@shanai: das even leuk een leuke vent haha we gaan elke maand ongeveer een weekend en moet zeggen dat je al snel wel wat kwijt bent daar. benzine en eten tikt al snel aan en dat is wel jammer en ja als de kidz wat groter zijn wille we met hun ook grote vakaties doen, maar dan wel met een camper want dat is echt heerlijk vooral als je een beetje grote neemt @lique: mylan gaat al op vrijdag naar KDV, de donderdag zal nooit gebeuren denk ik. ach ja we zien wel @DV: jazeker heb ik behoefte aan eigen tijd en die krijg ik gelukkig ook, ga gewoon alleen op pad en dat is heerlijk. mijn vriend vind eigen tijd ook belangrijk en geniet van een dag klussen in zijn eentje of even met de jongens naar het voetbal eigentijd is echt wel belangrijk ook leuke dingen doen alleen met je partner moet je zeker doen @sjorsje: een heel weekend?? oef das niks voor mij ben ik bang, tussen al de kidz dan word ik gillend gek haha ik moet nog wennen aan aantallen zeg maar. heb wel bij kizcity gewerkt maar das toch anders dan een heel weekend met een grote groep zo uiteten was heerlijk, we zijn niet lang weg geweest zoals je kan zien maar kon ook niet vanwege oppas en mylan. ik ben echt gesloopt, vind deze zwangerschap toch wel pittiger worden dan die van mylan. mijn buik ontploft zowat en zo ver ben ik niet eens haha. dus ga er weer vroeg in.
Linka, ik had niet meegekregen dat je twijfelt over gastouder of kdv. Een vriendin van mij overweegt ook om van GO naar KDV over te stappen omdat ze het gevoel heeft dat alle kindjes van dezelfde leeftijd die wél naar een kdv gaan verder zijn in hun ontwikkeling dan haar kindje. Ik denk ook regelmatig bij iets dat Ise doet oh, dat zal ze wel op het kdv hebben geleerd. Maar aan de andere kant: ze leren heus wel alles dat ze moeten leren en een veilige omgeving met aandacht voor de specifieke behoeften van jouw kindje is ontzettend veel waard, en dat is op een kdv misschien wel ietsje minder dan bij een gastouder. Het ligt er allemaal maar net aan welke GO en welk KDV. Moeilijke keuze hoor! Setteke, had ook over je bericht van de goede uitslagen van je moeder heen gelezen. Wat een opluchting! Wel balen van je stage Lique, wat knap van Sam trouwens! Echt wel! Als ik niet regelmatig tijd voor mezelf heb, word ik erg ongelukkig. Gelukkig ben ik met af en toe een uurtje overdag iets voor mezelf doen, soms een paar uurtjes alleen de stad in en regelmatig een avondje alleen thuis (met een lief slapend kind) al heel tevreden. Ik heb geen grote behoeften aan tot diep in de nacht de hort op, weekenden of nog langer weg, etc. Ook tijd samen met m'n vriend hebben we natuurlijk nodig, daarvoor regelen we wel af en toe een oppas 's avonds, want dat voelt toch anders dan gewoon thuis zijn. Lauwie, Ise heeft ook behoefte aan duidelijke regels, geloof ik. Sinds ze ontdekt heeft dat je 's ochtends bij papa en mama in bed ook rustig kan liggen (ipv over ons heen te klauteren en de nachtkastjes leeg te vegen), halen wij haar steeds vaker bij ons in bed als ze te vroeg naar onze zin wakker is (bijvoorbeeld 6.15 uur, dat is toch nog geen tijd om op de staan?). Maar 's avonds wordt ze ook soms wakker en waar ze voorheen na een paar minuten huilen wel doorhad dat het geen speeltijd was en papa en mama in hun eigen bed lagen dús dat het slaaptijd was, bleef ze gisteravond zeker een kwartier keihard staan huilen Tja, hoe moet zij nou het onderscheid kunnen maken tussen 23.45 en 6.15 uur: allebei donker... Dus ik denk dat we haar niet meer 's ochtends bij ons in bed moeten halen, in ieder geval niet tot het licht is 's ochtends (duurt nog lang, vrees ik) en dat voor haar het onderscheid duidelijk kan maken. Maar m'n vriend is daar nog niet van overtuigd, dus dat is een eerste punt van aandacht voor we Ise evt. nieuwe regels gaan aanbieden. Maar gisteravond had ik wel even heel erg spijt van de ochtenden die we zo heerlijk met Ise tussen ons in hebben liggen uitslapen...
