ah, ok... vroeg ik me af omdat je vaak ook wel buitenlandse dingetjes kookt enzo, heb je dat dan van je schoonmeoder ofzo geleerd?
Hallo, hier een rochelende Setteke. Net de huisarts op bezoek gehad en het zou misschien toch de mexicaanse griep kunnen zijn, maar dan wel op zijn retour. Voor mijn benauwdheid heb ik 2 pufjes gekregen en voor de rest uitzieken. Feit blijft dat Hilbrand nou eigenlijk niet mag werken, bij verdenking mexicaanse griep mag dat niet. Ben benieuwd wat zijn leidinggevende zegt. Hij is nou even pufjes halen en tanken en vanavond heeft hij examen. Mijn zoon ligt in bed te roepen dat papa niet wil komen en mijn dochter is in diepe slaap., Ze doet nou de hele dag niks anders dan heen en weer lopen en dat is vermoeidend natuurlijk! @ Rebbel, goed zo meid, 30 weken! Mijn voorspelling is dat je kleintje nog tot 36 weken blijft zitten. Iets te vroeg, maar niet erg. (Tymen was ook met 36 weken) @ Alle zieke mama's en kindjes: beterschap! @ Alle lopende kindjes: Top! @ Iedereen die het gebruiken kan: knuf!
oei setteke, ja ben ook benieuwd wat zijn leidinggevende zegt beterschap ik ben zelf ook nog wel creatief met koken hoor. en wou dat ik alles kon koken wat mijn schoonmoeder kan, heb wel eens meegekeken, en bij mijn schoonzussen. maar kook ook wel nederlands hoor. eigenlijk hou ik helemaal niet zo van koken........ ja chieffie ik zag later dat je juud niet was........ maar jullie passen zo bij mekaar dat ik jullie vaak als 1 zie en als ik niet oppas dan haal ik jullie door mekaar..... solly
Hey set, meid! Nou... je hebt het dus ook te pakken... En de kindertjes nog in orde? In ieder geval mooi dat het op zn retour is, lekker opknappen meis... Hihihi, die sil.... maja, heb jij ook lekker even de nodige rust... Beterschap!!!
hahahaha dan heb je een heeeel verkeerd beeld van me alleen als ik iets heel lekkers ga maken waar ik zin in heb, maar ja dat doe je ook niet dagelijks. strijken vind ik wel een leuke bezigheid, raar he
@chantal boe bedoelt ze als laten schrikken. doet ze als ze benden is ook. gaat ze ergens achter en komt ze te voor schijn en roept ze boe. en als wij het doen roepen we ook boe en dan ligt ze helemaal in een duik
Zwaai ff! Rebbel, gefeliciteerd! Jenny, gebaartaal les nemen ! Okay ik ga weer vandoor en hopelijk gaat goed met jullie en met mij gaat het wel hoor. xx
Die hebben het misschien al wel gehad, vorige week hadden ze buikgriep en in combi met luchtwegklachten kan het de mexicaan zijn.
Goeie vraag, ik zal het eens op een rijtje proberen te zetten: Waarom we wel zouden vaccineren: - De deskundigen zullen toch wel de beste inschatting van risicos kunnen maken? Wie ben ik, ongeschoolde op dit gebied, om te denken dat ik betere afwegingen kan maken? - De uitspraken van een willekeurige complotdenker' of bange ouder zou niet net zo zwaar moeten wegen als de uitspraak van een deskundige, en die laatsten zijn voor vaccinatie. - Ook als de ziekte goed afloopt, wil je je kind een ziekenhuisopname besparen, al is het alleen maar om de psychologische aspecten daarvan. - Als ze de mex.griep toch krijgt na vaccinatie, verloopt het milder. - We geven alle andere vaccinaties ook omdat we vertrouwen in de deskundigen, dus waarom zouden we dan bang zijn voor deze? - Dat er gifstoffen in de vaccins zouden zitten wordt door de deskundigen betwist en er zitten ook giftige stoffen in normale voedingswaren, de lucht die we inademen, etc en daar let ik ook niet in extreme mate op, dus waarom zou ik nu dan mee moeten gaan in de paniek om de vaccins? - De mex.griep zou misschien wel kunnen muteren tot een gevaarlijkere variant, maar dat heb ik nog niet verder uitgezocht. - Ze is weinig ziek, dat zou kunnen betekenen dat haar immuunsysteem nog niet veel geoefend heeft. - Ze is nog zo klein, ik wil haar geen ziekte laten bestrijden waar haar lichaampje nog niet sterk genoeg voor is. Waarom we niet zouden vaccineren: - De deskundigen hebben misschien andere belangen dan alleen de gezondheid van ons kind, bv industriële belangen (iemand verdient grof geld aan tamiflu en vaccins), politieke belangen (gezichtsverlies als ze toch de vaccins