die kans is wel aanwezig. en zeer waarschijnlijk is mijn vriend ook binnenkort werkeloos... en dat klopt! daarom zeg ik ook liever ´haal .. eens uit je mond´ ipv ´niet met iets in de mond lopen´ of de hele tijd ´nee´ zeggen. maar ik word nu ook gestoord van zo vaak ´haal eens uit je mond´. ze heeft altijd alles in haar mond gestopt en voordat ze kon lopen, zei ik alleen iets van vieze dingen en kon ik die ook nog wel enigszins buiten bereik houden. maar nu ze loopt, is alles in haar mond ineens gevaarlijk. was je nog geslaagd voor schoentjes? puck, ottilie doet het al heel lang. denk niet dat olivier nu nog begint met dingen in zijn mond stoppen.. leuk dat je zoveel leuke cadeautjes gekregen hebt! rebbel, fijn om goed nieuws over je te lezen! jenny, wat balen dat mylan nog ziek is! wat merk je behalve koorts eigenlijk aan hem? chantico, buikgriep kan natuurlijk ook. ottilie heeft het laatst gehad. dat begon met een keer overgeven. daarna een paar dagen hele dunne luiers. (net het weekendje weg). verder leek ze er niet heel veel last van te hebben. gaat het al beter met ise? schatje, speelt djayden veel op die wip? alleen of met andere kindjes? leuke foto´s van djayden (heeft ie dat zelf gebouwd? ) en mooie buik! tesske, ik vroeg dat. heb je pcos? hoop dat ze snel bellen voor een afspraak!
Goeimorgen @lauwie jeetje meis. wat heftig dat je man en jij je baan op de tocht staat. nou ik gaat zo werken. meiden veel plezier vandaag
Goedemorgen allemaal! Het is teveel om alles terug te lezen dus ik ga vandaag gewoon maar mee lezen en kletsen
Goedemorgen dames, wat is het rustig hier!! Ik dacht dat ik na gisterenavond nog wel wat bij te lezen had. Ik ga lekker aan het werk!! Zit met mijn broodje en thee achter de pc. Oja gisteren een nieuwe laptop besteld, joehoe!!
@ Lauwie, dat is ook vervelend zeg dat jullie je baan dreigen te verliezen, zal een hoop onzekerheid geven of niet? Suze kwam weer maar 1 keer vannacht en Roos heeft nog best wel goed geslapen. vandaag ga ik weer lekker naar mn ouders
Goedemorgen dames,Ik zal hier vandaag waarschijnlijk niet (veel) zijn , ik heb een drukke dag voor de boeg. Straks naar de bouwmarkt om verf e.d. te kopen. Vanmiddag heb ik eerst mijn sollicitatiegesprek, daarna een gesprek bij het UWV over 'n reïntergratieproject en daarna een crematie....
Mogguh allemaal! @Lique, leuk, nieuwe laptop! Ben ook erg wijs met onze nieuwe! Werkze vandaag! @Petra, goed van Suze zeg! Veel plezier bij je ouders vandaag! @Binna, werkze meid! @Deli, mogguh! @Lauwie, bah, vervelend dat zowel jouw baan als die van je vriend onzeker zijn zeg... --- Kleine dame sliep net nog, zal eens even weer kijken. Moet vanmiddag naar de tandarts voor een gaatje, brr... ben niet zo angstig als toen in juli, maar leuk vind ik het niet.. ach, het duurt nog geen half uurtje, zal allemaal wel meevallen. Da's altijd zo, achteraf dan he.. Iedereen een hele fijne dag vandaag! Xx
@lauwie: gister wilde hij alleen maar water drinken (gelukkig maar) maar ja daar word hij wel slappies van en vanacht was het een drama vanochtend toen ik nog met mijn ogen dichtgeplakt zat hij weer praatjes haha klote van je baan zeg, moet er niet aan denken
@ Lauwie, wat lees ik nu? Is je baan onzeker? Wat rot zeg ik weet helaas precies hoe het voelt ik hoop dat het meevalt! @ tips over dingen verbieden: gister kreeg ik wat folders van het cb over drukke kindjes en driftbuien etc. en er stond ook iets in over straf en dingen verbieden. Het was een heel interessant stukje maar ik weet het niet meer goed uit m'n hoofd. Zal straks thuis eens kijken of ik het even kan overtikken hier. In ieder geval is het belangrijk om niet steeds negatief te zijn met NEE maar de dingen naar iets positiefs te buigen. Er stond een voorbeeld in van een kindje dat met een stok. Die ging lopen zwaaien met een stok, dus gevaarlijk! In plaats van 'm af te pakken zou