Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Mogguh allemaal!

Moet zo weer aan het werk, dus ben vandaag niet (weinig) online..

Iedereen een hele fijne dag en een dikke knuffel van mij!

Xx

2. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    En als jij erop moet, ruim een halfuur? Neem je dan een krantje mee? :p

3. Alfamale

Alfamale Actief lid

12 nov 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd 31 minuten voor mij, maar helaas mag ik van mama geen krantje meenemen naar de mat, maar wel mijn auto!!:D

4. Alfamale

Alfamale Actief lid

12 nov 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chieffie:(

Ik denk dat je mij bedoeld, ipv Chieffie...;)

5. Alfamale

Alfamale Actief lid

12 nov 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Chieffie heb je wel een grote zonnebril om je blauwe ogen te verbergen, of doet ze het vooral onder de gordel...:p

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@lauwie en Chantico tja dat is inderdaat zo maar omdat ik met Silver snel zwanger was. willen we een zomer kindje. maar dan weer niet rond de zelfde verjaardag van Silver. en als we nu zouden klussen zou dat wel zo zijn dus we doen er toch nog iets meer leeftijd tussen gaan van de zomer zo'n beetje oefenen

@setteke hoetst met je ben je naar school???

@liquet klinkt erg gezellig. ben benieuwt naar de foto/'s en zal zekker leuke gezicht zijn zo vroeg in de ochtend een bruidje langs de weg

7. hoi dames,

ff snel binnenwippen, maar ik moet aan het werk.

Vroeg me af of vogeltje nog nieuws had gebracht over toby?
    En hoe het met anissa is? Noura?

Oh en chieffie, kan het zijn dat je poll inmiddels is verdwenen?

In ieder geval voor mama's die er in geintresseerd zijn, heb een vraag via Grieppandemie.nl / Home gesteld en dit is de reactie:

Geachte heer/mevrouw,

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vragen heeft over de Veiligheid van het Vaccin.
    Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A wordt ontwikkeld op basis van een bestaand vaccin tegen een virus dat lijkt op het nieuwe griepvirus. Het deel van het vaccin dat ervoor zorgt dat het specifiek voor Nieuwe Influenza A werkt, moet worden aangepast. Voordat de aangepaste vaccins kunnen worden gebruikt, moeten deze aan de strenge veiligheidseisen voldoen. De nieuwe vaccins zijn door de European Medicines Agency (EMEA) goedgekeurd en geregistreerd. Dit is een instituut van de Europese Unie dat er op toe ziet dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn. Zij stelt hiervoor strenge veiligheidseisen.
    Onafhankelijke informatie over het vaccin Focetria kunt u vinden op de website van het European Medicine Agency, het instituut van de Europese Unie dat er op toe ziet dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn.
    Zoals bij alle geneesmiddelen kunnen na vaccinatie tegen griep mogelijke bijwerkingen optreden. Mogelijke bijwerkingen zijn te verdelen in locale reacties op de plaats van injectie, zoals: pijn, roodheid, zwelling of verharding en algemene klachten. Daarnaast kunnen bijwerkingen optreden door het actief worden van het afweersysteem, zoals: hoofdpijn, moeheid, koorts, en pijn in de spieren of gewrichten. De meeste reacties verdwijnen zonder behandeling, meestal binnen 1 à 2 dagen. Niet alle reacties na vaccinatie zijn ook het gevolg van vaccinatie (ook zonder vaccinatie kunnen mensen ziek worden of ziekteverschijnselen ervaren).
    Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) is in oktober 2009 geregistreerd. Voor registratie moet een fabrikant verschillende onderzoeken met het vaccin doen, om aan te tonen dat het werkt en dat het veilig is. Deze onderzoeken zijn gedaan bij een beperkte groep mensen gedurende een relatief korte tijd. Er zijn dus nog geen gegevens beschikbaar over de eventuele lange termijn effecten van dit H1N1-vaccin. Wel is al veel ervaring met het vaccin tegen de seizoensgriep. Er zijn geen aanwijzingen dat die vaccins nadelige gevolgen hebben op lange termijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,

Inge de Vries
    Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    12-11-2009
    heer
    Chantal
    van de Vijver
    Wanneer en waar worden de resultaten bekend gemaakt van de gevolgen van vaccinatie?

8. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hey meiden

ben weer aan het werk, ben wel hardstikke doof helaas door de oorontstekingen. morgenmiddag nog even naar de dokter om na te laten kijken

verder geen bijzonderheden. ik scrol even door de pagina's

toedels

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    shanai: CB prikt inderdaad voorlopig niet, pas in januari inderdaad vanwege mex griep
    as komt voorlopig bij mijn ma te staan, tot we weten wat we ermee gaan doen. mijn vader en oma hebben we uit laten strooien dus dit is even wennen voor ons
    in winterberg hebben wij een caravan met blokhut eraan, zal eens een foto plaatsten. dus we kunnen er heen wanneer we willen.

