Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @aykietje: dat ziet er niet best uit zeg, maar gelukkig alleen autoschade ;)

@sjudith: wist niet dat er nog huizen te koop staan voor 117.000, die kan je hier niet krijgen hoor. ja zonder dak en muren ;(
    heel veel succes, het zou moeten lukken. heb je appeltaart staan haha blijkt te helpen.

ik heb ook een buggy gekocht want de quinny onderstel is zo groot die neemt de hele achterbak in beslag. heb wel in de buggy een soort van verkleiner is wel handig en dan in de slaapstand, want mylan zakt in als een plumppudding.

wil eigenlijk de quinny zapp, maar die heeft geen ligstand dus... iemand goede ervaringen ermee?

@ellen: dat is zeker lekker zo weinig huilen. en 17 uur jemig moet er niet aandenken.

@naat: oh ook nog lekker uit logeren, moet ik ook eens gaan uit proberen, zal wel even wennen zijn.
    en moet je manlief op het matje komen? jemig hij is geen 15. hoop dat je mannetje een beetje in opstand komt tegen zijn moeder, misschien dat dan de lampjes gaan branden.

@rebecca: denkt dat het wel voldoende is hoor het is maar een gemiddelde. soms hou ik de fles nog even warm en probeer ik het later nog even, wil hij niet dan gooi ik het weg. als je je zorgen maakt bel je gewoon CB maar denk dat het niet nodig is. denk aan de plasluiers enzo

@Pendrag, ik ben juist bang voor buikslapen ivm wiegendood. gister stond er weer een verhaal in de vrouw van de telegraaf, 5 maanden was hij en sliep ook altijd op zijn buik. ze slapen dan zo diep dat ze vergeten te ademen BRRR

vanacht weer van 1 tot half 7joehoe, geen idee tot wanneer ik jullie hiermee lastig mogen vallen, hoop heel lang haha

vandaag weer voor het eerst op mijn paard, ben benieuwd hoe slap mijn benen zijn

fijne dag

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oja en binna: mylan drinkt nu in één keer en heb de gaatjes van de speen wat groter gemaakt nu gaat het heel goed. thnx

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    5 keer 200cc is 1 liter meissie! en volgens de kinderarts kunnen kindjes ongeveer 150cc per lichaamskilo hebben. dus dat is 5 keer 150 cc .

dan kom je uit op 750cc per dag. dus als ze dat binnekrijgt is het voldoende. je kleine geeft echt wel aan wanneer ze genoeg heeft. dat zei de kinderarts ook.

kus

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey lieve mama's,

hoe is het met jullie?

Jeetje ik schrik van je verhaal Jenny,hier liggen ze ook vaak op hun buik te slapen,niet s'nachts hoor ant dat vind ik eng,we gaan wel heel vaak kijken maar dan nog,hier willen ze ook niet altijd op hun rug slapen :(
    Was dat kindje overleden?

@Elle,wat heerlijk zeg dat Kick weinig huilt!
    Hier tegenwoordig ook niet meer :)

@Juudje,kan je buggy dan helemaal plat?
    Ik hoop dat jullie huisje verkocht wordt!
    Heel veel succes!

@Naat,we hebben heerlijk gewandeld met onze meiden,moet je van genieten he!
    Gefeliciteerd met je schoonmoeder.
    Enne beetje kinderachtig is het wel he dat je man op het matje moet komen,duhh!
    Succes vandaag!

@Petra,hoe was jullie weekendje?

@Alieke,leuk idee misschien moeten wij dat ook ns gaan doen,lekker in het bos,is hier de straat oversteken,ideaal!

@Rebecca,hier gebeurt het niet vaak dat ze iets laten staan maar als het zo is ga ik ook niet verder proberen,weet niet of het vaak gebeurt?
    Fijn dat het geod gaat met jullie!
    Hier ook alles goed,steeds beter eigenlijk,heerlijk als ik de meiden zo zie smilen en dat doen ze echt vaak,hihi....

@Aykietje,jee die auto zag er echt totall loss uit,je mannetje heeft geluk gehad zeg!

@Pendrag,hoop op een betere nacht voor jou meis!

@Happy,zo wat een slaapkoppie,heerlijk!
    Fijne Zondag!

@Kimm,knap hoor dat jullie meedoen,ik ga zeker kijken hoor!

@Mik,het was dus wel een zieke grap van Otto(radio 3fm) die nog maar even te leven had he,je had gelijk,nou echt ziek vindt je niet?

