@Chantal, heb even geen tijd om te reageren, want krijg zo een klant! Lastig meid, ik heb er weinig tot geen ervaring mee, maar zal later nog even proberen te reageren!
@Chantal, zal je altijd zien, belt mijn klant af, haha!! Nog even snel, dan nog een mail opstellen en naar huis. Even paar vraagjes ter info: Hoelang ben jij nu in het leven van die kids? Is er onenigheid tussen papa en mama? Ok, ik denk inderdaad net als Sjorsje dat het tijd wordt dat ze jullie ook als stel gaan zien. En als ze bij jullie zijn, dat ze onderdeel uitmaken van het gezin op dat moment. Daarbij hoort ook jouw inbreng inderdaad. En wat slaaptijden beteft, ik denk dat je gelijk hebt. Zeker het verschil in naar bed gaan, tenzij ze graag samen naar bed willen natuurlijk... Heb je dit ook met je vriend besproken, dat jij je soms irriteert en dat je zou willen dat jullie het samen konden doen...
@ lique: Ik ben nu (even denken) 2,5 jaar in hun leven. Moeders is idd wel een belangrijk deel van het plaatje, zij is nl. opgegroeid met het idee dat je getrouwd blijft ongeacht wat, ouders zijn erg gelovig. Je hebt je keuzes (fouten?) gemaakt en daar moet je maar mee leven. Dus ze is heel lang boos geweest omdat hij in haar ogen het gezin heeft kapot gemaakt. Ze heeft zelfs sinds een jaar een nieuwe vriend (openlijk dan) en woont er ook al zo lang mee samen, samen met nog 2 kids in dezelfde leeftijd. Sinds deze zomer pas begint ze mij ook te 'erkennen', praat tegen me als ik erbij sta, en bij familie opdrachten vind ze nu ook dat Tygo en ik daarbij horen. Dus die is nu ook aan het bijdraaien. Mijn vriend en ik bespreken wel vaker dingen, alleen hij vind dat ik hard en onaardig over kom (dat is karakter en opvoeding, zoals ik zei we zijn ergggg verschillende types). Dus nu is het vaak zo dat als ik iets vind of ergens een mening over heb, dat ik hem die vertel waar de kids niet bij zijn en naar dat hij er wel of niet mee eens is, voert hij het door bij de kids. Dus hou me nu in sommige dingen wel bezig met de opvoeding, maar bespreek ze eerst en als hij het ermee eens is, doet hij er wat mee richting de kids.
Chantal, moeilijk zeg! Ik denk inderdaad dat je gewoon zelf door moet pakken. Je vriend is het zo gewend en zal dat patroon echt niet anders maken. Jij moet nu misschien het naar jouw hand gaan zetten en zorgen dat je vriend daarin mee gaat (zal toch overeen komen met de opvoeding van Tygo lijkt me) Dus gewoon als het bedtijd is, hup jongens pyama aan, naar bed. Komen zo nog een kusje brengen (zou ik wel blijven doen, is toch ook wel gezellig misschien, en anders langzaam afbouwen) en dan lekker slapen. Dus dat jij eens het heft in handen neemt. Jij ergert je op dit moment aan de situatie, dus denk ik dat je beter zelf het kunt gaat organiseren en dan zal het vanzelf op jouw manier gaan. Die bedtijden lijken me heel normaal hoor! Tess, bah morgen dus toch de euthenasie. Succes hoor! Lijkt me heel moeilijk. Marleen, lijkt me heel moeilijk voor je schoonzusje en kids. Kan me voorstellen dat ze het maar onder weglopen vertellen. Want nog meer verdriet erbij kan gewoon niet. Sjorsje, wat lief zeg slapen op het speelkleed. Klimmen je kids zelf in en uit bed? En hebben ze nog een slaapzak aan? Heb zo'n leuk bed gezien voor Danique, maar nog maar eventjes wachten hoor! Maar heb ineens zulke leuke ideeen voor haar kamertje (terwijl die net nieuw is hihi) Lique; welk werk doe jij eigenlijk? Rebbel, moeilijk zeg, iets wat ze samen kunnen gaan doen. Ja dan kom je toch snel dierentuin, kinderboerderij, zwembad (al is dat misschien niet het makkelijkste) of binnenspeeltuin. Wel een leuk idee zeg! Danique net toch maar naar bed gebracht. Kijk het wel eventjes aan hoe het gaat. Misschien een periode. Morgen blijft ze in elk geval wakker want zijn we in kids city dus..... dan kunnen we het verschil zien. Ga nog even een wasje eruit en erin doen. En even wat opruimen. Chantal, zal je mijn telefoonnummer even pm-en. Tesske, Miepie en Chantal, ik zal er denk ik wel rond half 11/kwart voor 11 zijn. Heb er wel zin in hoor!
