Nou heb net weer rekeningen overgemaakt... *zucht* en *bibber*.... Ja, niks an te doen, moet toch voor sinterklaas kadotjes hebben, het is niet anders... Maar mijn advocaat wil ook wel graag zijn centjes zien... En de belasting heeft ook nog steeds niet gereageerd op mijn brief ivm mijn inkomen die ze te hoog hebben staan, waardoor ik nu op mijn toeslagen moet terug betalen... :x Dus dan maar roodstaan straks... Hopenlijk hoor ik uiterlijk volgende week vrijdag of dit helemaal voorbij is!!! Heb trouwens van de week nog iets gelezen over statistieken die hadden uitgewezen dat kersverse ouders meer rood staan dan andere groepen.... Ja, ik denk dat wij daar ook wel onder vallen, hahaha!
Hey mensen @juud katje nou ik heb een kat of soms noemen we haar ook spinnetje. pfffff wat een kattekop is dat. he en wat balen van je negatiefe test. maar ja mischine als je nog even wacht niet meer @petra opdrachtjes vindt Silver supr. en ze doet veel dingen ook uit haar zelf. ze is nog al pietlutig. zo moeten haar schoenen op de trap als ze uit zijn. als haar drinken op is moet de bekker in de keuken. erg tutig dus. ze ruimt ook har speelgoed op als ik vraag ga je op ruimen of als ik zeg kom we gaan. eerst even op ruimen @puck bij het adoptie stuk en dan pleegouders daar praten ze over hun pleegkindje als pleegkindje maar vertelen wel eens dingen hoor. alleen geen naam en leeftijd en zo en ben ook benieuwt naar het kamertje Zo wij zijn net al weer even terug van balorig ze vondt het super en ik heb weer bij geklets met me vriendin. ze slaapt nu even. (wordt wel probleem vanaf want normaal laat ik haar niet na half 4 slapen omdat ze anders te laat naar bed gaat) maar ja. moet zo ook nog naar me werk dus moet ze mee moet een uurjte werken
Dan hebben we een goed excuus om rood te staan. We zijn nou eenmaal "kersverse ouders". Klinkt goed toch??
Hallo dames en 2 heren, nou dat klinkt goed!!!! Maar goed, over huispakken, ik vind heerlijk, kan je lekker ontspannen! Maar dat doe ik alleen als ik geen visite heb of niet wegga. Kadootjes, hebben wij al in huis, wij doen niet zoveel, omdat wij ook met kerst vieren. Eet smakelijk voor straks en fijne avond verder meiden en heren!
als je kindje verhoging of koorts heeft kun je daar naar een balie, is overal als het goed is, en dan tempen ze daar nog een keer en overleggen ze als het nodig is of het kindje de prik mag hebben.
Zo.... mannetje is wakker... Oor en wang weer mooi rood, lang leve de doorkomende kiesjes...! Nou ik heb toch maar zelf de belastingdienst gebeld... En ik heb, jawel, echt waar, de eerste belastingmevrouw aan de telefoon gehad die niet te lui was om iets goed na te kijken en uit te zoeken, uit te rekenen etc. Er is mij heel wat duidelijk gemaakt ook, wat nooit in brieven is gecommuniceerd, want blijkbaar kan de belastingdienst geen brieven sturen die afwijken van de standaardbrieven als beschikking, toeslag etc. Begin dit jaar had ik al 2 beschikkingen liggen die ik moest terug betalen, alleen ik kreeg van dezelfde beschikkingen, meerdere brieven met verschillende bedragen, erg raar. Dus na wel beide 2 keer een bedrag te hebben betaald, heb ik toch maar eens gebeld en toen gaf de mevrouw aan, dat er voor mij geen mogelijkheid meer was om het in termijnen te betalen en ze gingen het wel inhouden van mijn toeslagen. Uhm, ok prima... Ondertussen gingen mijn toeslagen door en ook bij de aangifte jaarinkomen werd er niets ZICHTBAAR ingehouden. Nu blijkt dat mijn kindgebonden budget is gestopt voor dit jaar, omdat ze dit inhouden voor die achterstallige beschikkingen, daarnaast heb ik dus ook al 84 zelf betaald afgelopen maand en ze hebben nog ergens anders blijkbaar geld van ingehouden, bedragen die mij allemaal niets zeiden, waardoor er nu in totaal van die beschikkingen (in totaal 3 beschikkingen van samen zo'n 600 euro denk ik) nog maar 67 euro openstaat!!! En zelfs dit had ik niet geweten, als zij mij dit niet verteld had! Belasting kunnen we niet leuker maken, makkelijker al evenmin...! Daarnaast blijkt dat René zorgtoeslag kreeg voor ons beiden...! Dus ik heb nu een beschikking dat ik 381 euro terug moet betalen, omdat hij mijn zorgtoeslag al bij zijn bedrag in kreeg.... Ook dit wist ik niet ( ik kreeg altijd alleen zorgtoeslag en toen zei onze belastingdame dat we het voor rene ook moesten aanvragen, zo gezegd zo gedaan)..... Dus logischer wijze, aangezien hij het voor mij kreeg en ik het zelf kreeg, moet ik dat van mij terugbetalen... Nou we zijn er uit. Heb de belastingdame ook gezegd dat ze werkelijk de eerst was die ik dit jaar heb gesproken die me duidelijk kon uitleggen wat er allemaal liep, hoe dit was verrekend en wat er nog moest gebeuren en zij was voor dit jaar al de 4de die ik erover sprak!
