ik heb vandaag geprobeerd om amy 120 water +4 schepjes te geven, ze heeft het wel opgedronken maar later kwam er weer aardig wat uit, dus ik weet het ook niet.morgen moet ik naar cb dus zal wel eens vragen hoe het zit. hoe is het bij jullie met de kleintjes s nachts? Hier is het een ramp, iedere nacht is ze wakker van ongeveer 2uur t/m een uur of 6 ,iedere keer als we haar terug leggen begint ze te huilen. heeft iemand een tip wat te doen? want we worden er moedeloos van, we doen zelf geen oog meer dicht en wordt er echt sjago en depri van,ze heeft schone broek, geboert, genoeg gedronken (volgens mij).ze ligt dan al vaak bij ons op de kamer in de kinderwagenbak,maar helpt niks. de kraamhulp zei als ze een week of 6 is kun,je een heel klein beetje rijstebloem door voeding doen dat vult goed en is dan goed om s nachts wat langer door te slapen, ze is nu bijna 4 wkn en zou het eigenlijk graag eens willen proberen maar durf niet zo goed, hebben jullie daar ervaring mee of eerder van gehoord?op het cb zijn ze daar niet voor zei ze. al zou ik maar 1 nachtje eens door kunnen slapen
@daisy ja dat gaat hard he die voeding. @linka wij moeten ook die hypoalergeen gaan geven. maar mijn gevoel blijft toch wel dat ik de nutrilon pretiger vindt. weet niet waarom hoor. dan maar iets meer betalen @judith dat is zekker een leuke site. eens even kijken wat we het goed koops kunen krijgen als het maar wel goed werkt. @rebecca wat balen dat ze het er weer uit gooide. spuigt ze vaak? en ik zou nog niet met die rijstebloem beginen omdat ze ook al spuigt.en omdat ze daar nog te jong voor is. dan zou ik eeder iets meer voeding proberen. maar als ik jou was zou ik het morgen gewoon allemaal voor legen en zeggen ik weet het niet meer.
nee ze spuugt niet zo vaak hoor, soms een heel klein beetje, maar nu was het best veel dus toch teveel voeding misschien, zal het zeker morgen allemaal voorleggen.
leuke fotos zeg hier weer een goede nacht 6 en half uur doorgeslapen, heel netjes dus. zit alleen nog te wachten op telefoontje van het cb. want ze spuugt nog steeds, ook nog 2 uur na de voeding. en daarstraks kwam het met kracht eruit, het spoot echt een 10cm weg. en dat een paar keer achter mekaar. rebecca wat erg dat ze snachts wakker is. wij hebben dat in de avond en dat vind ik al vermoeiend. kunnen ze je niet helpen met inbakeren mischien op het cb? ga verder met soep maken
@ Noura, wat rot dat ze zo spuugt! Ben benieuwd wat je kunt doen! @ rebeca, bij ons werkt het inbakeren En een speentje!
hier nog een met een spugende baby ze boert heel selcht vind ik als ik de volgende voeding nog al moet geven zit ze nog van de vorige voeding te spugen. Ik geef friso standaard en heb er nu friso voor spugende baby,s en darm krampjes bij gehaald . Ze zit nu nog op 90 water en 3 scheppen en doe ik 1 schep van die nieuwe en 2 scheppen van de gewone ben benieuwd wat dat gaat doen. Aan de dames die een keizersnee hebben gehad hebben jullie ook dat je buik op sommige stukken gevoelloos lijkt en andere stukken te gevoelig dat als je de huid aan raakt het kei pijn doet?
@ Joy, net onder het litteken is het keihard en gevoelloos, maar soms juist erg gevoellig... lekker duidelijk! Het is iig een raar gevoel! Kan niet goed uitleggen?
Het poepen gaat hier steeds wat beter. Lang leve de Cinababy. Helpt hier dus echt tegen de krampjes. Overstappen op andere voeding kan ook heel goed helpen. Hou er alleen rekening mee dat je baby aan deze nieuwe voeding moet wennen. Vaak overstappen geeft vaak alleen maar ellende. Nieuwe voeding gewoon een week of 2 proberen. Dan weet je het echte effect. @Rebecca: ik zou zeker nog geen rijstebloem gaan geven. Bovendien lijkt mij niet dat dat helpt. Met rijstebloem slapen sommige baby's langer door (hier dus niet, haha). Maar als ik jouw verhaal lees, is jouw baby 'gewoon' de hele nacht wakker. Die heeft nog heerlijk het omgekeerde ritme zoals tijdens de zwangerschap. Voor jullie wel een doffe ellende als het zo lang duurt. Wij doen dit soort nachten om en om. Eén van ons slaapt (desnoods op de logeerkamer of de ander gaat met baby en al naar de woonkamer) en de ander is met babylief bezig. Het gaat echt over meid! Voeding weggooien vooraf om precies op het juiste aantal cc te komen vind ik zelf echt onzin. Als ik een fles van 90 + 3 maak, bied ik dus 100 aan. En 120 + 4 geeft een fles van 135. En dan zie ik wel hoeveel Yinthe drinkt. Doordat het poepen nu op gang begint te komen, drinkt Yinthe ook vaker haar fles van 135 leeg en zit er automatisch ook meer tijd tussen de voedingen. Ze regelt het dus heerlijk zelf. Hier schijnt het zonnetje heerlijk! Eerst Yinthe nog een fles geven en dan lopen we even naar de buurtsuper. Ben door mn maandverband heen, getver. Heb het nauwelijks meer nodig maar wil toch wel wat in huis hebben. Wat dat betreft is zwanger zijn toch echt heerlijk!
