Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nou! Maar oké, excuses aanvaard ;) (Wel heel leuk om zo ‘betrokken’ te worden bij jullie bruiloft! Wat was ook alweer de datum? Niet meer eind december, toch?)

Heb je nooit een universitaire studie overwogen dan?

Zindelijkheidstraining: nog niet over nagedacht eigenlijk… Hoe begin je daar eigenlijk mee?

Hé goeie tip! Moet ik onthouden, want het speelt hier geloof ik helemaal nog niet voor ons dametje. (Die pamper is juist wel handig nu bij het vele vallen tijdens het leren-lopen ;))

Mooi zeg, dat je moeder dat opmerkte!

Yoghurt enzo: we kopen voor Ise volle yoghurt, maar ze eet ook regelmatig met ons mee en dat is meestal mager. De koelkast raakt ook zo vol met alles dubbel (vol en halfvol/mager), dus van melk krijgt ze bijvoorbeeld gewoon net als wij halfvolle.

Vaccineren mex.gr.: is neig er naar het wel te doen nu ze besloten hebben alle kindjes Ise’s leeftijd op te roepen. Je moet toch op iemand vertrouwen, en ik denk dat ik de deskundigen van het RIVM dat vertrouwen maar moet geven. Al blijft het knagen en ga ik zeker nog meer info opzoeken. De vraag is alleen: waar? Alles is zo 'gekleurd'... Ik heb bij dat stukje van Rebbel bijvoorbeeld ook nog wel wat vraagtekens, zoals bij alle informatie die ik lees. Het is echt zo lastig dat NIEMAND die info geeft belangeloos is...

Schatje, supertrots op je mannetje!

Juud, gave jurk! Hoop dat je m een beetje moet uitleggen ivm bollend buikje tzt ;) (Relatief) goed nieuws over je oma!

Jenny, rota of noro virus: NAAR!!! Beterschap!

Kimm, ik snap niet helemaal hoe de constructie wordt, maar het lijkt me naar om je in zulke bochten te moeten wringen. Denk je dat de kids (en jullie) er geen last van zullen hebben om zogenaamd uit elkaar te zijn? En gaan je schoonouders de kinderen dan ook niet meer zien? Want die gaan natuurlijk alles verklappen… Oh, lees nu je verdere uitleg. Dus echt even uit elkaar. LAT-ten als ik het goed begrijp. En waar gaan de kindertjes dan wonen? En staat het huis dan alleen op zijn naam? Is dat niet riskant voor jou, mocht het toch blijken dat jullie beter zonder dan met elkaar kunnen? Pfff, als ik al zoveel vragen heb, moet het voor jou helemaal een moeilijke tijd zijn... Sterkte!

Passiepaard, leuk om weer eens wat van je te horen! Hoe zie je uit naar de bevalling? Kan me nog herinneren dat je het met Leonie in je buik allemaal niet zo zag zitten… Gezellig als je weer vaker komt hier!

(Ik besef me na sommige verhalen hier wel weer even extra goed hoe erg ik in mijn handjes mag knijpen met die vent van mij! Niet om iemand mee de ogen uit te steken natuurlijk, ik gun het iedereen. Ik zal hem morgen nog maar eens een dikke knuffel geven voor hoeveel hij doet in huis.)

Oh en Ise is zó ontzettend trots op haar nieuwverworven vaardigheid: lopen! Ze doet het liefst de hele dag en het gaat ook steeds beter natuurlijk. Prachtig om te zien. :)

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Heeft 1 van de meiden hier toevallig ervaring met slaapsiroop van SLeepzz?
    Ik heb het vanmiddag van pure ellende maar gekocht ( de andere optie was een advocaatje met slagroom :p ) en Tess vanavond voor het slapen gaan wat gegeven en ben wel benieuwd naar ervaringen..

