Hoi Chantal, Wat een zorgen om zo'n kleintje dan hè? Maar ik denk inderdaad dat je geen zorgen hoeft te maken dat hij iets nog niet kan. Woordjes zeggen, gaan staan en lopen is leuk, maar als je het niet doet, ben je daar geen uitzondering mee. Het gevoel wat je hebt over jezelf, voel ik mee. Dat ken ik namelijk ook. Praat ik wel genoeg tegen haar, wijs ik wel genoeg dingen aan enzo. Vooral als ik sommige hier zo hoor... maar als ik dan even reëel denk, kom ik er achter dat madam hierin echt niet tekort kom. Dus het is denk ik slim om voor jezelf even echt na te gaan: doe ik echt zo weinig met hem of doe ik het gewoon zoals ik het wil. En dan is het toch goed? Ik ben ook niet zo van het opdringen e.d. Zo van; zeg het dan, zeg eens 'poes' e.d.! Laat ze lekker op hun eigen tempo ontwikkelen, dan volgen ze hun eigen interesse. Hanne zegt hier ook nog maar weinig: papa, mama, ba en hap, dit, die en da. Maar meer ook niet. Tja... Wat betreft het loenzen, zou ik als ik jou was even contact opnemen met cb of ha. Daar zijn die mensen voor en ze kunnen jou er verder mee helpen. Meid, kom op. Goed van je dat je vandaag rustig aan hebt gedaan, vanavond vroeg het bed en aan jezelf denken! Liefs, Arri
QueenBee, we zijn vriendjes hoor!! Eigenlijk ben ik niet heel actief op hyves. Echt met vlagen! zoals vandaag!
@Arri, Jeej! Vriendjes! Ben superoveractief op hyves... echt best wel erg.. en dan te bedenken dat ik ook hier heel veel te vinden ben, op het pspforum zit ik dagelijks, en dan nog mijn eigen site... en een huishouden met 2 kids, en 24u werken! Nee joh, ik heb het nooooit druk! Whaha!
Chantal, voor jou een hele dikke knuffel! Als Mr. T. nog niet wil lopen en praten, kan het natuurlijk best zijn dat hij dat daarom ook niet doet. Ligt niet aan jou hoor, ook al zou je een kind 'pushen' om te leren lopen, ze doen het toch op hun eigen tempo. Geen zorgen maken meis! Enne, Linka, ik verslaafd? Echt te erg gewoon he...
Ahum, niemad reageer op mijn berichtje dat Jeslyn meer stappen gaat lopen, herhaal ik dit weer: Ze gaat steeds meer stappen los lopen!! Queenbee, ja je bent verslaafd, geef maar toe ! Ik ook hoor
Och ja Linka, zag het net nog voorbij flitsen bij je www op hyves! Goed zeg! Jeslyn gaat ook hard nu he? Als ze ook eenmaal de smaak van het lopen te pakken hebben, is er geen houden meer aan! En idd, ik gaf het wel toe, haha! Dat wordt morgen een retourtje Pearle voor Linka!
hey meiden @chantal meis maak je niet zo druk de ene is heel snel de ander wat langzamer. Silver zegt alleen maar mama pa (papa) hamm (eten) en da (dankje) en dan nog de kindjes hebben alle tijd. ze ontwikelen zich allemaal op hun eigen tempo en als ze het maar voor hun 2 jaar doen. alleen met het loense zou ik wel evn naar de ha of het cb gaan @qb ik kan je de hand schuden ben ook verslaafd @linka woo wat stoer van Jeslyn superrr @lauwie suces. leuke he taartjes maken Over school nog niet over na gedacht zwemmen daar in stroomt ze door van uit baby zwemmen
Schudden dan maar Binna! Tis echt een verslaving geworden... op het werk kijk ik stiekem mee, als ze daar zien dat ik hier op zit is het niet te best...
