Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Al die verhalen van weinig geld doet me wel wat zeg. Moet eerlijk zeggen dat wij het nu echt goed hebben maar in het verleden toen ik nog alleen was was het wel wat anders. Leefde toen ook wel eens een weekje op crackers met chocopasta....:) Echt heel slecht. Kocht ook wel fruit zodat ik tenminste wat goeds binnen kreeg.
    Ik werk zelf altijd zo dat ik een exelbestand heb waar ik alle vaste lasten in heb staan en het loon van ons. Kan zo mooi elke maand zien wat ik over houd. Echt ideaal is dat.
    Pin dat bedrag en dat is wat we die maand mogen uitgeven.

denice: zal er toch nog een keer achter aan gaan hoor! UWV is behoorlijk laks dus blijven bellen met ze!!!! Zie je het wel zitten dan om nu al voor een tweede kindje te gaan dan als jullie zo krap zitten?

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    miranda: meeten eh....erg druk de komende tijd...zou wel kunnen in de week van 21 t/m 27 september. Laat maar even weten!

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    juud elephante hebben wij hier voor emy die waren 30 euro ( 29,99 euro ) hebben echt hele leuke schoentjes. toch wel bij veel zaken verkrijgbaar.

miepie wij hebben daar echt heeel erg mee gezeten echt goed nagedacht. en ondanks wij het niet breed hebben. gaan wij toch nog voor een tweede kindje. en hopengewoon echt heel erg dat we in die tijd dan een baan hebben. misschien vinden sommige dat dom of stom ofzo. maar het kriebelt mij zo erg en kenny ook van dat wij graag nog een tweede erbij willen hebben.
    bij elk bedrijf moet je altijd achter hun kont aan zitten.

juud welke toeslag kennen we dan nog meer aan vragen?? naast de huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag en kindgebondebudget?? valt er dan nog meer aan te vragen dan die 4 ???????

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    binna zeker ben jij niet de enigste en soms dan heb je van die programma's dubbeltje op zijn kant enzo. en dan denk ik ja wij hebben het krap maar we hebben tenminste geen leningen, hyptheken of schulden dat we moeten afbetalen. en dan denk ik goh dan doen wij het toch eigenlijk nog best wel goed ondanks we krap zitten.

5. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Juud: O meis ik duim heel hard dat het niets is!!!!

@ Marleen: Fijn dat Jasper lekker geslapen heeft, nu jij nog....

@ Daisy: Jammer dat je weggaat:(, wel leuk dat je af en toe nog even komt binnenvallen hier! Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Over geld: Wat zijn jullie hier open over, petje af! Wij hebben ook 2 jaar achter de rug waarin we een hele flinke stap terug hebben moeten doen (ik stopte met werken, man startte eigen zaak op, etc...) Gelukkig gaat het nu de laatste maanden een stuk beter en hebben we weer meer ademruimte. Sterkte voor degenen die nog krap zitten, hopelijk breken er voor jullie ook snel weer betere tijden aan!

Ik ga mijn boef een boterham geven. Vanavond de eerste cursus van Pleegzorg, ben heel benieuwd!

Doeg!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Helaas slecht nieuws :(
    Mijn HCG was 2,0 dus NIET zwanger :(

7. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    het enige waar je volgens mij nog aanvulling voor kan krijgen is dus de aanvulling van de ww (de bijstand wordt het in aangevuld) Maar volgens mij heb je alle toeslagen al gehad. Sommige gemeentes hebben bepaalde potjes voor mensen die onder het minimum verdienen maar dat moet je aanvragen bij de gemeente.
    Tis jullie keuze als jullie er nog een kindje bij willen hebben en nee dom of stom vind ik het niet snap jullie ook wel daarin.

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    puck ik ben er gewoon zo open over omdat ik weet meer mensen hebben problemen met geld. en ja het verstoppen heeft geen zin. het is gewoon zo en het is niet iets waar je je om moet schamen ofzo.

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    JUUD MEID NEEE!!!... ogh wat vind dat ik dat nu erg.. pfff zit gewoon hier met tranen in me ogen.. meid toch.. :( :'(heb evengeen woorden meer...

10. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ben je online?

11. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    heb je net ook al gesmst maar nogmaals een hele dikke knuffel voor je!!!!! Echt shit.

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Daisy, ik vind het heel jammer dat je hier weggaat en hoop dat het niet iets definitiefs is en je toch af en toe nog eens een kijkje komt nemen. Ik zal je wel missen in elk geval!

@ Juud, getverdegetverdegetver ik heb er even geen woorden voor, ik gun het jullie zo en vond het echt fantastisch. veel sterkte

Zal ik 10 oktober dan definitief maken??? dan kunnen de meeste. Ik ben dan ws op vakantie maar kom nog wel.
    Aangezien we een beetje rekening moeten houden met slaapjes en reistijden is het misschien handig om rond 10 uur af te spreken?
    10 oktober om 10 uur in ballorig houten

morgen met Suze naar de dokter, ze is verkouden aaaah

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Dikke knuf juud

@puck veel plezier vanaf

@denic het is ook wel balen. bij ons ging het altijd goed tot ons dak stuk ging en nu zijn we nog met het laaste beetje bezig. en ja wij hebben wel een hypotheek maar daar mee ook een eigen huis. maar snap wel wat je bedoelt qua dat programa hoor. daar hoor je hele erg dingen

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @petra super ideee

15. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    binna: dubbeltje op zn kant vind ik ook echt erg. Vorige week ook een vrouw nou wat die allemaal wel niet deed echt niet normaal.....5 mobieltjes vaak snacken enz....Hadden een schuld van 46000 echt niet normaal.

16. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    ik vind het goed petra!

17. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Denice, ik erger me dood aan dat programma! Ze krijgen vaak meer binnen dan het modale inkomen. Pas geleden was er een griet die zeurde dat haar auo weg moest want die had ze nodig voor de boodschappen en verderop in het programma zat een vriendin te vertellen dat alle boodschappen thuis bezorgd werden....

Die kinderbijslag komt eigenlijk altijd net te laat. Nu ben ik al volop winterkleding aan het aanschaffen en 1 okt komt hij pas weer binnen. En wij kunnen m hard gebruiken net als een aantal andere van jullie. Wat wij elke maand kwijt zijn aan vaste lasten , verzekeringen, etc. is 2x zoveel als Denice. En wij komen voor geen enkele toeslag in aanmerking door de zaak van Jeroen. Normaal gesproken kregen we elke maand 255,- terug van de hypotheek en ook die krijgen we niet meer. En ik werk nu voor Jeroen dus ik ontvang wel salaris maar die moet ik van onze prive opname afhalen. Het is alleen belastingtechnisch voordeliger, maar meer geld hebben we er niet door. We krijgen aardig wat belasting terug van 2008, maar dat gaat allemaal in de zaak anders moeten we weer belasting betalen over de teruggave... Heel irritant allemaal!

@ Juud: Bij de schoenenreus hebben ze ook weleens leuke schoenen en inderdaad Bristol en van Haren.

18. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Juud: Ach meis, wat is dit sneu zeg. Ik zit gewoon met kippenvel! Het was jullie zo gegund! Hoe voel je je meis? XXX

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    voor hoeveel doen jullie ongeveer bootschapen per week.

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Judith, even een berichtje voor jou: meid, wat een enorme teleurstelling. Ik vind het echt enorm rot voor je. Het was je zo gegund. Ik was echt blij voor je! Hoe voel je je nu? Nog een beetje hoop voor de toekomst?

Deel Deze Pagina