Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Miepie, heel veel plezier bij de echo, ik hoop dat jullie een prachtig minimensje gaan zien

@ Lauwie, klote zeg van je lieve Knor, ik kan me zo goed voorstellen dat je er slecht van geslapen hebt. Het verdriet dat je kunt hebben als je vriendje ziek is is met geen pen te omschrijven.

@ Duster, lekker begin zo van Dirk zn opleiding

@ Queen, had je nou wel verbetrering gemerkt na vorige keer?

De moeder van Andy kwam net Roos halen maar...........die ligt nog te slapen, zo is het natuurlijk wel makkelijk om 2 kinderen te hebben ;).

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Petra, ja, gewoon bij de dagelijkse dingen heb ik er wel minder last van, ik verneem het nog steeds wel, maar roep niet steeds om de haverklap ´au´! Maar tis nu wel erg pijnlijk allemaal.... hij had me weer goed beet...

Tjee, wat een slaapkoppie die Roos zeg! Heerlijk!

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Rebbel, ja is toch wel speciaal om het mee te maken he! Was je naar een theatervoorstelling? Wij waren dat toen wel, helaas ook geen reading gehad.

@Toetie, er was toen zo’n computer bij kruidvat of Action en ik kan me herinneren dat iemand die gekocht heeft, maar misschien heb ik het mis. Had nog helemaal niet gereageerd op het verhaal van je vriendin, gatsie, ik werd er misselijk van toen ik het las.

@Setteke, arm kind..

@Miepie, succes bij de echo, ik vind het ook een goed bericht op maandagochtend, haha!!

@Lauwie, ohh balen van je laptop!

@Duster, lekker handig weer allemaal!!

@QB, succes met je rug!

4. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen!

Familiedag was erg gezellig. Man is weer aan het werk dus het normale leven begint hier ook weer. Ben druk aan het wassen, joepie!;)

@ Setteke: Ach wat zielig voor Silke! Hopelijk is ze snel weer van die krabbels af...

@ Petra: Leuke foto van jullie! Mooi stel!

@ Miepie: veel plezier bij de echo vandaag!

@ Schatje: Wat super dat jullie weer een zoon krijgen!

@ QB: Oei ja dat kan zeer doen een behandeling bij de fysio... Maar als het goed is ga je je snel beter voelen...

@ Daisy: Zo dat klinkt zeker als een zeer geslaagd feest!

@ Binna: Irritant als je lichaam anders gaat doen dan anders....

@ Duster: Dat is balen dat de introductie pas morgen is!

Ik ga de was ophangen...

5. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hoi hoi,

Nou de echo was goed! Was zelfs iets verder heen namelijk 9 weken en 1 dag. 11 april uitgerekend haha 2 dagen na mijn verjaardag!

Ga nu eerst ff aan het werk heb nog niks gedaan vandaag. (moest mn baas eens weten...)

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    miepie, fijn dat de echo goed was!

petra, dank! *snik*

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    miepie gefelciiteerd met je goede echo!

moest je weer eerder als mij hahahahahahha ;)

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Miepie wat fijn dat de echo goed was meis, en wat dagen cadeau gekregen, altijd fijn haha!

Ik kwam eigenlijk even heel ego doen, ja alweer :):

Ik heb echt even jullie hulp nodig:
    Jasper brult al 2 weken 's nachts de hele boel bijelkaar, in zijn slaap!
    Hij is niet wakker, maar gaat helemaal over de rooie. Ik ben er afgelopen nacht 10x uit geweest en dan tel ik de keren dat Jeroen eruit geweest is nog niet eens mee! Ik heb op internet gezocht, maar 9 van de 10x gaat het over jongere baby's en over in slaap komen en krijg je tips als een ritme aanwennen, etc. Die dingen doen we allemaal al vanaf zijn geboorte. Overal lees je dat ze in hun slaap dingen moeten verwerken, maar hij is zo vreselijk onrustig. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik ga geen rustgevende tabletjes geven want hij moet zijn emoties wel kunnen verwerken en ik ga niks onderdrukken, maar een nachtje goed slapen kan ik wel gebruiken ondertussen. Iemand een idee??? Help!!!

