Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    vannacht heerlijk geslapen, ze heeft d'r voeding gehad om 23.00/04.30 en 08.00.

vanavond gaan Roos en ik bij mijn vader en moeder eten, worden we weer lekker verwend (mag altijd kiezen wat we eten :) ) en daarna even langs de manege. Heb 10 jaar lang op de dinsdagavond lesgegeven dus dat wordt gezellig even bijkletsen
    Andy gaat de hele avond grasmaaien dus die heeft het druk zat.

fijne dag
    @ rebecca, ik hoop dat je beter hebt geslapen dan de vorige nachten

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    enne......hiep, hiep, hoera Roos is 1 maand!

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen dames!

Ik zit weer even met mijn handen in het haar...
    Ik heb een slecht etende huilende Giulia :(
    Geen idee wat het probleem is :(

Ze lijkt geen kramp te hebben....

Zou het kunnen dat ze de melk niet lust?

Ze drinkt telkens niet meer dan 60 a 70 cc :(

@ Roos...hieperdepiep :D :D

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey ik heb een formulier van de kraamhulp gekregen. als je mij je mail in pb stuurt kan ik hem doorsturen aan je :D

groetjes

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

sjudith: moet je misschien even naar cb bellen om te vragen wat het misschien zou kunnen zijn?

En linka is bevallen van een dochtertje! :)

Voor de rest zit ik met smart te wachten op mijn hangertje die ik heb laten maken met djayden zijn naam en zijn geboorte datum.. ben zo benieuwd hoe die is geworden! :)

Groetjes

6. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey lieve meiden!

Ik heb jullie gevonden hoor, hihi...wat een zoektocht!

Melanie heeft een schone luier, flesje leeg, geboerd en na een flinke driftbui is ze nu eindelijk in slaap! Eigenlijk ben ik nu wel heeeel erg toe aan een lekkere warme douche, maar heb al te lang hier op me laten wachten :oops:

Hier dan mijn verhaal:
    Op dinsdag 5 augustus ben ik om 7.00 opgenomen in het ziekenhuis. Na flink stampij geschopt te hebben maandag bij de gyneacoloog! Toen die man zag dat mn enkels kapot waren geknapt van al het vocht, ging die eindelijk overstag! Belachelijk dat dat nodig moest zijn! Maar goed, ikke blij!
    'sochtens in het ziekenhuis werd ik geprimed en had gelijk al 2cm ontsluiting! Jippie, dat ging soepel! Om 12.00 en om 16.00 kreeg ik nog een tablet, maar mn ontsluiting was niet veranderd...grom...
    Mn ventje ging 'savonds om 21.30 naar huis en om 22.15 kreeg ik heel erge pijn....niks hielp...en had ook geen rust tussendoor...zat gelijk in een weeenstorm en wist niet waar ik het zoeken moest! Om 23.00 de zuster gebeld, zij riep de arts erbij en ik werd aan de ctg gelegd...op dat moment 4cm ontsluiting! Ze zei je kindje gaat vannacht geboren worden, bel je man maar op. Ik moest toen naar de verloskamer en werd daar weer aan de ctg e.d gelegd. Mijn ontsluiting kwam maar niet verder en ik heb een ruggeprik gekregen. Dat verlichtte de pijn wel iets, maar doordat ik al zo op was, kon ik de weeen niet goed opvangen en wegpuffen. Ze hebben toen de dosering verhoogd. Om 0.400 hebben ze mn vliezen gebroken. dat zou er voor moeten zorgen dat de ontsluiting verder kwam, maar nee hoor, er kwam geen beweging in! Ik raakte door alles erg in paniek en mn verleden kwam in alle hevigheid boven (seks.misbruik), waardoor ik niet meer aangeraakt wilde worden....Tja dan is het lastig toucheren en ik moest het laten gebeuren....inmiddels was het al 9.30 en mn ontsluiting zat op 6cm...ja! Vooruitgang! Helaas bleef het daarbij...om 10.30 heb ik er nog een pompje bijgekregen...die pomp heb ik als een gek staan indrukken, maar niks hielp meer. Uiteindelijk hebben ze om 12.00 besloten om tot een keizersnee over te gaan. Mede ook doordat ik telkens mijn bewustzijn verloor. Op de OK aangekomen moest ik ontspannen, dat gaat ook super wanneer je in de weeen zit (grom)! Omdat het gevaarlijk werd voor mn beeb en mij hebben ze pijnlijk doorgepakt en hebben ze de prik gezet. Het enige wat ik nog weet is dat ik achter een blauw doek lag, telkens aan het overgeven was en mezelf iedere keer weg voelde zakken. Opeens hoorde ik, daar is je kindje, jullie hebben een dochter! Ik hoorde Daniel achter me huilen en heb een vage vlek gezien, dat mn meisje was en heb haar naam gezegd....toen ben ik weer flauw gevallen en kwam weer bij op de uitslaapkamer!
    Het leek een eeuwigheid te duren voor ik eindeijk mn meissie in mn armen had, maar toen ze daar dan eindelijk was: onbeschrijflijk! Wat MOOI! Huilen, kussen, aaien en kijken naar het mooiste wondertje!

