Delilah, Jeslyn doet nu dat ook, ik denk dat ze keelpijn heeft en verkouden dat ze minder drinkt, maar CB zei dat het niet kwaad is sinds gisteren dus even aankijken aankomende dagen. Ik schrijf straks wel verder, plicht roept!
Hey allemaal, hier nog eens snel een berichtje. Om 14:30 uur worden we verwacht voor de eerste spuitjes (polyo en Rotavirus) Ben er zelf zenuwachtig voor. Mijn man gaat mee omdat het naar het schijnt heel pijnlijk kan zijn omdat de spuitjes in de bovenbillen gegeven worden. Wat betreft het uitkoken van de flesjes. Wij hebben een electrische sterilisator. Ik was de flesjes goed uit en stop ze ineens in de sterilisator. Als hij vol is zet ik hem op. Er kunnen zes volledige flesjes in dus één keer per dag. Hier wordt aangeraden om tot 1 jaar de flesjes telkens te steriliseren. Vanaf een jaar zou één keer in de week voldoende zijn. Is maar een kleine moeite (nog geen 5 minuutjes werk) en ik voel me er beter bij.
@ Pendrag, gekke meid hoor, die Yinthe! @ Lauwie, het was een heel klein beetje aan het verbeteren, maar ik had sinds maandag weer net zoveel pijn als eerst. Vandaag gaat het weer iets beter. Hahaha, wat zal je man op zijn neus hebben gekeken. Alles onder de poep hihi! Mooi meisje hoor, die Ottilie van jou! @ Philly, hoe was het bij het cb? @ Daisy, wat jammer dat de meiden zo overstuur waren bij opa! Ze moeten nog erg wennen aan uitstapjes he? Ik kook de flesjes enzo nu nog ongeveer 1 keer per week uit, als ik er aan denk. Heb ook een magnetronsterilisator, als ik het in een pannetje zou moeten doen zou ik het nooit doen geloof ik... @ Elleny, niet teveel zorgen om maken wat het cb zegt, hoor! Baby-tjes mogen best wat dikker zijn, als ze meer gaan bewegen vliegt het er wel weer af! @ Alieke, kan je nagaan hoe snel kleintje sin de gaten hebben wat ze moeten doen om je bij zich te krijgen. Nog maar net 8 weken en nou al zo slim! @ Schatje, sterkte....! @ Bemy, mooi meisje! @ rebbel, dan heb je waarschijnlijk helaas iemand getroffen die niet zo goed kan prikken. want het hoeft niet zo te zijn dat ze dikke plekken krijgen. @ Delilah, ik zou even met hem naar de huisarts of het cb gaan. Vindt het een beetje gek dat hij zo ineens zo veranderd en kan me niet voorstellen dat een sprongetje zoveel invloed heeft! @ Elleny, ik las iets over minimaal 6 kilo om over te mogen op 4 voedingen, maar ook dat ze minimaal 5 maanden moeten zijn. Ik ga het maandag ook even vragen op het cb. Ik lees iets over de blije doos, dat de bon bij een van de tijdschriften Wij Jonge Ouders zit. Maar bij welk tijdschrift hebben jullie die dan gekregen? Ik heb hem nog niet! Vanmorgen even op de koffie geweest bij onze oppas. Silke gaat er volgende week woensdag voor het eerst heen om te wennen. Zal wel heel raar zijn, mijn oudste wel thuis en mijn kleine meisje niet.
nou heb de prenatal baby doos opgehaald.. wat een troep zeg! stelt echt niks voor.. Mijn oma is naar het ziekenhuis toe.. gaat namelijk helemaal niet goed.. sinds gisteravond had ze druk op der borst..en zag ze licht flitsen Vanmorgen zei ze: ik zie overal spinnenwebben en haalt alles door de war en moeilijk verstaan baar.. Heel raar.. We moeten afwachten.. maar heb net mijn nichtje gesproken en die zei dat me oma misschien vergiftigd is door de hoeveelheid medicijnen die ze moet slikken maar dat moeten we afwachten.. GRoetjes
Omdat Silke erheen gaat om te wennen. Kan ze eerst even alleen zijn met Silke. Tymen gaat op maandag en vrijdag. Over een poosje gaan we ze wel tegelijk erheen doen, zeker als ik weer aan het werk ga! @ Schatje, he jeetje, wat naar! Sterkte meid!
zo ben er weer even, de laatste dagen goed ziek geweest. heel erg buikpijn, krampen, leek wel of ik weer bevallen moest. hoop dat het nu over is
@ Schatje, klinkt meer als een hersenbloeding? Sterkte! @ Setteke, get it @ Noura, al wat beter je bent zeker wel afgevallen
Beterschap Noura Sterkte Schatje Zo, Jeslyn weegt nu 5450 gram en is 58 cm groot (zag al aan het kleding, haha) 380 gram (2 weken geleden 5070) gram aangekomen ! Nou ze vond dat Jeslyn nog jong is voor flesvoeding van 150 cc water en 5 schepjes, 5 a 6 flessen per dag, ze vond dat ik beter 120 cc moest geven omdat ze jong is, ik zei nou dan krijgt Jeslyn nog sneller honger, dus geef ik liever 150cc water, ze hoeft niet perse alles opdrinken, prima zei ze, nou ze is ook met mij mee eens, okidoki Ik heb informatie gerkegen over voorkeurshouding want ik merk dat Jeslyn ene kant steeds kijkt enzovoort, dat had ik tegen dr gezegd, dus kreeg ik informatie mee en Jeroen en ik waren al mee bezig. Nu is Jeroen aan het werk. Chantico, idd ben ook met je mee eens wat je schreef over weekenden enzovoort Maar nadat ik hem duidelijk had gezegd dat ik niet gelukkig was met hem schrok hij wel ervan, dus nu doet hij zich best, vind ik wel fijn, probeer ik al langzamerhand meer te vertrouwen.