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    poeh marleen, wat lastig! ik weet ook zo niets, maar ik zal er ff over nadenken en mijn boeken over slapen er op naslaan.
    wat doe je er nu mee? laat je m ff huilen of ga je er meteen heen?
    houdt hij meteen op met huilen als je er bent? til je m op of is een speen genoeg?

10. Goeiemorgen dames!

Heb net bijgelezen, pfff....

Wilde in ieder geval even reageren op alle lopende kindjes:
    HARDSTIKKE GOED ALLEMAAL, JULLIE ZIJN GOED BEZIG ZEG!!!

@ toetie; wat een bericht... Vreselijk voor jullie vrienden.
    Zo oneerlijk en onbegrijpelijk.

Ik moet ant werk, dus ik houd het even ego:
    ----------------------------------------------------------------

Mijn weekend was op zich leuk.
    Zaterdag was ik rond een uur of half 5 bij het hutje aangekomen..
    Ze lagen allemaal nog ongewassen en in de pyama op de luchtbedden film te kijken, dus had me niet zo hoeven haasten.... ;)
    Arnhem ingegaan voor een daghap, errug lekker!!!
    's avonds tegen half 12 weer terug bij de hut, kreeg ik nog voor mijn verjaardag een schuurman schoenen bon, nu heb ik totaal 100 euries, kan ik me is ffies laarzen gaan uitzoeken :D
    Er waren nog 2 dames jarig geweest en daarvan hadden ze de verjaardag de avond daarvoor al gevierd dus dan vond ik een beetje een domper :(.

Volgende ochtend buiten een tijd serieus gekletst met een paar vriendinnen over van alles en nog wat. Ook met mijn vriendin die had gezegd of ik het moeder zijn niet even wilde vergeten. Gaf aan dat ze het misschien raar uitdrukte maar ze bedoelde het goed. Ze heeft nl. een goede band met haar moeder, die nu alleen is en die zegt wel eens, dat ze het jammer vind, dat ze sommige dingen vroeger niet heeft gedaan. Ze was altijd met de 2 kids en hoewel ze dat heerlijk vond, heeft ze achteraf wel spijt dat ze niet vaker alleen of met vriendinnen is weggegaan. En vanuit die hoek kwam mijn vriendin dus, die had zoiets van, je moet later geen spijt krijgen dat je bepaalde dingen niet hebt gedaan.

Daarna lang ontbijt, veel gepraat. En om 1 uur ofzo, ging ik richting huis... Kom ik thuis (rond kwart over 2), liggen de kids van mijn vriend languit op de bank tv te kijken, terwijl het hardstikke lekker weer was... :x
    Daar kan ik niet zo goed tegen, want als je ze niet zou motiveren om iets te doen, dan liggen ze of de hele dag op de bank ( ja liggen, moet ze zelfs zeggen dat ze moeten gaan zitten) of hangen bij mijn vriend om de nek dat ze niets te doen hebben, vreeeeeselijk...
    Mijn vriend was de wc aan het poetsen, das wel weer lief, maar ik was alweer boos omdat Tygo nog maar net in bed lag, terwijl ik had verwacht dat ie rond die tijd wel wakker zou zijn.... :x

Mijn vriend heeft de kids naar buiten gestuurd nadat hij de wc gepoetst had, mag ook wel als ze al vanaf sochtends half 8 voor de tv zaten... :$
    Ik ben toen maar aan het eten begonnen...!

's avonds lekker met Tygo in bad geweest. Daarna naar bed. Andere kids op bed en wij nog gebanhangt. Ghostwisperer gekeken en bij Fringe naar boven gegaan...

Toen nog even gefriemeld ;) Ging allemaal goed en pijnloos by the way... :D Jeeejjjj!!!

En ja.... Toen moest mijn kerel om half 6 uit bed omdat ie naar Almere moet en pas woensdagavond terugkomt.... *mis een huilende smiley hier*

Vanochtend op tijd op, kids moesten naar school...
    Dus iedereen in de kleren, ontbijten en in de auto naar school. Van daaruit met Tygo naar mijn werk gereden omdat ik mijn werk vrijdag vergeten was :)....
    Daar nog even geklets enzo...
    Ze zijn zo gek met Tygo maar hij kijk alleen maar... :x .....
    hahaha, heel serieus, heel fronsen....

