Nou eigenlijk zou het niet moeten kunnen. Ik ben gestopt met de pil, maar we gebruiken nou condooms en volgens Hilbrand niet gescheurd oid... Maar misschien houdt mijn lijf me voor de gek, doordat ik gestopt ben met de pil...
@ juud, superschattige foto... @ toetie; welke link bedoel je, van de sticker??? PLAKLETTERS, STICKERS en SPANDOEKEN bestel je makkelijk en snel ONLINE bij 123STICKER.nl - WELKOM BIJ 123STICKER.NL / PLAKLETTERS / STICKERS / SPANDOEKEN als je wil weten waar je het moet zoeken, let me know! Ja heb ook de smart trike, vind ook idd dat ie een beetje wiebelt, Tygo heeft ook nogal de neiging dan lekker op 1 kant te hangen, heel stoer, hahaha. Ik laat René om de zoveel tijd even de schroefjes weer aandraaien. En die creme had ik er idd nog niet opgedaan, omdat ik de uitslag nog niet had gezien, dus denk dat het net op kwam zetten en hij net te scherpe nageltjes had, waardoor ie het meteen open heeft gekrabt... Het is nu gelukkig droog, heb mn zus gevraagd om er op te letten dat hij er niet aan zit vandaag... Hahaha, leuk Barts eerste pasfotos... Zo schattig... Bij mij kwam hij met een sticker in mijn paspoort en die was in een week klaar... ik zie nu de fotos, aaaahhh, hij kijkt heel erg zielig, hahahaha! @ tesske; aub zeg, plaatsvervangende schaamte, ben je gek! Jullie werken net zo hard als een ander, mag je er ook van genieten toch Ik vind het heerlijk om te lezen hoe jij en Mark genieten met je wijntje etc.... Komt gewoon heel gelukkig over en dat is toch fantastisch!!! VInd het prettig dat je hier erover kan praten als het iets minder is, heb je steun aan elkaar en je hoeft je niet te schamen als je het ff niet kan trekken, er zijn zoveel omstandigheden waarom dat zo kan zijn... Afgelopen weekend hebben mijn vriendinnen en ik ons ook nog bescheurd van het lachen.... Ik moest toch wel een beetje janken afgelopen weekend, ze hadden me gevraagd of ik naar Arnhem wilde heen en terug (drie kwartier rijden 2x) en anders was er geen groot genoeg auto omdat 2 andere meiden met de andere grote auto naar enschede waren gegaan om iets op te halen. En ik dacht kut... ik heb echt niet genoeg benzine omdat te doen en ook nog de rest van de week naar werk te komen... nou ja, ze gingen er op door, ze gaven me dan wel geld, maar dat wilde ik eigenlijk ook niet, nou ja toen moest ik dus janken... Daar tegenover gesteld had een andere vriendin van me haar nieuwe TAS bij zich... Had ze van haar man gekregen, ze is in de 40, werkt fulltime, goede functie, haar man ook... Ze had een Luis Vuitton tas gekregen... Geen nepperd.... Dus wij lagen helemaal in een deuk om hoe hilarisch het was, zo verschillend, verschillende leefstijlen, omstandigheden, situaties (1 is werkloos bijv.) en toch door dik en dun vriendinnen... Het is het leven! En nope! Niet geevacueerd, was achter ons en de wind stond gunstig. Wel hele dag en avond sirenes gehoord... René was in Almere dus die hoefde niet aan de slag. Moest wel alles dichthouden... Trouwens er was toch iets gebeurd bij je op werk, wat je nog niet kon zeggen... Kan je er al meer van zeggen, heb je er nog last van? @ duster; ah wat zielig voor matthijs... arm kind... zullen mensen raar opkijken als je ermee over straat gaat!! oh oh oh.... @ miepie; zij zijn gek... idd je hebt werktijden en als je zo af en toe is wat langer zit of whatever moet dan voldoende zijn, dan moeten ze je werktijden aanpassen, wat een idiote mentaliteit...! @ arri; ah wat leuk en knap van Hanne, ze leert echt veel zeg... Grote meid! En ik zou gewoon bij de ouders doen, aangezien ze bij jullie hoort Kan er geen verwarring voor buitenstaanders zijn! Muggebultjes blijven bij tygo ook lang zitten, ook wel een paar weken. Mijn moeder zei dat dat normaal is bij die kleintjes... ok, zal dan wel... @ lique; spelcomputer van de Action? die heb ik gekocht in ieder geval... is wel leuk en simpele spelletjes voor de kids, niet dat 3d gebeuren.. maar je moet wel rekening mee houden dat je het voor 25 euro gekocht hebt. zoals met het arcade spel, om een nieuwe te doen, moet ik in ieder geval het ding resetten, je kan niet zo van start en dan terug naar het menu ofzo... En Tygo slaapt niet als ik wegga.... Niet in de kinderwagen ofzo... dus.... @ setteke; nee nergens last van... Heb redelijk op tijd smiddags al de deur dichtgedaan, omdat er nu veel muggen zijn. Alleen die sirens waren annoying... Silke weer de billetjes kapot? Had je toch 2 wkn geleden ook al voor naar de dokter geweest toch? Oehhh en (.)(.) zeer??? spannend... wanneer mag je weer lekker ongegeneerd sjachereinig zitten doen en chocola vreten normaal gesproken dan? @ delilah; leuk huizenjacht!!!
