Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Sjudith, nou jij moet eerst maar eens een tweede, haha! Of misschien krijg je wel een tweeling! Toch nog een derde! ;)

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

volgens mij hebben wij een brief gekregen waarin staat dat we het oktober al krijgen..

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ schatje, ik zei net wel dat je het krijgt, maar idd de peildatum is 1 juli. Dus als Djayden 18 is krijg je dat 3e kwartaal. De kindjes die na 1 juli zijn geboren en dus dan 18 zijn krijgen dan wel :)
    En de kindjes die voor 1 juli zijn geboren krijgen het wel in het geboortejaar :D

4. schatje1

hmmm vaag.. ga morgen is die brief opzoeken :S

ga ff bij djayden kijken want hoor allemaal geluidjes haha

Groetjes

5. Niet meer actief

schatje:

amy is 30 juli geboren maar wij kregen bericht dat we in de eerste week van januari pas de kinderbijslag krijgen. :(

6. schatje1

ik weet het ook even niet meer.. ga nu twijfelen haha.. maar die brief ligt bij djayden op de kamer en die ligt te slapen dus word toch morgen om te kijken haha ;)

Groetjes

7. Niet meer actief

wij willen er volgend jaar ook weer voor gaan hoor voor een tweede baby, heb er nu al zin in ;) , ondanks dat ik niet zo'n fijne zwangerschap heb gehad dat ben ik zo weer vergeten als ik naar amy kijk. :)
    amy kan nu heel goed haar hoofdje optillen als ze op de buik ligt,ze ligt niet zo graag op de buik als ze wakker is, maar ze tilt wel hoofdje goed op, slapen doet ze wel graag op de buik dus overdag leggen we haar lekker op de buik we gaan wel wat vaker kijken maar s nachts ligt ze nog in de babysleep

8. schatje1

rebecca wij mogen de baby sleep alleen overdag gebruiken?

9. Niet meer actief

o?
    op het cb hadden ze tegen me gezegd dat ze er overdag en s nachts in mocht liggen als ze maar met hoofdje hoog genoeg ligt.

10. schatje1

ik krijg van cb te horen dat dit niet snachts mag alleen overdag als je erbij bent..

Dus weet het ook niet hoor.. maar vind het niks helpen dus als het zo blijft ga ik hem ook snacht gebruiken..

Kusjes

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Daisy; 't was helaas geen huiluurtje, maar 't was al 1,5e dag zo. Hij kon niet poepen en had daar erg veel last van (normaal poept hij 4 `a 5x per dag). Paste het pompje?

@Alieke; Hier ook eentje die huilt in zijn slaap! En sex.... we hebben 't pas weer voor 't eerst na de bevalling gedaan en 't deed me toch pijn :cry:

@Setteke; Dat dacht ik ook al om te gaan temperaturen, even afwachten hoe het nu gaat.

We zijn vanmiddag dus naar de osteopaat geweest en daarna heb ik Matthijs lekker op zijn bedje gelegd. Toen ik even later op zijn kamer kwam hing er me toch 'n lucht. Hij had eindelijk weer gepoept en niet te zuinig ook! Is de osteopaat toch niet voor niks geweest.

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Duster, fijn dat hij gepoept heeft :)

Giulia heeft voor het eerst met een golf over gegeven :( zielig hoor!

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Duster, oh gelukkig dat hij gepoept heeft. Ik doe dat temperaturen ook wel eens, maar alleen als uiterste redmiddel. Je moet er toch niet aan denken dat je kleine alleen nog maar kan poepen met de thermometer,

@ Sjudith, dat deed Silke tot twee weken geleden ook ongeveer twee keer per week, met een boog spugen. Ongelooflijk hoe ver ze dan spugen kon! :confused: Nu doet ze het niet meer!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Linka, ik bedoel ook juist dat het lastig kan zijn voor werkende vaders om te snappen dat thuiszitten met bevallingsverlof geen vakantie is ofzo. En dat ze in het weekend ook moeten meedoen met zorgen en huishouden (vind ik tenminste). Als mijn vriend thuiskomt, is Ise vaak meteen zíjn verantwoordelijkheid, zodat ik dan even m’n handen vrij heb voor waar ik die dag nog niet aan toe was gekomen (en hij even kan bij-knuffelen). En in het weekend doen we nog steeds samen het huishouden, zoals ook voor de bevalling, en samen de zorg voor ons meisje. Vindt hij gelukkig heel gewoon. Hoop dat jouw vriend ook snel meer wil doen met Jeslyn en in huis (en met jou en Myrna natuurlijk!). Oja, met Ise is het gelukt om pas om drie uur te voeden. :D