Toen ik me laarzen aandeed begon Mr. T al te brullen... Hij had in de gaten dat mama wegging en dacht dat ie maar bij me in de buurt moest blijven anders ging ik misschien wel zonder hem weg... :p

Net in bed gemikt, hoor ik half uur later ineens een muziekje uit de babyfoon komen... :D Had ie um zelf maar even aan gedaan... Toen nog een klap, strikje los gepeuter en mobiel lag op de grond... Tutteldoek overboord gegooid. Dus naar boven gegaan en meneer weer ingestopt, knuffel gegeven, mobiel weer opgehangen...
    Nu slaapt ie volgens mij....

Tygo is volgens mij te lui om te lopen of er niet aan toe...
    Voorheen wilde hij ook veel aan de hand staan en lopen, nu absoluut niet meer, hij laat zich meteen vallen en gaat kruipend verder...
    Soms staat ie wel is los omdat ie dan zonder erover na te denken zn fles of speelgoed met 2 handen vasthoud en de tafel of mij dus niet meer, maar als ie dat door heeft laat ie zich gewoon op zn billen vallen...
    Ook truuk ik hem wel is op die manier, door hem iets te geven wat ie dan met 2 handen moet aanpakken :D en dan begint ie heel hard te grinniken, omdat ie door heeft wat mama doet, pakt ie het aan en laat ie zich op zn billen vallen :D

Nou teveel geluld al, ik ga aan het werk, nog even een foto uit de oude doos plaatsen, had mn vriend op de telefoon...

aaaaaahhhhhh:
    Bekijk bijlage 13911

11. @ marleen; ik zou sowieso is het cb bellen of zij een idee hebben waar het aan kan liggen op deze leeftijd. Alle input is welkom toch?
    En snap dat je wilt dat jasper zijn emoties kan verwerken, absoluut maar je kan het ook zo bekijken, misschien heeft hij ook wel een keer een ondoorbroken nacht nodig zonder dat hij in zijn slaap huilt?

Mijn zus heeft echt een huilbaby gehad, sliep weinig en slecht, zij is al op vrij jonge leeftijd begonnen met druppels volgens mij van VSM die voor een rustige nachtrust zorgen bij die kleindjes.
    Het is niet om emoties of dergelijk te onderdrukken, maar gewoon om ze te helpen rustiger te slapen.
    Ik zou het gewoon eens proberen, en helpt het een nacht, hardstikke mooi, wil je het niet elke nacht geven, prima. Maar zo krijgen jullie beiden iets meer rust snachts misschien.... ???

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

wel alles teruggelezen, maar het was teveel om allemaal op te reageren. Een paar dingen:

@Miepie, fijn dat je een goede echo had.

@Toetie, wat een verschrikkelijk nieuws.

@Marleen, hier huilt Yosyp ook wat vaker in z'n slaap de laatste weken. Maar hier gaan we ieder 1 keer kijken en daarna niet meer. Na 'n tijdje stopt ie vanzelf, maar ik begrijp dat dat bij Jasper zo niet werkt. Erg lastig als je niet weet wat je eraan kan doen.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor het hartruisje bij Yosyp, maar alles zag er goed uit. Onschuldig dus.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    @Lauwie, zou ik jou haast vergeten. Verschrikkelijk dat het nu slechter gaat met Knor. Ik ken het gevoel maar al te goed. Veel sterkte.

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Miepie, gefeliciteerd met de goede echo!

Marleen, je hebt niet het idee dat hij fysiek last heeft van iets? Oorontsteking die nog door moet breken ofzo? Heb je al eens een zetpilletje geprobeerd?

Lauwie, wat verdrietig dat het niet goed gaat met Knor. Wat gaat er slechter? Heeft ie pijn? Arm beesje… Veel knuffelen en lekkere hapjes geven, of niet?