Nou wij gaan ff koffie drinken,we zitten nog heerlijk in onze slaaptenue :)

Fijne dag allemaal!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jenny: daarom slaapt Yinthe 's nachts dus 'gewoon' op haar rug. Alleen als ik erbij ben en ze ligt in de box, slaapt ze op haar buik. Of als ze op mijn buik ligt. Dat is wel veilig.
    Ik heb mijn paardjes gisteren weer thuis gekregen. Ben zo blij! Waren deze zomer ivm zwangerschap en verbouwing lekker op de wei aan de Waddenkust. Ze zien er goed uit! Zit te twijfelen of ik zometeen even op mn ruin zal gaan rijden. Heb er enorm zin in. Denk alleen dat mn merrietje dan in de stress schiet. En die was gisteren al helemaal van slag van het vervoer. Nog maar even zien wat ik ga doen.

Yinthe ligt nu heerlijk (op haar rug) te slapen. Jarissa neemt de laatste slokken van haar melk en gaat dan op bed. Ik ga ook nog even lekker liggen!

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @daisy: ja hij is overleden ja helaas. wiegedood kan voorkomen worden door niet te warm aankleden en zorgen dat ze op de rug blijven slapen. blijkbaar slapen baby iets lichter dan op de buik. ik vind het ook super eng. daarom verkopen ze ook van die nanny matrassen met alarm, dit matrasje telt de ademhalingen van je kind en als die onder een bepaalde hoeveelheid is gaat er een alarm af.

sorry wilde je niet bang maken, maar het komt 190 keer per jaar voor geloof ik.

misschien even googlen voor info

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hoe kleden jullie jullie kleintjes dan in bed?

donique ligt gewoon in haar normale dagkleren onder twee dekens. is dat teveel?

romper met korte mouw truitje en een broek. onder een laken met een gewoon deken en dan nog een gehaakte deken (met van die gaatjes. lijkt mij niet zo warm). en dan zonder sokjes.

wat doen jullie?

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ivy heeft gewoon kleren aan met een rompertje met korte mouw aan. en dan onder een dekentje...

's nachts een rompertje met pyama en dan slaapzak en dekentje

niet al te warm maar ook niet te koud...

maar ik denk niet dat je bang moet worden over wiegendood...

het komt maar 1 op de zoveel voor... het is gewoon dat jezelf moet nagaan wat is warm en wat is koud. bv als je het zelf koud hebt en je hebt ongeveer even veel kleren aan als de kleine dan moet je een dekentje over de kleine heen leggen... gewoon zelf beetje aanvoelen... want als je, je er te druk om maakt dan ben je zelf ook niet rustig

9. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    duimen voor jullie dat het verkocht word!succes

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Aykietje; Wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig heeft je man er niks aan overgehouden

@Sjudith; Is denk ik zo'n 45 min rijden. Lijkt me erg gezellig! Kan me voorstellen dat ze 't leuk vond in de buggy, daarin zien ze toch veel meer dan in 'n wandelwagen.

@Noura; Herkenbaar die verdwenen sokken. Ik heb dat op de een of andere manier ook altijd

@Naat; Heel veel succes op de verjaardag!

@kimm; Kan me voorstellen dat je trots bent dat je al 2maanden BV geeft. Ik heb datzelfde gevoel. We hadden 'n reunie vd zwangerschapsgym en als ik dan zie hoeveel er mee gestopt zijn ben ik blij dat ik ondanks alles toch door heb gezet. Wat 'n leuke mobiel. Weet je misschien 't merk? Wij willen er komende week nl ook 1 gaan kopen en deze ziet er wel erg leuk uit.

Groetjes Silvia

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    sjudith volgens mij is het echt niet goed om haar al in een buggy te doen zolang die nek niet sterk genoeg is. kan je haar anders niet in de maxi-cosi doen?

12. Niet meer actief

daisy
    het gebeurt niet zo vaak soms 2 x op een dag laat ze wel wat staan. soms maar 10 cc maar soms ook wel eens 40/50 ,gisteren zelfs 100 cc , ze wilde alleen maar slapen, inhalen van de vorige dag denk ik, ze heeft voldoende plasluiers/poepluiers dus moet me maar geen zorgen maken, zo te zien groeit ze goed hoor, ze begint flink te wegen als je haar poosje op de arm hebt liggen ;)
    het lachen is echt leuk hé, ook die geluidjes die ze maakt, ze gaat ook geluidjes nadoen, echt leuk!
    hoofdje ophoog houden op de buik gaat ook perfect, dus ik maak me soms onnodig zorgen hoor dat weet ik ook wel en ben ook blij dat we hier met elkaar tips uit kunnen wisselen.
    ik hoop binnenkort eens een foto hier te plaatsen, mijn digi camera is kapot en is al 4 weken in reparatie, schiet niet echt op

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Jenny,ja ik wist wel dat het niet goed is om je kindje op het buikje te laten slapen maar net wat ik zei,we gaan heel vaak kijken maar nu vind ik het toch best eng...

