Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hij moet maar zelf weten wat hij wilt doen, ga ik niet me druk over te maken. Is idd ongezellig maar tsja hij kon niet aan om mij te zien.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hé Kimm, hoe is het nu met jullie?

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

MyAngel, gefeliciteerd!

Linka, dat klinkt niet heel gezellig bij je thuis... :(

Oh, wat zegt Ise nu allemaal, eens even peinzen...: ieeeeuw! (leeuw), papa, mama, aai, ape (appel), kika (kikker), ei, piepie (geluid muis), tinte (kindje), ki! (= nog een keer!), boh (boom en bal, ik hoor er geen verschil tussen), kaa (loopkar en mondharmonica), hap, op, moeoeoe (geluid koe), oe-oe (geluid uil), biebie (baby), poh (pop en sneeuwpop), pohpoh (pompoen), tietsia (forsythia, tja dat plaatje stond in een boek), is (vis), ts (fiets) en ao (hallo).
    Ze zegt ana (Anna), iene (Quirine), ? (Mandy, de juf op de opvang, die zei dat ze haar naam had gezegd) en nog meer namen van kindjes op de opvang maar die ken ik niet :).
    Ze heeft een keer geoefend op oooopa of ooooma (weet niet meer welke van de twee) maar dat heb ik haar verder niet meer horen zeggen.

Ik vind het zo leuk dat sommige kinderen veel namen van mensen en huisdieren kennen, andere kindjes weer meer voorwerpen kunnen benoemen, weer andere kinderen veel woordjes als op/uit/die etc kennen, werkwoorden (drinken, plassen), woorden die met eten te maken hebben of dierengeluiden, etc.

Ise is meer een kindje dat dingen (echte of in boekjes) benoemt als je vraagt 'wat is dat?'. Ze heeft een vrij 'grillige' woordenschat, van logische dreumeswoordjes (appel, pop) tot de meest rare dingen (welk kind wil nou graag forsythia zeggen? :(). Het verbaast me dat ze nog geen woordjes zegt als fles, die, dat, uit, af, zeg maar woordjes waar je mee aangeeft wat je wil doen/hebben.

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ard, wat leuk dat yosyp papa zei! en inductie reageert minstens net zo snel als gas, hoor.
    en sjorsje, inductieplaat schoonmaken valt mij ook tegen hoor, je blijft snel strepen zien.

my angel, gefeliciteerd!

linka, is hij met kerst wel thuis? hoe is de sfeer bij jullie nu eigenlijk? gespannen? of maken jullie veel ruzie? of heeft je beslissing opluchting gegeven?

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ MY gefeliciteerd :D

@ Lauwie,wat een hoop dingen zegt ze al! Giulia kletst er ook op los, en praat momenteel alles na.....

@ dv, wat lief dat Yossyp pappa zei!

@ Linka, wat klote zo zeg :(

@ Chantico, jouw dame kletst ook al goed :D leuk he deze tijd?

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o ja, ze zegt ook nog die, aai, hallo, dag en doei doei , klaar en poetsen.

inderdaad grappig dat kinderen zich zo op andere dingen richten, maar toch ook weer veel hetzelfde (dieren en dierengeluiden, lichaamsdelen, namen)

wat ik wel gek vind is dat er ook weer woorden verdwijnen uit haar woordenschat (of eerst veel en dan minder) en veel tijdelijke woorden. ze zegt ook veel na.

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    MY: bij street one? ook positie? wist ik niet zal is kijken

zo kerstavond achter de rug, ga lekker vroeg douchen en vroeg naar bedje. heerlijk

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Lauwie, is me opluchting als ik eerlijk moet zijn, er is VEEL te veel gebeurtin 2 jaar waarvan vele niet weten. Maar goed! Maar ik heb hem al duidelijk gezegd dat ik positief wil blijven voor 2 meiden en met kerstdagen en oud en nieuw, hij is morgen wel thuis maar 2e kerstdag moet hij werken.

Maar zo te zien word geen leuke kerstdagen helaas......

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Jeslyn vind hallo leuk en ik ook! Moet altijd lachen als ze dingetjes pakt en zegt hallo als de telefoon is ;)

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Pff, heb last van eisprong, die is gemene kreng!

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    en hoe doet jeroen dan? boos, verdrietig, afstandelijk?

12. Chantico

Ik herinner me er nog een paar: daa! (daar), aap, et (geit), ip-ap (wipwap), das (met een rare S-klank), slinger (dat kan ik niet eens opschrijven, zo raar spreekt ze het uit, maar het doorzettingsvermogen waarmee ze het probeert is bewonderenswaardig en daarom mag dit woord niet op deze lijst ontbreken :D Ook probeert ze 'tekening' te zeggen, maar ik kan me niet goed herinneren hoe dat ook al weer klinkt.

Zeker een ontzettend leuke tijd! En Ise is een enorme babbelkont aan het worden :) De juffen op de opvang (beiden) vertellen ook dat ze zo enorm genieten van haar gebabbel. Vooral de juffen op de horizontale babygroep vinden het prachtig, die hebben natuurlijk heel veel niet-pratende kindjes om zich heen de hele dag.

13. Chantico

Klopt! Sommige woorden zijn even populair en na een tijdje hoor je ze niet meer.

Bedenk me er nog één, daar moesten we zo om lachen vandaag: 'oh!' met zo'n heel korte O: ze was de kussens van de bank aan het gooien en bij elk kussen zei ze 'oh!' alsof ze het zelf ook enórm stout vond wat ze deed :D

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hij heeft veel pijn en spijt dat hij niet eerder in zag nadat ik hem veel kansen en waarschuwingen heb gegeven......

Maar goed, genoeg over dat ;) En ga ff wijntje pakken en dan naar bed toe!

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Er kwamen me nog meer woorden te binnen schieten die Danique zegt, dus vul mijn lijstje even aan ;)

Danique's favoriete woordjes zijn zooooo (en dan op alle toonsoorten) en ham (als ze eten ziet)
    Verder is alles en iedereen bal of papa. Ze zegt nog asje (alsjeblieft) hai, hajo (hallo), nee, au, ja, dierengeluiden (waf, kwak, tok, boe, bee), ooje (oog/oor), jasje, fesje (fles), pats (als ze zichzelf of iemand anders slaat), plasje (als ik op de wc zit) hele dag vragen isda (wat is dat)
    toet-toet (als ze op je neus drukt), tuut tuut, oto, itten (zitten), op, teen, hatsjoe, hap, bumba, nijntje, beertje, kindje, isje (vis)

16. Chantico

Linka, ik vind het zo naar voor je... Is er veel rottigheid boven water gekomen de laatste tijd? Verklaart dat ook dingen voor je, dat je nu denkt 'oh, zat het zo?'. Ik kan me voorstellen dat dat heel veel pijn doet, maar je er ook sterker door kan worden om achter je keus te staan. Hoe dan ook een hele dikke knuffel voor jou en je meisjes!

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sorry linka, ik hou er over op! slaap lekker straks en ik hoop dat jullie toch gezellige dagen hebben.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zo is idd ook favoriet :D en huppakee
    (wat hoor je soms jezelf terug)
    en ze zegt ook bellen en zitten.
    dat bellen is idd heel schattig linka!

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0

Ach meis, je hoeft niet sorry te zeggen, ik snap je het wel hoor :)

Dank je wel Chantico....

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Jeslyn doet ook kiekeboe na, zo lief haha!

Deel Deze Pagina