niet nodig hebben), economische belangen (liever niet teveel zieken op bed, de economie moet doordraaien), en wil ik daarvoor mijn kind met een ongetest vaccin inspuiten? Ik ben niet dom en kom, na mezelf goed geïnformeerd te hebben, tot een andere afweging. - De grieppiek wordt half december verwacht en de bescherming van de vaccinaties moet nog opbouwen en zal dus maar voor een korte tijd werkzaam zijn, en dan ook nog maar op 70%. - De vaccins zijn nog niet volledig op langetermijneffecten getest. Wat ze ook verwachten, het is nog niet bewezen. - De ervaringsverhalen van kindjes die de mex.griep hebben gehad die ik hier op het forum lees zijn volgens mij allemaal goed afgelopen. Sommigen wel met ziekenhuisopnames, maar toch: goed afgelopen. Alleen de extreme gevallen komen op het journaal. - Als deze griep niet veel afwijkt van de normale seizoensgriep (wat volgens mij, vooralsnog, het geval is), waarom willen ze dan nu opeens vaccineren terwijl ze bij de gewone griepprik nooit aan jonge kinderen hebben gedacht? Ik ga toch ook niet de gewone griepprik halen voortaan? - We willen niet zwichten voor de massahysterie die eigenlijk op niet heel veel feiten gebaseerd is. De jaarlijkse de slachtoffers van de gewone griep worden ook niet zo gepubliceerd, en ook niet van andere ziektes of risicos. Als je kind gezond is, waarom zou het dan een griep niet aankunnen? Vertrouwen in het lichaamseigen immuunsysteem is denk ik best belangrijk om niet ten prooi te zijn aan onnodige medicalisering en angstcultuur die op de loer ligt. - Als we op hygiëne letten, dan verkleinen we de kans op griep ook. En als ze ziek wordt, hoeft dat niet heel ernstig te verlopen. Ziek-zijn heeft ook een functie voor de ontwikkeling van het immuunsysteem. - Als veel mensen zich vaccineren omdat ze dat graag willen, zal ze mex.griep zich minder snel verspreiden en is ons kind indirect ook beter beschermd. (Ethisch gezien een wat dubieus argument, ik weet het) - Ze is weinig ziek, dat zou kunnen betekenen dat ze een goede weerstand heeft. - Ze is nog zo klein, ik wil haar niet volspuiten met potentiële gevaarlijke stoffen. Er zijn denk ik nog wel meer voors en tegens, maar dit is waar ik nu op kom. Waarom ik naar niet-vaccineren neig is vanwege mijn indruk dat de mex.griep niet veel anders is dan de gewone griep. Ik ben geen 'complot-denker', maar ik denk dat er veel meer belangen in het spel zijn dan alleen de medische belangen van jonge kinderen en ik vertrouw het gewoon niet helemaal (dus dat de politieke/economische belangen voor de beslissers en deskundigen zwaarder wegen dan ze voor mij wegen). Ik ben ook wel benieuwd naar jullie argumenten, maar als jullie dat meer op zijn plek vinden in een algemeen mex.griep/vaccinatie-topic snap ik dat ook heel goed hoor!
@ noura; oh, hahahaha... ok... dan zal ik even mijn beeld bijstellen naar een strijkende noura, hihihi... @ binna; oh zo! ah wat schattig... en dan ook nog zo'n plezier in dr eentje... heel lief... @ set: oh, nou aan de ene kant wel mooi dus, dat betekent dat ze er vrij goed doorheen gefietst zijn. Is hiermee je mening om te vaccineren nog gewijzigd of....?
Oh en linka: HALLO MEISSSS!!! Geloof niet zo dat het goed met je gaat, mij houdt je niet voor de gek Maar een dikke knuffel van ons!
@ Chan, nee. De "gewone" mexicaanse griep hebben ze dan misschien gehad, maar de kans is groot dat het virus muteert en ze het nog een keer krijgen. Met het vaccin zijn de kids beter beschermd en voor mij weegt het dan kunnen voorkomen van een ziekenhuisopname met alle toestanden en risico's van dien het zwaarst. Als ik hoor hoe ziek de kindjes zijn met dat virus en ik kan dat voorkomen, dan ga ik ervoor!
@chantico bedankt voor het uitgebreid beschrijven heel veel van wat jij zegt zo denk ik ook. ik vindt het erg moeilijk had vanmidag me vriendin aan de lijn die is apotheker in het ziekhuis en die gaat het wel doen. ze heeft zelf ook al een prik gehad. en geen last gehad. en ze vertel de ook van de kindjes die in het ziekhuis liggen en van de hoeveelheid mensen tamivlu hebben gekregen en dan dat zet me dan wel weer heel erg aan het twijfelen