Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Op zich is het ook wel krom dat mensen die op een kinderdagverblijf werken er een hele studie voor moeten doen en steeds dingen moeten bijleren en gastouders niet maar goed, je mag er wel vanuit gaan dat opa en oma prima weten hoe ze met hun kleinkinderen moeten omgaan... Lastig!

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Daar twijfelt ook niemand aan! Alleen kun je geen toeslag krijgen voor opa en oma :)

3. Chantico

EVC-procedure
    De gastouder kan er ook voor kiezen om een EVC-procedure te doorlopen. EVC staat voor Erkennen van Verworven Competenties. In een EVC-procedure wordt beoordeeld of de gastouder in de praktijk al voldoende kennis en ervaring heeft opgedaan. De standaard voor de EVC-procedure is de MBO-2 opleiding genoemd in de ministeriƫle regeling: Helpende Zorg en Welzijn. De EVC-procedure wordt afgesloten met een ErVaringsCertificaat.
    (Stichting BKK - Deskundigheidseisen - pedagogisch kader,bureau kwaliteit kinderopvang,pedagogische kwaliteitsimpuls)

En hele uitleg van deze procedure staat op Zelftestgastouderopvang.nl-Wat is een EVC-procedure?-gastouderopvang,evc-procedure,deskundigheden, gastouders

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat is via de gastouderacademie, daar kan ik ook zo niet bij komen. Maar het zijn vragen in de trant van:

Uw oppaskindje van 3 jaar is bang in het donker. Welke ontwikkelingsfase ligt hieraan ten grondslag? 1 van de antwoorden is de magische fase. Of

Welke van de genoemde activiteiten wordt volgens de regels van het gastouderbureau niet als spelen zonder speelgoed gezien? Antwoorden o.a. spelen met dingen als wc-papier-rolletjes, tv kijken, immitatiespelletjes enz.

Waar is het immiterend spelen goed voor? de sociaal-emotionele ontwikkeling en dan nog drie van zulke termen

Is er bij de eindlengte van kinderen ook sprake van erfelijkheidsfactoren enz.

Dit soort vragen en dat zegt in mijn ogen niks over hoe ze met mijn kinderen is. Of ze goed voor ze zorgt enz.

Ik had het topic gevonden Chantico, ik heb al het een en ander aan info daarvandaan naar mijn oppas gemaild.

5. Chantico

Dat zijn inderdaad behoorlijk theoretische vragen die je niet goed hoeft te kunnen beantwoorden om toch een prima mama/gastouder te kunnen zijn!
    Zijn dat oefenvragen van dezelfde instantie als die waar ze een toets moet afleggen?

6. @ linka; ik kan je geen pb sturen....???

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Whahaha... @ Setteke, dat zijn echt absurde vragen :( ik snap de vragen niet eens laat staan dat ik de juiste antwoorden heb ;)

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    EVen kijken, volgens mij moet ik je ff toevoegen!

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat komt dus van de gastouderacademie. Eens kijken of ik daar een linkje van kan vinden.....

Ik heb wel een zelftest gevonden voor gastouders die geen diploma hebben, maar denken dat ze wel in aanmerking komen voor zo'n EVC diploma. http://www.zelftestgastouderopvang.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/zelftest_def_091005.pdf

En idd, belachelijke vragen. Ik heb HBO werk- en denkniveau, maar ik kan ze niet beantwoorden. Zegt dat iets over mij als ouder of iets over het niveau en de relevantie van de test....

Mijn gastouder moet daar dus materiaal bestuderen, toetsen maken en als ze die allemaal gehaald heeft een eindexamen doen.

Maar goed, ben even googlen...

Gevonden: Gastouderacademie

10. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Wat een onzin vragen zeg.
    Dat opa's en oma's geen subsidie meer krijgen, nou dat is jammer maar de meeste passen inderdaad niet voor het geld op.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een gastouder verdient. Wat denken jullie? Als dat veel is denk ik niet dat het verkeerd is hier een diploma aan te hangen. Maarja dan krijg je weer dat het zwart gebeurd en dan is er niets meer te controleren..
    Kan er wel voor zorgen dat die achtelijk gastouder tussenpersonen niet mega veel opstrijken..

Ach ik ben maar weer blij dat ik op dit moment gebruik maak van KDV, dat ik veel vergoed krijg en dat het voorlopig (hopelijk totdat de kids naar school gaan) zo blijft!

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

De vergoeding aan het gastouderbureau is 6,10 per uur. Mijn gastouder krijgt daar iets meer dan de helft van.... Schandalig, ik weet het, maar tja we moeten wat als we die toeslag willen...

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijne kost geloof ik 6,20 per uur?

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lique; Ik zag volgens mij van jou de vraag hoe het met Prulleke gaat. Ze zijn vrijdag beide thuisgekomen en zaterdag is Nikki* gecremeerd. Prulleke zal nooit meer kinderen mogen krijgen. Ze worstelt nu dus heel erg met het verlies van Nikki*, 't feit dat ze het zelf bijna niet heeft overleefd en het feit dat ze nooit meer een kindje mogen/kunnen krijgen

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Duster, oooooh jeetje wat erg voor Prulleke... Hoe kan het dat ze geen kinderen meer mag krijgen? En weten ze al waar Nikki* aan is overleden?

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Duster, jemig wat vreselijk. Had ze al een kindje, ik weet het niet meer precies. Wat een drama zeg, dat wens je toch niemand toe, gatsie!

@Setteke, ja is helemaal waar hoor.

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik weet dat mijn schoonzusje destijds (was wel zwart volgens mij) meer kwijt was aan een oppas moeder dan aan het kdv met de subsidie van de overheid erbij.

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ze is de vorige keer bij de bevalling heel veel bloed verloren en deze keer bleef de placenta zitten en is ze ook weer zoveel bloed verloren dat ze denken dat ze nog een bevalling niet zou overleven (omdat 't bloedverlies 'n volgende keer waarschijnlijk nog erger zal zijn). Volgens mij hebben ze geen autopsie laten doen, dus ik denk niet dat ze nog achter de doodsoorzaak zullen komen :x

18. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lique; Ze heeft naast Nikki* nog 3 dochtertjes en nog 3*tjes

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Jeetje, wat erg! Ik weet verder niet wat ik moet zeggen... :(

20. Delilah