Met BV heb je ong. 500 kcal. extra nodig. Een kwart dus van je normale behoefte. Ik heb me laten vertellen dat de 1e 3 maanden er met je gewicht niet zoveel gebeurt als je BV geeft maar dat je na 3 maanden er echt van gaat afvallen. Hier ook alweer 1 normale spijkerbroek die past! Na de zwangerschap van Jarissa duurde het 4 maanden. Nu anderhalve week. Heerlijk! Met Yinthe gaat het goed. Helaas zit ze enorm verstopt. Ze heeft vrijdagochtend voor het laatst een vieze luier gehad. Ze perst wel enorm maar er komt helemaal niets. Komt van de overgang van BV naar FV. Kan wel 2 weken duren! Arme meisje. Door de verstopping heeft ze ook al last van krampjes. Gelukkig helpt de Cinababy al heel goed. Heb voor de zekerheid ook Sab Simplex besteld. Door de verstopping heeft Yinthe een paar dagen veel te weinig gedronken. Gelukkig wel plasluiers en bleef ze alert. Sinds vanmiddag drinkt ze weer wat meer.
Pendrag, wat zielig voor klein meisje, maar tsja daar kan je niks aan te doen hopelijk knap ze snel op en hoe vind Jarissa ervan dat ze zusje erbij heeft gekregen?
@Linka: Jarissa vindt haar zusje helemaal geweldig. Jarissa's woordenschat bestaat vooral uit het woord AAI, ze gebruikt het voor alle dieren en voor het echte aaien. Ook haar zusje heet AAI. Ze komt vaak aaien en geeft dan lekkere snotkusjes en dikke knuffels. Echt te schattig voor woorden. Als we gaan wandelen en Jarissa loopt zelf een stukje dan moet ik steeds stoppen omdat Jarissa Yinthe wil aaien. Lief he?
@ daisy het gaat nu wel weer. heb niet meer zo lang zo een harde buik gehad. maar nog wel een paar van die een voor de rest van de (gewone) harde buiken. en nu weer veel maar is alijd savond's @de meiden die heerlijk foto's aan het spamen zijn wat een plaatjessss @schatje leuke he douchen en dingen doen met je kleine @alinkiepink heb je wel een rden om 8chter de wagen te lopen. kan je tegen je man zeggen ik moet toch een beetje steun hebben @pendag dat is wel minder voor je meisje dat ze last met poepen heeft. @austin denk wel aan je zelf je bent nog niet zo lang terug bevalen je kan niet zomaar weer helmaal in je oude ik zijn. je lichaam heeft ook tijd nodig. enne wat zijn woezel en pip toch leuk he @petra ja dat is het voor deel van bv geven je valt er van af liefs sabrina
even een vraagje, in de maxi cosi zit zo'n zitverkleiner in, wanneer mag dat eruit? want als ik amy erin zet dan zit ze helemaal klem lijkt het wel en heb het er nu uit gehaald en nu zit ze beter, wat ruimer maar ik weet niet of dat er nu al uit mag?
@petrabr ik kan ook de hele dag eten hoor... zit nu ook op bed zo van hmmm wat ga ik eens eten.. ben gek op beschuit met muisjes al 2 dagen niet gehad vanwege dat ivy last heeft van wat dunnere... misschien dat het daardoor komt....
Hoi Rebecca, Dat moet je volgens mij zelf een beetje aanvoelen. De verkleiner zit er natuurlijk in om te voorkomen dat het hoofdje zo heen en weer schud. Maar als het echt te klein is voor Amy, moet je hem er gewoon uithalen..