hi! ga zo wandelen met de buuf. hoop eigenlijk dat ze ook geen zin heeft.. linka, dansen is ook zo schattig he? ik vind het lastig advies geven over kdv of gastouder. ik heb zelf een voorkeur voor een kdv omdat het meer gecontroleerd is zoals binna zei, ik geen last heb van geen opvang ivm zieke gastouder, ik het leuk vind dat ze met veel kindjes van dezelfde leeftijd in de groep zit en ze veel ondernemen (zingen, er komen muzikanten langs, buiten spelen, zachte klimtoestellen etc). ik ben dus erg tevreden met het kdv. maar er zijn ook mensen die bewust voor een gastmoeder kiezen. weet je al wat je wil. setteke, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alles echt lees. wat jammer dat het niet doorgaat en wat een jammere reden! puck, we gingen thee drinken in de stad en bij kletsen over onze kinderen. fijn dat het beter gaat met je pony. kimm, fijn dat er weer zoveel goed gaat! my angel, wat een goeie droom! vogeltje, wat leuk een nieuwe opleiding! is er een tekort aan dokterassistentes dat je de opleiding mag volgen? jenny, ik kom ook graag op de meeting! en ik vind het prima om ook iets lekkers mee te nemen, dan hoef jij niet alles te regelen. toetie, hoe gaat het nu? chantal, ik vind het zelf lekkerder om mijn vrije dagen achter elkaar te hebben maar voor otje als er tijd thuis met ons tussen zit. (gelukkig is mijn vriend op dinsdag vrij en ik op vrijdag ) duster, geen ervaring met oorthermometers maar volgens mij is je vraag al beantwoord. binna, ben benieuwd hoe het kastje wordt! die andere is leuk!!! o daar is de buurvrouw.. tot later
Hallo hallo! @ man vermist verhaal..vind het grappig te lezen dat mensen dit meteen niet geloven terwijl er bij andere (nog) bizarre verhalen geen vraagtekens worden geplaatst @ Juud, leuk hoor een huwelijksreis! hoelang gaan jullie? O lees net dat jullie niet gaan..waarom niet? @ Set, wat balen dat je stage niet doorgaat...en nu?? @ Chantal, had ff gezegd dat je hoofdpijn had joh..dan had ik niet zoveel gekletst Ik vind het trouwens fijner om een x aantal dagen achter elkaar vrij te zijn ipv om de dag. Om de dag ben ik voor mn gevoel de hele dag met werk bezig omdat ik meestal de dag na mijn dienst nog wel eens ergens aan terug moet denken oid. @ jenny, zal vrijdag even op het rooster kijken of wij kunnen. Die van mij heeft ook weer besloten niet meer te slapen dus tijd maakt ook hier niet zoveel uit. @ My, beterschap voor de kids en hoe gaat het nu met jou?? @ Vogeltje, wat een super goed nieuws! haha kun je mooi de verslagen van setteke gebruiken @ Toetie, haha anusflu... vind ' m wel erg grappig gevonden! al vind ik het voor jou wel zielig hoor @ Lique, wat onwijs knap van Sam! misschien is het zo makkelijk omdat ze zelf aan heeft gegeven dat ze er aan toe is? @ Duster hoe gaat het nu met Mathijs? @ Puck, fijn dat het beter gaat met je pony..was het nou een injectie met ivermectine? Wat voorn pony heb je eigenlijk en wat doe je er mee? @ thermometer, ik zweer bij rectaal meten. De oorthermometer vind ik bij kleintjes niet prettig omdat je best wel aan het hoor ' trekt' . @ Binna, lekker creabea hoor! knap dat je daar geduld voor hebt @ Shanai, wat leuk dat jullie naar balorig zijn geweest en dat fayenna heeft genoten. Chantal en ik wonen op nog geen half uur rijden van elkaar.. overigens ben ik ook in een uur bij jou hoor als ik over Duitsland ga Het huishouden is gelukt hoor.. en Mark heeft zelf een of ander iets ontworpen waardoor hij van afstand computerservers over kan nemen om storingen te herstellen. Erg fijn! Heb de longarts nog niet gebeld omdat ik mijn rooster van februari nog steeds niet heb... vrijdag als het goed is dus dan kan ik vrijdagmiddag meteen bellen. @ Arri wanneer ben je klaar met je studie?? @ Dv, Mark en ik hebben zowel de behoefte om apart van elkaar en zonder Tess iets leuks te doen als met elkaar zonder Tess. Wij gaan dus minimaal 1 keer per jaar apart van elkaar een weekendje weg en minimaal 1 keer per jaar met zn 2tjes. Daarnaast gaan we regelmatig een avondje zonder elkaar of met zn 2tjes op pad. Dat was het geloof ik...en mocht ik toch iets vergeten zijn dan is dat jammerdebammer!