je dan kunnen proberen het om te buigen en te zeggen dat het zo'n mooie wandelstok is, kijk je kunt 'm precies gebruiken als een mooie wandelstok. Zodat het kindje er op die manier mee gaat spelen. Maar goed, dat kan natuurlijk niet altijd Dan is het belangrijk om duidelijk te zijn, steeds hetzelfde te zeggen zodat ze dat kunnen onthouden. Was weer een voorbeeld: Nee je mag niet in de plantenbakken zitten, daar word je vies van! Steeds diezelfde zin herhalen. Dan zou je op den duur moeten zien dat het kindje niet meer in de plantenbakken gaat zitten als je in de buurt bent. Als je er niet bent is het voor het kindje alsof je die zin hebt meegenomen dus zal 't niet begrijpen dat het niet mag als je er niet bent. En verder stond er in dat ze het niet goed kunnen onthouden dus dat kindjes op deze leeftijd niet expres ondeugend zijn, ze begrijpen niet waarom het niet mag en ze onthouden niet lang dat het niet mag. Ik herken het wel; Wesley gooide steeds de waterbak van de honden om dus ik haal 'm steeds daar weg. Als hij er nu toch bij staat gaat hij eerst waarschuwen (wijzen en gillen) als ik 'm dan weghaal is het goed. Ben ik niet direct in de buurt.... Dan gaat die bak toch om! Alsin, mama is er niet dus dan mag het haha...
Hetzelfde trouwens met de plank die voor het trappengat staat bij m'n moeder zodat hij niet de trap op kan. Als ik 'm vergeet er voor te zetten 's morgens gaat hij er ook bij staan wijzen en schreeuwen en als ik er direct bij ben en zeg goed zo, die moet ik er nog voorzetten dan is het goed voor 'm. Ben ik net iets te laat is hij al bezig met "ik wil naar boven" en dan is het vechten
even een lorte reageerpoging(moet de kasten op gaan ruimen en zwemmen met damion) @lauwie jeetje zeg wat een verhaal over jullie banen ik hoop dat dat niet gebeurd voor jullie @chantalchannie go tygo zo begon het hier ook dus wie weet rent hij over een paar weken ook jullie hele huis door @delilah wat een wijs ventje heb je zeg wel heel leuk maar minder als je iets te laat bent @jenny gelukkig heeft hij weer praatjes maar jammer dat het zo vroeg was(denk ik want je ogen zaten nog dicht) @queenbee succes straks bij de tandarts(heb ik ook \een hekel aan) en op je vraag voor een brusje ik denk er weleens aan maar weet niet of ik de spanning nog wel aankan en ben blij nu met de kids dus weet niet of ik nog een keer het risico ga lopen(maar af en toe zijn de kriebels er wel en zxijn ook ineens weer weg hoor dus we denken er nog even over na) @petra goed van suze hoor en veel plezier vandaag @binna werk ze he ik hoef pas weer woensdag @duster zeker een drukke dag zeg zal je vanavond wel bekaf zijn @marleen jeetje zeg het houdt bij jullie ook maar niet op he heel veel sterkte voor je schoonzus zeg het is niet niks zeg en dan al op deze leeftijd @miepie geen sorry hier mag ik ook niet doen dus lees af en toe mee gezellig en zo niet dan geeft dat ook niet mijn schoonzus wordt 29 oktober opgenomen en dan de 30ste geopereerd dus zal wel een dagje spanning worden maar ja we proberen maar positief te blijven meer kunnen we nu even niet doen voor degene die ik vergeten ben sorry ga nu even opruimen en wip straks wel weer even langs groetjes debby
@ chantico en jenny; ja bloeddruk van mezelf. Was toch een tijd geleden ook aan de medicijnen omdat ik een te hoge bloeddruk had. Med. is nu gestopt omdat de ene gevaarlijk waren voor een toekomstige zwangerschap en van de andere was ik zwaar depressed.... En dan moet je zo af en toe terug komen voor controle. Of de bloeddruk niet langzaam aan het stijgen blijft omdat dit gevaarlijk kan zijn. Maar ik verwacht er niet echt wat van,omdat ik mij niet meer zo ziek voel als maanden geleden... Babywalker, bedoel ik me: is zo'n ding op 4 wielen (soort van karretje) en aan de voorkant zit een activiteiten bord, maar ze kunnen er dus ook achterlopen... @ tesske/ kyana go girlies!