Alieke, Ise ‘huilt’ ook wel eens in haar slaap: een heel zielig geluidje, anders dan wanneer ze wakker huilt. Ik hoor duidelijk dat het een slaaphuiltje is een niet iets om op te reageren. Ze ‘lacht’ ook in haar slaap, een soort korte giegel (weet niet zeker of je dat zo schrijft). Haar wakkere lachjes zijn nog meestal zonder geluid.

Ik had haar net slaperig in haar wiegje gelegd na de laatste voeding, toen hoorde ik haar geluidjes maken. Dus ik ga kijken of er misschien een boertje dwarszit. Zie ik daar een klaarwakker meisje in bed liggen en zodra ze mij ziet verschijnt er zo’n grote glimlach. Nou, daar sta je dan als mama, loop dan nog maar eens weg…

't Is al weer veels te laat, dus: een goede nacht gewenst allemaal!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kan iemand mijn dochter komen vertellen dat je na je laatste fles gaat slapen en niet meer uitgebreid gaat liggen spelen, hoe schattig ook?

16. Niet meer actief

nou weet ik het niet meer hoor, amy had een klein beetje een voorkeurshouding naar rechts dus wij op advies van het cb stimuleren naar links te draaien, nu draait ze sinds vandaag steeds haar hoofdje naar links en draait amper naar rechts.hoe kan dat nu?

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: voorkeurshouding wisselt vaak in de loop van de tijd. Dat is normaal. Gewoon goed in de gaten houden en de kant die ze niet/weinig gebruikt stimuleren. Af en toe moet je dus afwisselen van 'stimulatiekant'.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    alieke, we kunnen hier wel even mee vooruit hoor! eerst maar eens oefenen met deze massages :D

elleny en jenny, dank voor jullie tips voor bv kleding. ga me er morgen eens in verdiepen.

sjudith, welke van onze huizen bedoel je :) . ons huis nu is oud en heeft veel gebreken: gootstenen vaak verstopt, slot van de voordeur gaat soms niet open, enkel glas en vaak koud en herrie van straat binnen, klein, op de 1e verdieping dus gesleep met spullen (kinderwagen ed). vandaar dat ik graag naar ons nieuwe nieuwbouwhuis (1 straat verder) verhuis!
    ben benieuwd of jullie februari halen (of dat er weer eentje door de pil heen komt!) leuk dat jij en chieffie er ook hetzelfde over denken. en mooie naam he? :)

schatje leuke foto's weer van djayden!

setteke, wat irritant dat je zoveel pijn hebt. zit er wel verbetering in?

rebecca, fijn dat amy nu wel haar hoofdje op kan tillen. daar zeurden ze toch over bij het cb? kan me voorstellen dat het je dan toch dwars zit (ondanks dat het cb zeurt!)

duster, fijn dat de osteopaat zo goed helpt!

yinthe, het is babybedtijd geweest! morgen mag je weer lekker spelen! weltrusten!

heb hier vanmiddag wel een beetje gelachen. was ottilie aan het verschonen toen mijn vriend thuis kwam. hij hing zo boven haar dat ik zei dat hij het verschonen dan wel af kon maken. terwijl hij haar benen optilt om er een luier onder de schuiven, spoot de poep eruit! had ik dat ff goed aangevoeld :)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0

weltrusten

20. Niet meer actief

pendrag:
    ow echt waar? dat wist ik helemaal niet, ik maakte me eerlijk gezegd een beetje ongerust wat er nu aan de hand zou zijn, was eindelijk blij dat ze meer naar links draaide, nu blijft ze alleen maar naar links draaien, soms ligt ze in het wipstoeltje constant naar links ik zet ze wel eens even voor de tv maar ze blijft toch naar links met het hoofdje, heel soms draait ze dan naar rechts.
    dan gaan we weer aan de slag hé om haar meer naar rechts te laten draaien, komt dat nog wel goed dan dat ze op een gegeven moment soepeltjes gaan draaien?

Deel Deze Pagina