Augustus 2008 mama's !

Discussion in 'De mama's' started by miranda4xmama, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

mijn kleine man

2. schatje1

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lieve meiden (en heren), ik reageer selectief, want er is gewoon té veel geschreven om netjes op iedereen te antwoorden. Dus sorry voor wie ik overgeslagen heb!

Vogeltje, wat een toestand met Toby! Wat een afschuwelijke tijd moet dit zijn voor jullie! Hele dikke knuffel meis! En natuurlijk heel veel beterschap voor Toby! Hoe is het er zelf onder dat hij in het ziekenhuis ligt?

Carmen, ik kan me heel goed voorstellen dat jij met Tess haar gezondheid die vaccinatie moet maar niet wil. Dikke knuffel en ik duim dat Tess jullie gaat verbazen door er héél goed op te reageren!

Lauwie, ’s nachts naar de HAP, dan moet Otje wel erg ziek zijn geweest! Pseudokroep, wat kun je daar aan doen? En waar heeft ze dan precies last van? Want het is geen 'echte' kroep, toch? Is pseudokroep ook met dat het helpt om in de badkamer te gaan zitten met een hete dampende douche aan? Oja, lees nu dat Carmen dat ook zo doet met Tess.

Carmen, heeft Tess echt elke avond minimaal 1x zo’n aanval dat je met haar in de badkamer moet gaan zitten? :$ Pff heftig!

Duster, wat een schrik! Supergoed dat Dirk zo rustig bleef en Matthijs van zijn dwarszittende stukje bevrijdde! Ik heb een cursus kinder-EHBO gedaan, maar hoop dat ik in geval van nood ook maar iéts kan herinneren van wat ik geleerd heb.

FF, fijn om te lezen dat het beter gaat met Britt! Ik hoop voor je dat ze tegen de kerst weer helemaal in haar oude eetgedrag zit en jullie met een schone lei het nieuwe jaar in kunnen!

Marleen83, neem eerst maar even tijd voor jezelf, joh! Wij wachten wel :)

Dat herken ik wel hoor! Ik vind het heerlijk om voor Ise te zorgen en met haar te spelen, maar ik vind twee dagen achter elkaar alleen met haar zijn al wel lang. Vooral als het slecht weer is en de winkels dicht... Je bent toch best wel gebonden door haar ritme en door wat zij wil en kan. Shoppen is niet lang vol te houden en ook nog eens een hele logistieke kwestie. Naar buiten gaan is niet altijd een optie (met slecht weer) en hoewel zij zich prima vermaakt in een speeltuin, voel ik me er soms wat verloren bijlopen daar. En binnen: tja met het huishouden heb ik het na anderhalve dag ook wel gehad ;) en rustig wat lezen / tv-kijken / computeren is niet altijd mogelijk met een dreumes om je heen. Respect voor de mama’s die dag in dag uit voor hun kind(eren) zorgen!

Jenny, Milan gaat toch ook naar de opvang? Hoe slaapt hij daar overdag dan? Toch niet op schoot bij de juf 8) Ise slaapt gewoon in bed, en daar is ze altijd ook echt blij mee, dat ze lekker daar mag chillen.

Marleen, is je nichtje erg ziek geweest van de mex.griep? Hoop het niet! Ik hoor graag verhalen van hoe de griep nu écht verlopen is, om een betere keuze te kunnen maken voor wel of niet vaccineren.

Ze weet wel precies wat ze wil hè?! Ise weigerde op een gegeven moment ook, maar dat was met 7 maanden en ook ongeveer het moment dat ik wel wilde afbouwen. Wel even verdrietig dat ik niet nog de ochtend- en avondvoeding kon blijven geven, maar ik vond het vooral wel mooi dat niet ik maar zij bepaald had dat ze zonder borst verder kon. En sindsdien geef ik wel vrijwel elke avond het flesje voor het slapen, lekker met m’n meisje op schoot.

:( Ik ben nou wel heel benieuwd waar dit een reactie op is... :p

Rebbel, applaus voor Milan! Gaaf hè?!

-----------------------------------------------------------------

Ise was echt huilerig rond etenstijd, ze blaft af en toe flink en toen ik haar naar bed bracht had ze 39,1. Paracetamol gegeven en hopelijk slaapt ze lekker.

Ik acht de kans trouwens groot dat wij kiezen voor niet-vaccineren.

4. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    hoi meiden,
    ik ben weer druk aan het werk geweest en ik rij tegenwoordig na werktijd een supergave pony, ik ben gelijk weer bloedfanatiek aan het rijden en dat bevalt hartstikke goed.

Voor het bv lijstje: ik geef ook borstvoeding :p nog zo'n 7 voedingen per dag en als ze het uit een flesje krijgt, drinkt Roos het restje op.

Morgen weer werken dus ik ga alvast de koffertjes van de meiden in orde maken

@ Vogeltje, heel veel sterkte met Tovy, ik vind het heftig hoor wat je meemaakt

@ foreverfriend, ik hoop dat Britt gauw opknapt

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    In enten lijstje:

wel inenten:

jennys
    rebbel
    Duster
    Puck
    Noura
    Setteke
    Lauwie
    Alieke
    Marleen
    Sjorsje
    Petrabr

niet inenten:

juud en angelo
    Binna 80% van mijn gevoel zegt dat ik het niet ga/moet doen

onzeker:

mik25
    Arri
    chantal (en dat zal het ook blijven tot 24 november tussen 14.00 - 14.30 uur.....)
    QueenBee
    Schatje1(neig meer naar nee :) )

6. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    @ Schatje, leuke foto's van je mannetje met zn lekkere toetje, hij lijkt wel een klein beetje op tygho van Chantal of niet?