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @all: as halen was erg raar, onderweg naar mijn ma had ik het ook even heel slecht, maar bij het crematorium aangekomen voelde het weer ok. beetje dubbel. we weten dus nog niet wat we ermee gaan doen. de bus is heel groot en zwaar, heel bizar

12. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Carmen: Als je eenmaal echt de kriebels gaat krijgen... Maar in jullie geval snap ik best dat je twijfelt. Kleine Tess is astmatisch en daar maak je je best zorgen over, al vind ik dat je er echt heel goed mee omgaat. ik weet niet of ik zo rustig zou blijven, erg knap!

Ik wilde heel graag op jongere leeftijd aan kinderen beginnen omdat ik nu heel goed met mijn astma kan leven en niet veel ziek ben, dus ook niet al teveel medicijnen hoef te gebruiken. Zo kregen ze tijdens mijn zwangerschap niet veel van de medicatie mee. Als je ouder wordt ontstaan er zoiezo al meer risico's en ben ik bang dat je dan juist chronische ziektes door gaat geven aan je kindje. Het is volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen, maar mijn broer en zus hebben geen astma en ik wel. Mijn moeder was 34 toen ze zwanger werd van mij en ik vraag me af of haar leeftijd en die van mijn vader, want die was toen al 44, daar mee te maken hebben. Ik heb ze het overigens nooit kwalijk genomen hoor, mijn vader heeft er wel erg veel moeite mee.
    Ik heb me nooit tegen laten houden door mijn astma. Ik weet dat er goed mee te leven is, maar hoop natuurlijk wel dat ze nooit astmatisch worden. Ik heb soms ook de kriebels als ik denk aan een 3e kindje, maar daarvoor moet er eerst wat rust in de tent komen hier. En misschien zijn de kriebels tegen die tijd allang weer verdwenen! Ik heb met mezelf afgesproken dat er eerst wat dingen moeten veranderen hier en aan mezelf. Maar ik ben wel erg benieuwd wat jullie gaan doen hoor! Hihi!

Oh nog even over Jasper;
    Hij heeft vannacht tussenin geslapen en was heel erg onrustig en zo verschrikkelijk warm! Ik heb zijn pyjama broekje op een gegeven moment uitgedaan en hij lag in een romper zonder mouwen en zijn pyjama trui en uiteindelijk koelde hij een beetje af. Vanmorgen was hij redelijk vrolijk, maar binnen een uur was de koorts weer hoog en lag hij alweer in bed. Thomas was vanmorgen ook warm en is stierlijk vervelend, maar is wel gewoon naar de psz.

13. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Jenny: Pff, wat lijkt me dat dubbel!

@ Setteke: Beterschap

@ Sjorsje: Heb je al zin in vanavond???

@ De rest; niet alles bijgelezen! Sorry!

14. @ chantico: Ik heb ook niet meer een strafhoekje... Tygo zit eigenlijk bijna nooit meer ergens aan, waar hij niet aan mag zitten. Het enigste wat ie wel doet is de hele tijd de trap op, maar dan zet ik hem bij zn speelgoed neer, ter afleiding en niet meer in de hoek ofzo.

* gadverdamme slok koffie, zonder de suiker en melk geroerd te hebben, proest*

Sinterklaas: Wij hebben dit weekend schoen gezet, ivm intocht sinterklaas, plus we hebben v anaf nu elk weekend iets van sinterklaas.
    Vind het wel leuk om te doen, maar heb niet de indruk dat Tygo er al iets van meekrijgt. We hebben Sinterklaas gezien en Tygo keek meer naar de paarden voor de kar dan naar de sint en pieten, verder keek ie alleen heel bedenkelijk naar het hele gebeuren.
    Schoenzetten: kadotjes was leuk, van de snoepjes en alles bleef ie af, vond ie niet interresant :) later wel een pepernootje geprobeerd maar, dat vond ie niet zo heel bijzonder.

De rest van de sinterklaas activiteiten doen we natuurlijk omdat rene nog 2 kids heeft en we vieren dan ook nog pakjesavond bij mijn ouders, gedeeltelijk voor mijn neefje, want het is toch raar dat tygo anders niets krijgt en daarnaast ook voor mn ouders, omdat ie toch wat willen geven met sinterklaas... Ach en het is wel gezellig, voor Tygo deden we ook mee en gaven we alleen mijn neefje iets dus.

Geen lepel met knik, heb um ook nog niet gevonden, zou um ook wel willen hebben: verkooppunten?

