Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @kimm nog 4 en half uur:)

2. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @puck van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    (ben je lekker verwend)

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Marleen, als ik het zo lees is Thomas idd wel toe aan wat meer uitdaging. Volgens mij is het gewoon een heel slim mannetje. Vindt hij puzzels maken niet leuk? Of zo'n speciaal computerspel voor peuters, zo'n V-smile. En uitdaging krijgt hij idd ook door meer met andere kindjes te spelen. Dus misschien idd 1 dagje in de week KDV, naast zijn gewone PSZ? Wat betreft het eten, probeer er geen strijd van te maken. Hoe meer je dat doet, hoe dwarser hij wordt. Hier staat er wat tegenover. dat kun je zien als omkoperij, maar het werkt wel. Als Tymen zijn broodje opheeft dan mag hij een cracker en daarna mag hij een fruitmoesje uit zo'n zakje van de Aldi. Alles gaat altijd op. Net als met avondeten. Als zijn bord leeg is mag hij nog iets uit de pan kiezen wat hij het lekkerste vindt. In Tymen zijn geval zijn dat aardappels. Over zijn streken, ik ben bang dat dat erbij hoort... Tymen doet dat ook en die zit regelmatig op de mat. Als het echt de spuigaten uitloopt kies ik een stuk speelgoed wat in de doos moet. Hij krijgt het pas terug als hij het verdient door heel lief te zijn. Misschien ook een idee bij Thomas. En misschien werkt zo'n beloningskaart wel. Voor elke keer dat hij wat goeds doet een sticker. Elke keer stout is 1 sticker eraf. Heeft hij 5 stickers dan heeft hij iets verdiend. kan een kadootje zijn, maar ook een middagje mama voor zich alleen (of papa) of wat lekkers.

Wat betreft jasper zijn eten, ik denk dat je daar weinig aan kunt doen. Zo wil Silke ineens geen brood meer eten. Ik doe daar niet moeilijk over, krijgt ze een cracker en probeer ik het brood later wel eens weer. Door nu geen punt te maken van een keer niet eten, voorkom je een machtsstrijd op latere leeftijd.

Nou heel verhaal, wie weet zit er nog een tip voor je tussen! Succes meid!

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo meiden.
    Heb net even teruggelezen vanaf zondag.
    Door het bericht over Rebbel ben ik alles weer vergeten.:)

@ Rebbel: meid ik heb het zo met je te doen.
    Waarom kan het nou niet normaal gaan tijdens een zwangerschap.
    Ik wil je héél véél sterkte wensen.

**kleine uk blijf jij nog even een aantal weekjes bij je mama in de buik zitten, het is nog geen tijd om elkaar te ontmoeten hoor**

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Puck: gefeliciteerd met je verjaardag.

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Alle zieke kindjes: beterschap

@ Alle zieke mama's: ook beterschap

@ Iedereen die een knuffel kn gebruiken: **knuffel**

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zo, Britt ligt weer op bed. Eens kijken hoe lang ze nu gaat slapen, aangezien ze vanaf kwart over 9 beneden was.. Ik heb aan Jamie vandaag echt geen kind.. die heeft zelfs vanmorgen het speelgoed van Britt weer netjes, nouja, netjes…, opgeborgen in de mandjes, lief hoor.

@Debby, geloof dat ze hier ook alles al op maandag in de schappen gooien hoor, ach, oma kijkt morgen maar even, niet geschoten is altijd mis toch? En idd, wil mijn nieuwe lappie niet mislopen! Enneu, je krijgt de kriebels van de VK van FF? Hmmzz.. plannen? ;)

@FF, vreemd dat Britt nog niet meer aankomt dan he, en ze eet wel heel goed. Ben ook erg blij dat we zelf een nieuwe lappie krijgen, lenen is natuurlijk mooi, maar toch anders dan je eigen.. kan ik straks weer mijn eigen programma’s erop zetten en weer aan de slag gaan met mijn foto’s! Veel plezier vanavond bij de VK!

@Marleen, meis toch. Zo’n peuterpuber kan je idd het bloed onder de nagels halen, zulke dagen heeft Jamie ook wel. Gelukkig vandaag even niet, maar makkelijk is anders. En hij eet ook al slecht? Dat doet Jamie dus ook, we moeten hem haast een straf geven als hij niet eet, dat hij dan bijvoorbeeld de volgende dag iets niet mag. En als hij ’s avonds wel goed warm eet, mag hij in de keuken op zo’n bord een auto plakken, en zodra er 7 auto’s opgeplakt zitten, mag hij een kadootje. Overdag is het eten bij hem geen punt, fruit en brood en natuurlijk koekjes gaan er wel in, maar zodra het warm eten op tafel staat huilt hij al dat hij niet wil eten… *zucht* In jouw geval een nog diepere zucht, omdat Thomas wel moet eten met zijn medicatie natuurlijk. En Jasper met zijn pufjes is natuurlijk ook allesbehalve makkelijk.. kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Fijn dat je moeder vanmiddag komt, kan ze je even ontlasten. Kan je niet vragen of ze binnenkort een dagje de kids kan hebben, dat je wat leuks voor jezelf gaat doen? Met een vriendin ofzo? Of met Jeroen? Even zonder de kids. Knuff voor jou!

@Setteke, ook een goeie tip van jou! Als ze slecht eten speelgoed opbergen en het pas teruggeven als ze flink gegeten hebben! Die ga ik zeker gebruiken bij Jamie!

Xx

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Jeetje.. wat een raar lettertype ineens zeg... heb mijn tekst net in Word getikt, maar het lettertype ziet er op het forum niet zo leuk uit als dat het in Word deed...

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Marleen, wat een ellende zeg met het mannetje van jou.
    Inderdaad een streng belonings en straf systeem werkt misschien wel. Dan weet hij drommels goed dat zijn gedrag ook consequenties heeft. Moeilijk hoor, en vooral ook omdat je natuurlijk Jasper ook nog hebt, die heeft ook aandacht nodig!

Danique ligt lekker te slapen, nadat ze nog een half uurtje heeft gehoest. Ik heb al wat was weggestreken en hang nu dus even op de bank. Net een heerlijk broodje met frikandel gehad en nu gaan we straks schoenen kopen als Danique wakker is.

Ga nog maar even snel verder strijken, anders moet ik morgen de hele dag.
    Ik heb me namelijk voorgenomen om morgen als Danique op kdv is het hele huis schoon te maken en de was weg te werken.
    Dus alles wat nu klaar is is morgen toch wat vrije tijd voor mama ;)

10. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    ga even een frisse neus halen met de kids (kinderboerderij en pampers halen)

tot vanavond

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Meiden ik heb besloten dat ik voorlopig niet meer aktief mee doe met jullie. Ik zal wel meelezen en soms wat plaatsen maar dat is het.

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Alieke, strijkze! Gelijk heb je, heb je morgen lekker tijd voor jezelf!

@Debby, veel plezier op de kinderboerderij!

@Juud, aaaaaahhhhhh?

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Jammer meid!

14. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Juud: waarom ineens deze beslissing meid???

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    He Judith wat is dat nou? Heb je het te druk?

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    **ik heb hier een heel klein ontdeugend meisje**

wil iemand haar een dagje lenen?????

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heej meiden,
    Dat is snel al die reacties! Ik heb het gewoon even niet naar mijn zin vandaar ;)

Komt vast wel goed!

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Juud: dat is jammer.
    **Knuffel**

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid