Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Mik, ik heb 'm zelf niet. Maar ik denk dat je dan maat 80 zou moeten nemen, dan past de broek goed en de jas zal dan ook nog wel moeten lukken. En anders in 2 maten bestellen, kun je thuis passen?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik had er 1 via MP gekocht, maar die is eigenlijk alweer te klein. Nu een andere via MP gekocht. Staan nog goeie op hoor. Ik zou een skipak een beetje op de groei nemen, wie weet kunnen ze hem dan wat langer aan. Ik heb nu 1 in maat 98 gekocht, hopen dat hij nog komt...

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden en heren!

sorry sorry sorry dat ik jullie zo verwaarloos!!
    maar ik heb het erg druk zo met 2 kids en de kraamvisite! ik hoop dat ik snel wat meer tijd ga vinden voor zp. ik hoop dat alles goed gaat met iedereen! hier gaat het iig toppie! ons meisje doet het super en grote broer is heel erg lief voor zijn zusje! :) wij genieten dus volop! :)

liefs rebbel

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Rebbel geeft toch niks meid. Geniet maar lekker van je gezinnetje.

5. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Laten jullie je kindjes onbeperkt met speelgoed spelen? Of hebben ze een of enkele dingetjes om mee te spelen?
    Ik heb een speelgoedhoek in de bijkeuken. Als fayenna gaat spelen pak ik 1/2/3 dingetjes en neem deze mee naar haar speelhoekje in de woonkamer. Als ze klaar is met spelen gaan we deze samen opruimen in de bijkeuken.

Mogen jullie kindjes eten van de tafel pakken? Thuis of ergens anders? Fayenna mag dat niet, maar probeert het uiteraard wel. Als je dan een keertje zegt dat dat niet mag wordt ze even boos en dan kijkt ze er niet meer naar om. Ik was ergens op bezoek en ze vonden mij wel erg streng?

Hier stromen de kindjes vanuit het babyzwemmen met 3.5 jaar door naar het diploma-zwemmen. Is dit bij andere mama’s die doen babyzwemmen ook zo? Ze krijgen nu al spelenderwijs oefeningen voor het diplomazwemmen en blijven de hele tijd in hetzelfde groepje met dezelfde juffrouw.

Vanmorgen heerlijk in het bos gewandeld met mijn moeder en alle honden. Fayenna lag nog lekker in bed te slapen, de slaapkop werd pas om 10.00 uur wakker.
    Daarna lekker met z’n drieën geluncht, en daarna een tekening gemaakt met fayenna. Ze snapt al heel goed dat ze over het blaadje moet krassen met de stiften en vind dat dan ook helemaal geweldig.

@ chantal: wat hebben jullie nog gedaan met alle kids?

@ alieke: leuke foto’s van danique op hyves! Speelt danique veel met die houten poppenwagen? Fayenna heeft daar een roze versie van maar kijkt er nog niet veel naar om.
    Wat goed zoals je het omschrijft voor FF (Ze heeft vanmorgen AL een halve boterham op en wel 5! hapjes pap)
    Wow wat mooi die letters! Waar heb je die vandaan?

@ setteke: dus nu ga je op vrijdag naar school? Ik ben benieuwd wanneer je iets hoort over die stageplek. Hoeveel dagen/uren zou je dadelijk eigenlijk willen gaan werken? En hoe gaat het met je oppas?

@ juud: beginnen jullie al een beetje zenuwachtig te worden voor de grote dag?
    Spannend zeg over drie dagen testen! Ben zo benieuwd, hoe moet jij je dan wel niet voelen!
    Fayenna heeft nog nooit een speen gehad, dus kan je niet helpen.
    Viel eigenlijk wel mee met leuke dingen doen in de vakantie. Had me voorgenomen om eens wat meer met haar thuis te blijven, met namelijk meestal met haar op pad.