Nou ik heb toch net ff snel Cinababy gekocht(opa en oma waren hier dus gelijk van profiteren,hihi)ben erg benieuwd want ze overstrekken zich zo,echt sneu.. @Rebecca,hier worden ze alleen om een uur of 4.00u wakker door honger. Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt mei,idd misschien toch afwisselen samen met je vriend? En een speen wil ze die niet? Vraag morgen maar ns allemaal na want dit houdt je ook iet lang vol heh! @Binna,gaat zeker hard ja 8) Wat vindt jij van de voeding van het Kruitvat,ken je m? Hoe gaat het met jou,hou jij het nog een beetje vol? @Sjudith,mooie foto's hoor,zien we ook gelijk Jasper Knappe kids hoor... @Noura,ben benieuwd wat ze ervan zeggen.. @Joy,Heyy meis! Hoe voel je je? En nee ik kan niet zeggen dat ik veel pijn aan mn wond heb,ook niet gevoelloos,alleen de snee zelf wel maar verder niet. Hoe is het met je prinsesje? @Pendrag,ik wil idd ook niet gelijk overstappen op andere voeding,kijk even wat Cinababy doet bij ze.. Idd die ellende weer van maandverband,bah! Ik ben het ook spuugzat alweer,hahah... Hier zitten ze nog steeds onder de rode bultjes,Fenen staat helemaal onder en Linne alleen een beetje op haar hoofd,we gaan morgen naar het CB om te wegen dan zal ik het gelijk nog eens navragen,hoop niet dat ze ergens allergisch voor is..Ben reuze nieuwsgierig hoeveel ze zijn aangekomen As Donderdag moeten we met Fenne naar de manueel therapie,je kan het echt goed zien dat ze voorkeurshouding heeft joh Ben benieuwd of ze daadwerkelijk iets aan haar wervels heeft... Nou ik ga ff de ws eruit halen,koken hoeft niet vandaag,we eten brood,lekkerr... Vanaaf weer kraambezoek,eigenlijk iedere dag behalve morgen,pffff...
Ik ken de kruitvat voeding niet in gebreuk maar er wordt gezegt dat er het zelfde in zit al nutrilon en frisso dus op zich is het dan geen probleem. alleen zou ik als ik jou was nu zekker niet over stapen omdat ze al onder de plekjes zitten en krampjes hebben. zou dan eerst eens kijken waar dat vandaag komt. kan inderdaat dat ze ergens alergies voor zijn.
hebben jullie babietjes ook een rode plek onder het haar op het hoofd? Hanne heeft er een bovenop dr hoofdje en 1 onder het haar in de nek. Het schilfert niet of zo en is niet droog. Het is enkel een huidverkleuring. Over flesvoeding: ik heb geen flauw idee waar jullie het over hebben. ik geef nu volledige borstvoeding. worden jullie oook een beetje 'gek' van de kraamvistite. tis bij ons nog zo vaak feest. vooral om we de 1e 1,5 week in het ziekenhuis moesten verblijven, komt nu alles pas echt op gang. het is ook wel weer gezellig, maar elke keer het zelfde verhaal...! vandaag lekker even naar de stad geweest... een hele onderneming. maar wel leuke kleertjes maat 62 gekocht. daar had ik nog geen van! Wanneer gaan kindertjes ongeveer naar maat 62? enig idee? vraagje voor degene die borstvoeding geven: slapen jullie 's nachts zonder bh? ben de bh's zo zat... Daisy, ben benieuw wat ze op het cb zeggen. jeuken de plekjes ook? joy, bij mij is de huid op sommige plekken ook nog erg gevoelig. en op sommige plekken ook gevoelloos. dat gevoelloze kan wel tot een jaar duren! en die pijnlijke plekken zijn bij een soort schurend of brandend gevoel. Groetjes, een mama die moet gaan eten maar nog niet wat en er ook nog geen zin in heeft...
Jullie schrijven alweer heel wat op een dag. Heb even geen puf om op iedereen te reageren. Sophie krijgt nog borstvoeding, maar dit kost me veel energie en ben er eigenlijk over aan het denken om af te gaan bouwen en FV te gaan geven. Wie van jullie heeft ervaring met BV afbouwen en hoe je dit het beste aan kan pakken? Ik heb echt geen flauw idee. Ga even een hapje eten koken.
@Joy: ik heb ook op sommige plekken een beetje een doof gevoel. En inderdaad onder het litteken is het nog hard. Dit schijnt vanzelf weg te gaan, maar gene idee hoe lang het duurt. @Arri: misschien een aardbeienvlek? Jelle had het ook toen hij nog baby was. Inmiddels is het weg, maar ik kan me niet herinneren wanneer het weg is gegaan. Ik weet niet welke kindjes allemaal krampjes hadden, maar wat bij ons ook wel helpt is haar op haar buik op je arm te dragen. (met het hoofdje in je elleboogholte en de hand van je andere arm op haar buikje, hopelijk is mijn uitleg duidelijk)
@Naat: ik heb er wel ervaring mee, maar het is al even geleden. Misschien heb je iets aan deze link: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... eding.html