Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FF: wat fijn een goede echo!
    Ennuh... was is het? ;)

@ duster; by the way, tygo heeft zonder zijn avondeten gewoon tot 7 uur doorgeslapen hoor!

Heb um wel een xtra boterhammetje sochtends gedaan....

maar hij heeft nu weer een ik eet geen avondeten fase... gister ook geen potje bij mn ouders, maar wel wat aardappelpannekoeken wat wij aten...

en waarschijnlijk is hij allergisch voor sinaasappel...

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantal, hoe ben je daar achtergekomen!

@QB, ja dat is ideaal oppasoma's! Had mijn schoonmoeder hier ook 1x per week. Maar die gaat zo vaak op vakantie dat het uiteindelijk makkelijker was ze gewoon 3 dagen naar de opvang te brengen.

3. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemiddag!

Heb alles weer gelezen en ga nu weer verder hier... Ben blij als het weekend is, pfff wat druk deze week en dan loopt alles ook nog eens anders dan gepland grrrrr!!!

Zo even gal gespuwd:D, ik ga gauw aan de gang...

Doeg!

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ FF: Wat fijn dat de echo goed was meis.
    Maar eh... je maakt ons wel nieuwsgierig haha!

@ Rebbel: Gelukkig niet naar de KA. Ik vond het al zo drastisch. Hopelijk is het van de kiesjes.

@ Delilah: Zo dat is vlot! Ik ben benieuwd of je er wat aan hebt.

@ Setteke: Idioot he? Iemand met ervaring moet ineens diploma's hebben. Als jij al zakt dan zijn er heleboel niet geschikt om zelf kinderen te krijgen of om op ze te passen en dat lijkt me erg sterk...

Ik heb de kinderbijslag uitgegeven aan schoenen vandaag.
    Jasper heeft Puma sneakers, want die andere schoentjes daar had hij gisteren gewoon ijsklompjes in! Deze hebben een voetbedje en zijn veel warmer. Voor Thomas heb ik donker bruine Timberlands met klittenband bestelt en zelf heb ik de laarzen gehaald die op de voorkant van het Bristol krantje staan, ff een extra paar, is altijd goed hihih!

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Oh, die puma's vind ik echt geweldig Marleen!!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, wat een gave puma's!

7. @marleen; leuk hoor!

@ lique; mn moeder belde, daar had hij het de vorige keer ook gekregen. sochtends niets aan de hand, fruithapje gehad en ineens kreeg hij weer allemaal vlekken en bultjes. ze belde dat ze dacht dat het aan het fruithapje dus heb gevraagd wat er dan inzat, banaan, sinaasappel en peer....
    en toen had mijn moeder ook meteen zoiets van, dan is het de sinaasappel omdat de sappen daarvan erg zuur zijn en kindjes daar vaak niet tegen kunnen...

Dus dat denken we nu...
    Bij mij krijgt hij ook nooit sinaaasappel en bijna ook geen fruitpotjes meer. heeft ie vorige week van mn schoonma ook gehad, toen ie het had gekregen dus daar zal ook wel sinaasappel in hebben gezeten..

8. Marleen2109

Leuk he, ik was er gelijk helemaal weg van. En ze zijn zo lief in maatje 21 haha!

Sinaasappel zou heel goed kunnen, maar dat zou ook kunnen betekenen dat je op de rest van de citrusvruchten moet gaan letten.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ze zijn mooi marleen! Wil nike voor jeslyn halen maar volgende maand pas :p !

10. Marleen2109

Ik koop Nikies altijd bij Bristol, maar ze hebben voor jongens nu geen leuke, vind ik. Dus voor Jasper heb ik die Puma's genomen, was er gelijk verliefd op!

Zo pff, nog 2 dingen en dan heb ik weer een vrachtje op MP staan... Nu nog verkopen haha!

Denice hoe is het met je boekenverkoop op bol.com? Hier staat het al een hele tijd stil!

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

#45673 Chantico, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Over de nieuwe regels in de gastouderopvang, even advocaat van de duivel: ook mensen zonder diploma's mag je gewoon op je kinderen laten passen hoor! Je krijgt er alleen geen subsidie voor van de overheid ;) Ik vind het best wel dubbel dat opa's, oma's, tantes, buurvrouwen die vroeger gewoon als vriendendienst oppasten (en dat straks dus ook weer zo gaan doen) daar nu opeens geld voor moeten krijgen.