Over de schoentjes: ze kostten € 46,- en ik gelukkig kunnen we altijd nog het geld terugkrijgen hoor. (Ik ben nu alleen al een beetje gewend aan het idee dat dit Ise’s eerste schoentjes zijn, en ik vind ze zo lief!) Van die reacties in mijn topic werd ik inderdaad niet vrolijk… Voelde me bijna een beetje ‘beschuldigd’ dat ik zo ‘dom’ was geweest. Maar ja, je moet toch érgens op kunnen vertrouwen en ik dacht dat dat dus op de integriteit van het personeel van een goede schoenenzaak was. Helaas pindakaas, niet dus. Misschien naïef, maar ik wil niet alleen maar achterdochtig zijn. Is dat dan dom? Gisteravond in bed nog een tijd over liggen praten en ik werd er alleen maar assertiever van. Ga zeker terug naar die winkel om verhaal te halen. Alleen eerst nog even wat deskundig advies inwinnen waarmee ik ze om de oren kan slaan ;)

Over oefenschoentjes: ja, dat snap ik dus ook niet, waar die voor zijn. Dat zijn toch vaak wat soepelere schoentjes, terwijl ik dacht dat juist in het begin die stevige hiel zo belangrijk was. Voel me echt zo’n groentje weer! Kan iemand het hier misschien uitleggen?

Petra, is er bij jullie dan helemaal niets dat niét goed gaat? ;)

Duster, Matthijs ook al zo knap met stappen aan één hand!

Pff, Ise is volgens mij heel gemiddeld in haar ontwikkeling, maar vergeleken met de kindjes hier lijkt ze echt een beetje traag… Zijn er nog meer mama’s met kindjes die nog niét los of aan de hand lopen?

En ik mis ook nog steeds de smileys van het oude forum…

15. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Even een reactie voor Marleen:
    Het is zo herkenbaar. Lenn heeft dit ook weken achter elkaar gehad en dat is echt niet leuk. (en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit)
    Niets helpt, troosten niet, laten liggen niet. Ik sliep bijna de hele nacht niet, omdat ik me van te voren al druk ging liggen maken en ging liggen luisteren...
    Ik ben dus wel homeopathische pilletjes gaan halen, omdat ik het echt niet meer wist en het hielp.
    Je moet natuurlijk doen, wat je zelf denkt dat het beste is voor je kindje. Maar ik wist het ook niet meer en wilde dat hij eens rustig sliep.
    Nu ben ik weer gestopt met die pillen en slaapt Lenn weer rustig.
    Heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Liefs Marielle

16. @ sjorsje; wat fijn dat het een onschuldig ruisje was ;) gelukkig maar...

17. Marleen2109

Thanx meis!
    Ik laat m eventjes huilen en dan ga ik er toch maar naar toe, want hij heeft zo'n vreselijk mega volume! Hij ligt dan gewoon te slapen en word al rustiger als we de deur open doen. Ik leg m weer recht, geef m z'n speen (die zit soms nog gewoon in zijn mond!) en zijn kroel en ga dan weer naar bed. Al die tijd slaapt hij gewoon, dus ik haal m niet uit bed.
    Afgelopen weekend waren mijn buren er niet en hebben we m laten krijsen. Mijn hart brak in 1 miljoen stukjes en ik had er gewoon buikpijn van, maar ik dacht ik moet er doorheen. Tot 2x toe stopte hij, maar de 3e x ging hij maar door en begon gewoon te kokhalzen en dat hoeft mij nou ook weer niet.
    Maar ik ben nu zoooooooooooooo moe!!!

18. Marleen2109

Hij is degene die gewoon door slaapt. Overdag is hij gewoon fit, dus volgens mij komt hij wel aan zijn rust. Jeroen had het ookal over het CB, maar hier zijn ze jammer genoeg niet zo kundig...

19. Marleen2109

Zo deden we het bij Thomas ook als hij veel huilde, maar hij had daar erg weinig last van, Jasper stopt echt niet. Het is net een luchtalarm!!!

Goed nieuws over Yosyp, fijn hoor!!!

20. Marleen2109

Als ik echt niet meer weet wil ik dus uiteindelijke wel die homeopatische tabletjes gaan proberen, maar ik dacht ik vraag eerst nog even hier of iemand wat weet. Ik probeer het nog 1 nachtje....
    Had je die van VSM of andere tabletjes?

Deel Deze Pagina