@Chantal, hoe lang zegt hij deze woordjes al? Djim zegt net aan papa en mama en bal, Verder bar weinig hoor. Mijn vriendin haar zoon is ruim 2 en zegt nog geen woord. Dus ik zou me niet te druk maken. Zit hij op een KDV, misschien kan je daar eens vragen of ze vinden dat hij achterblijft. Maar ik geloof dat echt nog niet hoor. Wat lopen betreft, mijn nichtje is 16 maanden en zet ook geen stap en wil ook niet aan de hand enz. Ja wel langs tafel enz. Dat doet Tygo toch ook? Oja en ze gaan het echt doen in hun eigen tijd!! Ook al wil mama nog zo snel. Wat het loensen betreft, eind oktober duurt wel nog even, maar denk je dat er evt voor die tijd al iets aan te doen zou zijn? Je kan altijd bellen met ze, daar zijn ze ook voor!! @Linka, geweldig hoor!! Al die stapjes, wat worden onze kindjes groot.
@ Linka wat goed dat ze steeds meer los loopt zeg. @ Chantal ik denk ook dat ze alles op hun eigen tijd doen, de ene is sneller in praten en de andere met lopen. Toby kan misschien al best veel woordjes en geeft al antwoord terug op vragen, maar staan op lopen ho maar dat doet hij dus nog helemaal niet. Ook ik heb me hier druk omgemaakt maar ik zie dat hij probeert te staan dus uiteindelijk zal het wel lukken. Wie weet is Tygo wel in zichzelf aan het oefenen en zegt hij dadelijk wel meerdere nieuwe dingen. Hier houd ik het even bij met reageren, lees wel de hele tijd mee maar heb een longontsteking en zit nu aan de prednison Dus ben de hele tijd een beetje moe.
dank jullie wel voor jullie reacties. doet me toch goed... moeders liep pas toen ze 2,5 jr was (ik was errug lui), dus wat dat betreft mag ik nog lang niets zeggen... maar gewoon die onzekerheid soms he, je wil het zo graag goed doen... @ linka; ik had het nog niet gezien, nu wel! Super van Jesslyn...!
@ Binna & Arri: Leuke foto's meiden! @ Linka: Go Jeslyn!!! Leuk he? Jasper loopt nu lekkerheel de kamer rond en ik vind het toch zo lief als hij ineens voorbij komt wandelen! @ Chantal: Qua praten en lopen hoef je je echt nog geen zorgen te maken. Jasper en een heleboel andere aug kindjes zijn gewoon vlot. Daarnaast heeft Jasper een oudere broer rond lopen en trekt zich daar aan op, dat scheelt ook een hele boel! Wat zijn oogjes betreft zou ik contact opnemen met je HA. Die kan je geruststellen of eventueel verder helpen. Doe verder lekker even rustig aan meis, dikke knuffel! X @ Vogeltje: He bah meis, van de prednison knap je vast snel op! Beterschap!
Vogeltje, knuff en beterschap! Marleen, ja ik vind prachtig!! Voor je weet gaat ze rennen door het huis, haha! Over lopen en praten, Jeslyn praat ook niet veel hoor alleen mamma en Nana of myna. En ze probeert het ook na te zeggen. Daar ga ik niet druk over te maken, wat makkelijker is de gebaartaal!