ik weet dat eigenlijk ook niet wanneer die verkleiner eruit mag.. voor degene die fv geven hoeveel geven jullie? Groetjes
ik geef amy nu 100 cc per voeding, ze mag eigenlijk 90 maar ze heeft daar niet genoeg aan want blijft dan huilen of heeft na krap 2 uurtjes weer honger.ben wel benieuwd wat ze op cb zeggen moet er dinsdag heen zal wel teveel zijn denk ik dan doe ik die verkleiner er maar terug in , want als ze met hoofdje heen en weer schud is ook niet goed denk ik
@ pendrag wat onwijs schattig! @ binna ja woezel en pip zijn super schattig heb er best wel een aantal dingetjes van! @ schatje ik geef amber tussen de 150cc en de 180cc, het is maar net waar ze om vraagt, het cb vond dat ze maar 5 x 150cc mag hebben maar de kinderarts in het ziekenhuis zei dat we haar gewoon mogen voeden naar vraag van haar, vind het ook flauwekul ga mijn kind toch geen honger laten lijden?! nou dames ik ga mijn bedje opzoeken tot morgen! zoals we eerst tegen elkaar zeiden "hopelijk kan iedereen slapen" ga ik nu zeggen "hopelijk kan iederen doorslapen" hahaha! xxx
ik moet donderdag pas met djayden naar cb maar hij weegt nu denk ik meer als 4 kilo en geef maar 120cc voeding.. zag net op het pak van nutrilon dat dat een beetje weinig is.. hij begint na 2 en een half uur ook wel weer te zeuren.. dus misschien toch 150cc proberen.. Groetjes
jah dat zag ik dus ook 5 keer 150cc maar mijn kleine man laat er namelijk echt maar een hele korte tijd tussen zitten en geen 5 uur.. dus hoop dat ie dat wel gaat doen wanneer die wat meer krijgt .. hoop alleen dat ie het dan er niet uit gooit.. want dat deed ie laatst wel.. Groetjes
Yes, Yinthe geeft net 2 x gepoept! Vanwege de verstopping drinkt Yinthe veel minder maar ik bied altijd genoeg aan. Ze geeft zelf wel aan dat ze vol zit.
@ Pendrag, wat fijn dat ze gepoept heeft Hier nog een baby met regelmatig verstoppingen maar vandaag overgestapt op voeding speciaal voor de moeilijke ontlasting. Hopen dat het werkt! @ Schatje, op msn hadden we het al besproken Maar ok ik vind het onzin haar honger te laten lijden hoor! Honger is honger! En de ene keer eet ze 180 de andere keer 100 en dan weer 150 zoals het moet volgens het boekje
toen de wijkverpl bij ons thuis kwam(11 aug) zei ze dat amy 90 mocht tot ik naar het bureautje moest dat is dus a.s. dinsdag ze heeft daar niet genoeg aan dus geef ze 100 maar nu ik dit van jullie lees denk ik dat ze toch wel weinig drinkt dan? ik zit nu net op het pak te kijken en zie dat ze ook wel gezien haar gewicht tussen de 120/150cc mag en dan 5 voedingen toch? ik weet natuurlijk niet wat ze precies weegt maar vermoed zo rond de 4 kilo want ik ben met haar op de weegschaal gaan staan van de week en er zat ongeveer 4 kilo verschil in toen ik zonder haar erop ging staan, mag ik dat dan zelf verhogen tot 120/150?
@ rebecca je kan als jij het gevoel hebt het verhogen.maar je kan ook gewoon het cb bellen. daar zijn ze voor. en dat kan door de weeks altijd. want met wat je nu doet weet niet of dat helpt want doen je nu 100 water en 3 schepjes of 4. want 4 is echt te veel voeding op te weinig water en 3 maakt qwa voeding niet veel uit ze krijgt dan alleen wat meer vocht binnen. hoop dat je het snapt zoals ik het schreef. liefs sabrina
ik doe 90cc water en 3 schepjes, dus komt op 100 cc totaal, ze zei dat ik er dan 10 cc uit moest halen maar dat doe ik niet. krijgt ze dan te weinig?
ik geef bv dus kan dr niet over mee praten. Heb alleen het idee dat ivy soms te weinig krijgt... we gaan dr morgen wegen dus ben benieuwd hoeveel ze is aangekmen. de laatste 3 dagen dat de kz er was, was ze niet aangekomen. ze zat op 3000 gram... bij dr geboorte 3110 gram. dus het is even afwachten we zijn ook erg benieuwd...