Roos met haar eerste vriendje ze zijn schattig hè. hier zijn de voedingstijden niet echt ideaal: 23.30 (en ik sliep om 22.30) 03.30 en om 06.30. heeft iemand enig idee hoe ik de tijden kan verschuiven?
Danique krijgt ook al 90+3 voeding met haar ene weekje oud. Dat mocht van de kraamhulp. Ze drinkt het niet altijd helemaal op, maar toch zo'n 3 flesjes per dag zijn helemaal leeg. We moesten aanhouden dat ze per kg gewicht 150 ml voeding moest hebben. Overdag komt ze om de 4 uur, maar 's avonds trekt ze het niet van 7 tot 11. Over het rekken, ik rek een beetje met de speen, met knuffelen en met een badje. Het verschuift dan wel iets. Dus dat zou ik proberen. Wij krijgen zo de mevrouw van het cb. Als intake en uitleg. Ben benieuwd
Oh ja nog even een vraagje. Ik heb last van een buikpijn. Zo'n ongesteldheidsgevoel. Hebben jullie dat ook gehad na je bevalling?
wat gezellig is het hier al zeg! over eten: ik heb ook megatrek. eet nu zo 4 boterhammen, terwijl ik eerst bij 1 a 2 bleef steken... zit gelukkig wel weer op 1,5 kilo na op mijn startgewicht. maar heb nog wel een buikje. en buikspieroefeningen mag ik niet doen. heb keizersnee gehad. heb een aantal vraagjes: wat doen jullie met jullie kindje als hij/zij wakker is. Bij ons is Hanne behoorlijk wakker na een voeding. ik heb haar dan lekker op schoot of zo, maar leg haar soms ook wel in de box. krijg dan alleen een schuldgevoel. zon kleintje en dan al in de box... hebben jullie nog tips? degene met een kindje met ontstoken oogjes: hebben jullie gelijk naar de huisarst/cb gebeld? gister had Hanne een beetje een vies oogje, heb wat gemasseerd en schoongemaakt en nu vanmorgen is het nog steeds schoon (na een nacht slapen).
@ rebecca nee hoor het is altijd zo als je 90 water en 3 schepjes doet dat het 100 wordt dat is met 120 cc en 4 schepjes ook zo dat het dan 130 cc wordt wat ze drinken. dus qwa hoe je de voeding maakt krijg ze genoeg. alleen als jij het gevoel hebt dat ze te snel komt. of als ze daarna nog echt hongerig is kan je proberen haar 120 cc + 4 schepjes te geven. maar je kan ook altijd als je dat prettig vindt het cb bureao bellen. die kunnen je dan adviseren. al is hun advies niet altijd naar wat jij prettig vindt en naar wat jou gevoel zegt. daar zal je een middenweg in moeten vinden. Alleen als je dus voor de 120 cc 4 schepjes gaat moet er wel meer tijd tussen de voedingen zitten dan nu. Liefs sabrina
Dat klopt ook wel. hoe meer je natuurlijk hebt hoe meer het zich vermenig vuldigt. maar het plus minus legt op 10 cc maar soms is dit 13 cc soms 15 cc dat wisseld wel eens ook met hoe goed je schud en met welke voeding je gebreukd de ene is dikkere voeding en de ander dunnere. en dan verschilt het ook nog eens van merk. want als je simulac geeft werken de aantalen weer anders.