ik ben op controle geweest vanmiddag en ga morgen weer werken. maar ben niet zo blij terug gekomen van de controle want het blijkt dat ik een 'heavy carrier'ben van de groep streptokokken B bacterie. waar mijn kindje dus door de bevalling ziek van kan worden. de kans is niet groot, maar als het ziek wordt, kan het ook ernstig zijn. nou gaan ze mij dus uit voorzorg antibiotica geven net voor ik ga bevallen en zo word volgens de gyn de kans heel erg klein dat ons kindje er ziek van word. dus dat hoop ik dan maar. een kindje heeft verhoogde kans om ziek te worden als je de bacterie hebt en een blaasontsteking doormaakt tijdens de zwangerschap en als het kindje te vroeg geboren wordt!! ik vind het dus maar eng... ik heb een folder meegekregen van het zkh en als je daar in leest hoe en wat als een kindje wel ziek wordt, maakt dat je niet echt vrolijk! ons kindje moet iig 2 dagen in het zkh blijven ter observatie, ook al wordt het op tijd geboren. volgens de gyn is de kans klein dat ons beepje er ziek van word, maar ik baal er gewoon van dat het nooit eens normaal kan in mijn zwangerschap!!! sorry meiden, maar moet het even kwijt. mijn handen jeuken om op internet te gaan zoeken, maar ik heb moeten beloven aan mannetje dat ik dat niet doe, want dan lees ik waarschijnlijk toch alleen maar enge dingen. liefs rebbel
@ Rebbel: Ach meis, het is niet niks! Maar mag ik misschien iets geks zeggen? Nu weet je het tenminste en ben je er op voorbereid. Misschien ben je nu wat minder onbezorgd zwanger, maar als je van niks weet, je bevalt van je kindje en je hebt ineens een ziek kindje dan ben je zelf nog zo labiel en komt het heel hard aan. Het maakt het allemaal niet leuker meis en ik had je echt een onbezorgde zwangerschap gewenst, maar je 2e wondertje is onderweg, en een wondertje is het zeker! Ik reageer misschien een beetje vreemd, maar ik heb een vriendin eventjes op moeten vangen waarbij het zwanger worden niet lukt! Ze zijn al 2,5 jaar bezig en ze is 1x zwanger geweest, maar ze kwam niet verder dan 5 weken, dus eigenlijk niks! En dan besef ik weer dat ik erg veel geluk heb met 2 mooie gezonde mannetjes! Het neemt niet weg dat het voor jou gewoon nog steeds rot is meis. Hou je taai! X
@ rebbel; bah wat vervelend meis, alsof het al niet moeillijk genoeg is... dikke knuffel en veel sterkte voor jou en je kindje dat jullie beiden er gewoon goed en lekker gezond door mogen komen!!! -------------------------------------- Ga op tijd naar bed, met een aspirini, volgesn mij zwaar hooikoorts of verkouden, wet nog niet... Maar vanavond toch nog weer iets leuks, wat ik even wilde laten zien 14092009006.flv video by chantalchannie - Photobucket
Mijn dag is uiteindelijk nog redelijk verlopen. Ben nu wel kapot en ben echt heel verkouden. Danique ligt in bed. En ja hoor na 10 minuten stil weer krijsen. Ben nu 1x bij haar geweest en nu heeft ze denk ik zo'n 5 minuten liggen huilen. Is nu een halve minuut stil en ja hoor het begint weer. Vanavond toch maar volhouden denk ik. Want anders wordt het een leuk feestje. Daar heb ik geen zin in hoor! Vannacht heeft ze last gehad van een mug op haar kamer. Vanmorgen muggenbulten en net een mug gevangen. Dat was vast de reden van vannacht. Danique krijst nu echt verwend. Zo doet ze ook als ze in de woonkamer haar zin niet krijgt. Heel hoog en hard gillen. Raar kind! Maar nu moet ze er echt maar even aan geloven. Hoe zielig ik dit ook vind. Straks even weer een aai over haar hoofd en dan maar hopen dat ze snel stil wordt. Verder weet ik dus echt even niet meer. Las over Hanne die kon lopen, Jippie! Jeslyn loopt ook al een paar stapjes meer, hoera grote meid! Rebbel, niet echt leuk nieuws dus nee. Maar je bent nu goed voorbereid en ze houden jullie nu en na de bevalling goed in de gaten. Dat is wel weer heel fijn natuurlijk! Nou ik ga douchen, maar eerst mijn meisje een aai over haar bol geven.
Wat een lief filmpje Chantal! Lekker aan de scheur met de wasmand! En lekker op zijn eigen tempo! En beterschap! @Rebbel, jeetje meis, het zit jullie weer niet mee he. Zoals Marleen al zei, nu ben je er wel op voorbereid en je krijgt op voorhand antibiotica, gaat vast allemaal goedkomen! In elk geval voor nu eerst een hele dikke knuffel! *KNUFF!*