@ lauwie: als fayenna gooit met eten probeer ik haar af te leiden. Ze gaat namelijk pas gooien met eten als ze er geen interesse/ geen honger meer heeft. Ik vraag haar dan om het eten netjes op haar bordje of aan mij te geven, dit doet ze dan ook.
    Over een opvoedboek: ik ben benieuwd op iemand een goede tip heeft, wil ik ook wel graag weten. Voor eten sla ik vaak het boek ‘eten voor de kleintjes’ van stefan kleintjes er op na.
    Hoe heet dat boek wat jij hebt?
    Maak je vaker kettingen? Is dat een hobby van je?

@ binna: wat is er dan veranderd in je werkdagen?

@ carmen: zo jij bent vrijdag lekker met tess erop uit geweest, heerlijk dat dat weer kan he? Ben benieuwd wat de longarts zegt, spannend hoor!
    Wat balen van die stoel, daar zou ik ook heel boos om worden zeg.

@ chantico: waar haal jij alle ‘wijsheid’ over het opvoeden vandaan? Vind dat je altijd wel erg goede tips hebt voor iedereen

@ miepie: fijn dat alles goed was bij de VK! Voel jij je zelf ook al wat beter? Wanneer ga je precies met verlof?
    Leuk zeg een nieuwe kinderwagen! Ik weet nog hoe blij ik was toen we onze kinderwagen kregen.

@ FF: fayenna krijgt geen drinken wat van mij is. Ik probeer haar duidelijk te maken dat zij haar eigen drinken heeft en ik mijn eigen drinken heb.
    Maar ik denk niet dat een paar slokjes kwaad kunnen hoor.

@ lique: wat ben je goed bezig met afvallen zeg, erg knap! Volg je een bepaald dieet?

@ Petra: en heb je een nieuwe laptop? hoe gaat het met jullie nieuwe gezinslid? Kun je het goed combineren?

@ miranda: alsnog van harte gefeliciteerd! Leuk zeg gym! Ik ga binnenkort met fayenna moeder en kind gym doen, maar zodra ze oud genoeg is gaat ze maar mooi handballen haha

@ schatje: knuffel voor jou!

@ Petra/Jenny/lauwie: bezuinigen op boodschappen? Hebben jullie tips voor mij? Heb namelijk een echte boodschappen koopverslaving en wordt er zelf een beetje gek van eerlijk gezegd.

@ binna: wat leuk dat ze met haar handtasje door de voordeur weg wilde lopen haha

@ mik: wat fijn dat het zo goed bij jullie gaat!

@ duster: wat moeten jullie nog allemaal doen voordat het klaar is?

6. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    hoe heet die cd van dirk scheele? zie er heel veel staan en weet dus niet welke ik moet kiezen

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Laten jullie je kindjes onbeperkt met speelgoed spelen? Of hebben ze een of enkele dingetjes om mee te spelen?
    Ik heb een speelgoedhoek in de bijkeuken. Als fayenna gaat spelen pak ik 1/2/3 dingetjes en neem deze mee naar haar speelhoekje in de woonkamer. Als ze klaar is met spelen gaan we deze samen opruimen in de bijkeuken.

Hier ligt alles door de huiskamer heen, ze spelen met datgene wat ze op het moment leuk vinden.

Mogen jullie kindjes eten van de tafel pakken? Thuis of ergens anders? Fayenna mag dat niet, maar probeert het uiteraard wel. Als je dan een keertje zegt dat dat niet mag wordt ze even boos en dan kijkt ze er niet meer naar om. Ik was ergens op bezoek en ze vonden mij wel erg streng?
    Als er thuis iets op tafel staat mogen ze dat gewoon pakken, daar zet ik het ook voor neer. Bij anderen mogen ze het van mij ook pakken, ik neem aan dat die mensen het er ook voor weg zetten. Maar ze moeten van mij wel eerst het een opeten en dan pas het volgende pakken. Yosyp heeft namelijk de neiging 3 dingen te pakken, voor in ieder handje iets en voor in z'n mondje.