@ linka, wat een flinke meid Wij bieden ook steeds 150 aan hoor, en de ene keer drinkt ze het op en de andere keer niet ***ben nog druk namen aan het zoeken hahaha***
Is goed gegaan hoor, lekker brullen bij de prikjes. Maar ze was genoeg aangekomen (net genoeg, 430 gram en ze willen 100 per week geloof ik) Ze weegt nu 4580 en is 57 cm. In de lengte is ze dus goed gegroeid. verder heeft ze vandaag een regeldag/ sprongetje. wil ongeveer elke 2 uur aan de borst. Gelukkig slaapt ze nu even, want ze is de hele ochtend wakker geweest tot een uur of 14.00. Heb dus even geen tijd om verder te reageren. fijne dag allemaal liefs Philly
Ik vind zelfs ook keurig Philly! Jeslyn is ook veel wakker geweest vanmorgen en ging idd ook rond half 3 slapen en gisteravond hele avond wakker geweest. Juudje, flinke meisje idd he!
Zo ik had even tijd om bij te lezen meiden. Weet niet hoeveel pagina's (stukk of 20) maar ben weer op de hoogte. Mis het schrijven wel hoor, had daar met Lindsey alleen wel meer tijd voor als nu maar wil het toch blijven doen. Vind wel fijn om te lezen dat hier ook lang niet alle kindjes al doorslapen s' nachts. Kreeg al te horen dat Jayden traag was ermee. De ene keer slaapt hij van 22.45 (krijgt 22.30 laatste fles) tot 05.00 en dan maar weer tot 03.00 of tot 04.00. Langer dan tot 5 slaapt hij sowieso niet helaas. Hij spuugde ook erg veel dus nu vullen de we de fles aan met nutriton (johannesbroodpitmeel) en hij spuugt niet meer gelukkig. Wel poept hij nu iedere dag zeker 3-4 keer en veel ook. Maar goed... Dit was het even voor nu. Lindsey is even met een vriendin mee het dopr in dus kon even weer schrijven Enne sorry dat ik niet reageer maar is gewoon veel te veel
Philly, netjes toch of niet? Ze is mooi gegroeid vind ik Sjudith, nog geen naam gevonden Schatje, wat naar zeg! Hopelijk gaat het toch snel wat bter met je oma Linka, groot gelijk hoor dat je gewoon 150 geeft. Doe ik ook. Waarom honger laten lijden? Danique drinkt ook soms op en vaak niet Delilah, wat vervelend zeg dat het niet zo goed gaat. Even goed in de gaten houden. Setteke, hoe vond Silke het bij de oppas? Schatje, wat zat er in de baby doos van prenatal. BEn wel beneiuwd! Nou heb Danique net weer in bed liggen. Die was gewoon vanaf kwart voor 1 tot nu toe klaarwakker. Maar ik vond het net leuk geweest en heb haar in bed gelegd. Ze lachtte nog volop, maar ik zag wel dat ze moe werd. Nu heeft ze even liggen huilen in bed,m aar ze is nu al stil. Dus ze zal al wel in diepe rust zijn. Straks maar even kijken. Oh ja, ik las vanmorgen nog over de voorkeurshoudingen. Wij gebruiken dus ook een zij lig kussen. Alleen overdag. De nachten niet. Elke nacht ligt Danique nog op rechts, maar als we nu spelen enzo kijkt ze grotendeels naar links. Vind het wel moeilijk hoor wat we nu moeten doen. Bij het cb maar even navragen volgende week. En ik wil toch wel graag even een check bij de fysio denk ik. Dan weet ik zeker dat het goed gaat. Prikjes kunnen harde plekken geven. Zei hier de vrouw van mijn babymassage ook. Kan wel een paar weken duren. Goed masseren direct na de spuit en een koud washandje erop als er gespoten is. Dat moet goed helpen. Wij gaan volgende week voor het eerst, dus we zullen zien!
Rachel, Jeslyn is zelfde als Jayden hoor, laatste voeding rond 10 uur a half 11 en slaapt tot 4 a 5 uur, soms al om half 10 laatste voeding. Netals afgelopen nachten Ene keer slaapt Jeslyn toch door tot 7 a half 8 dat heeft ze paar keer gedaan maar nu steeds tot 4 a 5 uur.
@ Alieke, Giulia had geen harde plekjes, gelukkig En ook hier een voorkeurshouding, maar we prikkelen haar veel Wat is dat voor kussen? Wij leggen een knuffel tegen haar rug, en 1 tegen haar buik, zodat ze niet kan omrollen... En heb wel een lijstje namen hahaha
Alieke, idd Jeslyn drinkt ene keer alles op en andere keer niet, dus idd niet laten lijden daar vinden wij niks aan. Mooie banner! Ik moet maar cd rom zoeken met Abdobe Photoshop C2, daar kan ik ook banner van maken (door verhuizing is veel naar boven op zolder gegaan)