloen of een schaal met vruchtenbowl. Je kunt ook aardappels poffen in de kolen en serveren met een sausje van creme fraiche. Hmmmm. Verder vind ik gewoon "ordinair" vlees als hamburgers, worstjes lekker. @ Toetie, gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag! @ Chantal, hihi, die Tygo! Goed je voeten wassen de komende tijd! @ Marleen, leuke foto's van je mannen! Wat een weer zeg, steeds van die vieze buien. Vanmorgen weer even bij mijn ouders geweest en de kleine poesjes de fles gegeven. Lief hoor!
Bedankt voor de tips die nog geplaatst zijn! En bedankt voor het beterschap wensen! Heb haar net terwijl ze door de kamer hobbelt af en toe een hapje fruit gegeven, dat nam ze gelukkig wel. Gelukkig vindt ze roosvicee ook heerlijk, dus dat krijgt ze straks na haar slaapje van me. Hopen dat het avondeten beter gaat...
Idd, vocht is ook belangrijker nu. Hou haar luiers goed in de gaten. Ze had om half 12 na haar slaapje nog een droge luier, die had ik haar al omgedaan om 8u... maar zie al wel dat dat nu niet meer zo is gelukkig.
Oeh set, krijg helemaal honger! Maar ik heb dan ook nog wel 1 recept, maakte me zus altijd, heerlijk, maar ik vind het teveel werk, hahaha Een schaal pakken voor de marinade waar de ketjapstokjes in kunnen, hier ketjap en knoflook in doen. Speklapjes in hele kleine blokjes snijden, deze op de sateprikkers doen nadat de sateprikkers geweekt zijn ivm splijten, dan de speklapstokjes in de schaal doen, nog wat ketjap eroverheen en lekker een nachtje laten staan in de koelkast... Zijn echt overheerlijk!
ohja, wat vinden jullie: gister een potje chili con carne opgewarmd voor mr. T maar hij wilde niet, heeft niets gegeten, dus had het even bewaard voor later, dat later kwam niet meer en heb het toen het afgekoeld was in de koelkast gezet... Vroeg me af of ik het vanavond nl. nog een keer warm kon maken om te geven???
Chantal, ze zeggen dat je potjes niet twee keer mag opwarmen. Maar ja, hier is het motto dat afwijken van zulke regels ook goed voor de weerstand kan zijn Als je een hap kookt om in te vriezen, warm je het ook voor een tweede keer op. Het is wel beter als het snel is afgekoeld. Als het in het bordje is afgekoeld, gaat dat toch best snel. Ik zou het gewoon nog een keer geven. (Moet bekennen dat wij ook al maanden overgebleven melk in de koelkast zetten en later nog een keer geven. Nooit problemen mee gehad. Worden ze sterk van, hopen wij Maar ja, wie erg op hygiëne is, moet geen advies aan mij vragen ) QB, beterschap voor Britt! Rebbel, idd wat de anderen al zeggen: doe het lekker nóg iets rustiger aan en geniet zo veel je kan van je zwangerschap. Deze keer kan het gewoon allemaal goed gaan, ook al is dat natuurlijk moeilijker voor jou om daar op te vertrouwen / hopen dan voor eem zwangere die niet jouw verleden heeft. Weten ze eigenlijk of de vorige vroeggeboorte te maken had met jouw genen (baarmoeder of hormonen ofzo) of Milans genen (de placenta ofzo) of een combinantie van jullie twee? Als het 'aan Milan lag' of aan jullie combinantie, dan is dat voor deze zwangerschap dus sowieso anders en kan het nu gewoon helemaal volgens het boekje gaan!
als het niet opgewarmd is mag je het 24 u id koelkast bewaren. als het opgewarmd geweest is officieel niet meer. zonde zeg. ik weet niet wat ik zou doen als er niets nitraatrijks in zit..
Dank jullie wel! We gaan ze dit weekend of volgend weekend allemaal proberne. En dan de 13e hebben we grote bbq. Met alle mensen die hebben helpen verbouwen/verhuizen. Dus wil een paar lekkere recepten en niet alleen standaard worstjes of hamburgers (al zijn die inderdaad ook erg lekker Setteke) Straks nog maar evne naar de winkel. Ga ik nog even wat ingrdienten kopen. En dan vast beginnen met wat klaar te maken. Mmmm morgen voorproeven haha. QB: Gelukkig heeft ze nu wat gehad. En idd vocht is het belangrijkste.
Inderdaad wel een goede aanvulling: bij nitraatrijke groenten doen wij ook voorzichtiger. Maar met andere happen: gewoon twee keer opwarmen, zou ik zeggen. Disclaimer: op eigen risico natuurlijk
Chantal, ik gooi het dan altijd meteen weg. Maar vind het wel zonde. Gelukkig gebeurd het tegenwoordig niet vaak meer.