Nu lekker aan genieten, al heb ik nog veel last van mn wond, maar dat word elke dag beter!
    Ik heb nog wel een gesprek met de gyneacoloog en dat zal niet een heel leuk gesprek worden! Ik ben ontzettend boos! Ze hebben me veel te lang laten liggen, me heel veel pijn gedaan, mn grenzen te vaak overschreden en mn het mooiste moment (het 1e moment van mn meissie) ontnomen! Word er nog weer emotioneel van!

Dat lucht best wel ff op zeg! Thanks voor jullie "luisterend" oog ;)

Met Melanie gaat het verder heel erg goed! Ze is een dotje, om op te vreten! Zit al ruim boven haar geboortegewicht! Ik kon geen BV geven, had niet genoeg, dus ze krijgt lekker de fles. De nachten slaapt ze zo goed als door, moet haar 's ochtends af en toe wakker maken, hihi. Lief van haar hè!
    Wel kan ze heel driftig worden. En dat vind ik nog wel is lastig, wil daar niet aan toe geven, maar vind het zo sneu!

Ik ga proberen hier mee te babbelen, maar moeten me niet kwalijk nemen als dat niet dagelijk is...kben nog bezig met ritme vinden voor mij en mn meissie en moet ook erg bezig met het geven van een plekje van de bevalling....

Nou een heel verhaal besef ik nu, dus stop nu met l*llen, hihi....

Liefs Vera en een xje van Melanie

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo meiden.
    Zo ik ben weer bij gelezen.
    Ik reageer een beetje in het algemeen want ik weet niet meer wie wat geschreven heeft.

Laureen drinkt op het moment 160cc melk.
    Meestal krijgt ze nog 6 flessen, soms redden we 5 flessen.
    Tussen de 3 en 4 weken kreeg ze 130cc en na de vierde week zijn we overgestapt op 160cc.

Wij hebben geen verkleiner in de maxi cosi.
    Ik heb niet het idee dat ze heen en weer beweegt.

Als Laureen na een fles nog erg wakker is leggen we haar meestal even in de box.
    Daar word ze moe van en dan kan ze in bed.
    Als ze te vroeg wakker is voor een fles proberen wij de tijd een beetje te rekken met speentje of even op schoot.
    We kunne wel merken dat Laureen steeds langer wakker blijft na een voeding.

Ze lacht sinds vorige week regelmatig terug.
    Dit zijn geen lachstuipjes meer!
    Ook volgt ze ons al een tijdje en reageert ze enorm op mijn stem.
    De mobiel boven de box vind ze ook erg interressant.

Gisteren weer naar het cb geweest.
    Laureen weegt nu 4280 gram, bij de geboorte 3000.
    Twee weken geleden woog ze 3780gram, dus 500 gram gegroeid. :confused:
    Dat is best veel.
    Ze is nu ongeveer 52cm lang.
    Het begint nu echt een dametje te worden.
    De inentingen zijn niet doorgegaan.
    Ze vonden haar toch nog erg jong, nu krijgt ze de inentingen over twee weken.

Zo weer een heel verhaal geworden.

8. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Oja, nog vergeten te schrijven...achteraf bleek ook nog dat ons meisje niet op een natuurlijke manier geboren had kunnen worden...ze was een sterrekijkertje en moest ondanks de KS alsnog met de tang er uit gehaald worden.....

9. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

Hier ben ik weer even. Sorry dat ik zo weinig langskom maar met een klein beebje in huis is er toch heel wat werk voor de boeg. (zoals jullie waarschijnlijk wel weten ;) )

Esprit wat een verhaal... Laat die gyn het maar weten... Geniet nu maar van jullie dochter!

Petra 1 maand al, hebben jullie ook het gevoel dat het voorbij vliegt? Proficiat Roos! Gelukkige "vermaand"dag

Miranda, Laureen doet het wel heel goed!

Stan doet het prima, al spuugt hij sinds deze nacht elke voeding er na een half uur terug uit. Eten doet hij om de 3 à 4 uur en de ene keer eet hij maar 70 en de andere keer 100. Hij krijgt ook sinds eergisteren één flesvoeding in de namiddag. Hij lust deze heel graag dus dat valt al mee. Al merk ik wel dat hij na de flesvoeding meer last heeft van krampjes.

Zaterdag gaat hij voor het eerst logeren bij de oma omdat wij naar en huwelijksfeest gaan. De oma ziet daar al maanden naar uit ;)

Verder probeer ik dagelijks wat bij te slapen want anders zou ik het niet redden. Om half twee komt de vroedvrouw weer voor het verzorgen van mijn wonde, kan ik ineens vragen wat ik moet doen tegen het spugen.

Herkennen jullie ook dat uw beebje zo actief is in bed dat hij/zij niet meer onder de dekentjes ligt. Iemand een idee wat daar aan te doen, nu is het nog niet zo koud, maar als het koud gaat worden heb ik maar schrik dat hij is gaat opdoen.