@Setteke, ja, dat zou een oplossing kunnen zijn hoor. Djim valt sowieso wel weg als hij in de wagen zit en we lopen. Maar nooit zo lang… Niet dat ik naar de meeting ga hoor, maar vroeg het me gewoon af. Wat voor anti-conceptie gebruiken jullie? Kan me voorstellen dat het nu niet past in je leven…. Wanneer moet je ongi worden? @Chantal, wat fijn dat alles bespreekbaar is met je vriendinnen!! En er om gelachen kan worden!! Bedankt voor je antwoord, ik laat het nog even voorbij gaan…
Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen dan zou ik de 22e ongi moeten worden. Maar als ik stop met de pil wordt mijn cyclus steeds een beetje langer. Dus de eerste keer bijv. 24 dagen, de tweede keer 27 dagen enz. En ik denk dat ik voor het eerst mijn eisprong gevoeld heb, vrijdag de 4e. Toen overigens niet gesekst. @ Lique, wij gebruiken momenteel condooms. Ben gestopt met de pil omdat ik me er niet lekker bij voel. Ben nog aan het bedenken wat nu. Het past idd niet. Ben aan het studeren, heb maar voor een jaar studiefinanciering enz. Nee, dat is wel een probleem. Bovendien hebben we geen ruimte, de auto is te klein dan en geen geld voor een andere. Pff, het is echt beter van niet! @ Chantal, ben ruim een week geleden naar de dokter geweest en die zei dat het geen schimmeltje was. Maar als het niet wilde opknappen moest ik maar wel met miconazol beginnen. Dus dan nu toch maar!
Ze gaan van maandag t/m donderdag naar de opvang. Daar betalen we vanaf oktober voor 3 kleintjes 542 euro voor. Als je het bruto bekijkt is dit idd niet zo heel veel, maar toch een behoorlijke aanslag op ons budget. Ard heeft 1750 euro en ik, nu nog, 1400 euro. Er komt dan toch behoorlijk wat binnen, maar met alle vaste lasten eraf komen we 20 euro per maand te kort. En dan zit de kinderbijslag er al bij in geteld, maar geld voor kleertjes ed niet. Maar we hebben een gastouder gevonden, nou ja gevonden, het is een vriendin van mij. Zitten we alleen nog met 2 maanden opzegtermijn bij het kdv en voor Jorja kunnen we pas per 15 december over. Als het goed is scheelt dit ons zo'n 100 euro per maand.
@ sjorsje; Krijg je daar niet zeker 3/5 deel van terug van de belastingdienst dan? Ik betaal praktisch maar 40 euro per maand als ik het verschil bereken tussen wat ik aan de kinderopvang moet betalen en wat ik terug krijg van de belastingdienst. En misschien is een gastouder dan een betere oplossing, scheelt aanzienlijk dan! @ setteke; nou hoop dat die billetjes dan maar snel mogen opknappen...!
Pfff... Kinderdagopvang... Ik vind het wel schreeuwend duur hoor! @ Sjorsje, hoe werkt dat eigenlijk met meerdere kindjes? Krijg je dan ook korting bij het kdv ofzo? Wesley gaat nu 2 dagen en wij betalen zelf nog 310 per maand. Als dat per kindje zou zijn wordt het bij een groter gezin echt onbetaalbaar. Of krijg je dan ook weer meer terug van de belasting? Hopelijk werkt het voor jullie als jullie straks een gastouder hebben, dat jullie wat meer overhouden in de maand!
@ Chantal, dan krijg jij wel een hoop terug van de belasting! Beter! Mijn schoonzus heeft een hele tijd een gastouder gehad en nu betaald ze het kinderdagverblijf nog minder dan die gastouder, je moet dus echt goed uitzoeken soms wat het goedkoopste is!
Ben nog even aan het teruglezen hahaha... @ Setteke, het is dus nog even afwachten wanneer je ongie wordt! Gelukkig is mijn cyclus altijd 28 dagen geweest! Lijkt me wel lastig als je nooit weet hoe of wat! @ Chantal, fijn toch dat je zulke vriendinnen hebt! Samen lachen en samen huilen! Hebben wij ook. Ik had afg. zaterdag een avondje met de meiden en het was voor het eerst sinds lange tijd dat niet een van ons heeft gehuild die avond, whahaha...
Het uurtarief bij het kdv blijft hetzelfde. Het is wel zo dat we voor Yosyp en Jorja meer terug krijgen van de belastingdienst. De kosten zijn dan 185,5 uur * 3 kindjes * 6,21 euro = 3455 euro en dan krijgen we 2913 euro terug van de belastingdienst.
