Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goedemorgen.
    Iedereen de verplichte nieuwjaarsvisite weer overleefd??
    Wij wel.
    Gisteravond kwamen nog een aantal buren (8 stuks) even een drankje halen.
    De meiden balen, want die waren Popstars aan het kijken en konden dus niks meer horen. haha

Straks even met Joëlle naar mijn werk, want ze heeft last van een kiesje.
    Erg handig dat onze praktijk zelf weekenddienst heeft.
    Hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor haar.

Daarna boodschappen doen want ook wij hebben morgen alweer een verjaardag, Gerard is morgen jarig.
    Nu even een een cadeautje bedenken.

Zag weer erg goede reageeracties voorbij komen, goed hoor!!!

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @kimm: begrijp ik dat jullie het huis nog niet hebben (nieuwbouw ofzo). in beiden gevallen (ook dus bestaande woning) zou ik geen afstand doen, kost echt heel veel geld, tenzij je laat vastleggen dat hij voor de kosten op draait. je kan namelijk ook kosteloos van iets afzien als je dat bij de notaris regelt dan is hij de lul. maar bij winst zou ik dit natuurlijk nooit doen.. houden en verkopen en hopelijk dat er nog wat te verdelen is. als het een bestaande woning is zou ik zeker geen afstand doen. laat je niet gek maken door die ouders want die naaien je een oor aan.

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    miranda: wij doen nooit verplichte nieuwsjaarsbezoekjes ;)

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @jenny

het is bestaande bouw. de bank die ons de hypo wou geven is failliet dsb duitsland. We hebben beide getekend bij de notaris. Dus als zijn ouders niet willen helpen worden de kosten op ons verhaald. Nou ik heb liever dat we beide dan de kosten moeten dragen dan dat ik teken om afstand te doen. Er moet gewoon iemand garant willens taan voor het huis maar niemand wilt dat doen. Het is toch niet zomaar iets. maar ik tegen niet om afstand te doen. pijns er niet over ;) en of er winst uit is te halen dat denk ik niet. Je moet eerst zoveel tijd het huis hebben voordat je het mag verkopen!

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @miranda

dit jaar heb ik het overgeslagen ;) Heb zelfs me telefoon uitgezet met oud en nieuw haha ;)

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @kimm: jeetje wat een ellende zeg, maar moet DSB geen regeling treffen of zorgen voor een goede nieuwe hypotheek? bij snel verkopen krijg je toch een boete? maar die is dan toch maar ron de 8000 euro ofzo

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Pas daar wel mee op meis! Ik snap heel goed dat je Bertram het huis ook niet gunt, maar denk erom dat je het wel alleen moet doen he? Die schuld is dan niet op hypotheekbasis maar een persoonlijke lening, en dan kom je in de schuldsanering omdat er bij jou niks te halen valt. Daar zit je jaren aan vast en dan ga je het moeilijk krijgen en dat geldt ook voor de kinderen.

Dit is niet mijn wijsheid, hoor, maar Hilbrand komt deze dingen dagelijks tegen. Mensen moeten dan van 50 euro in de week leven, luiers kopen, eten en kleren kun je helemaal wel vergeten! Dus ook al ben je nog zo boos, zo ver moet je het omwille van de kinderen niet laten komen.

Tis niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik wil je alleen waarschuwen. Zou het heel erg voor je vinden als je in de problemen komt!

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, wij sneeuwen hier weer in! Er is in een uurtje tijd weer 5 cm gevallen..... Zo gauw boodschappen halen!

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @kimm: ken je niet iemand in de financien die je kan bijstaan, want dit zijn moeilijke zaken waar je echt verstand van moet hebben. misschien dat het je wat geld kost maar ze kunnen je wel beter adviseren

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ jenny

Het huis staat in duitsland en daar hebben ze andere regels en wetten enzo. Had begrepen dat er een flink bedrag voor stond.
    En ik heb 2 ouders in de bijstand dus die kunnen ook niet garant staan. Het zou wat anders wezen als me moeder in duitsland in de bijstand zou zitten. Dan is haar huur inkomsten en dan is het wel weer mogelijk!

En verder ja ik moet het doen van de studiefinanciering en ben druk op zoek naar werk. Maar voordat ik een vast contract krijg ben ik ook weer een hele poos verder zeg maar. Ik wou dat ik bij wijze van morgen een contract krijg voor vast en fulltime.
    Maar helaas zit dat er niet in.
    En verder heeft Bertram iemand die zijn zaken hierin regelt dus ik vind dat hun het maar moeten uitzoeken eigenlijk! :oops:

@ setteke

Ik leef nu ook met 50 in de week en daar doe ik de luiers ook van!
    Heb niet meer nodig! en kom gewoon bij de c1000
    (heb jaren met me moeder alleen gewoont en die leefde van de bijstand dus het goedkoop boodschappen doen enzo is me met de lepel ingegoten;))

Weet je wat het is. Als ik afstand doe en ze willen bertram niet helpen dan krijgt hij die schuld op zijn dak. En dat wil ik dus niet. Dan wil ik het namelijk met hem delen.
    Omdat we het beiden gewoon echt graag (wilden) willen. Dus dan wil ik de kosten gewoon delen zeg maar.
    En ik zie het nog wel gebeuren dat zijn ouders zeggen nee we doen het niet en wij betalen een deel van de kosten mee. En dat wil ik dus ook niet.

Ik ben gewoon boos dat ze niet willen helpen als we bij elkaar zijn. En nu dat het zover is doen ze nog moeilijk. Ik vind dat gewoon niet leuk. Voel me erg gepasseerd.