@ sjorsje en lique; bedankt voor jullie reactie al in ieder geval. Dus slaaptijden is niet zo'n gek idee van mij. ik heb natuurlij,k nog niet zulke oude kids, dus ja voor mij is het ook allemaal nieuw en soms is het wel moeillijk om even stil te staan en van een afstand kijken van: ok zou ik mijn eigen kind ook zo behandelen, snap je?
Chantal, ik denk dat het heel goed is dat je je in het begin afzijdig hebt gehouden. Jij moest natuurlijk je plekje nog een beetje veroveren binnen een gezin wat al langer bij elkaar is. Maar ik vind wel dat nu jij al een poos met Rene samen bent ook mee mag gaan opvoeden (in dit soort dingen he, er zijn ook bepaalde kwestie die de ouders zelf moeten regelen, of ze nou gescheiden zijn of niet). Het is jullie huis, dus jullie regeltjes. Kan best zijn dat bij hun mama andere regeltjes gelden, maar ik vind dat een kind moet leren dat er bij anderen andere regeltjes kunnen gelden. Zo is dat ook met mijn oppas. Zij weet wat ik belangrijk vind, maar in haar huis gelden haar regels. Prima, zo leert een kind dat regels niet persee universeel zijn. En dat daar dus ook best wel eens over onderhandeld mag worden zo van. Dus misschien kun je een gesprek aangaan met Rene, in eerste instantie over Tygo, Hoe laat moet hij straks naar bed als hij wat ouder is enz. Als jullie het daarover eens zijn dan kun je voorstellen dat jullie dat ook met zijn kids gaan doen om eenheid in de regels te hebben voor zowel zijn kids als Tygo. Jullie moeten samen de basisregels instellen. Zo doen wij het hier ook, en als er dan eens vriendjes of neefjes/nichtjes komen logeren gelden dezelfde regels. Zo werkt dat nou eenmaal in mijn ogen. Ik heb hier dus geen ervaring mee, maar zo zie ik het. Misschien heb je er wat aan.
Ik loop ook nog achter met reacties zie ik: @ tess; brrrr... sterkte morgen!!! @ sjorsje: Lianna en Yosyp slapen bij elkaar op de kamer en yosyp in een bedje? Hoe gaat dat? kruipt ie er niet uit ofzo? @ rebbel; jeeeeeeetje..... Vind het zelf al moeillijk om iets te bedenken om te doen met Tygo. Maar denk idd dat een dierentuin of speeltuin, zwemmen het leukst is... @ alieke; Tygo heeft ook een hele lange periode gehad, dat hij weigerde te slapen... dat wisselde zich nog af met dagen dat hij maar een uur of drie kwartier sochtends sliep en smiddags ook zo kort. Hij had er gewoon rode oogjes van, omdat hij wel moe was... Het is vanzelf over gegaan en hij slaapt nu weer stukken beter, 2 keer per dag!
dankjullie wel... Vaak twijfel ik aan mijzelf of ik niet te streng ben of te kortzichtig. Maar jullie bevestigen mij eigenlijk wel een beetje. Ik denk ook dat het bij mijn vriend gewoon man eigen, laksheid en gebrek aan consequentie ook is en natuurlijk niet te vergeten schuldgevoel en het 'vriendje' willen zijn. ok, zere kop, zere neus, ff kijken of ik kan snuiten... (beetje overbodige informatie)
ok, dit is de tweede keer vandaag dat ik het idee had dat mn neus volliep en dat ik mn neus kon snuiten (dat had ik afgelopen dagen niet) en als ik dat dan doe, komt er alleen maar bloed uit. Terwijl ik toch niet het idee heb dat ik een ontsteking heb... echt wat voo rmij, had toch misschien beter maar vanochtend de dokter kunnen bellen, ach ja wat doa'j dran!