Dag Dames! ben twee dagen niet geweest dus heb een hoop te lezen en reageren. Ik ga mijn best doen. wel alvast een vraag: ben op zoek naar een leuke meisjes winterjas, maar kan niet echt iets vinden. Had die ruitjes van de hema gezien maar die is overal uitverkocht. iemand een leuke tip? volgens mij hadden carmen en binna een leuke gekocht kan ik me herinneren?
@ KDV/Sjorsje... Wat een geld he! Echt niet normaal wat dat allemaal kost tegenwoordig! Gelukkig krijg je in ieder geval wel meer terug van de belasting. Ik hou dat soort dingen nooit zo bij, ik heb wel eens gehoord dat 2 kindjes "voordeliger" is belasting technisch maar hoe dat dan werkt? Geen idee! @ Shanai, ik heb geen idee waar je een leuke jas kunt kopen?!
Sjorsje, gastouder is idd wat goedkoper, bij mij hoef ik maar 36 euro per maand betalen, normale 336 euro per maand en krijg ik van belasting 300 euro terug. Vind mee vallen, maar ik verdien dan ook veel minder dan jij he Nou ff lekker geshopt en ga zo Jeslyn halen en daarna Myrna halen.
@Setteke, nou laten we hopen dat de pil aan het uitwerken is. Maarja, je weet het nooit zeker…. @Sjorsje, ok, ja dat is lastig. 4 dagen kinderopvang is wel veel inderdaad, dat drukt behoorlijk op de kosten. Werk jij ook 4 dagen? Hoe kan het voordeliger zijn bij een gastouder? Minder kosten per uur, zelfde vergoeding??? Want dat is natuurlijk altijd interessant om te weten.. @Chantal, hoeveel dagen gaat Tygo? @Delilah, net wat Sjorsje zegt, het kost hetzelfde maar je krijgt per kind meer, een hoger percentage terug. Zo wat jij betaalt is niet mis. Maar dan zal er ook genoeg binnenkomen. Want voor 2 dagen opvang voor 2 kids betaalde ik ongeveer 270 euro… @Shanai, leuke jas…. Hmm, C&A, V&D??
@ Schatje: Succes met aangeven dat je toch minder moet werken. Niet schuldig voelen meid, het is voor een goed doel. Tja ik kan je niet helpen met een leuke naam, geen idee. @ Binna: zo alweer een bijeenkomst gehad. Schiet al op hè. @ Rebbel: joepie 20 weken!!!!! Gefeliciteerd. Succes in het zkhuis. @ Toetie: leuk die foto's voor het paspoort. Haha grappig dat je je nu precies kunt voorstellen hoe die andere moeders zich voelden tijdens het foto's maken. Het is dus echt geen pretje. @ Juud: alweer zo'n mooie foto van Giulia. Hoe gaat het nu met je, beetje kunnen slapen?? @ Tesske: geniet er lekker van dat jullie het zo goed hebben. Verschil moet er zijn, toch. Wij hebben het ook niet slecht hoor, geven alleen een beetje te veel uit soms. haha @ Linka: he he toch een lekkere nacht voor jou. Geniet van je vrije dag. Ik ben lekker ook vrij vandaag. @ Duster: ahhh die arme Matthijs, een blauw oog. Hopen dat het snel weer wegtrekt. Veel plezier met zwemmen @ Miepie: ik denk dat ik deze keer maar zonder de hele familie ga en dan zou samen rijden wel handig zijn. Spreken we nog wel even af, ok? Balen dat Malou nog zo verkouden is, Laureen is er gelukkig weer helemaal vanaf. Ohh spannend om te vertellen dat je zwanger bent, succes. @ Arri: jij mag zeker trots zijn op je grote meid. Jee wat kan ze al veel. Laureen leert ook steeds meer dingen (soms ook hele verkeerde dingen haha) @ Lique: als wij een dag weggaan slaapt Laureen soms een tijdje in de wandelwagen. Meestal heeft ze er helemaal geen tijd voor en blijft ze gewoon lekker wakker. @ Setteke: oeps.......................... het zal toch niet hè. Misschien houd je lichaam je echt wel voor de gek, laten we het hopen zeg. @ Delilah: meid ik hoop dat jullie snel een leuk huis vinden. Kan je Wesley ook weer een beetje aanpakken. haha Nou volgens mij heb ik alles gehad. Laureen is net lekker in bad geweest en ligt alweer een tijdje te slapen. Ze heeft weer iets nieuws ontdekt. Ze klimt via een krukje over de armleuning van de bank en laat zich dan zo op de bank glijden. Ziet er erg grappig uit maar wel een beetje gevaarlijk natuurlijk. haha
Heb nog niet bijgelezen, maar ga nu de moed verzamelen om de schoentjes die we ons van het weekend hebben laten aanpraten terug te brengen en ze aan te spreken op hun slechte advies. Wish me luck (en een assertieve houding)!
@Miranda, ja dat zou Djim nog niet trekken hoor, die wordt strontsjagrijnig als hij niet kan slapen, haha!!