Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ff een ego bericht, sorry.

de sab simplex gaat al wat beter. ze huilt alleen nog n het drinken om een boer te laten.
    ik geef haar 10 druppels. als ze gewend is en het werkt niet genoeg dan ga ik wel over op 15.
    ze heeft weer de hele dag behalve de voedingen in de draagzak geslapen. superding!
    nu snel terug naar de stad voor nieuwe pannen (inductie in het nieuwe huis). goeie aanbieding bij de v&d namelijk.

linka, dat kan dan toch zeker wel met terugwerkende kracht bij het uwv geregeld worden? ik moest ook een paar weken na de geboorte een zwangerschapsverklaring opsturen

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    linka wettelijk gezien mogen ze jou niet verplichten te werken! je kan hier dus werk van maken, zeker als je zwart op wit hebt staan dat ze je verplichten te komen.
    anders moet je even je vk bellen en het haar voorleggen? of je huisarts? zeker als je nog niet hersteld bent?
    al zou je wel moeten werken (wat niet zo is) en je bent niet hersteld, hoor je in de ziektewet te zitten
    succes, en niet over je heen laten lopen hoor

oh zie nu dat meerderen ook al hetzelfde zeggen.

zo kom later wel meer reageren, ga nu eerst poffertjes maken, en eten :D

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Arri, het belangrijkste is idd luiers, doekjes, voeding, flesjes, speentjes, kleertjes en een bedje om in te slapen.

@ Sjudith, ga je heen dan volgende week vrijdag?

@ Linka, klinkt gezellig daar bij de TNT :rolleyes: !

@ Sjorsje, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ Chieffie, :)

@ Mik, wat leuk dat dat stoeltje een succes is!

@ Queenbee, nou vreemd ritme vandaag. Nou moet ze vannacht wel weer lekker gaan slapen, he?

@ Lauwie, mooi zo! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

@ Noura, poffertjes! =P~

Hier een rustig dagje. Zoonlief van huis en Silke is erg rustig! En ik doe niks! Nou ja, bijna niks dan! :D

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Setteke, we gaan naar Zuid Frankrijk in de buurt van Lyon :)
    Mijn nichtje heeft sinds kort daar een camping :D

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hoi hoi hier was ik ook even weer.
    Ben vandaag weer aan het werk geweest.
    Ik voel me alsof ik 40uur gewerkt heb vandaag. haha
    Niet normaal meer joh.
    Maar wat wil je als je vanaf februari al thuis zat ivm ziektewet.
    Maar goed ik heb het overleefd.
    Nu moet ik woensdag pas weer, verwende meid hè. ;)

Laureen en Dionne waren bij mijn schoonouders en Joëlle moest vanmorgen nog naar school.
    Eigenlijk de eerste echte keer dat mijn schoonmoeder op Laureen paste.
    Nou dat hebben we geweten ook.
    Ik had op een briefje gezet hoe ze de voeding moest maken (185cc water, 6 schepjes voeding, 4 schepjes Nutriton).
    Heeft ze het dus anders om gedaan! 4 schepjes voeding en 6 schepjes Nutriton. #-o
    Ze vond ook al dat Laureen zo snel weer honger had en dat het zo moeilijk uit de fles kwam.
    Heb me rot gelachen en mijn schoonmoeder schaamde zich dood.
    Dit zal nu wel nooit meer fout gaan. :)

Heb net wel alles bijgelezen maar heb even niks onthouden.
    Ben helemaal moe moe moe.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ miranda. dat is wel even wat. maar net wat je zeg zal nu zekker niet meer fout gaan. maar daarom neem ik gewoon kant en klaare voeding's bakjes mee.

Hier vandaag ook een rustig dagje. Silver heeft gewoon al twee keer in bed geslapen het gaat hele maal toppie. heb tijd over :oops:

Zit nu te wachten tot steve thuis komt en lekker eten van de mac mee heeft. hmmm. en dan straks op visite komt goed. spreek jullie morgen mischien wel weer. ga morgen shoppen :p :p

kus

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    dus ze hebben pap gehad miranda haha

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijn schoonouders wonen in buurt van Bougourné (als ik goed heb geschreven :rolleyes: ) Tussen Lyon en Dijon.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Haha Arme schoonmoeder! Haha, kan gebeuren :) ! Nu weet ze het ;)

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ook, die liggen klaar in bakje die toren weet je het wel hoor :) want me vriend snapte niet :) maar nu wel gelukkig maar ;) Hij vond veel handiger die klaar is in koelkast, tsja, heb geen grotere fles meer van Avent en heb voeding van 150cc water en 5 schepjes, dus die past neit meer in normale fles, haha! Maar ik vind toren veel prettiger.