Hier stromen de kindjes vanuit het babyzwemmen met 3.5 jaar door naar het diploma-zwemmen. Is dit bij andere mama’s die doen babyzwemmen ook zo? Ze krijgen nu al spelenderwijs oefeningen voor het diplomazwemmen en blijven de hele tijd in hetzelfde groepje met dezelfde juffrouw.
    Nog geen ervaring met babyzwemmen.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ben ik net aan het kijken voor aanbod in Etten-Leur voor kleutergym en die is er gelukkig. Dus ik vraag aan Lianna: heb je zin om aan kleutergym te gaan doen? Zegt ze: nee.
    Ga toch maar eens informeren voor een proefles.

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Shit, verkeerd knopje,alles weg moet ik helemaal opnieuw beginnen.

Shanai; Wat een super reageeractie weer zeg.
    Danique speelt veel met de poppenwagen. Toen ze net begon te lopen nog meer. Maar nu raced ze er mee door de kamer of pakt er vanalles in en uit. Ze gaat er ook inzitten tegenwoordig.
    Op zolder staat ook een mooie roze rieten. Maar die hebben we nog niet opgehaald. Ze heeft geen interesse in poppen.

De letters heb ik van Heutink. Een groothandel voor knutselmaterialen en ook schoolmaterialen. Waren gewoon kartonbruin zeg maar. Heb ze zelf zilver gemaakt. Wat een rotwerk, maar vind ze ook wel gaaf. Gaan ze zo ophangen in het kamertje, dus ben benieuwd!

SPeelgoed: Danique heeft een kast met 4 bakken erin. Er mag 1 bak tegelijk uit de kast. Er is een bak met baby duplo, een bak met gewone duplo en dieren, een bak met boekjes (geluidenboeken, leesboekjes, voelboekje, tijdschriften) en een bak met allerlei (bromtol, ballen, xylofoon, trommel enz.)
    Verder staat haar poppenwagen regelmatig in de kamer. Er zit een grote beer en op haar speelgoed staan de ballenplopper, 2 smartville deeltjes en een ballengiraffe. Op het kastje staat nog een piana, laptop en nijntje serviesje (daar kan ze nog nietbij, dus moet ik voor haar pakken als ze er naar wijst) Voor er een neiuwe bak uit de kast mag moet de andere er weer in. Opruimen doen we dan samen. Als ze tussen de middag in bed ligt gaat ook alles weer terug de kasten in en hetzelfde geld voor 's avonds.

eten van tafel pakken; Danique wijst naar wat ze wil en roept dan dees ook. Meestal zorg ik dat ik een bakje voor haarzelf heb staan waar ik indoe wat zij mag hebben. Soms mag ze ook wel pakken van wat wij op tafel hebben staan (laatst met de laatste hapjes van de verjaardag een worstje van de schaal ofzo).
    Maar dan zeg ik wel heel duidelijk tegen haar dat ze mag pakken.
    Ook is de regel dan wel, 1 ding tegelijk en niet alles achter elkaar.

Babyzwemmen; ik dacht dat het bij ons 4 jaar was, maar helemaal 100% zeker durf ik het niet te zeggen. Misschien ook wel 3,5.

Danique heeft dus vanmiddag wel weer geslapen. Heb haar om 13;00 uur in bed gelegd en net om 15.30 weer wakker gemaakt.
    Zal toch ook wel last hebben gehad van de gebroken nacht en natuurlijk lekker in de sneeuw geweest vanmorgen, daar wordt ze ook wel moe van.

Ga snel weer wat doen, anders schiet het hier nog niet op!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

wij hebben een kast in de woonkamer van ikea. en daar mag ze 1 bak per keer uit pakken. wil ze wat anders dan eerst het ander opruimen

Silver mag niks zomaar van tafel pakken behaven haar eigen beker.
    alles wat op tafel staat is bij ons voor volwassen. en soms krijgt ze iets als ik wat pak. maar ook niet altijd want wil niet dat ze denk dat als ik wat pak dat zei dan ook mag.