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nope, geen ervaring mee, sorry. Heb je wel eens rustgevende badolie gebruikt voor het slapen gaan? Of 'dreumesmassage'? Vast wel, je klinkt een beetje wanhopig :(

4. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    20-01-2010 :)

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @TEsske, geen ervaring, ik hoop dat je er wat aan hebt. Slaapt ze nog steeds allleen 's nachts?

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Rustgevende badolie, massage, laat naar bed, vroeg naar bed, vast ritueel, nachtlampje uit, nachtlampje aan, met slaapzak, zonder slaapzak, met deken, zonder deken, nog even buiten wandelen, een fles voor het slapen gaan, wakker maken rond 22.00 voor een fles, bij wakker worden een aai over de bol en weer weggaan, bij wakker worden eruit halen en bij papa en mama leggen, wakker worden en negeren... wat hebben we niet geprobeerd de afgelopen tijd ;)

Vannacht heb ik Mark toegesnauwd dat hij eruit moest voor Tess omdat ik haar echt iets aan zou doen als ze nu niet ging slapen of in ieder geval haar mond zou houden :) En het ergste is nog dat ik er echt toe in staat was.. Dat gevoel ken ik echt niet van mezelf.
    Ik word er zoo ontzettend moe van dat ik maar hooguit 6 uurtjes slaap krijg op een nacht. Daarnaast werk ik natuurlijk ook nog gewoon en Tess doet geen slaapjes overdag dus overdag even een uurtje slaap pakken is er ook niet bij.

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, lijkt me super vermoeiend!! Helemaal niet gek hoor die gedachtes, slaaptekort kan je slopen!! Heb je wel eens gebeld met het CB, of heb je niet zo'n goede ervaring met ze.
    Baat het niet dan schaadt het niet toch! Heb ook wel eens gehoord dat ze komen kijken hoe het gaat (toch Delilah??).....

8. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    amen

9. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    @ All: bedankt voor jullie reacties op zindelijkheidstraining.

@ chantal: fayenna heeft ook een tijd slecht gegeten toen heb ik haar het eten ook voorgezet en verder nergens op gelet, nou je gelooft vast dat alles over de vloer lag. Nu eet ze goed, ik zet haar het bordje voor en ze eet alles zonder te knoeien met haar handjes.
    Vind sterren normaal ook heel mooi, maar in dit sieraad vind het anders uitzien.

@ djayden: wauw wat goed van jou!!!

@ setteke: dat zijn mooie cijfers van tymen!

@ rebbel: hoe gaat het meid?

@ MY: heerlijk naar marokko! Fayenna is 15,5 maand. Ik vind de quinny zap een erg handige buggy, vooral voor op vakantie. Lekker compact, makkelijk mee te nemen, licht.

@ carmen: ben je de nacht een beetje doorgekomen met zo weinig slaap? Geen ervaring met sleepzz maar ben wel heel benieuwd…

@ juud: wauw wat een gave jurk echt iets voor jou! Ben heel benieuwd hoe hij je staat…

@ duster: ruzie dat is minder, hebben jullie het al bijgelegd? Is dirk al gearriveerd of nog steeds in de supermarkt?

@ linka: pfff wat zal er nu allemaal door je hoofd gaan. Ik wens je heel veel kracht toe om hier goed over na te denken en goede beslissingen te nemen.

@ marleen: je hebt goed je best gedaan, ziet er erg mooi uit.

@ lauwie: als je iets gevonden hebt over volle melkproducten geven, wil je dat dan even laten weten? Ben wel benieuwd namelijk.
    Wat lief dat je vraagt naar mijn man! Wat betreft zijn ziekte is hij er goed aan, hij heeft nagenoeg nergens last van. Wat betreft de stoma heeft hij ook nergens last van, gaat allemaal prima. Maar er zijn toch wel wat dingen die wat minder zijn. Tillen kan niet en hij is van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat hartstikke moe. Hij kan de hele dag wel slapen, en slaapt dan vaak ook wel overdag omdat hij het anders echt niet trekt. Is even afwachten of dit nog een nasleep is van zijn lange ziektebeeld en verblijf op de IC, of dat dit gewoon bij het hebben van een stoma hoort. Het lichaam neemt namelijk minder voedingsstoffen op (en sommige stoffen helemaal niet)

@ QB: jeej haar eerste kies! Heeft ze er last van gehad?

