Geven andere mama’s eigenlijk appel? En hoe dan? een hele appel vindt ze ook leuk, maar dan krijgt ze vooral hapjes schil binnen, dus meestal doe ik de appesnijder van ikea op een gewassen appel en krijgt ze dus zulke partjes met schil en neemt ze daar zelf kleine hapjes van. liever eet ze trouwens mandarijnen, liefst 4 per dag! Hebben jullie ook van dit soort onverklaarbaar gedrag rond 16 maanden? hier al met 15,5 maand. hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? al hield het vannacht na pcm op dus ik twijfel ook nog wel over hoektanden. En is jullie dreumes ook zo gek op vlees en vis? niet meer dan op groente of aardappels. Zijn er hier eigenlijk kindjes die vegetarisch worden gevoed? otje niet Laten jullie je kindje al zelf opruimen? Of samen natuurlijk? Ik doe het eigenlijk meestal zelf als ik het teveel troep vind. Wanneer begin je met zelf opruimen? En hoe pak je dat dan aan? ik zet wel de bak van dat speelgoed neer en dan doen we samen de spullen erin, maar dat doen we wel eens tussendoor, niet elke avond voor het slapen. ze is nu wel van erin stoppen en eruit halen dus misschien wel een goed moment om daarmee te beginnen.
binna, sterkte vandaag! linka, hoe gaat t nu met je neus en hoofd? jenny, yes! heerlijk.zo'n nacht toch? chantal, je hebt hier toch geen foto's geplaatst? leuk al een kerstboom! duster, kan matthijs de appel niet zelf vasthouden? ff, schattige foto idd! zo te lezen heeft iedereen een leuke sinterklaas gehad!
Geven andere mamas eigenlijk appel? En hoe dan? Appels, ze lust het, ze krijgt partjes! Mandarijn houdt ook van, maar heb besloten dat ik minder ga geven, want ze kreeg hele dunne poep.... Hebben jullie ook van dit soort onverklaarbaar gedrag rond 16 maanden? Niks bijzonders, alleen door tandjes moeilijk in slaap komen, afgelopen nacht prima. En is jullie dreumes ook zo gek op vlees en vis? Beiden, behalve aardappelen.... Zijn er hier eigenlijk kindjes die vegetarisch worden gevoed? Jeslyn niet... Laten jullie je kindje al zelf opruimen? Of samen natuurlijk? Ik doe het eigenlijk meestal zelf als ik het teveel troep vind. Wanneer begin je met zelf opruimen? En hoe pak je dat dan aan? Samen, maar vaak doe ik zelf in avond als ze moe is, maar ze ruimt ook af en toe samen met mij....
Hey allemaal, Hier een leuke sinterklaasdagen achter de rug. Het begon donderdag op school, waar de Sint met 2 pieten (o.a. mijn moeder) ons met een bezoek kwam verblijden. De aankomst was erg leuk, 1 van de pieten kwam aangerend met een oventje vol met rook (rookbom), dus snel de brandweer gebeld en die waren er binnen een minuut, met in de brandweerauto Sint en de andere piet. Het is een groot feest geweest op school en ook de cadeautjes werden door de kinderen enthousiast ontvangen. het kdv werd donderdag ook bezocht door Sinterklaas. Shane vond het helemaal niets! Toen ze hem op schoot zetten, begon Shane te brullen. Ik heb dus 2 foto's met een brullende Shane bij Sinterklaas op school Vrijdag nog een lekker rommeldagje op school, met superdrukke kinderen, die niet erg gezellig waren... 's middags moest ik naar het flebologisch centrum vanwege de plek op mijn been. volgens de arts daar zou het heel lang duren voordat het helemaal weg zou gaan. ik had ook aardig wat vocht in mijn benen, dus ze hebben me nu 2 kousen aangemeten... lijk wel een oud wijf... Duurt 2 tot 3 weken voordat ze klaar zijn, en er is mij geadviseerd om ze in ieder geval te dragen tijdens mijn werk, om problemen op latere leeftijd te voorkomen. Ik blij dat het winter is... dan is het niet zo warm. Zaterdag hebben we een rustig dagje gehad, 's morgens even naar de bouwmarkt, ideetjes opdoen voor ons nieuwe huis. 's avonds hebben we schoen gezet, Shane wist niet wat hem overkwam. Zondagochtend ging hij meteen naar de schoenen toe en wist niet wat hij zag, gelijk pepernoten opeten en zijn cadeautje openmaken. Gisteren hebben we het Sinterklaasfeest gevierd bij mijn ouders. We hadden afgesproken om geen cadeautjes te kopen voor elkaar. Gewoon gezellig samen zijn en lekker gourmetten. Voor Shane hadden we wel wat cadeautjes gekocht. Ieder jaar schrijft piet Trappedoelie (mijn moeder) een brief over het afgelopen jaar (ipv een rijm) en die was er dit jaar wel. De cadeautjes die er waren, kwamen bij mijn opa en oma vandaan, er werd geen geschikte dag gevonden om het samen te vieren met de hele fam (30 man). Mijn broertje en zijn vriendin konden het niet laten om toch cadeautjes te kopen... en die werden bezorgd door buurmanpiet. Shane heeft de volgende cadeautjes gekregen: tas met blokken (megabloks) 3 puzzels kleurpotloden (Woodies, van Stabilo) spijkerbroek mt 92 (uitgezocht door mijn oma van 75, goede smaak, want hij heeft hem al..., nu alleen een maat groter) We hebben het heel klein gehouden, Shane snapt er toch niets van. Na het broodje eten met Shane zal ik even reageren op de rest nog even EGO: Shane heeft nu echt door hoe hij los moet lopen en zelf gaat staan zonder iets vast te houden. 6 november heeft hij de eerst lossen stappen gezet en nu loopt hij steeds vaker, wel vind hij het makkelijker om te kruipen... Maar het lopen komt er dus aan... mag ook wel, hij is a.s. vrijdag 17 maanden...