Oké, er zijn enorme problemen met voldoende aanbod van opvang (believe me, I know!) en we willen met z'n allen dat papa's en mama's werken. En er zijn inderdaad genoeg voorbeelden te geven van mensen die zo'n oppassubsidie goed kunnen gebruiken en verdienen (ik ken ze ook in mijn naaste omgeving).

Maar ik vind het best terecht dat de overheid enige voorwaarden verbindt aan de toeslagen waar je aanspraak op kunt maken. De overheid streeft (als het goed is) natuurlijk kwaliteit en rechtvaardigheid na. Er schijnen hele busladingen meiden van 18 zonder diploma te denken dat ze wel even makkelijk geld kunnen verdienen als gastouder. En dat iemand zelf kinderen heeft opgevoed wil niet zeggen dat ze het goed doen ;) (er zijn ook héle slechte ouders). Gelukkig is er ook iets als een vervangend diploma op basis van aangetoonde ervaring, als ik het goed heb begrepen (elders op het forum is over dit onderwerp ook een heel topic, ik denk bij kinderopvang & oppas)

Maar laten we wel wezen: opa of oma kan toch ook zonder belastinggeld op de kleinkinderen passen? En als je erg gehecht bent aan de gastouder, kun je dat ook zwart regelen. Alleen dan zonder rechten en plichten voor beide partijen (dus geen 'garantie' voor veiligheid en pedagogisch verantwoord opvangen, of doorbetaling bij vakantie of ziekte). Je bent vrij te kiezen wat je wilt: het informele circuit zonder regels, verplichtingen en toeslag, of het officiële circuit mét dat al. (Een goede overgangsregeling lijkt me wel handig, want als je door nieuwe regels over 2009 moet terugbetalen, vind ik dat niet echt eerlijk.)

Ik herhaal: ik was even advocaat van de duivel en ik hoop niet dat jullie nu allemaal over me heen vallen, maar het is niet alléén maar onterecht dat de overheid zulk soort dingen bedenkt!

Zo, en nu ga ik in een hoekje schuilen en kijken wanneer ik me hier weer durf te vertonen ;)

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Chantico, nee joh, je hebt gelijk hoor, maar ik vind het belachelijk dat mijn gastouder die al jaren oppast tot grote tevredenheid van alle vraagouders en die zelf twee kinderen heeft groot gebracht zo'n diploma moet halen. Volgens haar moet ze wel een diploma halen en is daar niets vervangends in mogelijk.... Zwart in dienst nemen kan natuurlijk ook, maar dan kost het ons waarschijnlijk wel meer. Als het erop aan komt doen we dat ook. Maar volgens mij streeft de hele toestand aan maatregelen zo zijn doel voorbij, zwart mensen in dienst nemen mag niet, maar dat is wel wat er gaat gebeuren. Als ik het gewoon via het gastouderbureau blijf doen, zonder dat zij haar diploma heeft moet ik dus het volledige tarief zelf betalen en ben dan dus het dubbele kwijt van wat ik nu kwijt ben. Dan kan ik net zo goed stoppen met werken, want dan werk ik voor de opvang. Bovendien moeten we dan ons huis verkopen....

13. Chantico

*Piept heel even tevoorschijn*

Pfieuw, Setteke is niet boos ;)

Uit het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/oppas-kinderopvang/160972-nieuwe-regels-gastouderopvang.html

*En duikt snel weer onder voor de reacties van de rest*

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Chantico, ik ben het met je eens!

15. Chantico

*Slaakt voorzichtig een zucht van opluchting*

Delilah is ook niet boos ;)

Waar heb je die toets vandaan? Zou ik daar ook aan kunnen komen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze allemaal vragen van gastouders (en of ik zelf door de keuring zou komen :p)

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Het is alleen in sommige gevallen een beetje krom inderdaad... En vervelend voor mensen die tevreden zijn en hier de dupe van zijn straks.

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Misschien moet er in sommige gevallen een tussenweg worden gezocht. Je kunt ook niet verlangen van oudere mensen dat ze weer helemaal in de boeken kunnen kruipen. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen...

18. Chantico

Ik ook hoor. Daarom zou een ervarings-toets wel een uitkomst zijn. Dat stuit alleen natuurlijk wel op grote praktische bezwaren (hoe beoordeel je al die mensen?)

Deel Deze Pagina