Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantal, schattig he? ze houdt ook haar hoofdje scheef erbij.
    knutselprojectje voor de kids verzinnen?

tesske, ik sliep pas om half 2 en om half 8 weer eruit.
    denk je dat het deze zwangerschap beter zou kunnen gaan met je longen? ik hoop dat de longarts een betere oplossing weet dan prednison, maar dan hadden ze dat waarschijnlijk tijdens je zwangerschap van tess ook al wel geweten. moeilijk hoor.

petra, leuke foto's! geweldig dat roos al nep lacht! en suze heeft altijd van die mooie heldere ogen!

lique, heftig hoor, die operatie van je zus. ik hoop dat ze heel tevreden is met het resultaat!

sjorsje, zit lianna nog wel eens in de box? wij hebben m al weggehaald, maar otje had daar nog maar weinig zin in.

jenny, gezellig naar het cb geweest vandaag?

kimm, achter haar oren? krabt ze eraan? heb je haar nageltjes geknipt. ziet er sneu uit zo!

alieke, leuk letters! hier ook zo'n bumba fan!

ik ga oei ik groei maar weer eens opzoeken. echt een klein dwars meisje hier als ze haar zin niet krijgt.

hoe reageren jullie op gooien met eten? als ik nee zeg dan kijkt ze me lachend aan en gooit nog iets. ik merk dat ik het idee heb dat ze nu wel groot genoeg is om te snappen dat dat niet mag. nee zeggen werkt dus niet. straffen wil ik nog niet. en negeren vind ik lastig omdat ze de vloer vies maakt. iemand nog een andere optie? anders ga ik toch nog maar even voor negeren.

weet iemand nog een goed opvoedboek voor kinderen onder de 2? alle boeken die ik ken beginnen vanaf 2 of 3 jaar.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    binna, in mijn mail :D
    je was de eerste die na mij gereageerd had. dat had ik in bed gelezen en daarna kreeg ik dus nog een mailtje dat carmen iets gepost had.

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, wij hebben momenteel een dwars meisje! Luistert ook voor geen meter!
    Gooit ook met van alles en nog wat!
    Wij hebben een boek, ooit 2e hands gekocht daar staan leuke tips in, geschreven door iemand met 7 kinderen!!! Zal vanavond kijken hoe het heet, het ligt nl boven ben te lui!

Ik vind Giulia op z'n zachts gezegd de laatste dagen onuitstaanbaar! Janken janken janken als het niet gaat zoal mw het wil :(

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh haha, wat slim Lauwie!

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @lauwie: ik dacht al? zit je tegen jezelf te kletsen haha
    CB was ook, alleen prikjes die ingehaald moesten worden, dus we stond zo buiten

eten gooien: ja hier helaas ook vooral als hij moe is, ik zeg toch nee en dat hij stout is maar daar blijft het een beetje bij. als ik hem tijdens eten een beetje negeer gaat het vaak wel wat beter

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ jenny, niet even opgemeten :p

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @juud wel lekker gewrkt alleen gehoord dat ik andere dagen moet gaan werken :( niet blij mee

@lauwie wel handig en je kan ook proberen geen nee te zeggen maar dan. Otje mama wil niet dat je met eten gooit dat is vies. Dit is via de Gordons methode en op het werk werkt het en thuis doe ik het soms

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Lauwie fijn dat je mijn berichtje nog had :D

Vanmorgen dus lekker met mijn ouders ontbeten.
    Tess zou eigenlijk naar het kdv gaan maar ik vond het gezelliger om lekker de hort op te gaan met haar dus heb het kdv afgebeld.
    We zijn gezellig naar de intratuin geweest, voer voor de vogeltjes buiten en plantjes en tulpen gehaald voor binnen.
    Daarna even snel naar de supermarkt geweest en thuis Tess het bed in gedaan voor een kort midagdutje.
    Rond 2 uur richting baby Lara vertrokken en daar heeft Tess heel lief ' gespeeld' .
    Ze heeft even onderzocht of alles er wel op en aan zit, neusje/oren/haren etc. en Lara is goedgekeurd :D
    Tess heeft nog een leuk kado gekregen, een vieze ernie voor mee in bad met een sponsje.
    Als je met dat natte sponsje over de vlekken op de vieze ernie gaat boen je hem schoon, erg leuk!
    Op de terug weg nog even naar prenatal geweest en een leuke fuchia stoffen stoel gescoord.
    Oh ja en ook nog een jurkje en winterjas van noppies. :)

Er is trouwens een hele lieve foto van mij met Tess & Lara gemaakt maar die word me nog toegemaild, als ik ' m heb zal ik het even showen.

9. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    ik kom me ook even melden, voordat jullie me als vermist opgeven. alles gaat prima hier, maar omdat ik een weekje vakantie heb gehad had ik behoorlijk wat achterstallig werk liggen. heb dus twee erg lange dagen gemaakt, waarna ik thuis ook nog vanalles moest doen. dus had ik geen tijd meer over, ook vanavond geen tijd want ik ben net klaar en heb mijn man beloofd vanavond gezellig televisie te kijken. morgen nog even druk op het werk en dan is het weer allemaal normaal hoop ik.
    fayenna heeft zich 2 dagen goed geamuseerd bij oma, ze wilde nog niet meer mee naar huis haha

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    juud: gemeten?

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, ik wil wel graag weten hoe het boek heet.

binna, ik heb ook wel eens gelezen dat uitleg voor die kleintjes nog te ver gaat, maar ik zeg idd wel eens dat ik het niet wil omdat het vies wordt. ik zeg vaak wat ik wel wil dat ze doet, maar met eten is dat natuurlijk lastig. dan zeg ik dus dat ik niet wil dat ze met eten gooit. dat ze het in haar mond mag stoppen of op haar bord mag leggen. maar dat vind ik niet zo duidelijk voor zo'n kleine smurf.

tesske, leuk dagje gehad dus! ben benieuwd naar de foto

setteke, fijn dat nu de echte inhoud waar je het voor doet begint op je opleiding.

alieke, dank voor je reactie op de foto van otje op mijn hyves!

shanai, jij ook al zo druk deze week. succes nog morgen!

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ eten gooien, ik negeer het maar haal haar bord weg en zet haar bij de tafel vandaan.

Ben er vandoor, voetbal vrouwen kijken.
    Fijne avond en fijn weekend meiden!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Delilah gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Chantal, dat joods-zijn wordt inderdaad doorgegeven via de vrouwelijk lijn, maar dat moet je denk ik meer zien als dat je niet joods bent als je vader wel joods is maar je moeder niet. Om 'echt joods' te zijn moet je denk ik zowel via de vrouwelijke lijn joods bloed hebben als de joodse tradities in ere houden. Maar mocht jij je ooit bekeren tot het jodendom, dan kun je misschien wel aanspraak maken op dat je er helemaal bij hoort ;) (Wiki zegt trouwens: De definitie van "wie is Joods" en Jood-zijn is gebaseerd op de traditionele joodse wetgeving en luidt: Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.)

Mik, lees je hier nog mee? Hoe gaat het met jou, je gezinnetje en je buik?

Tesske, spannend wat de longarts zegt over zwanger worden!

Schatje, wat een rotnieuws!

Kimm, beterschap voor het arme meiske!

Ik zeg meestal vrij neutraal ‘doe het eten maar op je bord’ (dus zeggen wat ik wel ipv wat niet: niet op de grond). Dat herhaal ik als ze nog meer weggooit. Of ik zeg streng haar naam, dat trekt ook altijd wel de aandacht, waardoor ze ophoudt met wat ze doet en me boos maar schuldbewust (of opstandig… ) aan gaat zitten kijken. Evt. afleiden door bijvoorbeeld te vragen of ze wat wil drinken of een vraag als 'waar is de lamp?' ofzo. Als ze doorgaat met weggooien haal ik het bord weg en zeg ik iets als 'je eten is om op te eten, als je er mee gooit haal ik je bord weg'. En als ze ook maar de minste beweging maakt die lijkt op dat ze eten op haar bord legt, ga ik luidjuichend applaudisseren in de hoop dat ze dat leuker vindt dan een reprimande ;)

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jenny, bij het cb?