Ik ben van zin om de BV stilletjes aan af te bouwen, mijn borsten doen 's morgens zo'n zeer (heb het gevoel dat ze gaan ontploffen) en lekken zo hard dat het echt niet meer leuk is. Ik heb ook een overproductie aan melk, bij één kolfbeurt zit ik over de 200 cc, soms aan de 300 cc. Ik hoop dat ik volgende week op het trouwfeest niet al te veel stuwing krijg.

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjes

sorry maar volgens mij heeft donique en regeldag ze blijft maar drinken vannacht n vandaag dus morgen kom ik weer

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

Milan is in juni geboren, maar vind het toch gezelliger om met jullie mee te blijven kletsen! als dat mag? :)

linka is ook bevallen zag ik! :D

liefs rebbel

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    wie heeft er ervaring met een draagzak?
    Ik vind ze er zo vreemd inhangen?
    Of zou ik het verkeerd doen :)

13. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik heb een draagzak van babybjörn. Geleend van een vriendin.
    Ik ben er alleen nog even met Celina naar de supermarkt geweest aan de overkant van de straat, omdat ik haar er eigenlijk nog iets te klein voor vind. Haar nekspieren zijn nog niet zo sterk en het hoofdje moet ik dan met een hand vasthouden.
    Ik vind haar er niet vreemd inhangen, maar ik heb het al vaker gezien, bij vrienden, hoe een kind erin hangt. Misschien is het even wennen.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heb er ook 1 van Babybjorn, en ik vind dat ze niet lekker zit! En idd dat nekje...ze ligt zo slap er in?
    Vanaf hoeveel weken mag het?

15. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Gisteren had ik het echt helemaal gehad. Celina was de hele middag al wat huilerig. Ik moest haar de hele tijd troosten. Als ik haar troostte was het goed. Maar vanaf een uur of 6 hielp troosten ook niet meer.
    Het waren volgens mij geen krampjes, ze wilde niet aan de borst (ook geen flesje borstvoeding), troosten hielp niet, in de draagzak hielp niet, een ritje in de kinderwagen hielp niet.
    Ik was echt wanhopig. Ze bleef aan het brullen.
    Om 10 uur was m'n man afgewerkt en was ik ondertussen ook flink aan het brullen, omdat ik niet meer wist wat ik moest doen.
    Hij heeft Celina nog een hele poos proberen te troostten en rond 12 uur was ze eindelijk stil en ging ze slapen.
    Ik stond echt op het punt om naar de huisartsenpost te gaan. Er moest toch iets aan de hand zijn.
    Vandaag is ze gelukkig weer de "oude" en slaapt ze lekker tussen de voedingen. Hopelijk gaat het vanavond ook weer goed.

En vanmorgen zijn we naar de dierenarts geweest met onze hond. Met het spelen buiten heeft hij zich laatst verstapt. Hij liep een beetje mank. Hij had er niet echt pijn aan, dus we hoopten dat het vanzelf over zou gaan. Maar nu zo'n 2 weken later liep hij nog steeds mank. Vandaar dat we toch maar even naar de dierenarts gingen.
    Kruisbanden gescheurd en waarschijnlijk miniscus kapot. Hij moet nu geopereerd worden. Dat gaat ons waarschijnlijk 500 euro kosten.
    Dat is het ons natuurlijk wel waard, maar het is evengoed even slikken.

Vandaag ben ik dus ook erg depri. Door het gedoe van gisteren en door het nieuws van vanmorgen. Ik hoop dat iemand me hier wat op kan vrolijken. Heeft er iemand goed en/of leuk nieuws?

16. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Er zit een plaatje in de baby minimaal 53 cm moet zijn, maar wat leeftijd betreft weet ik het niet.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Diana: knuffel voor jou! Hier niet echt goed nieuws wat jou op kan vrolijken. Dat de ramen eindelijk in onze dakkapel zitten en ik heel actief aan het huishouden ben is voor ons heel fijn maar jij zal er niet direct vrolijk door worden denk ik.
    In ieder geval beterschap voor jullie hond. En hoe moeilijk ook, huilavonden horen er soms echt bij. Met Yinthe nog niet gehad maar met Jarissa wel. Duurde 2 of 3 weken geloof ik. Heel moeilijk als moeder maar echt, het gaat over!

@sjudith: pakketje is klaar. En over draagzak: als ze zo klein zijn zitten ze vaak nog niet goed in een draagding. Ik heb wel hele goede ervaringen met een draagdoek.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ze is 54 cm :)

19. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hey meiden,

Ff een vraagje: wanneer je bevallen bent kun je toch ook een doos ophalen bij de Prenatal? Of ben ik weer scheef bezig?

Liefs

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Pendrag, je geld ook :p

@ Esprit, ik dacht ook dat je dat kon halen, maar heb helemaal nergens wat :p
    :)

Deel Deze Pagina