@Alieke, ben computerprogrammeur. @Chantal, heel goed natuurlijk dat je alles met Rene bespreekt van te voren. Maar jij moet toch ook jezelf kunnen zijn, of overleg je alles ten aanzien van Tygo ook vooraf. Het enige wat ik er verder over kan zeggen. Vorm een team en val elkaar niet af in bijzijn van de kids! Zolang dat duidelijk is, krijg jij misschien ook iets meer vertrouwen zelf iets aan te pakken.
@Chantal oja en beterschap, je moet ook niet zoveel snuiven, krijg je bloedneuzen van Ik ga lekker naar huis, mijn werkdag zit erop! Laterssss
@ lique; nee daaggg, met tygo overleg ik echt niet, hahaha... en idd mezelf zijn, dat hoor ik te kunnen, maar is toch wat lastiger in dit geval. en idd elkaar afvallen moet je nooit doen in bijzijn van de kids. jammer genoeg pijlen we echter wel elkaars reactie die op sommige moment frustreren of teleurstellend is... En snuiven, snuif dus vrij weinig, ook omdat je natuurlijk bloedvaatjes kan laten springen daardoor, dus blaas ook zachtjes, maar bloed was dus wat er in zat... zal wel door al die dagen irritatie aan de neus en holtes komen, moet misschien gewoon toch echt ff de boel laten nakijken..
@ Channie, mijn exvriend heeft een dochter en tussen mij en haar heeft het nooit goed gezeten. Haar karakter was gewoon afschuwelijk Ik heb toen zelfs gedacht dat ik geen kinderen wilde, door haar Maar zoals ik het lees pak je het goed aan. Maar het blijft moeilijk! En soms ben je gewoon jaloers op die kids! Maar ze kunnen je ook enorm pijn doen zonder dat ze het zelf door hebben. Ik ben blij dat Angelo verder geen kids heeft!
Sorry meiden, ik heb overgeslagen omdat ik EEN ding wilde reageren op bericht van Chantal! Chantal, wat ik hier lees, doe je al goed hoor, blijf jezelf!!!! Myrna gaat om de weekenden naar haar vader en soms extra weekend erbij, wat ze daar doen is hun leven en ze mogen hier in huis NIET mee bemoeien..... Is wel een keer gebeurt was ik natuurlijk boos en tegen vader van Myrna gezegd..... Nou je mag met Rene erover hebben en je mag eigen mening vertellen want jij WOONT samen met Rene, daar mag je wel mee bemoeien met opvoeding! Maar ALS je wilt dat Rene alleen doet met opvoeding bespreek dan ook met hem..... Jeroen en Myrna gaat ook niet altijd makkelijk samen omdat hij niet haar vader is en Myrna wil niet dat hij de baas is, maar hij en ik zijn baas en hij mag mee bemoeien met de opvoeding maar hij vind vreselijk moeilijk en daarom zijn we verder gegaan met opvoedondersteuning, speciaal voor jeroen, hij had geen ervaring met kinderen en ineens Myrna erbij, dat vond hij moeilijk...... Myrna kan af en toe lelijk doen tegen Jeroen, dat pik ik niet en geef ik dr straf. Want Jeroen en ik wonen samen en wij voeden samen 2 meiden. Weet je waarom? Myrna is gewend, 4,5 jaar alleen geweest met Mamma! Bij mijn vader en zijn vrouw ook hoor, zijn vrouw heeft 3 kinderen (eentje woonde nooit thuis maar bij Verstandelijke Handicap instellig eplepsiecentrum) en ging allemaal tegelijk naar bed toe in weekend maar zondagavond waren we al thuis. Maar als ik bij mijn vader ben vergelijken ze mij en zusje ook als bij kinderen van zijn vrouw. Behalve mijn oudste zus kon daar niet mee opschieten, nu nog steeds, ik heb geen last van en heb fijne contact met ze. Je mag altijd wat vragen hoor Channie, volgens mij ben ik enige die zo ervaar hier?
