Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

het is allemaal even verwerken zeg maar.. kan het nog niet helemaal beseffen allemaal.. maar dank je :)

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    linka jou berichtje klinkt niet zo fijn, slaap lekker en hoop dat je je morgen beter voelt

chantico hier ook wel eens slijmerige ontlasting, mischien verkoudheidje ofzo. het zal er wel bij horen.

en denk dat als je de bon van prenatal niet hebt gehad, dat jehem volgende maand dan krijgt

3. schatje1

denk dat ik zo maar richting bed ga.. in de hoop dat ik in slaap val.. slaap lekker allemaal

4. schatje1

bon van prenatal zat zeg maar aan je adres vast.. is een paars blaadje.. dus misschien weggegooid?

Groetjes

5. schatje1

maar je mist er trouwens niks aan.. vond die doos zwaar tegen vallen..

Wat zit er in de doos van felicitas dan weten jullie dat?

GRoetjes

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lieve Arri, kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt om het kolven! Maar ik geloof dat je al minder kan kolven als je alleen al dénkt dat je wel weer minder zal kolven. Ontspannen en vertrouwen hebben schijnt te helpen. En je kleintje krijgt veel meer uit de borst dan zo'n kolfapparaat. Wat voor kolf heb je, electrisch of hand? Daar kun je misschien ook nog iets aan wisselen. Bij mij zat er vorige week een flinke dip in de voeding, maar nu lijk ik weer veel meer te produceren. Weet niet precies wat geholpen heeft (rust, veel drinken en veel aanleggen) of dat het vanzelf goed is gekomen. Ik ben trouwens ook overgestapt van voeden op verzoek (soms elke twee uur of na een uurtje al weer, en dan vaak maar één kant), naar voeden om de drie uur (ongeveer) en dan twee kanten. Dat helpt volgens mij ook. En Ise groeit er ook nog harder door! Je kunt bv altijd weer opkrikken als het even terugloopt! Een lactatiekundige kan je vast helpen daarbij, als dat nodig is. En vakantie helpt vast ook!

Over afvallen: ik wil er nog wel 4 kilo af (dan ben ik ongeveer wat ik woog voor de zwangerschap), maar heb zo’n HONGER de laatste tijd! Ongelofelijk, alsof m’n maag teveel is opgerekt van steeds veel eten… En ik heb toch wel een paar keer per week héle erge zin om op een terrasje koffie met appeltaart met slagroom te eten. Ik geef er echt niet iedere keer aan toe, maar soms… Tja, dan blijven die kilo’s natuurlijk gewoon zitten waar ze zitten…

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst gefietst met Ise. Wat een gevoel van vrijheid gaf dat, zeg! (Wij hebben geen auto, ik fiets altijd alles) Maar ik vond het wel een beetje eng in het verkeer.

Chieffie, wat een geweldige versie van Giulia!

Ik ook hoor! Probeer wel de boel netjes te hebben voor als m'n vriend uit z'n werk komt, maar het echte schoonmaakwerk doen we juist vaak als we beiden thuis zijn en de ene op Ise kan letten en de andere ongestoord even flink de handen uit de mouwen kan steken. :D

Haha, goede omschrijving! Werkt dat ook door op gedragsniveau? ;)

Ik zit er ook over te denken wat ik eens zal gaan doen om weer wat shape terug te krijgen. Iemand hier ervaring met Pilates? Daar val je zeker niet van af, of wel? Lijkt me wel goed voor m’n spierkorset, ivm een toch niet al te stabiel bekken.

En verder op p. 291. Maar eerst voeden en slapen, denk ik!

7. schatje1

nog even een klein ander vraagje.. geven jullie de kleintjes ook al wat anders dan melk? las in een boekje dat de ene baby meer behoefte heeft aan vast voedsel dan de andere baby en dat ze dan kauw bewegingen enzo gaan maken en de hand in de mond doen..

Djayden doet dat namelijk ook..

Groetjes

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nee ik geef hier nog niets anders, onder de 6 maanden word dat afgeraden, ook omdat je dan meer kans op allergieen enzo hebt.
    ze makenwel kauw bewegingen, en gaan hun handjes ontdekken, maar dat ze dat doen is ook omdat ze eigenlijk alleen nog maar met hun mond alles kunnen ontdekken. straks ga je zien dat ze hun hele hand in hun mond proberen te stoppen

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jongens, ik krijg het hier echt niet meer bijgelezen als ik weer es even online kan.
    Sorry, maar ik kan dus niet op jullie reageren want dan zit ik hier over 2 uur nog bij te lezen. Ik vind het jammer, tis hier altijd gezellig en ik vind het leuk om de ontwikkelingen van alle kindjes te volgen.
    Als ik straks weer aan het werk ga dan red ik het al helemaal niet meer.

