@ Linka: Mokkabruin is mooi! Dat soort kleuren daar hou ik ook wel van! @ Jenny: Op een gegeven moment ben je het zat he? Thomas is weer redelijk de oude, maar Jasper is nog wat mat en huilerig en nu begin ik zelf, gatver, dat gekwakkel!!! :x
Heb vandaag echt een hangdag. Vanmorgen even naar mijn zus, toen we thuiskwamen heeft Danique een broodje gegeten en naar bed. Ben zelf op de bank gaan hangen en hang er nog stedes. Volgens mij heb ik niet echt iets hoognodigs nodig van de winkel, dus blijf lekker binnen zitten. Hopelijk is Danique een beetje lief de rest van de middag. Hoe doen jullie het met straf geven? Danique kan ergens aan zitten terwijl ze heel goed weet dat het niet mag. Bijvoorbeeld de dvd speler/stereotoren. Ze kijkt me aan, begint te lachen en begint op de knopjes te drukken (wat ik ook zeg), als ik haar er weg haal en probeer af te leiden is ze binnen 3 tellen terug. Als ik haar een tik over haar vingers geef kijkt ze me aan en begint te lachen. Dus wat wij nu doen is haar 1 minuut in de box zetten. Ze krijst dan 1 minuut en dan eruit halen, zeggen waarom ze in de box zat, knuffel geven en haar weer laten spelen. Nou weet ik dat de box niet de meest ideale strafplek is, maar anders gebruiken we hem ook niet meer dus.... Maar iemand nog andere goede suggesties?? Vind het lasitg hoor!
Alieke, ik denk dat straf nog niet goed werkt op deze leeftijd. Mijn 'oplossing' is daarom: zo veel mogelijk voorkomen dat er dingen zijn die niet mogen. Alles opgeruimd, weggezet, buiten bereik. Misschien is Ise minder 'baldadig' dan sommige andere kindjes, maar ik heb hier echt bijna nooit situaties waar ik straf voor zou kunnen geven. Het komt wel voor dat ik iets moet afpakken of haar ergens moet weghalen en dat zij boos wordt of gaat huilen, maar dan neem ik dat vooral mezelf kwalijk dat ik die situatie heb laten ontstaan. Ik denk niet dat zij bijvoorbeeld al kan leren dat ze pennen moet laten liggen, dus moet ik de pennen niet laten slingeren. Van de knopjes van de tv maak ik geen probleem de stereo staat hoog en de dvd staat zo ver mogelijk naar achteren geschoven in een kastje en ervoor liggen wat boekje van haar. Voorkomen en afleiden is hier nog steeds het motto. Tja, verder dan dit kom ik niet met een suggestie, sorry (Ik snap ook wel waarom dreumessen altijd zo moeten lachen als ze iets 'stouts' doen: ze vinden het nu al fijn dat ze gegarandeerd aandacht van papa of mama krijgen! Alleen is het elke keer weer zo'n teleurstelling dat het 'boze aandacht' is ipv vrolijke Ik denk echt dat ze nog geen innerlijke gewetensfunctie hebben en ook nog niet over het geheugen beschikken om 'de regels' te onthouden. Ik heb dat niet zelf bedacht hoor, heb deze wijsheid 'uit de boekjes' )
Straffen werkt inderdaad meestal nog niet zo op deze leeftijd. Ik heb expres geen dingetjes op tafel staan en in de kast staat alles hoog, zo stond het nog van Thomas haha. Ik waarschuw Jasper dat iets niet mag en soms gaat hij daar weg en soms gaat hij uitdagen (voornamelijk bij Jeroen). Als hij doorgaat haal ik m weg en zeg ik; Nee, dat mag niet! en leidt m af met wat anders. Het gevolg is dat Jasper nu de hele dag NEE roept als hij ergens lang loopt of iets gaat doen haha!
over strafe op zich werkt het nog niet op deze leeftijd maar duidelijk zijn werkt wel. en regeltjes over schrijden hoort er bij maar je moet dan wel duidelijk zeggen dat het niet mag en altijd vanj uit je zelf dus ik wil niet dat je dat doet. en als je het wel doet wordt ik boos.
