@ juud, bedoel met hartje trouwens geen plaatje ofzo hoor, maar echt zo'n massief hartje zeg maar, als ik duidelijk ben
Juud ik zou het wel doen. Dat soort behandelingen worden zo vaak gedaan en alleen de gevallen waarbij het mis gaat (zoals zaadverwisseling) komen in het nieuws.
@ juud: das wel zo'n doemscenario dat je van iemand anders wat geinsemineerd krijgt... Ze hebben natuurlijk wel hoge eisen om dat soort zaken te voorkomen. Daar zou ik niet teveel bij stilstaan. Een vriendin van me, haar vriend heeft artritis (dacht ik) en die heeft zware medicatie. De eerste zwangerschap is hij gestopt met de medicatie en heeft hij heel veel pijn gehad in de periode dat ze probeerderen zwanger te raken. De tweede moet dus ook geinsemineerd worden. Ze hebben spul uit de periode dat hij medicatievrij was, laten invriezen in zwolle destijds zodat ze dit straks kunnen gebruiken... Als het 1 van de weinige opties nog is die je hebt, zou ik het gewoon doen!!!
oh ok, nou ja hoe groot is de kans nou dat het mis gaat, nihil toch. maar zou het toch proberen, maar weet wel van mijn schoonzusje dat het niet niks is, kan ook erg teleurstellend zijn. ook veel bezoekjes bij de GYN, veel echo's enzo omdat ze steeds moeten kijken of je eitjes rijp zijn en hoeveel. het is niet niks zeg maar. je moet dus wel stevig in je schoenen staan volgens mij.
en die worden dan nog meer, ook moet je die hormonen blijven slikken en soms word ie verhoogt waardoor je helemaal over de zeik bent. maar ja denk dat je geen keus hebt, want je mag dit stuk niet overslaan om een andere methode te mogen proberen, das het klote hiervan en geloof dat je 6 keer mag proberen en dat betekend 6 keer die ellende in.
Juud, lieve schat, jullie willen graag nog een kindje en het zal zwaar zijn en wat Jenny zegt je moet sterk in je schoenen staan en voorbereid zijn op teleurstellingen... Maar je kan het skatje patatje!!!!
juud, ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel voor de keus gestaan. en ik zou het wel doen. iui is niet veel zwaarder dan wat je nu al doet. je slikt al hormonen en je gaat al voor follikelmetingen naar het ziekenhuis. je hebt toch nu ook al teleurstellingen van niet gesprongen eiblaasjes of teveel gerijpte eitjes? (sorry, ik haal het nu misschien een beetje door de war met het verhaal van een vriendin van mij die op dit moment iui doet). en de kans op verwisseling van sperma lijkt mij zo klein dat ik het risico wel zou nemen, gezien de grotere kans dat je zwanger raakt. ben je al ongi trouwens? en op hoeveel dagen zit je cyclus nu dan? wanneer verwacht je ongi te worden?
volgens mij zijn er geen minder zware methodes. na iui heb je nog ivf en icsi als opties. maar die zijn nog zwaarder dan iui. en ga je eens aankleden ja! dan ga ik dat ook maar eens doen
@ Lauwie, ik heb geen idee meer hoe mijn cyclus is?? Ik was 13 december voor het laatst ongi (1e dag) dus ik zit nu op dag 31 ofzo??
@QueenBee: dat klinkt een beetje als vloeken, iemand die niet weet wat Britt ermee bedoeld zou wel eens kunnen denken dat je haar de verkeerde woorden aanleert. @ChantalChannie: lekker druk zo met die feestjes, komt zo een beetje over als dat je MOET feesten. Van 1200 naar 600 klinkt alsof er veel aan de strijkstok blijft hangen. @Sjorsje: goed bezig schat! Vind het trouwens wel knap dat dat steurenvoer op de grond is gevallen, stond al ruim 1,5 jaar op de vensterbank. Geen wonder dat je mijn emailtje niet meer beantwoord hebt, normaal zit je er altijd bovenop. @sjudith: ik heb eerlijk gezegd nog nooit van IUI gehoord, maar volgens mij moet een sperma-uitwisseling nagenoeg onmogelijk zijn. Zal welhaast op dezelfde manier gecontroleerd worden als bloed bij de bloedbank. Check-check-dubbelcheck-trippelcheck-quadruppelcheck en ga zo maar even door. Ik zou je door zo'n Big Business-scenario (van twee tweelingen wordt vlak na de geboorte twee koters uitgewisseld) niet uit het veld laten slaan als het je enige laatste mogelijkheid is.
DV, misschien vond ze het ook eens tijd dat het opgeruimd werd. Verdorie, heb op 3 januari een nieuwe wasdroger besteld en heb de huidige deze week verkocht, kom ik op een andere site tegen dat die uitvoering pas eind januari/begin februari te leveren is. Nou baal ik echt als 'n stekker.