Danique is eergisteren op het CB geweest en heeft haar 1ste prikjes gehad. Behoorlijk dramatisch, de hele middag nog, maar daarna ging het weer beter. Nu is ze alweer haar happy zelf.

Voor de lijst : 4530 gram, 58 centimeter (bij 9 weken).

10. schatje1

ik geef ook nog niks anders maar was wel heel benieuwd hoe dat nou allemaal precies zit.. want je hebt ook potjes vanaf 4 maanden.. hoe zit dat dan?

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Die kauwbewegingen willen niet zeggen dat ze vast voedsel willen kauwen hoor, het is pas rond de 6 maanden dat je met bijvoeding begint.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Die potjes vanaf 4 maanden is commercie ;)

13. schatje1

commercie ? nu moet je me even helpen hoor haha ;)

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ze willen graag hun potjes verkopen :D

15. schatje1

okay haha :) nu snap ik hem.. sorry ben niet helemaal bij haha..

Nou mensen slaap lekker!

Groetjes

16. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Bij ons wordt aangeraden te starten met groentenpap rond de 5 maanden. Dus in decemer begin ik aan de groentenpap. Fruitpap wordt aangeraden vanaf de 5de maand.

De lengtecurve van Stan.

17. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België

zijn gewichtscurve...

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hihi, ik ben met sommige antwoorden in mijn vorige posts echt een beetje spuit elf, merkte ik toen ik verder las. Excuses! 8)

Naat, ik vind het eerlijk gezegd een beetje een overgevoelige reactie van je schoonmoeder. Je hebt volgens mij echt niets mis gedaan door ’s avonds te bellen!

Binna, die box is prachtig geworden! Super werk verricht, meid!

Arri, ik merkte trouwens ook dat de melk tijdens het kolven opeens veel harder ging stromen toen ik Ise boven in haar bedje hoorde huilen. Dus ik moet maar een foto + geluidsopname mee naar m’n werk straks :D

Schatje, hoop dat je oma weer snel vooruit gaat!

Oh, ik zou niet weten waar m'n adres opstond. Ga maar eens tussen het oud papier snuffelen.

Aykietje, Stan heeft duidelijk geïnvesteerd in lengte en niet in gewicht!

Bij een baby, bedoel ik (even voor de duidelijkheid ;) )

Noura, dat van die verkoudheid had ik ook wel eens gehoord, maar Ise is volgens mij niet verkouden (geweest) en ze heeft al ruim twee weken heel regelmatig slijmerige ontlasting... Ga morgen maar eens de huisarts bellen.

Thanx! :D 't Is zowaar gelukt! En zo kom je je eigen berichtjes nog eens tegen en zie je dat je niet helemaal duidelijk bent geweest. Handig hoor. :D

En nu: slapen!

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    heb nu 2x de sab simplex gegeven voor het voeden en 2x ging ze toen ze klaar was met de eerste borst heel hard huilen, boeren en bleef ze huilen totdat ze aan de 2e borst dronk.
    maak ik me meteen weer zorgen dat ze allergisch is voor die stof ofzo. ik kijk het nog een paar keer aan, maar dit is niet leuk voeden meer zo.
    huilen de andere kindjes die sab simplex krijgen ook zo? en hoe snel werkte het bij jullie kindjes? voelde namelijk nog vanalles borrelen in haar buikje. vertellen jullie bij het cb dat hij/zij sab simplex krijgt? heb namelijk geen zin in gezeur daar. (doe gewoon lekker sociaal wenselijk daar en zoek het verder zelf wel uit. als ik iets medisch vermoed bel ik de huisarts wel.)
    ik hoop zo dat het helpt! vind die krampjes namelijk erg zielig. een heel ander kind is het dan.

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Chantico, hoe heb je gefietst met Ise? Daar verlang ik zo erg naar want ik moet elke dag (nou ja wel veel) Myrna naar school brengen, lopend, normaal altijd fietsen....

Deel Deze Pagina