@sjorsje daarom kijk ik er ook van op hoe jullie er over denken. is wel grapig om te lezen hoe verschillend iedereen dan denkt

bij ons in het baby zwemmen al in twee geldeeld. je zit steeds in een groep met kindjes van de zelfde leeftijd. En we zwemmen nu nog in het diepen warme bad en na de groep waar ik nu in zit gaan we naar het ondiepen bad. en krijgen we een ander juf. dan op een gegeven moment. gaan ze alleen in het water zonder ouder. en als ze 4 zijn gaan ze door naar zwemles op zaterdag (dus denk bij 3,5 alleen zwemmen )

@alieke ben erg benieuwt. maar begrijp ik nou dat de letters van karton zijn

@shanai ik "moet" op de woensdag gaan werken en dan van de donderdag af. ben er totaal niet blij mee want dan moet ik woe en vrijdag werken niet fijn. en ik doe heel veel dingen met vriedine op woensdag omdat hun (+ kinderen) dan ook vrij zijn. en ben dus erg aan het nadenken wat ik wil. (zit er over tedenken om te vragen of als ik op een ander kdv ga ik dan wel me eigen dagen krijgt. want me de colega waar ik het fijnst en graagst mee werk. werk ik dan ook niet meer.)

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

WOW Shanai, wat een reageertactie weer! :$ respect!

Ik hoop dat de huisarts nu op korte termijn contact met me opneemt. Hij had gezegd ongeveer 10 dagen en die zijn maandag wel voorbij.... Afwachten dus! :)

Hier hebben de kids allebeide een mand onder hun tafeltje staan met speelgoed. Op het tafeltje staan nog wat grotere dingen. Daarnaast hebben we nog een keukentje en een kinderwagentje staan. (en nu nog een schoolbord, maar dat gaat naar boven). In de bijkeuken is nog een kast met wat speelgoed (teken- en knutselspullen en spelletjes). Ze spelen met dat wat hier in de huiskamer is, en als ze iets uit de kast willen moeten ze vragen. Tymen ruimt 2 keer per dag op, voor de lunch en voor avondeten en Sil helpt op haar manier mee.

Hier moeten de kindjes vragen of ze wat mogen pakken. Tymen doet dat heel goed, Sil moet het nog een beetje leren. Op een gegeven moment hebben ze genoeg gehad en moeten ze eraf blijven. Ik vind het werkelijk asociaal als kinderen tijdens een feestje als idioten staan te vreten en de ouders niks zeggen. Tuurlijk mogen ze wat, maar het is ook voor de anderen en niet alleen voor de kinderen. Mijn neefje gaat verzamelen. Die neemt zo 5 stukjes kaas en legt ze dan ergens neer en gaat dan weer een nieuwe lading halen. Zijn ouders laten dat gewoon toe. Bij ons in de familie is het de gewoonte dat als er wat op tafel komt de kindjes dan een schaaltje chips krijgen. Dan zijn ze ook wel even zoet.

Geen ervaring mee. Wij beginnen rond 5 jaar met diplomazwemmen.

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @shanai: mylan mag onbeperkt aan zijn speelgoed zitten, maar we hebben ook niet alles beneden staan dus dat scheelt
    eten van tafel pakken: tja hier ligt geen eten op tafel, als dat wel zo was dan ware de honden hem voor geweest haha
    maar op visite kan hij er wel aardig van afblijven en anders moeten ze het maar niet neerzetten

bezuinigen: gewoon af en toe de Lidl in en troep laten liggen die je normaal wel meeneemt ;)

13. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Binna; je de letters zijn van karton. Zijn 3d letters.
    Soort papier mache. Heel licht dus. Wat vervelend zeg dat je andere dagen moet gaan werken. Was dat in overleg, of is het je opgelegd?