@ jenny: wel een beetje bijgekomen in winterberg?
    mijn vriend was helemaal jaloers, ik zei goh die jenny die gaat als ze er zin in heeft lekker ff weekendje naar winterberg, zal wel een huisje ofzo hebben, lekker of nie! En ik ben helemaal NIET van kou, sneeuw of skieën, maar mijn vriend dus wel, keek me aan zo van: waarom ik dan niet? Hahahahaha!!!
    Probeerde me al helemaal weer over te halen om op wintersport te gaan en ik zou het vast heerlijk vinden... hahahaha!

Niet zo fijn dat je een beetje doof bent... ff de troep eruit laten spuiten ofzo?

As: Kan me niet voorstellen hoe het is, maar apart lijkt het me zeker... Hoop dat jullie iets moois vinden om ermee te doen.
    Een vriendin van me die heeft met haar familie de as van haar vader in het bos uitgestrooid (ahum mag wettelijk gezien niet, ssshhttt) omdat hij gek was op boswandelingen, op de dag dat haar vader een jaar gestorven was.

Ik zeg altijd tegen René dat ik uitgestrooid wil worden over een alpenweide met wilde bloemen. Lijkt me prachtig.

----------------------------------------------------------

Nou wat een weekend....

Schoen gezet dus zaterdag, zondag intocht gekeken, alleen Tygo had zondag koorts. En sam (jongen, 6) heeft de speeltuin onder gekotst en nog op straat, durfde niet naar huis te komen, jas onder, die in de wasmachien gegooid. Nou samen met oudste dochter en een buurjongentje met de bezem en een emmer heet water richting speeltuin. Is nieuw speeltuintje, kids spelen er veel, kon het moeilijk laten liggen! Dus schoonmaken die boel, op straat was ook erg veel, dus hup water erop en via putje weg. Jakkes, krijg ik zelf ook rommel van in de maag, bleh...

Tygo slaapt slecht en is jengelig, wil niet veel. Ik denk wel dat het een kiesje is.
    Hij is alleen nu wel wakker geworden met een erg rode wang. Nu heeft ie dat wel vaker als ie wakker wordt, dan heeft ie er op gelgen maar hij is nu al ruim een half uur wakker en hij heeft nog steeds een rode wang.
    Zijn er nog meer kindjes die wel een rode wang hebben, als er een kiesje doorkomt?

Is het heel raar dat Tygo nog niet goed zelf met de vork of lepel kan eten?
    De coördinatie van het erop prikken en naar de mond brengen gaat niet helemaal vlekkeloos, als ik het erop prik en op zijn bord neerleg of in zijn hand geef is er niks aan de hand, maar het zelf erop prikken dat snapt ie nog niet echt en met een lepel, draait ie de lepel vaak terwijl hij het naar zijn mond brengt en vervolgens valt het eten er dus af....
    Volgens mij zou zo'n lepel met een knik erin voor hem dus ook wel handig zijn...

Drinken er al kindjes echt uit een beker? Dus zonder tuit of rietje?

Zo dat waren mijn vragen voor vandaag!

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    chantal: nou we hebben de hut voor 900 euro gekocht (ok wel voor 3000 euro verspijkerd haha) en stageld is maar 900 euro per jaar. dus.... wat let je ????

16. * bibber de bibber*: de kou???

17. Maar moet toegeven dat het idd niet duur is en zo kan je ook wanneer je wil een weekendje weg natuurlijk....

Hoe is de omgeving daar dan, hoe ziet het eruit, ben er echt nog nooit geweest!
    Op zich zou ik wel een keer willen gaan, aangezien ik Rene er wel een groot plezier mee zou doen en dan ren ik wel met tygo voor een slee uit ofzo :)

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :$:$ben een weekendje aan het werk geweest maar er is aardig wat geschreven:$:$

Ik heb niet alles onthouden :p

@ jenny, van die as lijkt me ook een raar idee idd. En hoe voel je je nu? Nog doof????

@ Set, beterschap ;)

@ Mar, toch weer terug bij ons? :p kus voor je ziekenboeg!

19. Ik heb ook nog niets terug gelezen eerlijk gezegd, ook even geen tijd voor helaas. Denk dat ik zo maar onder de douche spring en het mannetje in bad doe.

Echt eten wil ie ook niet, zelfs zn banaan niet, terwijl dat toch wel aardig zacht is.... :(

Arm ding.

Marleen: ook vanuit hier een knuffel voor de ziekenboeg ;)

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen, balen dat jasper nog koorts heeft. is t hoge koorts? drinkt hij nog goed.

jenny, lijkt me wel confronterend weer naar het crematorium en as ophalen. lekker van jullie weekend en succes met je oor.

chantal, hier ook wel eens een rode wang gehad van tanden/ kiezen.
    otje drinkt wel uit een beker, maar die durf ik echt nog niet los te laten. de kans dat ze die een keer ondersteboven houdt, acht ik 100%.
    met een vork eten gaat hier ook nog maar sinds kort ok.

Deel Deze Pagina