@marleen: mijn nichtje heeft vroeger ook zoiets gedaan op mijn behang en mijn bed enz.. maar dan met lippenstift heel fijn
Het mensen Nou heb nog geen. Droger waren eerst naar het ziekenhuis daar ligt steve ze tante en toen in Almere naar de mediamarkt maar die was opnieuw geopend stond gewoon een rij van begin tot einde vann de winkele dus zijn weer weg gegaan was niet normaal en nu staan we in de file
schatje, kun je niet overleggen over een ander moment om sinterklaas bij een van beide te vieren? marleen, en nu maar hopen dat hij beroemd kunstenaar wordt later. dan heb je nu een hele dure kast binna, dat schiet ook niet op. ik had ook zo´n soort winkeluitstapje vandaag . ik heb hoofdpijn en een etentje. bah. vrees dat het migraine is, maar ik mag alleen pcm met de bv.
@lauwie: weet je wat ht probleem een beetje is.. ik heb al weer 2 mnd niks van me schoonouders gehoord dus dan neig ik toch om hun avond te verzetten.. en ik weet zeker dat ze dat niet leuk gaan vinden
schatje, ik zou ook oma voor laten gaan. en tegen je schoonouders zeggen dat je het heel gezellig vindt om het met hen te vieren maar dat jullie 5 dec al bij je oma afgesproken hebben, of jullie het ook zouden kunnen verplaatsen. als ze niets overleggen is er natuurlijk een goeie kans dat jullie al andere plannen hebben.
@Schatje ik zou het bij je schoonouders verzetten. Voor je oma is het waarschijnlijk de laatste sinterklaas en voor je schoonouders volgen er nog vele.
Wie van jullie geeft er ook fluortabletjes? Giulia moet 2 x pd haar tanden poetsen en krijgt 's avonds een fluortabletje. Nu merk ik dat de meningen nog al verdeeld zijn....waar doe je goed aan?? Wel of geen fluortablet?
Sorry meiden heb niet echt bijgelezen. Met Tess gaat het nog het zelfde als gister, al dachten we aan het eind van de middag dat het beter ging omdat ze zowaar een beetje ging spelen en ze nee zei toen we iets aan haar vragen ( ze heeft de laatste dagen niet gekletst ) Maar dat was van korte duur. Ze ligt nu met 39.6 te slapen.
@Chieffie, 2 keer tandenpoetsen is toch pas vanaf de tweede verjaardag? En ik heb nog nooit gehoord van die fluortabletjes geven, krijgen ze hier dus ook niet. @Carmen, schiet dus nog niet op met Tess. Beterschap.
@ Chieffie volgens mij zijn fluortabletjes niet nodig omdat er al fluor in de tandpasta zit. Die tabletjes worden meestal gegeven als het kindje een slecht gebitje heeft en dan op aanraden van een tandarts. Wij doen ook alleen poetsen. Hier een stukje geschreven door een tandarts: Voor een goede bescherming tegen tandbederf is extra fluoride nodig. Enige jaren geleden is het fluorgehalte van tandpasta`s verhoogd. Sindsdien zijn fluortabletjes overbodig (behalve op speciaal advies van de tandarts). Een overmaat aan fluor is niet goed. Poetsadvies: vanaf het eerste tandje tot en met 1 jaar 1 x per dag met fluoridepeutertandpasta van 2 tot 5 jaar 2x per dag met fluoridepeutertandpasta vanaf 5 jaar 2x per dag met normale fluoridetandpasta @ Schatje mooie foto's zeg. Hier gaat het zijn gangetje Toby begint een beetje koortsig te worden denk door de prik gisteren. We hebben ook een rustdrank gehaald van sleepzz hopende dat hij dan geen paniek aanvallen heeft 's nachts.
tesske, drinkt ze wel een beetje? chieffie, Fluorideadvies ze hoeven nog maar 1x per dag te poetsen (vanaf 2 jaar 2x) en extra fluor is alleen nodig als er niet genoeg gepoetst wordt. teveel fluor kan zelfs zorgen voor strepen op de tanden.
Chieffie wij poetsen haar tandjes 1x per dag en gebruiken geen fluortabletjes. Lauwie, drinken doet ze nog steeds niet al te best maar ze eet 2 - 3 waterijsjes op een dag en daar haalt ze wel vocht uit. Ze heeft 1 a 2 kleine plasluiers op een dag en die stinken enorm.
@schatje ik zou het zelfde doen als wat lauwie zei. @miranda wat fijn dat er iemand bij komt en je dan minder kan werken. @Lauwie wat moest jij hebben dan. @teske ach arme tess vindt het zo sneu @chief ik durf het je niet te vertelen hoe dat zit met die fluortabletjes @vogeltje o je beginje je mannetje ok ziek te worden
@ Sabrina, weet jij nog een leuke webwinkel voor leuke haarknipjes? Welkom | VILLA HIP , Welkom | HippeKnipjes en Madeliefke gehaakte bloemetjes, blaadjes, hartjes en vlindertjes applicaties en accessoires ken ik al. Mark is vanavond een avondje uit dus ik zit gezellig met mezelf op de bank
schatje: smiddags bij oma en savonds bij je schoonouders dan?? of als je dat te druk vind dan zou ik voor oma kiezen chiefie: ik kreeg vroeger wel fluortabletjes maar was toen veel ouder, wij spoelde ook met fluor op de basisschool
Schatje, ik zou zeggen: pech voor je schoonouders! Je oma zal er volgend jaar waarschijnlijk niet meer zijn en je schoonouders wel. Bovendien sturen ze jullie wel errug laat een uitnodiging (en waarom bellen ze niet even?). Zeker als je al twee maanden niets van ze gehoord hebt... jammerdebammer! Maaruh, wel balen dat het even niet lekker gaat met jou en je vriend. Hoe kijkt hij tegen 5 december aan? Chieffie, wij poetsen ook maar 1x en geven geen fluortabletjes. Wat anderen ook al zeiden: fluor slikken is tegenwoordig niet meer aanbevolen. Ik kreeg vroeger op de basisschool elke woensdagochtend fluor spoelen, ook afgeschaft volgens mij, maar dat is geloof ik wel beter dan slikken. Vogeltje, ik hoop dat dat Sleepzz goed werkt en dat Toby niet zieker wordt. Carmen, dus nog geen vooruitgang met Tess. Wanneer moest je nou ook al weer contact opnemen met het ziekenhuis? Nu al, omdat het na een dag niet beter gaat? Knuffel meis!
Chantico ik had vanmiddag gebeld en ze mag 240 mg pcm in plaats van 120 mg. 240 mg mag eigenlijk pas vanaf 10 kg lichaamsgewicht en dat is ze nog (lang) niet. FF ik zou trouwens de sonde nog even laten zitten. Ze eet in principe zelf en is dus niet compleet sonde afhankelijk toch? Dan zou ik de sonde laten zitten om extra gewicht te kweken zodat ze bij een event. volgend ziek zijn wat meer kan hebben.