Hey hoi, wij geven 130/160,10cc meer water ivm krampjes maar aangezien het niet helpt stop ik er maar ns mee! Ik ga nu eens proberen om iedere voeding 150cc te geven.. @Sjudith,voeding van het Kruitvat,is die goed? En wat kost ie als ik vragen mag? Wij hebben Friso maar jeetje het gaat zo hard en zo'n pak kost 9,00,tikt wel lekker door.. @Arri,als ze hier nog wakker zijn na een voeding dan praten/pelen we ff met ze,ik leg ze niet in de box,hier zitten ze al in de wippers en daar blijven ze dan inzitten tot ze naar bed gan,voor de fles leg ik ze wel ns in de box en dat vinden ze helmaal geweldig met het mobiel erboven.. @Petra,hier zijn de tijden 23.00u/4.30u/7.00u,je kan het proberen te rekken idd dmv knuffelen/speentje,zo hebben wij het ook gedaan... Mooie foto hoor,ze is er vroeg bij @Queenbee,wat een schatje zeg! Mooi pakje heeft ze aan(hebben wij ook 2x gekregen ) Ik vind het nu zo leuk worden,ze kijken ons helemaal na en als we het mobieltje aanzetten in de box kijken ze hun ogen uit met een big smile(stuiptrekking denk ik heh),heerlijk! Gister een wijntje gedronken,pff ik moet er weer helmaal inkomen,hahah,hij smaakte me totaal niet...
Arri, Djim had de eerste dagen ook een ontstoken oogje. Hier hebben we dat schoongemaakt met een steriel gaasje gedrenkt in afgekoelde kamillethee. Ik had geen idee dat dat kon helpen, maar na een paar dagen was het over.. Misschien een tip. Ik heb de dokter niet gebeld, maar bij mij was de kraamhulp er toen ook nog..
@ Daisy, wij zijn nu overgstapt op die tegen krampjes, werkt super! Die is 8,99 Maar de neutrale voeding, die hadden we eerst is 5,99! En in 1 pak zit 800 gram. (2 pakken van elk 400) Ik weet niet wat er in Friso zit? Huilen je meiden al minder?
@ Arri, ik weet het soms ook niet wat je met zo'n klein hummeltje moet. Maar ik kan haar toch ook niete en uur op schoot houden? Giulia leg ik dan of naast me op de bank, ik had zo'n drijfkussen voor in bad (wat niet werkt) gekocht en daar leg ik haar dan op, of in de box in haar wipstoel. En dan een muziekje ofzo aan. Heb niet het idee nog dat ze me echt al volgt? Volgens mij had ik wel een echte glimlach te pakken vandaag? Of is dat te vroeg?
Ik vind prijs wel mee vallen, wij moeten hypo allergie gebruiken ivm 80% kans en die is vreselijk duur
Fenne heeft ook nog steeds ontstoken oogjes,zo sneu,wij moesten met een gaasje met gekookt water maar helpt niks hoor.. Kan lang duren volgens de arts,is en bacterie vanuit het ziekenhuis.. @Lique,dat zal ik ook eens gaan proberen! @Sjudith,bij Friso zit er 2x450gr in,dus dat scheelt best veel.. Ik wiklde vandaag iets gaan halen tegen de krampjes,heb jij al at anders geprobeerd of gelijk andere voeding? Het huilen is al een stuk minder,gelukkig! Nu hoor ik ze weer toevallig en ze hoeven pas om 15.00u d efles... @Linka,valt ook mee maar als het goedkoper kan Wij moeten alles x2 heh? Hoe issie verders,hou je het nog een beetje uit? Nou ik ga naar mn meiden!
http://www.degoedkoopsteluiers.nl/prijs ... =§ion= leuke site... enne Kruidvat is net ietsie goedkoper
Da's goede tip, ik heb nutrilon hypo allergieen, dus is iets duurder dan Nestle hypo allergieen, ach eerst baby laten geboren worden ! Daisy, hou niet meer vol hoor, heb onregelmatige krampen, maar of nog doorzet niet dat ik weet, ik ga zo Myrna halen en heb net stofgezogen, afgestoft en gedweild en de was gedaan, zit nu in de droger. Wijntje niet zo lekker, haha, je moet nog ontzwangeren denk ik
Ik had het de paar dagen na de bevalling. Zijn na weeen. Alles moet toch weer op zijn plek komen in je lichaam dus dan kun je daar wat last van krijgen.