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Eten gooien.
    Danique doet het als ze genoeg gegeten heeft en gooit dan de boel op de grond. Wij zeggen dan altijd dat ze gewoon mag zeggen dat ze klaar is en er niet mee hoeft te gooien. En schuiven haar bordje aan de kant.
    Danique gooit eigenlijk nooit haar eten op de grond als ze nog wel wil eten. En als er eens iets per ongeluk valt, dan zegt ze oh oh. En blijft dat zeggen tot 1 van ons de boel heeft opgepakt :D

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chanti, dat zeg ik dus ook meestal. otje kijkt dan uitdagend en doet t lachend nog een paar keer.
    als ik het negeer is de lol er veel sneller vanaf.
    eten afpakken en dan een hongerig meisje naar bed, vind ik ook geen optie. al begint het gegooi wel tegen het eind van het eten.
    zijn ze niet te klein om al te begrijpen dat je het weghaalt als ze niet ophouden? als het gevaarlijk is, pak ik dingen natuurlijk wel af.

17. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh nee, hij is niet opgemeten en gewogen

maar kan je wel zeggen hoor... ehm nog geen 10 kilo en nog steeds een muppet haha tja maatje 74/80
    daar heb ik het CB niet voor nodig dan hè

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh maar wat wel groeit is die bos haar op zijn hoofd, zal morgen zijn koppie op de foto doen voor het knippen. het ziet er niet uit hihi

19. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hey dames,

hier vandaag weer naar de vk geweest en alles gaat goed! bloeddruk is goed en babys hartje weer gehoord!
    Wel erg last van mn rug wat ik vooral verneem als ik zoals vanmiddag ga schoonmaken in het huis. Maar ja kan het huis toch ook niet helemaal smerig laten worden.....

eten gooien: hier lacht ze ook gewoon en vind het ook vrij lastig wat ik er precies mee moet.

jenny: maar hij eet wel goed voor de rest? Zou me er ook niet te druk om maken. Je hebt kinderen die hard groeien en kinderen die gewoon wat trager in zijn.

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lauwie, ik vind het altijd zo lastig om in te schatten waar ze te klein voor zijn en waarvoor niet. Ze snappen volgens mij véél meer dan wij voor mogelijk houden. En ook met het oog op 'mezelf oefenen in duidelijk uitleggen waarom ik iets doe' zeg ik nu al wel af en toe wat de redenering is die ik volg. Als ze de woorden niet snapt, krijgt ze denk ik in ieder geval de intonatie mee: als ik rustig iets uitleg bij een handeling die ik verricht, voelt ze bijvoorbeeld dat ik niet boos ben, maar wel standvastig, zeg maar. Dus daarom zeg ik wel zulke dingen als 'omdat jij dit doet, daarom doe ik dat' Dan is het verder aan haar om het moment te kiezen waarop ze zulke rederingen kan volgen :p Oh, en ik zeg het ook niet als 'aankondiging voor mogelijk toekomstig handelen' ('als je nu niet ophoudt, haal ik zo je bord weg') maar als uitleg op het moment dat ik die handeling daadwerkelijk verricht (dus terwijl ik het bord weg haal; het is dus eigenlijk niet 'als' maar 'omdat je er mee gooit haal ik je bord weg')

Ik vind het trouwens heel lastig om te bepalen waar de grens ligt wat betreft met weinig eten naar bed. Ik wil natuurlijk niet dat ze 's nachts of 's ochtends vroeg wakker wordt van de honger, maar ik wil ook niet bij gebrek aan eetlust voor wat de pot schaft extra lekkere hapjes vlees geven of een groter toetjes ofzo. Dus ja, ik haal haar bord wel echt weg als ze er niet meer van eet en dan krijgt ze een gewoon toetje en een gewone fles (zit bijna geen voedingswaarde meer in, is meer het knusse moment samen). M'n vriend vindt dat geloof ik soms een beetje streng, maar ik vind het wel duidelijk en ik heb geloof ik ook nog niet meegemaakt dat Ise wakker werd van de honger. (*effe afkloppen* ;))

Deel Deze Pagina