@ jenny; mooi dat het weer beter gaat met mylan @ duster; succes vandaag.... @ lique; nw lappie, mooi! @ lauwie; bah van je baan, spannende tijden dus... Mijn vriend heeft vanavond een bijeenkomst over de impopulaire maatregelen (zo noemen ze het) die ze moeten gaan nemen aangezien de omzet achterblijft... Dus ben benieuwd... Hij zal niet zo snel ontslagen worden, maar ja leuk was het er toch al niet meer.... @ all: Tygo heeft een nw lachje! Hij heeft er wel 6 ofzo, zo grappig.... Hij lacht nu en terwijl hij lacht beweegt hij zn mond heen en weer, alsof hij onder het lachen aan het vertellen is waarom hij lacht, echt te grappig... heb het geprobeerd te filmen maar nog niet gelukt!
Goedemorgen, @Lauwie, dat had ik helemaal gemist dat je baan (en die van je man) op de tocht staat. Wat doe je nu eigenlijk voor werk? @Duster, veel succes straks met je sollicitatie. Waar is die speelgoedwinkel eigenlijk dat je met de trein moet? @Petra, Suze vannacht ook maar 1 keer geweest. Jorja ook, om 5.00 uur. Normaal slaapt ze van ong. 19.00 uur tot 2.00 uur, maar ik had gisteren in een ander topic gelezen dat je ze na 2,5 uur wakker moet maken (net voordat ze in de diepe slaap komen) en dan nog een voeding moet geven. Nou die laatste voeding werd een klein drama, ze had maar iets van 50ml gedronken en ze was in slaap gevallen. Dus ik had niet echt de hoop meer dat ze door zou slapen. Om 2.15 uur begon ze wat te huilen en na 'n minuut ofzo sliep ze weer. Heerlijk.
chantal: ah wat schattig haha balen van je bloeddruk, kan je beter die van mij hebben die staat nu op 95/55
Goedemorgen, ik zwaai even, ik pas vandaag op mijn neefje van anderhalf, geen tijd voor zp op dit moment Doeg!
@ jenny; nee dat gaat ook goed komen, hahaha, voel je je ook toch lamlendig? had gehoord dat zoute drop eten dan helpt? @ puck; oh wat leuk! veel plezier vandaag, vind ollie zeker ook leuk? of is je neefje nog te klein om te spelen?
@ FF: Ik lees goede berichten van je!! Blij dat het met Britt nu zo goed gaat en ook met je beep! En bedankt voor je reactie op mijn blog, erg leuk!!!
@ all: soms twijfel ik echt heel erg of ik niet gewoon een 1 kindjes mama ben... Niet zozeer omdat ik niet nog een kindje zou willen, maar achteraf gezien heb ik wel een zware zwangerschap en bevalling gehad en heb nog steeds het idee, dat mijn lichaam op dit moment niet nog een zwangerschap aan zou kunnen en misschien ik ook wel geestelijk niet.... En soms, twijfel ik dan ook wel weer dat ik het zo graag wel wil!!! Zooooo vermoeiend..... Hadden jullie deze twijfels ook heel erg, is dat normaal of was het voor jullie wel duidelijk?