@Chantal, Yosyp en Lianna hebben allebei een peuterbedje en ze slapen op 1 kamer. Als ze naar bed gaan is het een groot feest voor ze. Lianna gaat meteen bij Yosyp op bed zitten, gisteren ging ze zelfs al helemaal onder de dekens liggen. Ze gaan tegen 7 uur naar bed en als we ze rond half 9 nog horen gaat een van ons even kijken. Vaak zit Yosyp dan ergens in de slaapkamer, dan wordt ie terug in bed gelegd en dan blijft ie ook in bed.
Dochters trekken vaak meer naar de vader, zeggen ze. Ik zie dat bij vlagen tenminste wel, hoewel mijn vriend ook vaak met haar thuis is.
Nou, mijn dochter zit letterlijk aan mij vastgekleefd.... Gaat hier dus niet op. Tymen trekt ook meer naar mij toe dan naar zijn vader, maar dat komt omdat ik er altijd ben.
Ook als jezelf moe bent of zo kunnen kinderen goed voelen! Bij mij ook als ik zo moppert gaat Myrna mij juist meer uitdagen!!!
@ juud: precies!!! Nou dat is 1 van de grote 'boe'-worden die ik nooit kan noemen bij mijn vriend en vrienden, want ik ben toch de volwassene??? Dus hoe kan een kind mij dan kwetsen, maar dat kan wel degelijk... Tijdens mijn zwangerschap heeft ook 1 van de twee tegen mij gezegd, en als er dan iets met de baby is, dan gaan we naar papa! Dat schoot me zoooooo in het verkeerde keelgat, zag al helemaal horrorbeelden voor me, dat ik ook bij mijn eigen kind in het hoekje werd gedreven en dat het een 4-eenheid zou worden zonder mij. Hoewel het een voor hem logische gedachte was,omdat voor hem papa zijn aanspreekpunt is. Moes er gewoon van janken, dacht bij mezelf NEE, ik ben de mama, als er iets is, ben ik de eerste bij wie je komt!!! En idd, ook jaloezie komt absoluut voor... En karakter... Dat is grootste struikelblok ook hier, want zij hebben zo'n ander karakter, andere opvoeding (veel netter, niets mag, alles moet, alles vragen, etc.) dus als ik in het begin tegen ze zei: doe die deur is dicht, omdat ze de gangdeur open lieten, keken ze met een gekwetst gezichtje aan alsof ik ze keihard had geslagen, wilden bijna gaan janken gewoon... Dus mocht niet mezelf zijn en moest zeggen, wil je alsjeblieft de deur dicht doen en als ze het gedaan hadden, dankjewel. Daar reageerden ze beter op, dus dat ben ik gaan doen en nu hoeft het al een stuk minder op die 'voorzichtige' manier. @ linka; weet je ik vind ook dat jij er veel luchtiger over denkt, meer zoals ik. Maar hier is alles zo zwaar... er staat soms zoveel druk op... Terwijl jij ook aangeeft dat je gewoon fijn had bij je vader en het leuk vond etc. Denk maar dat ik me er idd nu meer bij ga mengen en minder overleggen, wil eindelijk ook is een keer me prettig voelen in mn eigen huis als zij er zijn en mezelf zijn. Dankjullie wel meiden... @ sjorsje; hahaha, wat lijkt me dat idd gezellig boel... maar wel goed dat yosyp ook blijft liggen later. volgens mij zou ik tygo elke keer ergens op de vloer vinden idd of tegen de deur aan omdat ie naar beneden wilde. hahahaha...!
Ja gewoon jezelf zijn Chantal, niet druk over te maken en samen goed overleggen met Rene als kids in bed liggen, doe ik ook met Jeroen, niet waar ze bij zijn.