Lauwie, de box hebben we nog staan voor Jorja, maar Lianna vindt het de laatste dagen leuk om er in te klimmen. En over het met eten gooien: Yosyp vindt dat ook erg leuk om te doen, maar niet alleen met z'n eten. Zodra hij beneden is, ligt al het speelgoed in een mum van tijd door de huiskamer heen. Alles wordt hardhandig weggesmeten.
@miepie: ja hij eet heel goed eigenlijk, hij duwt alles er in. elke dag 2 keer brood, fruit/hele banaan, avondeten toetje en tussendoor rozijntjes of koek. drinkt goed en gaat met papfles naar bed extra. maar ja ben zelf ook maar 1.65m dus denk dat hij wel klopt bij me
nou ja.. mijn bericht weg miepie: ja hoor mylan eet heel goed, gaat ook nog met papfles extra naar bed. maar ja ik ben ook maar 1.65m dus hij past wel bij me
@lauwie nou ik kan je vertellen op deze leeftijd weten en snapen ze al heel veel. en bij ons op het werk werkt het echt als je het maar altijd doet. en wij doen het al vanaf baby tijd tot dat ze naar school gaan. ze vindt ik het soms te zoet sapig dus ik doe het niet altijd thuis. want gorden zegt ook. dat als een kindje huilt dat je dan moet zeggen ik snap dat je verdrietig bent want (mama is weg of je bentj gevalen) en ik en meer van het gevalen zijn oo valt wel mee kom maar. @sjorsje leuke foto @teske leuk he voetbal vrouwen wij ook net gekenen @juud oke dus jullie zijn even lekker weg geweest met ze 3 (2)
miepie, volgens mij maakt jenny zich niet zo snel druk fijn dat alles goed was bij de vk! chantico, als ik haar bord weghaal omdat ze knoeit dan hebben we zeker weten een krijsdrama aan tafel. nou wil ik niet uit de weggaan dat ze boos wordt, dus als het nodig is haal ik het weg. maar als het gewoon een gezellige sfeer kan blijven aan tafel en zij eet tot ze klaar is heb ik dat wel veel liever. vandaag had ik iets gekookt wat ze niet lekker vond. (werd ook rondgeslingerd). ik twijfelde heel even om een potje te geven, maar heb inderdaad besloten om het niet te doen. ik aarzelde omdat ze deze week al een paar nachten rond 4 a 5 uur begint te spoken en zegt dat ze wil eten. (afgelopen nacht ging het wel weer goed, maar ging ik te laat slapen). meestal eet ze goed en krijgt ze van mij rustig nog een extra bakje yoghurt als ze dat wil. ik heb het boek van supernanny. ik zie wel wat in haar manier. ze is voor veel liefde en aandacht geven, maar wel heel duidelijk zijn en grenzen aangeven. ik heb het boek uitgeleend dus kan het even niet nazoeken, maar volgens mij zegt zij dat je eerst waarschuwt en de kans geeft om de consequenties te voorkomen. als ze groot genoeg is, wil ik dat gaan doen en wil ik niet nu haar al dingen 'afpakken' als ze nog niet in staat is om dat te voorkomen. maar misschien schat ik haar wel te klein in en zou ze dat best kunnen. wordt ise niet heel boos als je haar bord wegpakt? sjorsje, haha, ziet er lief uit zo! ons buurmeisje van bijna 3 wilde ook altijd in de box bij ons. was ze nog gezellig de rest van de middag?
binna: kan me voorstellen dat je dat zoetsappig vind...zou dat ook niet gauw zeggen. Wij hebben trouwens een duowagen gekocht! We zijn toch voor de phil en teds duowagen gegaan want dat was de enige die in de auto paste..... jenny: nou als jij ook vrij klein bent past het gewoon bij elkaar!
Wat vinden jullie? Britt vind het drinken wat ik neem zo interessant, dat ze het ook graag wil proeven. Dat doe ik dan ook wel, maar geef niet teveel. want meestal zit er koolzuur in. Is dat erg??? ze krijgt maximaal 3 slokjes dan van mn drinken en dan drink ik mn glas leeg!
binna, ik heb dat ook wel eens gelezen. als ik het goed begrijp is het idee dat ze leren hun eigen emoties te herkennen en niet te ontkennen zeg maar. ottilie huilt niet zo snel als ze valt, maar als ze verdrietig is dan zeg ik wel iets van ben je verdrietig? heb je je pijn gedaan? maar als ze niet huilt dan zeg ik ook eerder o ben je gevallen. sta maar weer op! als otje huilt van vallen is ze meestal moe, dan troost ik haar en leg ik haar in bed. doe je het op je werk wel volgens die gordon methode?
Jenny, ik heb even gemist waarom je je evt. zorgen zou maken om Mylan. (en ben te lui om het terug te zoeken, zit in de reclame van The Good Wife snel even op zp...) Lauwie, Ise wordt soms best boos, maar ja, bij zo'n Leeuwtje als zij is, is dat nu eenmaal niet altijd te voorkomen... Kan me voorstellen dat je liever gezellig aan tafel zit hoor. Ik weet niet of Otje vaak / snel boos is, dat maakt natuurlijk ook uit in hoe je om gaat met boosheid (al dan niet voorkomen). Bij Ise is boos-zijn een hele normale emotie, dus als ik dat altijd zou moeten voorkomen, dan zou dat wel ten koste gaan van de goede opvoeding (Ze is nooit lang boos hoor, 't is echt geen vervelend kind hoor! )
miepie, leuk een nieuwe kinderwagen! dat is een met 2 kindjes boven elkaar toch? ff, lijkt me niet heel erg kwaad kunnen. misschien wat meer kans op boeren? ik ga wel eens ff googlen
Ik maak me geen zorgen hoor, ik antwoorde alleen op andere. en omdat hij in mijn ogen de laatste maanden niet is veranderd vewacht ik dat zijn gewicht niet zo toegenomen een aangezien hij nog in maat 74/80 loopt is het gewoon nog een ukkie. en inderdaad maak me niet zo gauw druk
lauwie: is idd dat ze boven elkaar liggen. Was trouwens nog maar 2,4 kilo gegroeid!! Vind het echt goed van mezelf! Jenny: hoe gaat ie met jou zwangerschap? Voel je de baby veel bewegen en gaat je het makkelijk af?
jenny: mag ik wat van jouw onbezorgheid als het op het gewicht van je kleintje aankomt?? hahahhaha zou me goed uitkomen.... het gaat al veel beter moet ik zeggen nu ik heb besloten niet te gaan naar de KA miepie: heb je en nieuwe of een 2e hands? wij hebben een 2e handse easywalker. Ik wilde deze omdat hier ook de maxicosi opkan, vind ik wel heel handig. Heeft Britt ook veel ingelegen.
ff: geloof niet dat het kwaad kan hoor. Idd misschien wat meer boeren en tja tis niet goed voor de tanden maar goed dat zijn sapjes ook niet
ff: bij ons heeft malou er niet veel in gelegen maar ze vond het ook niks. Het kan niet op phil en teds maar vind dat ook niet zon ramp. Twijfel nog een beetje of we gelijk onze oude kinderwagen gaan verkopen of dat we nog ff wachten tot het najaar....dat we die kinderwagen ook nog kunnen pakken. (is een mutsy 4 rider)
thnx miepie en lauwie idd dat is sap ook niet en dat krijgt ze ook wel 2 flessen van per dag en dat boeren kan wel kloppen ja, logisch natuurlijk!