Tekst over hormoonspiraaltje: Hoe werkt het? Het hormoonstaafje aan het spiraaltje geeft dagelijks kleine hoeveelheden van het hormoon levonorgestrel af in de baarmoederholte. Daar voorkomt het op 3 manieren een bevruchting: 1. Het maakt het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker, zodat zaadcellen daar niet door kunnen en dus de eicel niet kunnen bereiken. 2. Het hormoon zorgt ervoor dat er geen baarmoederslijmvlies meer opgebouwd wordt, zodat het ongeschikt is voor innesteling. 3. Het onderdrukt de eisprong bij sommige vrouwen. Het hormoon werkt vooral op de baarmoederhals. De meeste vrouwen hebben daarom nog wel een eisprong. 4. Het spiraaltje zelf maakt het baarmoederslijmvlies ook ongeschikt voor innesteling.
Ben actief (nee zeg het verkeerd Creatief) vandaag wil alleen maar dingen maken maken maken... maar gaat moeilijk met 2 ondernemende kinderen in huis
wij zijn net naar de dierentuin geweest! het is echt een leuke leeftijd om te gaan vind ik. ze keek haar ogen uit. het was wel koud, dus thuis ff in bad geweest, vast een warme pyama aan en alle dieren nog een keer in een boekje kijken.
linka, ik twijfel of ik moet vragen, maar ik doe het toch. weet je zeker dat er geen toekomst is met jeroen voor jou? ook niet als hij erg zijn best gaat doen en jullie bijv samen in therapie gaan? het wordt wel een zware tijd anders. verhuizen, in je eentje met 2 meiden, 2 vaders met wie je afspraken moet maken over bezoekjes. en voor jeslyn en myrna wordt het ook moeilijk. als je nog iets voor hem voelt, zou ik kijken of er hulp is om het samen nog een keer te proberen. sorry als je er helemaal zeker van bent en ik je alleen verdrietig maak. ik hoop echt dat jullie er nog samen uit kunnen komen!
Ticho marteld ivy en ivy marteld mij..... ze rennen en vliegen en stuiteren letterlijk door het huis!!
Hey meiden en heren Pff wij hebben onze nieuwjaars bezoekjes er weer op zitten. vindt het altijd leuk. maar ook wel een gedoe. Silver heeft zich goed tot redelijk gedragen. erg veel hapjes gegeten. lekker snoep kontj is het @mya meis ik denk dat iedereen op zijn of haar eigen manier gereageerd heeft. en soms is dat terleurstellend ik ken het ook wel. over het spiraaltje ik heb er geen een. weet er niks van en wil het ook niet. weet wel dat me colega ook door haar spiraal heen zwanger is geraakt en die was gewoon zwanger zeg maar @lauwie ja naar de dierentuin is super. wij gaan een abro nemen er op @kimm jeetje meis de kids voelen naturlijk ook van alles en zijn daar door lekker onrustig niet fijn voor jou. heb je wel iemand om op terug te valen @setteke hoeveel keer per dag zit jij op mp lekker he de kerst spullen weg. gaan wij morgen doen heerlijk. @noura hoest nu met je meisje.en het slapen @petra wat fijn dat het niks ernstig is bij Suze. en lekker he dat je meisje gewoon door slapen als je weg bent geweest en ze mee neemt. ben ok altijd blij dat het lukt @jenny en hoe laat ga je naar bed vanavond @denice en ben je nog een beetje bij gekomen @sjorsje moest je nou gisteren nog tot laat werken @ff en carmen (en dacht nog iemand) hoe was jullie dagje werken @linka waarom kan je niet naar de foto's van Jeslyn kijken @chantico wat Lief van Ise. en zoals jij het denk met die spiraal ja dat kan ook nog eens @happy heb je al wat van de vriendin van je schoonvader gehoord.? @juud en ben je nog weg geweest vandaag @rianne jeetje balen zeg dat je mannetje niet fit is. hoest er nu mee @alieke hoest met donique haar ontlasting?? @Miranda hoest gistern af gelopen met je dwarse kleuter?? @chantal shainai toetie QB Lique hoe was jullie oud en nieuw. de rest heeft zich volgens mijn al gemeld.
@binna: hihi wat heb ik gezegd dan wat betreft bedtijd?? maar zal er rond 10 uur wel inliggen hoor haha zo weer een nieuwjaar, wel gek dat na 1 maand ineens alle feestdagen voorbij zijn en we weer normaal moeten doen vind je niet?
Ik heb een spiraal laten plaatsen op 1 Juli maar heb nog geen ervaring ermee dat ik zwanger ben geworden Sorry maar wat wou je dan graag erover weten??
Lukas was bang voor de harde knallen en wou daarna niet meer terug in bed om te slapen! En Jurre tja geen idee waar hij last van had. Ben van half 3 tot kwart over 5 met hem bezig geweest! Hij heeft om 8 over 5 een fles gehad misschien had ik dat wat eerder moeten doen maar ja ik wist ook niet dat hij honger had!
@Binna, Silver ook al zo'n snoeperd? Hier kunnen ze er ook wat van hoor. Moest gisteren tot 17.00 uur werken, maar ik mocht 'n kwartier eerder weg zodat ik de "vroege" trein nog kon halen. Scheelt toch 'n half uur.
binna, wij hebben ook een abonnement genomen. we zijn vandaag ook maar een uur geweest vandaag. met een abo kan dat idd gewoon. rianne, lastig als ze nog niet kunnen zeggen wat er is, he? gaat t nu weer goed?
otje houdt niet van snoepjes/chocola. ze likt er wel een keer aan, maar eet ze niet op. kan niet geloven dat ze mijn genen heeft . ze snoept wel graag van kaasjes en andere hartige dingen.
@binna: oh vandaar, maar heb 2 uur liggen meuren op de bank dus ben weer aanwezig zeg maar. heerlijk hoor zo'n luie dag snoep; nou volgens mij kan je mylan alles geven is net een kliko, hij houd er wel van. ook van kaas. alleen patat hoeft hij niet meer dus dat scheelt weer. rozijntjes die zijn populair zeg @all: ik ga morgen denk ik naar ballorig, dus wie zin heeft...............
Jenny, leuk idee. Ik moet helaas werken van 12 tot 4, dus het gaat ons niet lukken. Lauwie, Lianna lustte eerst ook geen chocolade. Vorig jaar rond sinterklaas moest ze er niks van hebben en nu gaat het er goed in. Frietjes moet ze trouwens niks van hebben, Yosyp weer wel.
Thanx, ik was te lui om het op te zoeken Het staat mij bij dat de Mirena zelfs bij punt 1 nog een slag om de arm hield dat de zaadcellen moeilijker door het slijm heen konden, maar niet dat het onmogelijk zou zijn. Mijn huisarts bevestigde ook dat een hormoonspiraal de bevruchting niet onmogelijk maakt, maar wel de innesteling en dus de verdere zwangerschap. En dan hoor je nog verhalen van supervruchtbare vrouwen die gewoon zwanger raken en dan nog een spiraaltje moeten laten verwijderen... Al met al heb ik niet voor de plaatsing van een spiraaltje gekozen, ik vond het te veel onzekerheden, bijwerkingen en risico's...
Dames en heren ik wens iedereen een goede nacht. ik ga er nu al in. even wat uurtjes bij slapen. nekt je toch wel er pas om half 3 in. en dan om kwart voor 6 wakker door het kindje van onze vrienden. toen nog een beetje heel licht geslapen tot half 7. dus me lampje gaat bijna uit. en de luciver stokjes staan op breken. en dan morgen al weer een verjaardag die van me moeder en vader