Jeslyn is al hele dag wakker en ze heeft al 5 voedingen gehad en snel honger, zeker een sprongetje :rolleyes: voeding om half 6 heeft ze 50 cc achtergelaten. Hopelijk slaapt ze straks wel :(

Veel plezier morgen meis! Heerlijk!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij maken ook altijd die bakjes klaar hoor. heb er 6 en die maak ik dan met het poeder klaar. super handig.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook poedertorens van de hema. twee stuks en die vul ik elke dag. ideaal! ook voor mijzelf.

kus

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ook van hema, ik ga ook nog eentje aanschaffen, vind ik zo ideaal hoor ;)

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik dacht al torentjes :-k
    maar nu snap ik het.

ach die laureen, wat zal die hard geprobeerd hebben het uit de fles te krijgen.
    ik had mijn zoontje een keer naar de oppas gebracht en toen ik op mijn werk was kreeg ik een sms, dat ik de melk vergeten was.... .... die stond nog op het aanrecht.
    toen heeft die dus opvolgmelk gehad, voor een keertje, hij was toen bijna 5 maand. daarna heeft die mega goed geslapen.

de poffertjes waren lekker

ik heb zin in m&ms maar dan moet ik de deur uit en daar heb ik geen zin in.

ik ging daarnet bij anissa kijken, en op mijn tenen naar haar bedje, zie ik in het schemerdonker 2 zwarte oogjes naar me kijken. ben gauw weer weggeglipt, want ze moet toch echt slapen.

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij gaan naar Vendranges zou dat in de buurt zijn :)

16. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo,

Linka, wat een gedoe zeg. Sterkte met je baas! En je poot stijf houden hoor. Jij hebt ook je rechten!

Binna, ik heb een badpakje van Lief! Erg leuk.

Torentjes van de hema heb ik ook! Ook handig voor mezelf ja, vul ze 's ochtends voor de hele dag en dan kan ik met 1 hand de fles klaarmaken :D

Zielig voor Laureen, die zal fink hebben zitten zuigen! Helemaal totalloss zeker :D
    En werken, moet er ook nog even niet aan denken, maar ik hoef 1 december pas weer!

Overdag weinig slapen, ja dat ken ik. Danique wil het ook niet. Vanmorgen ook om kwart voor 11 in bed, kwart over 11 huilen en klaarwakker. Echt heel vaak dat dat gebeurd. Maar ze kan ook wel goed wakker zijn en spelen. Ze heeft nog wel even in de box geslapen vanmiddag een half uurtje.
    En net na een half uur krijsen is ze in slaap gevallen in bed. Nou ja, in slaap gevallen, toen ik ging kijken toen ze stil was lag ze wakker te kijken en nu slaapt ze. Pfff wat een strijd soms :D
    Hopelijk vannacht weer een goede nacht!

Wat doen jullie trouwens voor de laatste fles? Halen jullie de kleine uit bed?
    Wij gaven altijd de fles boven en gelijk weer het bed in. Nu hebben we een paar keer gemerkt dat als we haar voor de laatste fles nog even eruit hebben en even wakker houden dat ze dan beter drinkt en langer slaapt. Dus dat gaan we nu even bekijken of dat toevallig was of het echt werkt.

Nou ik ga popstars kijken. Heerlijk op de bank!
    Manlief aan het werk, dus nog even het rijk alleen!

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik maak anissa voor de laatste voeding wakker verschonen eten en dan weer in bed.
    ik ga niet te veel met haar spelen, heb dat een keer gedaan en toen wou ze niet slapen

ga even koffie maken.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Aah die arme Laureen :)

Wij hebben een torentje van Prenatal, werkt prima :D

Voor het laatste flesje maken we haar wakker, verschonen, eten en meestal weer verschonen :p

Over 2 weken gaat Giulia naar het kdv, vind het helemaal niks :rolleyes:

19. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    hallo allemaal

Net even bespreking op m'n werk gehad en m'n uren voor de aankomende weken ingepland.
    Alles goed kunnen regelen met de dagen die ik graag wilde werken en ik mag iets later beginnen en iets eerder weg om Renske te gaan voeden op het dagverblijf (dat zijn ze ook verplicht maar toch fijn dat ze er verder niet over zeuren)

Ik heb er wel zin in hoor, ook al vind ik het werk niet super, maar ik mis m'n collega's wel en financieel kan ik ook wel wat meer gebruiken (voor ik in de ziektewet ging werkte ik minimale uren en dat voel ik wel in de portemonnee, we hebben dit wel kunnen opvangen met de spaarcenten, maar dat is ook zonde.)

O ja over die fin. crisis. Ik maak me er niet zo druk om hoor. Wij hebben ook een beleggingshypotheek, maar pas sinds 2 jaar en die loopt nog wel 30 jaar ofzo, dus tegen die tijd kan alles weer anders zijn.
    Nou kan ik me voorstellen dat je baalt als je je centjes in Ijsland op de bank hebt gezet.

Zo het is weer etenstijd (voor Renske dan)

fijne avond

liefs

Philly

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Sjudith, oh wat heerlijk! Lekker genieten! Dus Giulia gaat ook al gauw naar het KDV. Is het eerst om te wennen? Silke gaat straks naar dezelfde gastouder als Tymen en ondanks dat ik weet dat ze heel goed verzorgd word blijf ik het nog niet echt een leuk idee vinden!

@ Miranda, ach die arme Laureen! :) En arme oma, die snapte er niks van! Zie het helemaal voor me! Vond je het leuk om weer te werken?

@ Linka, ik heb ook zo'n torentje, maar die gebruik ik eigenlijk alleen maar als we weggaan. Nog nooit over nagedacht dat ik ze ook voor overdag kan gebruiken! :rolleyes:

@ Alieke, na de vierde fles gaat Silke naar boven. Voor de laatste fles maken we haar wakker en verschonen haar als het echt moet. Dan lekker in de slaapzak boven het flesje drinken en dan gauw weer terug in bed. Tijdens het drinken valt ze in slaap en ze slaapt zo weer verder in haar bedje!

Nou de kindjes slapen! Rust in huis!

Deel Deze Pagina