7. schatje1

@petra: dat zeggen er wel meer jah :D

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    @ Lauwie, ik heb me laten vertellen dat er voor pseudokroep in principe geen medicijnen zijn. Het is een virale infectie van de bovenste luchtwegen ( en ik dacht zo uit mn hoofd dat de stembanden vaak ook meespelen en dat ze daardoor ook hoesten als een blaffend hondje)en daar kun je niet veel aan doen behalve uitzieken en het lichaam de tijd geven de infectie te bestrijden. Bij langdurige infectie word er wel eens gekozen voor cortico steroiden ( prednisolon) om het lichaam te helpen met het gevecht tegen de infectie omdat het lichaam het tijdelijk even niet alleen aan kan. Tess gebruikt sinds ze een paar weekjes oud is 2 tot 4x daags flixotide earosol. Dat is een cortico steroid ( soort van prednisolon dus) met als taak/doel de luchtwegen (bovenste en onderste ) te beschermen doordat het ontsteking remmend werkt. ( het vermindert ook overgevoeligheidsreactie's op bijv. rook, bakluchtjes etc)
    Flixotide werkt overigens alleen ter voorkoming van benauwdheidsaanvallen maar werkt niet als er al een aanval is ( het verwijd de luchtwegen namelijk niet, het beschermt alleen). Tijdens een aanval gebruiken we voor Tess weer andere medicijnen.
    Maar deze medicijnen krijgt ze dus niet voor de pseudokroep maar voor haar astma, maar het moet er dus wel mede voor zorgen dat de luchtwegen geen infectie oplopen en zonder infectie kan ze ook geen pseudokroep krijgen ( snap je het nog..vind het moeilijk uitleggen zo geschreven)

9. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh ja vergeten. donique loopt sinds twee dagen !!!

10. Chantico

Carmen, ik kan je goed volgen hoor! Jee, wat een pech heeft jullie meisje toch: zoveel klachten en medicijnen, en al vanaf zo jong! Kan het op oudere leeftijd minder worden, of blijven haar aandoeningen altijd op hetzelfde niveau? 't Arme meiske!

Mik, fantastisch! Wat cool hè?!

11. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja echt ze loopt ook meteen helemaal de hele kamer door! helemaal trots!

12. Chantico

In enten lijstje:

wel inenten:

jennys
    rebbel
    Duster
    Puck
    Noura
    Setteke
    Lauwie
    Alieke
    Marleen
    Sjorsje
    Petrabr

niet inenten:

juud en angelo
    Binna 80% van mijn gevoel zegt dat ik het niet ga/moet doen
    Chantico (al zijn we er nog niet zeker van)

onzeker:

mik25
    Arri
    chantal (en dat zal het ook blijven tot 24 november tussen 14.00 - 14.30 uur.....)
    QueenBee
    Schatje1(neig meer naar nee :) )

13. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goed uitgelegd hoor!!!
    de medicijnen voor astma, zijn vaak ook preventief, ze hebben niet direct effect maar pas na enkele weken, daarom moet je ze ook langer gebruiken om infecties voor te zijn.

schatje mooie buik hoor
    en wat een prachtige zoon hebje

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bleh, heb het maar benauwd, net of er iets in mijn keel zit!

Ik lees wel mee hoor, maar heb de puf nog niet om mee te reageren...

15. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    mik wat super zeg! anissa durft nog niet, onze held

16. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    @lauwie en tess: jeetje wat heftig zeg! beterschap voor jullie kleintkes!

@tesske: fijn dat de reactie op de prik mee lijkt te vallen!

ik ga naar bed meiden, heb een onrustige buik.. :(

17. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    @ Chantico, pff nee gelukkig heeft Tess niet iedere avond zo'n aanval :$ Op het moment dat ze een luchtweginfectie heeft spelen die aanvallen op. Bij een bovenste luchtweginfectie heeft ze echt kroep aanvallen, ze is dan benauwd en heeft de , voor pseudokroep, kenmerkende 'zeehonden- hoest' en is koortsvrij ( soms wel lichte verhoging). Bij een onderste luchtweginfectie ( longonsteking) heeft ze een vervelend kuchje, klinkt ze 'vol' ( dat rochelende geluid klinkt een beetje als een pruttelend koffiezetapparaat) en heeft ze hoge koorts.
    Ze heeft dan eigenlijk continu een korte piepende ademhaling, echte benauwdheidsaanvallen heeft ze dan niet omdat de benauwdheid constant is.
    Als ze een astma aanval heeft ( en die heeft ze wel vrij frequent) reageert ze op een 'trigger' en dat kan verschillende oorzaken hebben. Soms weten we waar het van komt ( bijv. baklucht , wasverzachter of koemelkeiwit) en soms hebben we geen flauw idee.

18. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    setteke doe maar rustig aan hoor

19. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    slaap lekker rebbel

20. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    @ mik, wauw wat goed van je kanjertje, wat zul je trots zijn

@ Rebbel, ik wil je alvast feliciteren voordat ik het morgen vergeet. Morgen ben je 30 weken zwanger van je tweede kindje en al gaat het niet allemaal vanzelf, voorlopig ben je al zover gekomen en wie weet hoe lang het nog duurt voordat je gaat bevallen, maar
    die 30 weken zijn binnen, vind het echt gaaf.

Share This Page