@ juud: dat is goed nieuws van je oma, hopelijk kunnen ze haar snel helpen.
    Mooie tekst voor de trouwkaart! Jullie weten wel precies wat jullie willen he?

@ delilah: heerlijk weekend weg met vriendinnen, wat hebben jullie zoal gedaan?

@ mik: alles goed meid? Hoe gaat het met je zwangerschap?

@ Petra: leuk foto van roos met haar beer. Hoe gaat het werken/kdv?
    @ Kimm: tjee meid, hoop dat het allemaal niet zo heftig is als dat het klinkt. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    OH MY nou word mijn vent ook ziek, dit gaat niet goed zo
    schoonouders ziek dus kunnen de kleine ook niet bij hun hebben en mijn ma is op vakantie

wat een bende

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Het cb zegt dat we haar moeten laten huilen en dat ze dan snel genoeg in de gaten krijgt dat ze geen aandacht krijgt. Maar Tess raakt zo overstuur dat ze begint te piepen van benauwdheid en dan durf ik haar niet te laten liggen waardoor ze dus toch weer aandacht krijgt. :(

@ Shanai, zijn er nog leuke dingen te doen in de buurt van 'jouw'hotel die we niet mogen missen?

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, hmm, nou dat schiet ook niet op. Heb wel eens betere verhalen gehoord. Tja zou het ook niet weten. Ligt ze nu wel lekker te slapen?

@Jenny, beterschap bij jou thuis?

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Meisjes, meisjes toch, wat hebben jullie veel gekletst.

@Chieffie, Ard zou beledigd zijn als hij in een redelijk simpel kostuum moest trouwen als ik zo'n jurk als Judith had. Hij zou dan een pak willen in het motief van die zwarte stropdas met rode doodshoofdjes.

@Kimm, wat 'n gedoe met je schoonouders zeg.

Sorry weet de rest al niet meer goed. Ben moe en moet nog 3 dagen voordat ik weer wat uit mag rusten overdag.

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ Lique, ze ligt nu wel te slapen ;)
    Ze gaat ook wel rustig naar bed rond 19.00/ 19. 30 en gaat zonder huilen slapen. ( ze pakt haar knuf, doet haar duim in de mond en slapen maar) Maar ze word 's nachts wakker en dan breekt de pleuris los :( Ze slaapt zeg maar van 20.00 tot 24.00 en word dan wakker, af en toe is ze even een kwartiertje/half uurtje stil ( maar of ze dan slaapt? ) en dan is het weer huilen.. dit wisselt elkaar af en duurt zo'n 2 - 4 uur. Dan word ze om 05.00/05.30 wakker en krijst alles bij elkaar als je haar er niet uit haalt. Ze is dan ook klaar wakker en gaat zitten spelen. Vanaf die tijd slaapt ze de hele dag niet meer ( op soms een kwartiertje in de auto na als ik haar ophaal van het kdv) tot ze dus 's avonds rond half 8 weer naar bed gaat.

15. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Buiten dan dat ik dat te druk vindt worden: Die jurk is flink budget, een speciaal pak van dat soort stof echt niet... Die gaat je flink kosten!

16. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, pfff, lastig hoor. Op het KDV slaapt ze ook niet begrijp ik?

17. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Happy: ooh wat leuk zeg!!We komen plegen tekort dus welkom bij de toko doe je de bbl of de bol traject of de HBO-V?

Duster en Marleen: hopelijk de ruzie bijgelegd??
    Jeroen en Dirk zijn jullie een beetje afgekoeld:D

Jenny: Beterschap meid!