Ondertussen hangen ze aan de muur. Het is toch nog wat anders geworden dan ik wilde. En nog niet helemaal klaar, maar dat komt van de week ofzo nog wel.
    Zal zo eens eventjes een fotootje schieten voor zover het nu klaar is.

Bezuinigen; Weet niet wie het daarover had, maar lees de reactie van JennyS. Ik haal een bepaald bedrag in de week op waar ik van mezelf de boodschappen voor moet doen. Pin dus niet zomaar overal. Dat maakt mij meer bewust van het kopen.
    Voor we dit huis hadden hoefde ik daar eigenlijk nooit op te letten. Maar ja met een nieuwe hypotheek en veel hogere maandlasten moet ik nu toch ook regelmatig beter opletten wat ik allemaal uitgeef. Geen probleem hoor, heb het wel over voor mijn wooncomfort. Maar soms baal ik er wel van dat ik niet zomaar alles kan kopen wat ik wil op dat moment, maar het wel eens moet laten of een maandje moet uitstellen.
    Het meeste ergerlijke is dan dat manlief niet mee doet hieraan. Die koopt gewoon wat hij mooi vindt en daardoor koop ik juist minder zodat we wat geld overhouden eind van de maand.
    Hij lijkt het wel niet te snappen soms pfff!

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh we hadden het eerst over bezuinigingen als we teveel leuke dingen hadden gekocht. dus als je bv teveel kleren hebt gekocht dat je dat gaat inkorten op boodschappen om in iedergeval het gevoel te hebben dat het wel mee viel hihi
    en toen vroeg iemand hoe we bezuinigde.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ben ook gaan opleten. ook naar aanleding van het programa geen cent te maken. en ik doe de ene week 50 euro voor de bootschapen en de ander week 80 euro (die week is iclu voor de luiers en die week doe ik het meeste bij de lidle) en wat er aan klein geld over is gaat in een bakje. (erg leukk )

alieke ben benieuwt naar de foto's en is niet in overleg. tis gezed het kan niet anders(ander colega haar dochter wordt 4) maar ben zelf aan het denken of ik dan mischien niet gewoon in een ander pand (kdv binnen de organisatie) wil gaan werken.

16. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Binna, vind ik zo raar zeg. Dat er zonder overleg zomaar wat geschoven in dagen. Jij hebt toch ook opvang en alles voor Silver geregeld. Vreemd hoor! Misschien inderdaad andere locatie proberen. Ook wel weer leuk een nieuwe uitdaging

Komen de foto's van Danique's kamertje
    Bekijk bijlage 42625

Hebben daar een extra plankje voor de billendoekjes enzo.
    De bedoeling is nog dat de boekjes op boekenplankjes komen aan de andere muur, dus iets meer ruimte daar op de planken

17. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Haar bedje met muur met letters

Bekijk bijlage 42627

In die zilveren lijstjes maak ik nog foto's
    Wilde eerst meer lijstjes om haar naam maken, maar vond het te druk.
    Nu hangen de lijstjes tegenover haar bedje

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    He zag net nog een ander foto. toen dacht ik nog wat staat danique haar bedje hoog. of zie ik het verkeerd

tja bij ons heb je geen vaste dagen op papier dus ze mogen schuiven. nou gaat dit wel pas voor in november zodat ik het wel kan regelen. maar ben er even goed niet blij mee

19. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @binna: hoezo naar aanleiding van dat programma?

@alieke: mooi kamer hoor

20. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    close-up van de letters

Bekijk bijlage 42628

Het is dus nog niet helemaal klaar. Nog hier en daar foto's in de lijstjes en de boekenplankjes moetne nog opgehangen.
    Maar toch wel mooi geworden zo

Enne Binna, dat klopt, was een foutje ;)

Deel Deze Pagina