@Mik,hier hebben ze overdag kleertjes aan en onder de deken en s'avonds pyama,slaapzak en soms met deken en soms zonder ligt eraan hoe koud ik het vindt.

@Rebecca,ik zou me er ook niet zo druk om maken hoor meis..
    Als het te gek wordt merk je dat wel..
    Ja je ligt gewoon echt in een scheur en dan die scheve bekkies die ze kunnen trekken,net Andre van Duin,whahahahah...
    Hoe doet ze het trouwens nu met hoofdje optillen?

Het was prachtig weerr hier en nu betrekt het,we wilden gaan wandelen njs kijken nog maar ff aan want we moeten wachten tot ze flesje gehad hebben..

xxx

14. Niet meer actief

daisy:
    gaat prima hoor, ze tilt haar hoofdje nu echt heel goed op, gelukkig,

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @duster2000

velen geven na ene tijdje op omdat het soms wel heerlijk is om 's avonds op tijd naar bed te gaan en niet hoeven na te denken over de bv... of om een wijntje ofzo te drinken...

hij is van het merk fisher price... hij maakt ook muziek en hij is echt super leuk... er zitten ook natuurlijke geluiden in, een leuke versie van mozart en bach etc. en de beestjes die draaien rond en de bladeren gaan op en neer... echt super leuk er zit ook ene klein nachtlampje in :)...

Me moeder was net op visite... en ticho is met haar mee hahaha hij wou graag daar spelen.. nou is goed hoor:)... hij wou begin van de middag naar pinguin kijken en daarna naar de gummie beren... en ik wou even mee kijken.. en hoe klein hij ook is hij maakte de opmerking: NEE MAMA. MAMA NAAR DE KEUKEN!

16. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

bedankt voor de reacties, met mijn man alles ok, alleen stijf in zijn nek en schouder. Hij gaat het gras afrijden dus zo erg is het dus niet. Vanmiddag al gaan kijken voor een nieuwe, tweedehandse auto. Zijn vorige was een Fiat Bravo. Nu heeft hij zijn zinnen gezet op een Pickup, zo'n Amerikaans model. Ik ben daar helemaal niet voor te vinden, wij hebben al een gezinswagen Toyota Corolla Verso en zo'n Pickup vind ik er echt over, daar moet nog een hartig woordje over geklapt worden ;)

Wat betreft de kleding van Stan 's nachts kan ik zeggen dat hij enkel een pyjama met voetjes aan heeft, geen rompertje eronder. Hij slaapt onder een dubbel geplooid fleecedekentje dewelke in een lakentje zit met daarover nog een dun dekentje. Het is vooral belangrijk dat het niet te warm is in de kamer.

Mijn man zit hier trouwens net naast me, en hij kon me net overtuigen dat zo'n pickup toch niet zo slecht is... een aanrader voor iedereen!
    :)

17. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hahahahahaha

zolang de auto maar goed rijd en er een beetje leuk uit ziet en te betalen is ;)

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Thanx! En waar uploadt ze de banner om hem hier te kunnen plaatsen? Hihi, wat een vragen he? ;)

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik vind wiegendood ook iets heel engs, maar het komt maar heel weinig voor tegenwoordig. toch durf ik Milan ook niet op zijn buik in bed te leggen, maar zo'n matje onder het matrasje vind ik ook wel weer ver gaan! heb namelijk laatst gelezen dat het vals alarm gaf en dat die vrouw helemaal in paniek haar kind uit bed trok en haar vingers in zijn keel stopte om hem te laten ademen... nou dan word je alleen maar banger gemaakt denk ik!

@daisy: ja mn ouders hebben de hele tijd met Milan geknuffeld! ;)

@kimm: heeft jou mannetje mee gedaan aan baby te huur? :confused: nooit van mn leven dat ik daar mijn kind aan mee laat doen! haha, zou dat echt niet durven na dat ik dat de vorige keer gezien heb! ;)
    maar hij heeft het wel leuk gehad zo te lezen? :D

20. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Het grootste bewijs dat mijn man dus wel meeleest want dit heb ik niet geschreven... Wij moeten eens dringend klappen ;)

Deel Deze Pagina