sjudith, de WHO schijnt 2 jaar te adviseren. tot die tijd maak ik me er dus nog maar niet druk over. daarna hoop ik wel dat ze er een keer klaar mee is. noura, 's ochtends en 's avonds nog. en als ze 's nachts wakker wordt. en heel soms als er iets is. laatst toen we helemaal natgeregend waren en ze daar verdrietig van was. toen heb ik haar onder de dons voedend weer opgewarmd.
hahahaha.... waar hebben we het over, hahaha! Ik denk dat ik bij het volgende kindje ook borstvoeding ga proberen. Voelt nog wel een beetje vreemd, nadat ik van Tygo ben bevallen heb ik geen moment getwijfeld aan mijn besluit om niet te borstvoeden, ook geen spijt van. Maar er is een moment geweest dat hij naast me lag op bed te slapen en uit autom. zocht ie mijn borst en hij zat een aardig eind in de goede richting zeg maar, dus toen besefte ik mij dat het bij die frummeltjes zo'n oerinstinct is, dat ik toch ook deze optie misschien wilde uitproberen. Al kan ik me absoluut niet voorstellen dat ik dit zelfs een jaar of nog langer zou doen, moet ik zeggen. Is er een soort van richtlijn tot wanneer BV eigenlijk voordelen oplevert voor een babytje? Want bijv. Tygo nu, hij eet vast, drinkt sap etc en ook wel 's ochtends melk ofzo, maar hij krijgt de fles ook niet meer, dus waarom dan wel BV? Misschien kan jij die vraag beantwoorden Lauwie? Ben wel heel benieuwd?
wejooooooowie, zit hier echt te griezelen..... wat een opmerking ook zeg... bah bah stel je trouwens eens voor, krijg je verkering kom je thuis bij je vriend, neemt die even een slokje aaaaghn nee wil het oook niet voor me zien
chantal, het klinkt goor maar bv wordt gemaakt van bloed. daar zitten allerlei antistoffen in voor ziektes die je zelf aangemaakt hebt nadat je met die ziekte in aanraking bent geweest (door een inenting of doordat je met de ziekte in contact bent geweest). je kindje krijgt die antistoffen zo binnen en dat vergroot hun weerstand. ondanks dat ze nu allerlei andere dingen eet en drinkt, krijgt ze nog steeds die extra weerstand van mij. ook schijnt de kans op bijv eczeem en allergieen kleiner te zijn. daarnaast voldoet het volgens mij ook aan een lichamelijke/ contact behoefte van kinderen. volgens mij is dit laatste de reden dat mijn dochter flessen weigerde en heel graag bv wil. voordat iemand denkt dat ik van de bv maffia ben: ik vind echt dat elke moeder moet kiezen wat voor haar (en haar kind) goed voelt of dat nou bv of fv is. ik irriteer me aan de bv maffia, maar ook aan dat deze na 6 mnd omslaat in de kv maffia.
chantal, het antwoord is dus dat het volgens mij voordeel heeft zolang een kind bv drinkt omdat het dus antistoffen krijgt. kan hier geen filmpjes kijken, maar is dat van dat kind van 8?
heeeee daisy wat leuk je weer te zien!!!!!! chantal, weet je ook hierin heb je weer verschillende meningen over hoe lang het goed zou zijn. maar zolang het voor jezelf goed voelt is het ok toch en ik heb bij de oudste ook niet gegeven,moest er niet aan denken. later had ik hetzelfde als jij. bij de 2e heb ik het geprobeerd, maar bleef het toch wel vreemd vinden. mischien dat ik wat preuts was, vond het toch een raar idee, en dan nog in bijzijn van vk en kraamhulp die dan gaat helpen.. maar goed, het beviel wel heel erg goed, en ja het heeft toen 9 maanden geduurd, tot ze als hobby bijten kreeg. saf heeft 11 maanden gehad, tot die resoluut weigerde, bleek ik zwanger te zijn, 2 weken erna teste ik positief, hij proefde dat schijnbaar in de melk en betrefd het hoelang voedden en waarom het nog goed zou zijn of wat het toevoegd, moedermelk past zich aan aan de behoeften. dus er zit in wat ze nu nodig hebben, maar het is vooral extra, i.p.v. hoofdvoeding wat het eerst was
ik ben ook niet van de maffia, maar gruwel van de mensen die dat wel zijn zowel van de fles als borst. laat iedereen zijn ding doen en geniet van het plezier waarmee ze dat doen. vind het heerlijk om een moeder en kind in mekaar op te zien gaan tijdens het voeden, zowel fles als borst. en eerlijk gezegd vind ik het geweldig als iemand fles geeft, haha dan kan ik eens een flesje geven
hmmmm saf word een tirannetje, hij stuurt iedereen weg die binnenkomt nu zijn zus, die te horen krijgt, neee naar buiten jij.... nou nou nou. wat kunnen die kleintjes bijdehand zijn
@ Noura, ik vind ook zeker dat iedereen moet doen waarvan zij/hij denkt dat het goed is voor het kind. Maar ik vind wel, bv heb je niet voor niks...gebruik het dan ook Maar ja als iemand anders van mening is om direct fv te geven, die zal er vast over nagedacht hebben neem ik aan
ja heb je ook wel gelijk in, maar denk dat iedereen dat wel weet. wat ik dan wel irritant vind is dat je nu echt steeds moet uitleggen bij vk en kraamzorg waarom je dat niet wil. ik hoor het zo vaak, en vind dat mensen gerespecteerd moeten worden in hun keus en niet het idee moeten krijgen dat ze zich moeten verdedigen. je hoort dat helaas te vaak en vind dat als iemand nee zegt dat er dan niet over doorgedramd moet worden. anissa blijft maar slapen.... ze is echt aan het uitrusten merk ik, en herstellen. vandaag is de laatste dag van het drankje
hier de oproep ook binnen nu. wij moeten 24 nov en 15 dec. @bv: ik ga het nu ook zeker weer proberen, maar bij milan ging het niet helaas.. heb hem 2 weken bv kunnen geven wat al erg belangrijk was na zijn vroeggeboorte. ws kwam het ook een groot deel door de omstandigheden. milan kon nog niet zelf drinken en er was toch een hoop spanning of het goed zou komen. ik kreeg er gewoon simpelweg niet meer uit.. hopelijk blijft dit kindje wat langer zitten en gaat dan de bv ook beter!
@ Noura, ik vind dus ook niet dat je zoiets moet uileggen aan het cb ofzo...je doet fv of bv en geen gezeur dan vind ik hoor! En wat eten we? Geen idee Bloemkool zou lekker zijn maar Chief lust dat niet
@Passiepaard en man gefeliciteerd met jullie dochter. Toby ligt nog in het ziekenhuis. Zondag kreeg hij weer een ademstilstand dit was waarschijnlijk door de koorts. Hij is gelukkig negatief voor mexicaanse griep maar heeft wel een gewone te pakken. Hij krijgt nu sondevoeding omdat hij in 24 uur 500 gram was afgevallen door het braken en diarree. Hopelijk mogen we hem toch weer deze week mee naar huis nemen.