Toen bertram in het ziekenhuis lag is hij ook meerdere malen gebeld door de makelaar enzo. En dat er nog steeds niks is ondernomen. En toen heb ik het verhaal gedaan. ow zegt ze jij weet dus ook verder van niks. Nee maar ik zal zijn moeder wel mailen. En dat heb ik dus ook gedaan. Een zeer nette en vriendelijke mail. Zonder bijbedoelingen alleen dat ik bertram de stress wou ontnemen. En of hun er al uit waren en dat ik ze niet wou pushen en dat ze er wel goed over moesten nadenken en dat alles dan bijna rond is als bertram uit het ziekenhuis komt. Bertram is gebeld en zijn moeder is boos op hem geweest waar ik mij wel niet mee durfde te bemoeien!!!!

En om eerlijk te zijn het was (is) de droom van bertram en mij om dat huis te krijgen en daar te gaan wonen met z'n 4en.
    ik vind het lief dat je me wilt waarschuwen maar ik wil bertram er ook niet alleen voor laten opdraaien omdat het onze gezamelijk droom is.

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    zow heel verhaal:|

hier nog steeds geen sneeuw!!!

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    jemig wat ellende, ik kan je helaas geen advies geven verder. sterkte ermee in iedergeval

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Kimm, ik kan wel zien dat je er goed over na hebt gedacht en ik vind je erg lief en goed voor Bertram. jammer dat hij en zijn moeder dat niet zien!

14. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @setteke

ja heb er ook goed over nagedacht. Moeilijk is het zeker wel. Maar ik vind gewoon als we samen een droom (hebben) hadden dat we er ook samen voor moeten gaan. Of als gezin of niet.

Beetje jammer dat bertram en zijn moeder niet inzien dat ik ook nog goede kanten heb!

15. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Sorry voor m'n korte berichtje. Ik probeer morgen nog wel even langs te komen, want ik moet nu gaan werken, van 13 tot 22.00uur :x En dan maandag nog een dagje en dan heb ik verlof :)

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Meis, ik snap dat je van die kerel houdt, maar denk je erom dat het wel van twee kanten moet komen? Zoals ik het nu lees houdt hij blijkbaar niet genoeg van je om onvoorwaardelijk voor jou en de kinderen te kiezen... En zijn moeder zal altijd tussen jullie instaan. Is het het waard? Al deze ellende voor een man van wie je zielsveel houdt, maar die er blijkbaar andere prioriteiten op na houdt? Ik zeg, dank goed na over jullie toekomst. Je bent sterk, kies desnoods voor een leven zonder hem met jouw kinderen. Jij en en kinderen verdienen beter dan dit! Sorry als het hard over komt hoor, ik bedoel het goed! Ik vind het vreselijk voor je allemaal!

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Jenny, vriend is nog lang niet overtuigd voor een derde hoor, maar wie weet! En op mijn werk moet ik echt gewoon bijspijkeren. ICT gaat zo hard en ik heb niet veel bijgeleerd afgelopen jaar! Ja ik wens je ook een makkelijke bevalling toe en feestje zijn er altijd genoeg inderdaad! We gaan iig samen op naar de 30!!!

@Kimm, ik hoop ook dat je dit jaar alles weer helemaal op de rit krijgt, veel succes dus!! Wat ik al zei, denken aan een 3e, harder werken op school en genieten van mijn gezin! Jemig wat een gedoe weer. Maar begrijp me niet verkeerd, waarom is hij nou precies weg? Is er helemaal niets voorgevallen? Het ging al langer niet goed toch? Als er geen toekomst meer in zit, zou ik zorgen dat ik geen schulden krijg door het nieuwe huis, dus afstand doen! Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan! Zie jij het nog goed komen? Je moet toch ook nog een beetje trots overhouden?

@Tesske, ik hoop ook dat Tess een enorm gezond jaar (en daarna nog velen) tegemoet gaat!!

@Toetie, ahh afvallen, daar is ie weer. En sparen vind ik ook een goede moet ook op mijn lijstje denk ik, haha!

@Lauwie, jemig jij vind dat ik goed heb nagedacht over voornemens en wensen, jij weet ook wat je wilt hoor. Hele mooie lieve lijst als je het mij vraagt, ik hoop dat alles goed gaat komen!!

@Duster, jippie, bijna verlof!

zo, vanmorgen was het 8.45 uur voordat we uit bed gingen, heeeeerlijk. En nu liggen ze al weer een half uur in bed, lekker hoor, kom helemaal bij, haha!! En hier was het weer lekker wit vanmorgen denk wel 10cm gevallen vannacht!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo heerlijk ons hele huis (benede verdieping) is weer schoon. de kerst is weer op zolder. heeeerlijkk

Mijn goede voornemen is. ieder weer al mijn klein geld te sparen en in een bakje te doen. en dan (deed ik al) ene week 50 euro te bestede aan de bootschapen ander week 75 (inc luiers die week)

dus bakje geregeld had van vorige week al ergens in gedaan. nu van deze en vorig keer alles in een bakje en het is al leuk.

@kimm ik kan je niet helppen maar hoop dat je de juiste beslingen kan nemen. en laat het inderdaat goed uit zoeken en kijk goed naar je zelf. want als hij nu al niet meer voor jullie gaat, moet jij ook denken van ummm jij doet het nu al niet meer. waarom zou ik het wel doen. zie het aan me vriedin die zit ook in de schulden. en hij betaald niet. dus verhaalen ze gewoon alles bij haar. dus goed uit kijken

20. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Sneeuw! :D

---

iedereen een heel gelukkig, liefdevol en gezond 2010! Dat al jullie dromen en wensen maar uit mogen komen!

Deel Deze Pagina