ik denk dat we in deze tijden allemaal een beetje krap zitten met ons geld. Heel veel mensen hebben hier al last van zie ik hier op het forum. heb altijd al goed gekeken op het geld. zo veel mogelijk sparen als ik kan en daarnaast ook goed opletten op reclame's en budget dingen. maarik denk dat zelfs als je goed werk heb en goede inkomste gewoon dat altijd wel iedereen een stukje moet gaan bezuinigen want denk niet dat dit het laatste is van die crisus. en dat het nog een stuk erger word.
Hey meiden, ik kom afscheid van jullie nemen,tis gewoon niet te doen. Misschien dat ik af en gtoe nog ns een vraag kom stellen als jullie dat oke vinden? Toch raar,ben al best lang aant kletsen op dit forum,heb er erg veel aan gehad en nu is het voorbij,ik dacht er al langer over na maar toch de nieuwsgierigheid heh Het ga jullie goed allemaal en bedankt voor alle tips en gezellige klets!!! Veel lief van Dais,Fenne,Linne en Maartje...
jeetje denice dat is niet niks zeg. maar heb je dan geen recht op aanvulling van uit de bijstand als je alleen rond moet komen van de ww? Is wel erg weinig om van te leven 893 euries. Neem aan dat dat het totaal bedrag is wat er binnen komt van de ww? Jij krijgt geen ww meer? marleen: dus nu thomas jengelig....tis wat met die 2 bengels van je! Idd 1 oktober de kinderbijslag weer! Heerlijk hoor!
Daisy, niet helemaal weg gaan hoor! Je kunt toch af en toe wel even komen vertellen hoe het gaat? Verder geen verplichtingen, maar gewoon af en toe even langs komen. Dat lukt toch wel?
@ Dais: jammer dat je het niet meer voor ellkaar krijgt om hier te komen. Kan me het wel indenken hoor. Als er iets is mag je natuurlijk altijd weer even langskomen hoor. Heel veel succes met jullie meiden. Zal zo af en toe wel even een berichtje op hyves zetten, ok? Liefs Miranda
Denice, als ik dat zo lees hebben wij eigenlijk niks te klagen.... Wij hebben een hypotheek die een heel groot deel van Hilbrand zijn inkomen opslokt. Hilbrand zijn loon gaat altijd op aan alle vaste lasten. Hij betaalt ook nog de zorgeverzekeringen. Ik betaal boodschappen, luiers, kleertjes enz. En toch kom ik elke maand op 1 of andere manier te kort. Ik krijg nu iets van 770 euro stufi, en dan reken ik de toeslagen nog niet eens mee. Boodschappen zijn we meestal rond de 75-100 euro per week kwijt en dat is dan incl. luiers enz. Ik zou dus nog genoeg over moeten houden. Maar we hebben de PSZ die betaalt moet worden, telefoonrekening, kapper enz. En dan nog al die kadootjes voor iedereen die jarig is. Misschien kan ik dat beter afschaffen. Alleen de kinderen nog en mijn ouders ofzo. Die verdienen het wel met alles wat ze voor ons doen. En straks hebben we Tymen zijn verjaardag, de sinterklaas. Ik ben nu al kadootjes aan het kopen voor die dagen, zo verspreid ik het een beetje... Oh en ik heb bedacht dat we de toeslagen gaan proberen op te sparen. Dat is toch weer zo'n 74 euro per maand. Nou ja, je leest het wel, wij hebben het best luxe en moeten toch nog heel goed over ons geld nadenken.... Ik wil nu nog niet denken aan als mijn opleiding klaar is en ik misschien geen werk heb. Gelukkig neemt de vraag naar doktersassistentes toe.....
@ Miepie: wanneer gaan we Ballorig eens uittesten??? Volgende week ben ik alleen woensdag 'smorgens vrij (rest van de week moet ik werken). Lijkt mij handig om op een morgen te gaan, heb ik meer tijd want dan zitten de meiden langer op school. haha
@ Setteke: hier gaat het net zo hoor. Wij verdienen totaal niet slecht maar doordat je zoveel kosten hebt weet je soms helemaal niet meer waar je geld naar toe gaat. Alles is gewoon zo ontzettend duur, niet meer normaal.
miepie 893 is totaal ww. we hebben aanvulling aangevraagt maar nog altijd niks van gehoort. hoop dan ook dat we deze week er wat van horen en het ook meteen van afgelopen 3 maanden nog krijgen. je word tegenwoordig gewoon gekort op je uren. je krijgt per uur betaald he van ww. van de uren die je gewerkt heb. en de uren die je dus ergens anders werkt krijg je van die werk gever is dat lager als het uurloon van de ww. heb je gewoon dikke vette pech. dus deze maand is het zelfs nog minder als die 893 euro. zou eigenlijk niet mogen. dus goh ik vind het niet zo gek dat er nog altijd mensen zijn die dan liever in de ww zitten dan werken !! we kregen 2 weken geleden pas te horen dat er een sociaal minimum inkomen is, niet dat ze dat ons hebben vertellen van te voren nee natuurlijk niet als het hun geen geld kost vinden ze het al gouw goed he. dat sociaal minimum inkomen zit rond de 1200 euro. daar is goed van te leven vind ik zelf dat loon heeft kenny altijd al gehad. is nog krap maar daar ken je tenminste je boodschappen en alles van halen. ik ga juigen als ik de kinderbijslag weer binnen heb... maar ik dacht dat dat de 22 september was??? ik krijg tenminste alles van de belasting tussen de 20ste en de 25ste. volgens mij dat ook..... pfff moet ik dan nog langer wachten.. nee he.moet nog dichte schoentjes halen voor emy. daisy erg jammer ! maar je heb natuurlijk niet zoveel tijd met de kleintjes en werk en de hele hupsebubs. maar hoop dat je toch een paar keer nog komt buurten hier
O meisje als ik jullie zo lees over geld dan wordt ik verdrietig van het feit dat we het zelfde hebben als jullie.
@daisy ik snap je wel hoor dat het te zwaar wordt.maar kom je af en toe wel vertelen hoe en wat. @denice jeetje jullie hebben echt weinig centjes @setteke erg he je spaar rekening zien slinken pfff die van ons is gewoon leef vindt ik echt erg. alleen mijn rekening nog
Ergens sterkt het me wel dat wij niet de enigen zijn met geldproblemen... Het ligt dus niet aan ons...
@ Juud, bij Van Haren hebben ze goede schoentjes. Daar staat van het merk Elefanten wel wat op de site. De Scapino heeft dr. Visser, ook goed en betaalbaar. De Ziengs heeft ook goede schoentjes die meestal wel minder dan 50 euro kosten. Ten slotte de Dolcis, die is ook betaalbaar. Nog niks gehoord meis?
Nou meiden ik ben weg, ga Laureen wegbrengen naar de oppas (ja ja alweer naar het gastgezin) en dan werken. Juud: schoentjes van Scapino, Dolcis en Ziengs zijn erg goed en niet al te duur.