Linka: Ik kan mij heel goed indenken dat alles zo frusterend is, ik kan je een tip geven, blijf praten, en gooi het eruit, maar niet in kroppen, alleen ji hebt er dan last van! Sommige mannen...:x:x
    Dikke knuffel meisje!

Sjudith: wat een opluchting zeg, dat er geen metastasen zijn!!Sterkte met de verdere behandeling van je Oma.

Setekke: Beterschap voor Tymen.

Delilah: alles goed met jullie?

Passiepaard: Heyyyyyyyyyyy lieve meid, wat fijn om wat van je te lezen, kom gezellig weer eens mee schrijven!!
    Dikke knuffel.

Kimm: Jee meid, dan maar geen huis,ik zou persoonlijk hier niet mee kunnen leven, met alle respect voor jou keuze hoor.

Shanai: Meid heb het gemist,is je man ziek??:(:( Wat heeft hij als ik het mag vragen??

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @teske. Jeetje meis wat heftig.maar slaap ze mischien over dag te kort door dat ze niet slaapt dat je mischien haar elke dag zelfde tijd stip in bed legt over dag en dan een tijd voor je zelf afspreken zo van ze moet 15minute blijven(als ze niet over stuur is. En lukt dat dan dat op bouwen al slaapt ze niet ze rust uit en mischien als je er langer mee door gaat dat ze wel gaat slapen . Ti's maar een idee hoor (heben op kdv ooit kindje gehad sliep ook te kort en daarom snachts wakker hun deden het zo kindje was wel iets ouder)

@shanai wou ik nog zegen maar de merken die jij op noemde worden best wel verkocht hoor via mp(ben een echte kenner want Silver haar kast is 75% van mp )

19. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    carmen: hey meid vervelend ja! Heb niet zo een antwoord voor je sorry. Anders breng haar maar een nacht bij mij aangezien mijn nachten ook steeds korter worden doordat ik slecht kan slapen...8)

Kimm: pff moet eerlijk zeggen dat ik dit persoonlijk te ver vind gaan, maar ben je niet bang dat het misschien tussen bertram en jou misschien wel verkeerd zal gaan? Staat dan de huurhuis op jou naam? Misschien vreemde gedachte maar vroeg me het ff af.Meid hoop voor je dat alles goed komt!

sjorsje: nog ff volhouden meid!!!! Dikke knuffel voor jou!!!

Linka: Denk aan je meid! Dikke knuffel!!!

mannen: Ik mag wat dat betreft ook mn handjes dichtknijpen....hij wil van alles wel voor me doen sommige dingen duren wel langer...(zoals klussen hahah dat vind ie namelijk niet zo leuk)

jenny: Lekker zeg bij jullie daar....heel veel beterschap! Gaat het goed met je zwangerschap?

juud: Gave jurk hoor! Echt een jurk voor jou! Fijn dat jullie goed nieuws hadden over je oma!!!!

shanai: fijn dat het beter gaat met je man!

mik: en hoe gaat ie met jou zwangerschap? Wat denk je dat het gaat worden?

binna: hoe is het met jou en de jongste telg van de aug. babes?

Zo ff een reactie van mij.....Heb vandaag tig keer geprobeerd om een reactie te plaatsen maar t was druk op het werk. :x
    Voor de rest weinig bijzonderheden hier. Malou is nog steeds een beetje ziek maar ja echt ziek ook weer niet alleen snel jengelig en slaapt wat meer. Heeft een beetje verhoging nog.

Vraagje:
    Wie gaat er morgen ook even sint maarten lopen met de kinderen? Ik twijfel een beetje maar mn ouders/schoonouders vonden het wel leuk als malou ff kwam.

Ik had een tijdje terug verteld dat we hier volgens mij nog altijd huisbezoeken krijgen van het CB. Navraag gedaan en ja hier is dat heel normaal. Het heeft er mee te maken of de gemeente het subsidieerd.

20. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hey miranda hoe gaat het met jou? Mooie afscheid gehad van je oma?

Deel Deze Pagina