rebbel, dank! zo eerst thuis nog even opmeten en bij verhoging langs die balie. ik verwacht t wel want ze is duidelijk niet fit.
we zijn hier met zn tweetjes aan tafel aan het eten, rijst met kip een boontjes met spek.. Heeft ie 2 wkn nog ongelooflijk in zitten vreten, zo lekker vond ie het... Nu geef ik hem een hap, hij spuugt alles uit en maakt zo'n geluid alsof ik hem iets vreselijks vies voorzet ..... Hij heeft het zelf nog geprobeerd met zit echt letterlijk te gruwelen.... Dus ik heb me rijst en alles opgegeten en sta op om voor hem een boterham te maken en neem onze borden mee, zegt meneer: Toetje, toetje.....
Hier ook 2 mannetjes die het super gedaan hebben! Jasper gaf heel boos een gil toen de naald erin ging maar die zette ik daarna op de vloer en ging spelen! Thomas wist natuurlijk wat er ging gebeuren dus die liep een beetje te piepen en na de prik wel eventjes huilen, maar hij zag een van zijn grote vrienden van de psz en was gelijk helemaal op hem gericht. Dat mannetje ging wel helemaal over de rooie overigens, erg zielig! Thomas liet thuis telkens trots zijn pleister zien en toen hij m aan papa had laten zien mocht hij er pas af. Ik was gelijk aan de beurt met prikken. Op de parkeerplaats waren parkeerwachters en het liep echt allemaal gesmeerd, hopelijk 15 dec weer! @ Channie: Nou hehe, hopelijk is het dan nu allemaal geregeld met de bealstingdienst. (Ik ben zo blij dat de boekhoudster dat allemaal regelt, met een eigen zaak is het nog gekker!). Hier hebben we ook een katertje hoor! Jasper kan er wat van! Maar hij doet het op een leuke manier, dus dat is altijd wel lachen. Thomas is echt een pestkoppie! Daar moet af en toe echt even een rem opgezet worden! @ Juudje: Hoe is het met de chocoladeboter??? En wat zijn jullie lief voor elkaar!
Pff, dat is wel een lastige maat hoor! Ik zal eens verzinnen! Meestal is dit een matrasmaat voor een juniorbedje!
@lauwie, nee de begrafenis is pas morgen. Ik zie er heel erg tegenop. Dan is het echt over... Ben er tot nu toe iedere dag heel lang geweest. Steeds ook even naar haar toe, ze ligt in haar eigen huisje in haar slaapkamer op haar bed. Het is net alsof ze slaapt. Straks ook nog even naar haar toe, want vanmiddag om 5 uur is ze in de kist gegaan. Dit zal de laatste keer zijn dat ik haar kan zien, want morgenochtend om half 10 wordt de kist gesloten in het bijzijn van haar kinderen. Dat zijn er 13. De kleinkinderen en achterkleinkinderen zullen een soort erehaag gaan maken vanaf haar achterdeur, door de steeg naar de straat. En dan gaan we met z'n allen lopend naar de kerk toe (is normaal nog geen 5 min lopen) Tijdens de dienst ga ik samen met mijn zusje, neef en 2 nichtjes nog iets vertellen over oma. Ik hoop dat ik het red en niet overmand wordt door mijn emoties. Zal jullie morgenavond laten weten hoe de dag verlopen is... En ook hoe Shane gereageerd heeft op de inenting... mogen we morgenmiddag ook nog even doen...
@ Marleen: Het klinkt tot nu toe echt als een waardig afscheid. Ik vind het altijd erg knap als mensen kunnen spreken tijdens een begrafenis. Jeroen heeft het bij zijn oma en moeder ook gedaan, erg mooi! Sterkte morgen meis!
@ marleen: fijn dat jouw mannetjes ook zo goed door de prikken heen zijn gekomen en wij als mamas maar nerveus zijn..! @ marleen83: sterkte voor morgen!
Dan heb je dus nog 2 dgn om te besluiten... ja kan wel van alles lopen zeggen of vertellen, maar er is toch niemand die je kan overtuigen het wel te doen of het niet te doen. Ik vond het ook moeillijk, maar ja, dan moet je toch de keuze maken...