Hier in huis mag ze in principe overal aan komen. Op tafel ligt niets waar ze neit bij kan. De vensterbanken waar ze bij kan komen staan dingen in waar ze aan mag zitten. Het enige waar ze dus niet bij mag komen is de tv op meubel met daaronder dus een dvd speler en harde schijfrecorder. Maar wat ze nu dus doet is de tv tegen de muur aanslaan en op de knopjes van de dvd drukken. Ze lacht al naar me voor ze het gaat doen. Gaat er echt bij staan van zie je me wel en doet het dan. Zoals ik al zei afleiden helpt niets. Ze loopt zo weer terug naar waar ze is geweest. Vandaar dat ik nu ben begonnen met straffen. Nou ja echt straffen, het is meer haar wegzetten in de box (waar overigens wel speelgoed ligt enzo hoor) en haar daar voor 1 minuut inlaten. Zo hoop ik dat ze leert dat dit het gevolg is van wat ze heeft gedaan. Ik waarschuw 2 keer en bij de 3e keer moet ze erin. Dat zeg ik haar ook. Moet zeggen dat het tot nu toe redelijk gaat, vandaag 2x in de box gezeten en ze twijfelt nu echt als ze langs de tv loopt. Je ziet dat ze eraan wil zitten, maar loopt toch door. Hoop dat het gaat werken, weet het anders ook echt niet.
Kom straks even kletsen maar wil even dit liedje met jullie delen vind het zo'n super nummer. Moest echt huilen toen ik het voor het eerst hoorde YouTube - Carrie Underwood - Temporary Home [New Song 2009]
Vogeltje, ik luister het vanavond, ben benieuwd! Alieke, wat een slimmerd is Danique! Inderdaad nog even volhouden met aan de tv zitten = in de box en dan hoeft het straks niet eens meer!
IK heb wel dingen waar ze niet aan mag zitten. en dat weet ze. en ga het ook niet weg halen. ik zelf vindt anders leerd ze het nooit
alieke: moeilijk hè, maar echt straffen heeft nog niet veel zin, zeg zelf vaak niet doen en dat soms 3 keer en dan negeer ik het, dan vind tie het niks meer aan of soms zet ik hem ergens op de grond en moet hij het even uitzoeken
heey meiden @setteke: Okay afwachten dus @lauwie: Vervelend dat je vriend binnenkort zonder werk zit.. hoop echt dat jij wel mag blijven op je werk! ik ga voor je duimen meid @duster: ook niet netjes dat die vent van je sollicitatie te laat kwam Jammer dat het je niet zon goed gevoel gaf.. Uwv: ik snap niet dat het eerst zo ver moet komen voordat die lui een keer overstag gaan @petra: Djayden krijgt een broodje en een peuter flesje melk in de ochtend.. @tesske: Gefeliciteerd met de geboorte van lara! @sjorsje: nee alleen aan me oudste schoonzus.. de andere twee hebben ze niks laten weten maar die staan altijd al onderaan het lijstje @marleen: misschien toch griep? hoop het niet voor je meid! Veel plezier bij je zus als het nog doorgaat @rebbel: Wat fijn dat het wel goed gaat nu de weeën remmers eraf zijn.. hoop dat je snel naar huis mag @chan: mooi dat je bloeddruk goed was! @lique: Ben blij er toch nog lieve schoonouders zijn @delilah: Hoooooooooiiiiii @miranda: dikke knuffel voor jou @FF: Djayden is nooit echt ziek van de tandjes.. wel hangerig maar niet braken enz.. zo dat was het weer even.. We hebben vandaag lekker uit kunnen slapen.. djayden werd om 8.30 uur wakker maar viel weer in slaap tot 10 uur nu moet ik wel zeggen dat hij dan wel laat naar bed gaat.. Heb gister weer me suiker geprikt omdat ik weer overal jeuk kreeg.. en jah hoor weer zwangerschapssuiker dus weer een beetje dieten.. en de kans dat de baby eerder geboren word is nu weer wat groter.. kusjes
jah je moet dan overal op gaan letten.. als je dat niet doet dan word of het kindje heel zwaar en groot.. En je krijgt zelf ontiegelijke jeuk overal waar je helemaal gek van word.. dus dan maar even opletten met wat ik eet
@ Schatje: Dus nog meer aan jezelf denken meis! Doe het lekker rustig aan! Ik ga lekker even tutten en weg JIPPIE!
Schatje, kan dat ook nog overgaan tijdens de zwangerschap, of hou je het sowieso tot de bevalling? En gaat het dan vanzelf weg? Veel vragen hè?!
Zeg, wisten jullie dat dit topic al meer dan een half miljoen keer bekeken is? 557.427 x om precies te zijn... Nou ja, als je dat deelt door het aantal actieve mama's en door het aantal dagen dat we hier al schrijven, zal het toch wel meevallen???