DV ook hier heb ik behoefte aan tijd voor mezelf, maar heb dit te weinig naar mijn zin. Ik wil ook wel eens geen mama zijn, maar gewoon even mezelf. Maar omdat Britt toch wel veel zorg nodig heeft gehad de laatste tijd, is de tijd voor mezelf er bij ingeslopen. En omdat ik het vervelend vind anderen te vragen om op mn meisie te passen, komt het er weinig van. Maar tadadadad!! zaterdag gaan we dan toch echt even een dagje samen weg, naar Amsterdam shoppen en savonds uit eten!!! en een verjaardag. Britt blijft dus de hele dag bij opa&oma en blijft ook slapen! linka wij twijfelen ook over de opvang, maar dan andersom. Wij hoorden van mensen uit onze omgeving dat zij een goede gastouder hebben, die nog een dag in de week niks heeft. We willen daar toch wel achteraan. Want het KDV vindt Britt helemaal te gek! ze speelt er graag en is helemaal enthousiast als we er zijn, maar het is soms wel heftig en dan bedoel ik wanneer ze weer eens ziek is geworden van een virus wat daar rondzweeft.....spijtig genoeg. setteke fijn dat de onderzoeken ok zijn. zal wel een opluchting zijn! chantal ik werk 2 dagen achter elkaar en dat bevalt me prima. Ik werkte eerst maandag en donderdag, maar dit woensdag en donderdag is veel fijner! Ooit over een paar jaar wil ik dan van die woensdag af, om vrij te zijn met de kids. ____________ Britt vond het weer helemaal leuk op het KDV!!! ze was helemaal blij om te spelen daar....maar toch ook weer heel blij toen mama haar weer ophaalde. Ze had een goede dag en heeft er redelijk gegeten. ben ik blij om. Morgen gaat ze weer een dag naar oma. Ik ga vanauit mn werk heerlijk naar huis om dan even te slapen en te douchen en dan daar te gaan eten. heerlijk even tijd voor mezelf! fijn hoor
Eej! Heb ff gauw teruggebladerd! Moet idd ook wel zeggen dat ik ook twijfel over dat verhaal als ik alles teruglees en jullie reacties bekeken heb.. zou volgens mij ook niet aan een echo denken als hubje er niet zou zijn en ik niet wist waar hij was.. heb net wel nog een berichtje geplaatst dat ik blij voor haar ben dat hij terug is.. naja.. Alles goed hier verder? Hubje en ikke zijn zaterdag 10 jaar samen! Ik weet dat hij mij gaat verrassen, weet alleen nog niet waarmee.. alleen dat we met de trein gaan, en dat ik eerst nog wel mocht shoppen als ik dat zou willen.. ja duh! Tuurlijk! Shop 'till you drop, haha! Zijn ouders komen hier bij ons thuis oppassen. heb ook geen idee tot hoelaat we weg zijn, hihi! Leukleuk! Heb vanmiddag na m'n werk nog ff een kadootje voor hem gekocht, kan ik die zaterdag aan hem geven als we ergens zitten ofzo... Nou, ga ff aan de freubel hoor! Laterz! Ohja, las ook wat over een meeting bij Jenny? Waar woon je ook alweer? Lijkt me echt gezellig om jullie allemaal te ontmoeten, maar ben bang dat ook dit voor mij te ver weg is.. tja, wie gaat er dan ook helemaal in het noordelijkste puntje van Nederland wonen? Ik zei de gek! Xx
Nog effe over die vermiste man: zo snel het topic bekijkend gaan haar eerste tien+ posts helemaal niet over die echo hoor. Daar begint ze pas na een hele tijd over en ook helemaal niet met grote bombarie. Ik geloof het nog steeds
goedemorgen! een hele fijne dag allemaal ik ga werken heb beroerd geslapen, we lagen er vroeg op, maar dat maakte niks uit. Helaas! toedeloe
hoi allemaal, ik heb het een beetje druk (leuk druk hoor) dus wederom geen tijd om bij te lezen. Ik wilde wel laten weten dat het hartstikke goed gaat met ons, Dat Roos nu toch eindelijk haar grens probeerd te zoeken en Suze haar eigen kapot lacht de hele dag om niets ik ga weer werken doeidoei
@lauwie: gezellig, we kijken wel even voor die tijd wat we doen met eten, lief dat je het ook aanbied goeiemorgen ik ben zo gaar als een pakkie boter, mylan die is elke dagen tussen 5 en 6 wakker en ik trek dit niet meer. ik lag er gister al om 9 uur in dus heb mijn best gedaan. ok je slaapt dan niet gelijk maar je zou dan wel moeten rusten zou je denken nou ben als een gympie PFF
@Jenny, sterkte vandaag, hoop dat je snel weer een goede nacht kan maken! Ben je aan het werk nu? @Petra, goed te horen!! @DV, tuurlijk heb ik tijd nodig voor mijzelf. En die neem ik hoor. Minimaal 2 avonden door de weeks ben ik weg. En dan ook nog wel 1x per weekend. En ik denk dat we minimaal 1x in de maand een feestje hebben waar we samen heengaan en dan ook tot in de vroege uurtjes. Zorg dan dat de kinderen uit logeren zijn, zodat we niet te gesloopt zijn daarna. Verder neem ik wel eens een dag vrij terwijl ze gewoon naar het KDV gaan, zodat ik echt mijn eigen ding kan doen, overdag!
Goedemorgen mensen Ook ik helaas weer hard aan het werk, maar alvast iedereen een goede dag toegewenst
Ze kwam tot deze week 1 keer in de drie weken en komt vanaf nu 1 keer in de 4 weken. Ze doet de bovenverdieping dan helemaal, dat hoef ik tussendoor alleen maar een beetje bij te houden. Beneden stofzuigt ze en dweilt ze. De rest doe ik zeld. Volgende keer als ze komt doet ze de ramen en de volgende keer weer een ander klusje. Na mijn BI kan ik het nog steeds niet helemaal zelf doen, dus dan is het heerlijk dat iemand me zo af en toe het zware werk uit handen neemt.