tess krijgt partjes ongeschilde appel en kauwt dit netjes. (maar ze heeft ook 3 kiesjes ) 16 maanden sprong is hier nog niet aan de orde.ze is net 15 mnd opruimen doen we samen tess vind vlees en vis wel lekker maar de aardappels vind ze het lekkerst! Volgens mij waren dat de vragen?
chantal, die hartige taart zat de spinazie en de kaas ertussen. de zoete taart alleen jam bovenop. als je het ging eten schoven de pannekoeken wel een beetje van elkaar maar je kon het wel als een mooie taartpunt opscheppen.
ik zit even in dubio...tess mag eigenlijk nog niet naar buiten ivm haar ondertemp maar het ziet er zo lekker uit buiten met het waterige zonnetje dat ik vanmiddag toch wel eventjes de eendjes wil voeren in het park (10 min. lopen) het kind is al 2 weken niet buiten geweest. Wat denken julie, zou het kunnen als ik haar met winterjas en voetenzak in de buggy doe? En dan met muts en wantjes?
staan jullie allemaal op voor je kind(eren) wakker worden of voor je man/vrouw weggaat? zo nee, wanneer douche je dan? op mijn vrije dag wacht ik tot ze weer in bed ligt, maar hoe moet dat straks als ze nog maar 1x slaapt. zal wel in bed spelen worden alleen is dat niet altijd lang leuk.
carmen misschien nog een warme kruik of pittenzak mee en niet te lang gaan? kan me voorstellen dat je er wel ff met haar uit wil. frisse lucht is ook wel lekker.
lauwie ik laat haar spelen op haar kamertje of neem haar speelgoed mee naar de badkamer. Tess speelt dan en mama zingt onder de douche. Of ik neem haar mee onder de douche.
@ lauwie: nee fotos staan op mijn hyves @ tess: ik zou ook eventeel nog warme kersenpit mee in de voetenzak doen en idd, lekker warm inpakken en niet te lang gaan. @ lauwie: douchen: doe ik ook meestal sochtends tijdens zijn eerste slaapje of samen. Alleen wij hebben ook een bad, dus tygo gaat dan in bad en ik onder de douche, gaat prima. Ik ga er dan als eerste onderweg, droog me af etc en dan nog even snel zijn haar wassen en hem afdrogen. En soms gewoon savonds als rene er is, dan is hij bij tygo.
ik douche altijd s'avonds voor ik ga slapen. Alleen in het weekend douchen we sóchtends want dan kan het omste beurt. Ik ga niet douchen voor Britt wakker is, want dan wordt ze daar wel wakker van.....en douchen als ze haar dut gaat slapen, vind ik persoonlijk te laat. Maar kan natuurlijk wel. Samen douchen is al even geleden...jammer kan niet door die sonde...want dan wordt alles nat en gaat loszitten. Maar voorheen deden we dat altijd. Heerlijk vond ik dat Britt heeft nog maar 1 slaapje/dut van 1,5 a 2uur tussen de middag. Ligt eraan hoe laat ze de ochtend wakker is geworden. Gister lag ze er pas 12.30uur in, maar vandaag was ze om 11.30 al moe. Ze gaat dan zelf naar de trap of de deur en gaat wijzen. Zo weet ik dat ze moe is!! handig hè..... Tess; ik zou evenetjes gaan en dan idd een kruikje in de wagen leggen. Zo blijft ze iig lekkr warm. Wij gaan ook de eendjes voeren. Je moet er echt even uit hoor! Ik weet hoe het is...... Ze zal er vast van genieten
marleen83 klinkt als n erg fijn sint weekend! Wat vervelend dat je kousen moet gaan dragen..moet je totdat je ze hebt zwachtelen of dat niet? Ik ga me maar eens aankleden
Ongeveer 2 weken geleden heb ik een examen gedaan voor projectmanagement. Ik ben ervoor gezakt. Ik had 34 goed, maar had er 35 goed moeten hebben...:x:x:x Nu moet ik de 18e nog een keer, %^&%$#@#$$%%
Ook van mij nog de hartelijke felicaties voor jou als tante en ook voor je zus en zwager! geniet ervan!
@ lauwie, ik voed nog zo'n 7 keer per dag. 1 keer per dag krijgt Suze een flesje met poedermelk. de productie is volgens mij weer opgekrikt met jullie hulp. ik ben meer gaan drinken en dat heeft geholpen douchen, ik ga vaak douchen als roos wakker is, ze kan boven toch geen kwaad en ze komt dan af en toe een kusje brengen door de deur, ik moet dan alleen de schommelstoel op zn kant leggen anders klimt ze erop